Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 SKP Zeewolde

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Jeroen Rosier

Jeroen Rosier



SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitimeza 5 mei 2012 - 17:30

Ik kwam net dit tegen:

http://www.visseninzeewolde.nl/vissen/index.php?option=com_content&view=article&id=765:jubileum-karpers-uitgezet&catid=58:club-nieuws&Itemid=86

Ben benieuwd hoeveel en waar ze uitgezet zijn Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: Re: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitimedi 15 mei 2012 - 16:31

Hallo Jeroen,

Zo te zien zijn het duitse Peskech vissen
Ik hoop voor namelijk dat ze de vissen in hun binnen wateren hebben uitgezet en dat ze uiteraard gemonitoord worden.

Laten we vooral niet hopen dat ze op de Hoge en de Lage vaart zijn uitgezet, aangezien we daar momenteel een project voor aan het aanvragen zijn.(daar over later meer)


Ik heb de HSV van Zeewolde aangeschreven wat betreft de uitzetting.
We wachten af op antwoord.

Gegroet mark
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: Re: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitimewo 16 mei 2012 - 16:07

Een Super snel antwoord van de secretaris .

Dit is het mailtje...........

Beste Mark,

De uitzetting van een kleine partij spiegelkarpers is op 2 plekken
geschied in de dorpsgrachten van Zeewolde.
Het visrecht in de dorpsgrachten is in handen van H.S.V. "Ons Stekkie" en
niet ingebracht in de Federatieve en Landelijke Lijst.
Om te vissen in onze dorpsgrachten dient men dus (sub)lid te zijn van onze
hengelsportvereniging.
Er heeft dus geen uitzetting plaatsgevonden in de Hoge of Lage Vaart.
Wij vertrouwen erop u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Namens H.S.V. "Ons Stekkie"
Johan Baauw (Secretaris)
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen Rosier

Jeroen Rosier



SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: Re: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitimewo 16 mei 2012 - 21:35

Mark van der Ham schreef:
Hallo Jeroen,

Zo te zien zijn het duitse Peskech vissen
Ik hoop voor namelijk dat ze de vissen in hun binnen wateren hebben uitgezet en dat ze uiteraard gemonitoord worden.

Laten we vooral niet hopen dat ze op de Hoge en de Lage vaart zijn uitgezet, aangezien we daar momenteel een project voor aan het aanvragen zijn.(daar over later meer)


Ik heb de HSV van Zeewolde aangeschreven wat betreft de uitzetting.
We wachten af op antwoord.

Gegroet mark

Ik hoopte eerlijk gezegd dat ze wel op de vaarten waren uitgezet, de diepte van de dorpsgrachten is bij mijn weten niet meer dan +-80cm scratch

Maar heb je al een datum op het oog? locatie? Very Happy geek
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: Re: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitimedo 17 mei 2012 - 14:29

We hebben het plan voor het SKP H&L vaart ingediend bij het vbc,de federatie mid-west Nederland, sportvisserij Nederland en de aangesloten hengelsport verenigingen die in de Flevopolder zitten.

Nu is het wachten tot dat ze allemaal hun goedkeuring hebben gegeven en dan kunnen we gaan uitzetten.
Als het allemaal volgens plan loopt dan kunnen we eind dit jaar een 1e uitzetting gaan doen in het gedeelte van de vaarten thv Almere.
Er is al reeds vorig jaar een uitzetting geweest op de beide vaarten maar dat was ter hoogte van Lelystad.

Groet mark
Terug naar boven Ga naar beneden
Finn Keen

Finn Keen



SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: Re: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitimedo 17 mei 2012 - 15:24

Zou mooi zijn. Nu nog t.h.v Dronten..
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: Re: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitimedo 17 mei 2012 - 15:26

Mark van der Ham schreef:

Er is al reeds vorig jaar een uitzetting geweest op de beide vaarten maar dat was ter hoogte van Lelystad.

Groet mark


we merken er nog bar weinig van......... tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: Re: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitimedo 17 mei 2012 - 18:31

Rene Zwaap schreef:
Mark van der Ham schreef:

Er is al reeds vorig jaar een uitzetting geweest op de beide vaarten maar dat was ter hoogte van Lelystad.

Groet mark


we merken er nog bar weinig van......... tongue

Rene,
Tja het is pas 1 uitzetting geweest, hopelijk dit jaar voor de eerste keer aan deze zijde van flevoland

groet mark
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen Rosier

Jeroen Rosier



SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: Re: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitimedo 17 mei 2012 - 19:57

Wel leuk dat we op de vaarten nu ook een spiegel kunnen vangen Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen Rosier

Jeroen Rosier



SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: Re: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitimedo 17 mei 2012 - 22:07

Mark van der Ham schreef:
Hallo Jeroen,

Zo te zien zijn het duitse Peskech vissen
Ik hoop voor namelijk dat ze de vissen in hun binnen wateren hebben uitgezet en dat ze uiteraard gemonitoord worden.

Laten we vooral niet hopen dat ze op de Hoge en de Lage vaart zijn uitgezet, aangezien we daar momenteel een project voor aan het aanvragen zijn.(daar over later meer)


Ik heb de HSV van Zeewolde aangeschreven wat betreft de uitzetting.
We wachten af op antwoord.

Gegroet mark

Van wat ik heb begrepen is dat het om een geringe uitzetting gaat, en van een project geen sprake is, ze gaan het ook niet monitoren zo ver bekend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: Re: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitimevr 18 mei 2012 - 8:55

Hallo Jeroen,

Dat klopt idd dat hebben wij er ook van begrpen.

groet Mark
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: Re: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitimevr 18 mei 2012 - 17:02

Als ik dit lees, begrijp ik dat er al een uitzetting is geweest, Mark???
Waar kunnen wij info krijgen en lezen????? (en waarom is dit niet bekend??? Of ben ik de enige die dit niet wist?????)
Waar moeten we terecht met foto's als we een spiegel vangen op de vaarten???
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: Re: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitimevr 18 mei 2012 - 18:52

Hoi Martin,

Om 1 ding wel duidelijk te krijgen wil graag melden dat ik persoonlijk niet betrokken ben geweest bij de eerste uitzetting in het oostelijke Flevoland gebied van de beide vaarten.
We hebben nu aanvraag ingediend voor het zuidelijke deel van Flevoland erbij zodra dat er door is en we hebben hier de eerste uitzetting gedaan dan voegen we de beide projecten samen zodat het 1 project wordt.

Er is in onze regio geen idd promotie werk gedaan voor tijdens of na de eerste uitzetting in het oostelijke gedeelte van Flevoland.
Ik weet ook niet precies hoe de vork in de steel steekt wat dat betreft maar weet wel dat het snel anders moet.

Er is wel wat info te vinden op de landelijke site van het cos waar we bij zijn aangesloten.
Misschien ook wel is leuk om zo is even te kijken www.spiegelkarperprojecten.nl
Daar kan je ook evt de gevangen spiegels melden en dat kan ook via karpercommissie@hotmail.nl .

Zodra de plannen allemaal rond zijn en we hebben de toestemming horen jullie er zeker meer over.
Ik moet dit ook even doen in overleg met Jos of dat het o.a via dit forum mag.

Ik hoop dat ik je vragen zo goed mogelijk heb beantwoord.

Groetjes Mark

Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: Re: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitimewo 23 mei 2012 - 10:31

Mark van der Ham schreef:
We hebben het plan voor het SKP H&L vaart ingediend bij het vbc,de federatie mid-west Nederland, sportvisserij Nederland en de aangesloten hengelsport verenigingen die in de Flevopolder zitten.

Nu is het wachten tot dat ze allemaal hun goedkeuring hebben gegeven en dan kunnen we gaan uitzetten.
Als het allemaal volgens plan loopt dan kunnen we eind dit jaar een 1e uitzetting gaan doen in het gedeelte van de vaarten thv Almere.
Er is al reeds vorig jaar een uitzetting geweest op de beide vaarten maar dat was ter hoogte van Lelystad.

Groet mark
Misschien goed om dit even iets te nuanceren:

er is door de karpercommissie Lelystad een conceptplan ter inzage en verbetering naar de HSV'en en naar Sportvisserij MidWest Nederland gestuurd, en nog niks naar het VBC. Vanuit onze HSV hebben we behoorlijk op dit plan geschoten en we wachten af hoe de nieuwe versie eruit komt te zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





SKP Zeewolde Empty
BerichtOnderwerp: Re: SKP Zeewolde   SKP Zeewolde Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
SKP Zeewolde
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: