Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Hairlengte

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Finn Keen

Finn Keen



Hairlengte Empty
BerichtOnderwerp: Hairlengte   Hairlengte Icon_minitimeza 5 mei 2012 - 21:27

Gisteren even wat nieuwe onderlijnen geknoopt.
Nu heb ik dit keer met opzet gekozen voor een langere hair dan normaal.
3 cm ipv de normale 2 cm tussen aas en haakbocht. Niet dat ik normaal veel lossers heb, integendeel.
Helaas geen vis op de kant, wat mij weer doet twijfelen of de hairlengte niet iets te lang is, waardoor de haak niet opgenomen wordt. Volgens mij onzin, want de zuigkracht is enorm, dus zou het in theorie geen verschil maken.
Ik vis veelal op kanalen met een 20mm bol en denk liever een te lange hair dan een te korte.

Wat zijn jullie ervaringen en/of welke lengte gebruiken jullie?

Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Hairlengte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hairlengte   Hairlengte Icon_minitimeza 5 mei 2012 - 22:03

ik vis met d-rig Exclamation
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Hairlengte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hairlengte   Hairlengte Icon_minitimeza 5 mei 2012 - 23:24

ik blank
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hairlengte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hairlengte   Hairlengte Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 0:34

Ik vis tegenwoordig met een iets langere hair dan ik voorheen deed. Niet zolang als die van Arie, maar toch langer dan voorheen. Ik heb namelijk het gevoel dat een brasem nu mijn aas wel oppakt maar zichzelf niet haakt omdat de haak doorgaans buiten de bek blijft. Evengoed haak ik nog wel eens een brasem, maar ik heb ook regelmatig korte 'zakkers' die ik toeschrijf aan een brasem opname. En zolang ze niet haken ...............
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hairlengte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hairlengte   Hairlengte Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 12:48

Jos schreef:
maar ik heb ook regelmatig korte 'zakkers' die ik toeschrijf aan een brasem opname. En zolang ze niet haken ...............

Of een gemiste karper Jos?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hairlengte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hairlengte   Hairlengte Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 13:00

Dat zullen we nooit weten ................. Maar hoe zit het met jouw 'hairlengte' (en dan bedoel ik niet dat op je hoofd, want dat is dan weer lullig tegenover mij Laughing Laughing )?
Terug naar boven Ga naar beneden
Finn Keen

Finn Keen



Hairlengte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hairlengte   Hairlengte Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 22:48

De 'regel' (voor zover je daar over kunt spreken) is volgens mij de lengte van je aas, is de lengte van je tussenruimte. Dus 20mm is 20mm tussenruimte.
Zelf heb ik tussen 2 en 3 cm en denk, gezien de keelplaten van de karper zich tussen 3 en 5 cm bevinden, dat hij ver genoeg zou moeten komen.
Aan de andere kiezen er mensen voor 0,5 of 1 cm omdat ze willen dat de karper zich zsm haakt.

Blijft lastig en met name een persoonlijk 'gevoel', maar toch leuk om ff te weten wat anderen nu zoal doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hairlengte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hairlengte   Hairlengte Icon_minitimema 7 mei 2012 - 17:47

Ik hou de hairlengte redelijk kort.. zeg 1 tot anderhalve cm bij een 15 mm tot 18 mm haakaas.Als ik groter haakaas vis wordt de hair ook iets groter. Voor mijn gevoel draait het de haak dan goed in en ik mis de kleinere vis dan ook niet. Ook als ik veel last van brasem heb switch ik eerder over op een groter haakaas en wijzig niet alteveel in de lengte van de hair. De hairlengte blijft volgens mij ook wel een beetje een persoonlijk issue... Het moet voor je gevoel gewoonkloppen..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hairlengte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hairlengte   Hairlengte Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hairlengte
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: