Tijdens onze Frankrijksessie afgelopen week hebben we het gehad over het organiseren van een karperwedstrijd in Frankrijk, en daarbij kwamen we op Abbey Lake. Met name Fox Lake leent zich hier volgens mij namelijk uitstekend voor. Informatie over dit complex vind je hier: http://www.karpervijver.nl
Op dit water zit heel veel karper met een gewicht tussen de 20 en 50 pond, dus da's wel eens wat anders dan de Lage Vaart. Hieronder vind je een paar foto's waarop je kunt zien hoe het er ongeveer uitziet aldaar, en een plaatje met de aanwezige stekken. Met 13 man kan je het gehele meer afhuren.

Nou is het natuurlijk wél zo, dat als je een dergelijke plas voor jezelf wil afhuren dat je daarmee niet moet wachten tot een week of 2 van tevoren, maar dat je daar eigenlijk nu al mee aan de gang moet. Ik heb even geïnformeerd, en voor de maanden april en mei lukt dit al niet meer, maar het weekend van 23 t/m 25 maart zal waarschijnlijk nog wel lukken, mits we niet te lang wachten.
Een weekend is van vrijdagochtend tot zondagochtend, en kost voor dit jaar 155 euro per persoon. Alles wordt duurder, dus dit waarschijnlijk ook wel . Maar natuurlijk gaan we proberen korting te krijgen, het is immers ook een stukje reclame voor hun. Daarbij moet je er natuurlijk naartoe rijden, vanuit Almere is dat 487 kilometer, met een gemiddeld verbruik van 1:15 is dat ruim 30 liter benzine, dus voor de heen én terugreis ben je zo'n 100 euro kwijt. Daarbij komt nog het inschrijfgeld voor de wedstrijd á 30 euro per persoon, totaal kost dit weekendje dus zo rond de 280 euro per persoon.
Er zullen waarschijnlijk slechts 3 prijzen komen, maar dat zijn dan wel mooie prijzen uiteraard. Een sponsor moet ik nog zoeken, maar dat komt wel goed. Verder wordt het een 'solo' wedstrijd, iedereen vist dus voor zichzelf, maar je kan wel als koppel inschrijven zodat je naast je vismaat/vriend/familie komt te zitten. Het gebruik van voerboten is toegestaan, gewone boten niet. In de maand maart is het wierprobleem nog niet aan de orde, dus dat is wel zo prettig.
Dus ..........
de inschrijving is per heden gestart.
Wil je meedoen, dan kan je jezelf aanmelden via ons gebruikelijke mailadres: kca@live.nl
De inschrijving is pas geldig als je het 'voorlopige' inschrijfgeld á 150 euro per persoon hebt overgemaakt op rekeningnummer 73 99 763 tnv JJL Holla. Mocht je later toch annuleren krijg je dit geld alleen terug als er voor jou een vervanger is.
Dit 'voorlopige' inschrijfgeld moet dus direct overgemaakt worden, ik ben namelijk niet van plan om dergelijke bedragen voor te gaan schieten. Zodra ik de exacte prijs weet komt er nog een restnota met onder andere het inschrijfgeld jouw kant uit. Mocht de trip onverhoopt niet doorgaan, dan krijg je het betaalde geld uiteraard direct weer teruggestort. Maar let op: de plekken zijn beperkt, dus wacht niet te lang als het je wat lijkt: vol = vol.
Mocht je nog vragen hebben bijvoorbeeld mbt de geldstromen dan hoor ik dat graag, maar ook als je ideeen hebt zijn die van harte welkom uiteraard.