Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Hengel diefstal.

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimeza 25 jun 2011 - 14:51

Vanmorgen zijn we even wezen controleren, en op de stek bij de Rode Flats in Almere Buiten werden we aangesproken door een visser waarvan afgelopen nacht een hengel was gestolen. Deze man had de dader gespot, maar kon hem door zijn lichamelijke beperking niet achterhalen.

Eerste keer dat ik zoiets uit de eerste hand hoor, toch wel vervelend allemaal ............... Het kán in Almere!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimeza 25 jun 2011 - 17:15

Jeetje wat naar om te horen zeg!

Op een of andere manier blijft dit ook een angst bij mij tijdens nachtvissen, dat je spullen gejat wordt tijdens dat je ligt te slapen.
Spijtig zeg dat mensen niet eerlijk aan hun spullen kunnen komen.

Is er een signalement of iets van de dader zoals voertuig o.i.d?
Misschien handig zodat de rest hier ook naar uit kan kijken Wink.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimeza 25 jun 2011 - 17:17

Idd zéér spijtige zaak ja.......mooi k*t en geen reklame voor het nachtvis gebeuren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimeza 25 jun 2011 - 17:56

ja, er is een signalement:

normaal postuur en de dader droeg een donkergroene hoody met de capoychon over z'n hoofd.
een camou gekleurde broek en zogenaamde camou instap schoenen. mocht u de dader herkennen kunt u contact opnemen met Jos Holla. Doet u vooral niets zelf...
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimeza 25 jun 2011 - 19:01

En er stond Flevobaits op zijn rug Laughing Laughing Laughing

Het was een blanke jongeman met een fiets. Toch vervelend ......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimeza 25 jun 2011 - 19:10

gadverdamme Mad .
is de eerste keer dat ik dit hoor in al die jaren dat ik/wij daar vissen of gevist hebben.
ikzelf heb daar in de buurt ook altijd een stek gehad.
maar door omstandigheden vis ik dus op het moment nihil tot niet.
en hoor ik dit weer , ik mag hopen dat de dader gepakt kan worden ,en zoniet hoop voor hem dat ie mij dan eens verongeluk tegen komt.
je moet gewoon van andermans spullen afblijven .

vind het jammer dat het hier ook al toeslaat dit gebeuren , je leest het wel eens en denkt ! ,nog nooit gezien of gehoord hier (almere) . toe nu dus
Mad .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimeza 25 jun 2011 - 19:13

Zijn geen leuke dingen... Hopelijk was dit eenmalig... Moet er niet aan denken...
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen

Jeroen



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Vreemd!   Hengel diefstal. Icon_minitimeza 25 jun 2011 - 23:50


Hoi Jos,

Is er mogelijk meer signalement en een tijdstip? Gisteravond waren er aan de LV tussen de sluis en op het stukje waar ik altijd zit een 8 tal jongelui aan het vissen, zij verplaatsen zich op fietsen en op brommers. Een drietal van deze jongens waren blank en op de fiets, ze maakte er een rotzooitje van en waren flink aan de drank, jointjes en ook een 'pilletje' hoorde ik vallen. Ik betwijfelde of vissen de hoofdzaak was gezien hun uitrusting. Dus mogelijk een hengeltje jatten (al dan niet onder invloed) lijkt mij logisch (misschien een beetje beroepsdeformatie, maar het gevoel bekruipt mij wel na dit gelezen te hebben) als je te kort komt. Ik heb een tijdje met ze staan praten toen ik de hond uitliet en hen de plastic bekertjes (van de sterke drank) op laten ruimen. Ze hebben tot 01:00 uur (toen ging ik naar bed) aan de waterkant gezeten, gelopen en tufte op fiets en brommer heen en weer naar het sluisje en verder. In het gesprek wat ik met hen had vertelde zij dat ze altijd veel bij de rode flats zitten en op de vertakking naar het meertje bij de Hema (in Buiten) Ik heb het vermoeden dat het mogelijk één van dit groepje is. Dus misschien een keer tijdens een controle kijken naar de hengels?

Gr.

Jeroen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimeza 25 jun 2011 - 23:58

Martin schreef:
ja, er is een signalement:

normaal postuur en de dader droeg een donkergroene hoody met de capoychon over z'n hoofd.
een camou gekleurde broek en zogenaamde camou instap schoenen. mocht u de dader herkennen kunt u contact opnemen met Jos Holla. Doet u vooral niets zelf...

groen petje en een spiegel in zijn handen?
dan weet ik wie het is lol! lol!
zonder gekheid meteen aangifte doen en aan iedereen doorgeven signalement hengel en dader
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimezo 26 jun 2011 - 0:04

Het was inderdaad een blanke jongen op een fiets ...... Helaas heb ik geen info over het slachtoffer of de hengel .....
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen

Jeroen



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimezo 26 jun 2011 - 0:20

Jos Holla schreef:
Het was inderdaad een blanke jongen op een fiets ...... Helaas heb ik geen info over het slachtoffer of de hengel .....

Jammer, laten we hopen dat het niet weer gebeurd, ik zal afplak-stickers van de schietbaan meenemen en in mijn vis-tas doen Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Gr.

Jeroen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimezo 26 jun 2011 - 7:36

Jeroen schreef:
ik zal afplak-stickers van de schietbaan meenemen en in mijn vis-tas doen Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Gr.

Jeroen.

Speciaal prijsje ook voor de munitie voor KCA leden?????? lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimema 27 jun 2011 - 8:04

Jos, Martin, Jeroen,

Ik vraag me af wie er nu opstaat om er wat aan te gaan doen?

Ik denk dat Jeroen en ik genoeg informatie hebben om een keer een kijkje te gaan nemen.

Ik vis namelijk dicht (danwel op dezelfde) plek als waar die jongelui rondhangen.

Ik heb daar ook mijn vraagtekens bij aangezien ze niet echt voor het vissen komen...

Mocht je meer informatie willen hebben hoor ik het wel

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimema 27 jun 2011 - 9:10

best wel triest weer zeg......ik neem daarom altijd mijn hond mee......hoop ik het mee te voorkomen.......vaak hebben ze je al zitten spotten en als ze dan een hond zien schrikt dat vaak wel af.....heb ook een lat naast mijn stretcher liggen.......doet ook zijn werk als het moet.....is best wel triest eigenlijk dat het moet, maar je ziet het nu...het gebeurd ook in almere!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimema 27 jun 2011 - 9:50

Het is gewoon te triest voor woorden
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimema 27 jun 2011 - 11:17

Maarten Esmeijer schreef:
Jos, Martin, Jeroen,

Ik vraag me af wie er nu opstaat om er wat aan te gaan doen?
Vraag is natuurlijk: "wat moet je er aan doen?"

Als die jongens daar vaak zitten kunnen we in ieder geval proberen om ze een keer tegen te komen, ern dan even een leuk gesprek aanknopen. Probleem is wel dat ik niet weet om wat voor hengel het gaat, in ieder geval eentje uit de goedkopere klasse, maar daar zal het bij de heren wel vol mee staan.

Al met al kunnen we er verder natuurlijk niks mee, behalve dan misschien laten doorschemeren dat we weten wat er gebeurt is en ze misschien een beetje laten zweten. Maar zitten die jongens er vaak dan?


NB: rest van de week late dienst, dan vrijdag en zaterdagnacht Twentekanaal, zondag eindelijk weer een avondje thuis. Dusss ........
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen

Jeroen



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Tsja!   Hengel diefstal. Icon_minitimema 27 jun 2011 - 11:37


@ Jos en Maarten,

We hebben te weinig informatie en alleen een vermoeden, al zegt mijn onderbuik gevoel dat het mogelijk is. Ik stel voor dat we (mede omdat we niks van de aangever en zijn hengel weten) dat we het in ons achterhoofd houden maar wel blijven opletten. Ik zal in ieder geval de 'jongens' als ik ze weer zie, al dan niet tijdens het uitlaten van de hond, aanspreken en gewoon mijn 'vermoeden' uitspreken, eens kijken wat de reacties zijn. Verder denk ik dat als er weer de gelegenheid is dat een 'visserij-wet' controle best een keer nuttig kan zijn. Dus laten we het niet spannender maken en gewoon blijven opletten.

Gr.

Jeroen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimema 27 jun 2011 - 12:02

Da's ook mijn insteek. Hopelijk komen we ze een keertje tegen voor een VISpas controle.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen

Jeroen



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Mooi man!   Hengel diefstal. Icon_minitimema 27 jun 2011 - 12:55

Jos Holla schreef:
Da's ook mijn insteek. Hopelijk komen we ze een keertje tegen voor een VISpas controle.

Akkoord, dan laten we het zo!

Gr.

Jeroen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimema 27 jun 2011 - 19:55

Ik denk daar toch anders over...
Ik wil helemaal niets doen..

De visser moet aangifte doen bij de politie met alle info die hij heeft.
Als mijn auto gestolen is, bel ik toch ook niet de anwb?

Klinkt als een deja vu...

Gr. Martin
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimema 27 jun 2011 - 20:51

Martin schreef:
Ik denk daar toch anders over...
Ik wil helemaal niets doen..

De visser moet aangifte doen bij de politie met alle info die hij heeft.
Als mijn auto gestolen is, bel ik toch ook niet de anwb?

Klinkt als een deja vu...

Gr. Martin

Politie is idd eerste ding wat die moet doen / misschien ook al wel gedaan heeft, maar het kan toch nooit geen kwaad als meerdere een beetje meekijken / helpen!!?!?!? Ik denk als het jou gebeurt je ook blij bent met alle beetjes hulp.

Als ze jou auto pikken, en ik weet iets verwacht je toch ook dat ik reageer, ook al heb je aangifte gedaan bij de politie.
Buiten dat om weten we allemaal dat dit soort aangiftes onderop de plank komen, en je al uitgelachen wordt voor je het buro uit bent, alss ze het al niet te druk hebben om je aangifte op te nemen en niet vragen over 2 dagen terug te komen, of dat je het misschien niet kan Emailen of dat soort kul.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimema 27 jun 2011 - 21:04

Hans de Jong schreef:

Politie is idd eerste ding wat die moet doen / misschien ook al wel gedaan heeft, maar het kan toch nooit geen kwaad als meerdere een beetje meekijken / helpen!!?!?!? Ik denk als het jou gebeurt je ook blij bent met alle beetjes hulp.

Als ze jou auto pikken, en ik weet iets verwacht je toch ook dat ik reageer, ook al heb je aangifte gedaan bij de politie.
Buiten dat om weten we allemaal dat dit soort aangiftes onderop de plank komen, en je al uitgelachen wordt voor je het buro uit bent, alss ze het al niet te druk hebben om je aangifte op te nemen en niet vragen over 2 dagen terug te komen, of dat je het misschien niet kan Emailen of dat soort kul.

Dat is iets anders, Hans.
Daarbij gaat het ook nog om een hengel uit de goedkopere klasse.
Daarom niet minder vervelend voor de betreffende visser, maar wij moeten niet op onderzoek gaan.
Dat moet de politie maar doen. Ik ga die jongens niet aanspreken.
Ikzelf zit naast Maarten aan de lage vaart en hou mijn ogen wel open, maar daar laat ik het bij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimema 27 jun 2011 - 21:07

Martin schreef:
Hans de Jong schreef:

Politie is idd eerste ding wat die moet doen / misschien ook al wel gedaan heeft, maar het kan toch nooit geen kwaad als meerdere een beetje meekijken / helpen!!?!?!? Ik denk als het jou gebeurt je ook blij bent met alle beetjes hulp.

Als ze jou auto pikken, en ik weet iets verwacht je toch ook dat ik reageer, ook al heb je aangifte gedaan bij de politie.
Buiten dat om weten we allemaal dat dit soort aangiftes onderop de plank komen, en je al uitgelachen wordt voor je het buro uit bent, alss ze het al niet te druk hebben om je aangifte op te nemen en niet vragen over 2 dagen terug te komen, of dat je het misschien niet kan Emailen of dat soort kul.

Dat is iets anders, Hans.
Daarbij gaat het ook nog om een hengel uit de goedkopere klasse.
Daarom niet minder vervelend voor de betreffende visser, maar wij moeten niet op onderzoek gaan.
Dat moet de politie maar doen. Ik ga die jongens niet aanspreken.
Ikzelf zit naast Maarten aan de lage vaart en hou mijn ogen wel open, maar daar laat ik het bij.

Ja ok daar kan ik me iets bij voorstellen....maar zoals je zegt oogjes en oortjes open kan nooit kwaad.
Het is en blijft vervelend en lastig idd. een razzia zonder enig aanknopings punt schiet ook niet op nee, en voor je het weet beschuldig je de verkeerde en dat moet ook niet....Nogmaals blijft lastig dit soort shit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimema 27 jun 2011 - 21:31

Je moet natuurlijk wel een beetje tact hebben ........ Ik heb dat niet, als ik een vermoeden heb spreek ik dat gewoon uit. Zie wel wat er van komt. Of het een dure hengel is maakt me ook niks uit, het gaat me om het principe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitimema 27 jun 2011 - 21:36

Hoe dan ook je hebt met je pis klauwen van andermans spullen te blijven....en idd duur of goedkoop maakt niks uit......en een hengel van 25 euro kan voor velen al duur zijn. Blijft gewoon een lastig verhaal, en ja als ik een vermoeden heb is tact ook niet altijd mijn sterkste kant.

Hoop voor die man dat het opgelost wordt in ieder geval.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hengel diefstal. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengel diefstal.   Hengel diefstal. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hengel diefstal.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: