Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!

Ga naar beneden 
+10
Johan
Eddy Pieters
Rene de Leeuw
Jan Sturkenboom
Harry
Rene Zwaap
Gaby
Marco
Don Seur
Jos Holla
14 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 11:47

Ik ben gisteren even wezen kijken bij de Topcompetitie, en zat er nog even met Martin over te 'bomen', waarna er toch weer iets is geboren waar ik wel wat in zie. Nou zitten hier veel deelnemers aan onze wedstrijden, dus ik ben wel benieuwd hoe jullie hier over denken:

Ik verdeel het wedstrijdparcours in 3 secties, en A, B en C sectie:

- de A sectie loopt van de Vaartplas tot aan de versmalling (stek 1 t/m 7)
- de B sectie loopt van de versmalling tot het Praamwegviaduct (stek 8 t/m 14)
- de C sectie (stek 15 t/m 21) is het gedeelte voorbij het Praamwegviaduct.


Iedereen probeert natuurlijk zoveel mogelijk te vangen, maar de eerste, tweede en derde prijs is voor de winnaars uit de diverse secties. Stek 2 vangt bijvoorbeeld 10 kilo, stek 4 vangt er 15 kilo, stek 13 vangt 27 kilo, stek 14 vangt 60 kilo, stek 18 vangt 6 kilo en stek 16 vangt 6 kilo.

Dan is de prijsverdeling als volgt:

1e prijs: stek 14 (winnaar sectie B met 60 kilo)
2e prijs: stek 4 (winnaar sectie A met 15 kilo)
3e prijs: stek 18 (winnaar sectie C met 6 kilo)

......... en vervolgens gaan we 'overall' verder op gewicht:

4e prijs: stek 13 (totaal 27 kilo)
5e prijs: stek 2 (totaal 10 kilo)
6e prijs: stek 16 (totaal 6 kilo)


Het voordeel hiervan is in mijn ogen dat er ook gedeeltes die doorgaans wat minder scoren ineens kans maken op een tweede of derde plek. Maar ik ben nu natuurlijk razend benieuwd hoe jullie hier over denken, dus laat maar horen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Don Seur

Don Seur



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 12:13

Hoi Jos, hoe zit het dan met de puntenverdeling voor de Heeremaschaal? Er zijn nu drie eerste plekken..
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 12:39

De Heerema schaal blijft zoals het is, ik vind het niet handig om halverwege daar iets in te veranderen. Dus gewoon de meeste kilo's, de meeste punten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 14:19

ik vind het wel een leuk plan Very Happy

zo heb je wat meer voordeel in de minder goede sectors zoals het achterste stuk zodat je niet het gevoel hebt dat je voor niks meedoet

want in de regel is dsat het stuk waar niet of nauwelijks gevangen wordt !

Ook worden dan misschien met de loting de hoogste steknummers niet terug gelegd omdat je dan met 1 vis toch 2de of 3de kunt worden
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 14:36

Marco schreef:
ik vind het wel een leuk plan Very Happy

zo heb je wat meer voordeel in de minder goede sectors zoals het achterste stuk zodat je niet het gevoel hebt dat je voor niks meedoet

want in de regel is dsat het stuk waar niet of nauwelijks gevangen wordt !

Ook worden dan misschien met de loting de hoogste steknummers niet terug gelegd omdat je dan met 1 vis toch 2de of 3de kunt worden

Ik sluit me hier bij aan cheers Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 14:38

goed plan!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Harry

Harry



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 18:13

Goed idee want het is wat marco zegt het achterste deel word het slechts op gevangen
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 18:29

Ik vind het een goed plan, zo heb je op elke sector tenminste een redelijke kans om in de prijzen te vallen
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene de Leeuw

Rene de Leeuw



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 19:16

Ook ik vind het een goed plan, zo heb je op elke sector een kans om in de prijzen te vallen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddy Pieters

Eddy Pieters



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 20:09

Ik heb persoonlijk dan nog nooit meegedaan aan een wedstrijd, maar dit lijkt me wel een eerlijke verdeling.
Zo kun je in een slecht vangende sector toch nog hoog eindigen, is ook wel leuk voor het wedstrijd element.
Terug naar boven Ga naar beneden
Johan

Johan



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 20:28

ik vind de handeling zo als het nu gaat prima . 1 eerst een balletje voor het koppel .2 kokkertje trekken . 3 evt ruilen vind dat een eerlijke manier van loten .
zo heefd iedereen evenveel kans op een goede stek . ik vind dat als je 30 kg vangt en dan geen prijs wint . vind ik toch minder want ook op de evt betere stekken zul je je best moeten doen om een visje te vangen .. das mijn mening ..
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 20:54

De loting blijft gewoon zoals hij is, maar het probleem waar ik mee zit is dat je, met name als je een stek achterin loot, eigenlijk al bij voorbaat kansloos bent. Een uitzondering was vorig jaar, maar dat was geen toeval volgens mij, meer een geval van veel mazzel Wink Laughing . Niks mis mee natuurlijk, maar dat lost het probleem niet op.

Ik denk dat Marco het prima neergezet heeft, hiermee kan je zelfs overwegen een stek achterin te houden omdat je met name daar dan op gelijkwaardige wijze voor de 1e, 2e of 3e plek strijdt. En je zit wat prettiger in het weegschema .........

Het voorbeeld van de 30 kilo is inderdaad wel wat wrang, maar ik kijk liever naar het grote geheel, en ik denk dat een verdeling in sectie's dan een uitstekende bijdrage levert om het op alle gedeeltes leuk maar vooral spannend te houden. En die spanning vind ik altijd toch het mooist affraid cheers .
Terug naar boven Ga naar beneden
Finn Keen

Finn Keen



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimezo 6 mei 2012 - 22:53

Wij doen dit jaar weliswaar voor het eerst mee, maar vind dit bij voorbaat een goed plan. Zeker wat betreft eerlijkheid.
Ik heb echter geen flauw benul wat de sectoren zijn, waar ze zich bevinden en over welke tussenafstanden we praten.

EDIT: waar ze zich bevinden is nu wel duidelijk. De kans dat je kansloos bent in het vak waar je 'met de stroom mee' zit, is vaak zo, dus een winnaar uit het 'visloze' vak maakt het wel spannender en leuker.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimema 7 mei 2012 - 12:11

Vind het ook een goed idee
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimewo 9 mei 2012 - 16:52

goed plan....... cheers cheers cheers cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Leo ten Hoeve

Leo ten Hoeve



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimewo 9 mei 2012 - 17:10

ik doe zelf mee voor de lol en gezelligheid dus vind het wel prima. maar ik ben het wel met johan eens! de eerlijkheid zit hem al in de loting. en als je dus op de 2de plaatst zou staan, word je dus de 4de en gaat de mooie prijs aan je neus voorbij. het verliest het wedstrijdgevoel op die manier denk ik, als je met 12 vissen verliest van iemand met 1 vis?

maar nogmaals ik doe zelf mee voor de fun, en iedereen mag een prijsje uitzoeken en dan nog een bbq-tje, dus vind het al een top weekend Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimewo 9 mei 2012 - 17:15

dan zou je met een 1e 2e en 3e prijs moeten blijven vissen en dan sector prijzen misschien zodat de laatste gedeeltes toch aantrekkelijk blijven

Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimewo 9 mei 2012 - 18:18

Leo ten Hoeve schreef:
het verliest het wedstrijdgevoel op die manier denk ik, als je met 12 vissen verliest van iemand met 1 vis?
Alleen al het feit dat er stekken zijn waar doorgaans meerdere vissen worden gevangen tegenover stekken waar vaak niks uit komt geeft al aan dat er iets van ongelijkheid in de huidige opzet zit. Het wedstrijdgevoel is vaak al verdwenen zodra je bijvoorbeeld stek 18 loot......

Mij gaat het niet om de prijzen, mij gaat het om de spanning, en die komt er zo overal weer volop op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimewo 9 mei 2012 - 20:15

Ik wil ook ff reageren...
lol!

Het wedstrijd element blijft. Je krijgt met je gevangen vissen gewoon de overall punten voor de Marc Heeremaschaal.
Dat telt dus voor de competitie (net als bij het voetbal).

De wedstrijd word alleen opgedeeld in 3 sectorwedstrijden. Je verliest dus niet van iemand van 1 vis, maar van de winnaar in jou sector. (misschien win je wel).
Je moet zorgen dat je de beste bent in jou sector.

Ik vind het t proberen waard.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimewo 9 mei 2012 - 23:51

Johan schreef:
ik vind de handeling zo als het nu gaat prima . 1 eerst een balletje voor het koppel .2 kokkertje trekken . 3 evt ruilen vind dat een eerlijke manier van loten .
zo heefd iedereen evenveel kans op een goede stek . ik vind dat als je 30 kg vangt en dan geen prijs wint . vind ik toch minder want ook op de evt betere stekken zul je je best moeten doen om een visje te vangen .. das mijn mening ..


niet helemaal vind ik
als je achteraan de beurt bent heb je weinig keus meer ,de " betere" stekken zijn dan al weg,
ik denk dat je dan niet nog een keer zou moeten mogen kiezen
3 (ruilen)dus niet meer

3 sektoren heeft ook wel iets,maar ik vind het wel een beetje gek,dat je bv in sektor 1 6 vissen vangt nog steeds geen prijs hebt en in sektor 3 met 1 vis wel hoewel je in dat stuk wel top gevist hebt
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimedo 10 mei 2012 - 0:12

de opzet is prima , daar ben ik helemaal mee eens ,echter dat er gesproken wordt over betere en mindere stekken snap ik niet helemaal.

Met de juiste aanpak kan je op elke stek succesvol zijn , dr zijn zat voorbeelden van !

en ik vindt het veel belangrijker wie er links en rechts naast me zit Wink

gr.

Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimedo 10 mei 2012 - 5:42

Rene Zwaap schreef:
echter dat er gesproken wordt over betere en mindere stekken snap ik niet helemaal.

Met de juiste aanpak kan je op elke stek succesvol zijn , dr zijn zat voorbeelden van !
Ik denk dat er zat voorbeelden zijn dat het juist niet zo is, pak de scores er maar bij ...............

@Marc: met 6 vissen zal je ipv 3e in deze opzet 5e worden, dat is inderdaad een minpuntje. toch denk ik dat het niet opweegt tegen de voordelen voor een grote groep andere deelnemers.
Terug naar boven Ga naar beneden
Don Seur

Don Seur



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimedo 10 mei 2012 - 7:36

De 3 sectoren vind ik een prima alternatief om eens te proberen. Er kan best wel eens verschil zijn in de stekken. Of dat dan over een hele sector geldt daar ben ik dan niet zo van overtuigd. Het voordeel van sectoren is wel dat je voor een grotere groep redelijk gelijke omstandigheden creert. En dat kan gezien de discussie best een reden zijn om het te doen.
Ik ben wel met Marc eens dat het lot dan ook in een keer zou moeten bepalen wat je stek wordt. Dus eens getrokken blijft getrokken (staat er nu wat raar..)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimedo 10 mei 2012 - 15:10

En wat als er in sector 1 en/of sector 3 geen vis word gevangen? Word uit die sectoren dan een winnaar geloot?

Dat betekend dus dat als je in sector 2 zit en 4 vissen vangt maar niet de sector-winnaar bent, je onder koppels eindigt zonder vis?

En hoe worden de sectoren dan verdeeld? er moeten er dan minimaal 21 koppels zijn, 21/3=7, zijn het er 20 is het 20/3=6,7. Dan is de verdeling niet eerlijk. Als er dus een koppel zich afmeld is het bijvoorbeeld 7-7-6. Dan hebben de koppels in sector 3 theoretisch meer kans om winnaar te worden van hun sector.


En qua wedstrijd gevoel, als er in sector 1 en in sector 3 een vis is gevangen, en jij hebt 2 vissen in sector 2 en een ander koppel heeft er al 5 in sector 2, dan is 'jou' wedstrijd gevoel misschien ook weg omdat je dus bijna zeker weet dat je gewoon 4e eindigt of lager?



Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitimedo 10 mei 2012 - 15:35

Geen vis is een goeie, had ik nog niet aan gedacht maar dan heeft men gewoon pech en dus geen score/sectiewinnaar. De sectoren zijn het gedeelte vóór de versmalling, het gedeelte erna en het gedeelte achterin. De verdeling is momenteel 20 koppels, 1e twee secties 7 koppels en de achterste 6.

Mocht je vinden dat de achterste gedeelte daar voordeel aan heeft is er vast wel iemand die ná de loting met je wil ruilen Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!   Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verandering wedstrijdscores: graag jullie mening!!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Verandering visstand IJsselmeer en Markermeer

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: De Heerema Schaal, evenementen en wedstrijden van de KCA.-
Ga naar: