Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimedo 13 sep 2012 - 11:21

Vanaf heden is de aanvraagprocedure voor de nachtvispas en/of derde hengelvergunning helemaal veranderd. Het loopt nu niet meer op de manier zoals we dat de afgelopen jaren gewend waren (waarvoor nog hartelijk dank hr Boes) maar tegenwoordig kan het digitaal via Sportvisserij MidWest Nederland, en dan wel via deze link:

http://www.sportvisserijmidwestnederland.nl/vispas/nachtvissen_3e_hengel/

Meer informatie vind je op de website van de BCWA: www.hsvog.nl/bcwa
Terug naar boven Ga naar beneden
Finn Keen

Finn Keen



Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimedo 13 sep 2012 - 18:03

Ik ben wel benieuwd wie er bepaald, waar, welke zones worden aangewezen voor het nachtvissen in Flevoland.
De meest 'aantrekkelijke' zones liggen in Almere/Lelystad eo. In de omgeving van Dronten (ri. Elburg) ligt er 1, maar dat is op de Hoge Vaart wat toch vaak minder aantrekkelijk is. Richting Lelystad is een mogelijkheid, maar er zijn bijv. aan de LV in Dronten zelf ook stroken die zeer aantrekkelijk zijn en ook druk bevist worden. Ik vermoed dat er best wel veel animo voor is, dat er een strook vrijgegeven wordt.

Maar, hoe gaat zoiets?

Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimedo 13 sep 2012 - 21:03

Finn Keen schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er bepaald, waar, welke zones worden aangewezen voor het nachtvissen in Flevoland.
De meest 'aantrekkelijke' zones liggen in Almere/Lelystad eo. In de omgeving van Dronten (ri. Elburg) ligt er 1, maar dat is op de Hoge Vaart wat toch vaak minder aantrekkelijk is. Richting Lelystad is een mogelijkheid, maar er zijn bijv. aan de LV in Dronten zelf ook stroken die zeer aantrekkelijk zijn en ook druk bevist worden. Ik vermoed dat er best wel veel animo voor is, dat er een strook vrijgegeven wordt.

Maar, hoe gaat zoiets?


daar is ook al een nachtviszone,maar door de aanleg van de natuurvriendelijke zone,s is het daar onmogelijk geworden een vis te landen
zie forum hier kun je via Jos al een klacht over indienen
Maar ik heb zelf het idee opgevat om eens wat meer op de hoge vaart te gaan vissen,omdat de stekken op de lage vaart bijna altijd bezet zijn en je op de hoge vaart naar mijn idee meer zelf een stek kunt maken
Terug naar boven Ga naar beneden
Finn Keen

Finn Keen



Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimedo 13 sep 2012 - 21:31

Ik zit stiekum al enige tijd op de HV. Gelukkig nog steeds een stek die niet erg bekend is.
Ik moet zeggen dat ik erg content met de stek ben, maar wil hem niet kapot vissen, dus bouw het rustig op.
De reden is net als bij jou dat de LV in Dronten gewoonweg te druk bevist wordt. De kans op karper is dan ook groter dan op de HV, vandaar dat veel mensen blijven plakken. Toch vind ik een nachtviszone aan de LV in Dronten wel prettig om naar uit te wijken...
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimevr 14 sep 2012 - 1:13

Met dergelijke vragen kun je het beste even contact opnemen met de karpercommissie van de plaatselijke HSV.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimevr 14 sep 2012 - 1:21

Is er op het internet niet gewoon een mooi overzicht te vinden van alle nachtviszones in Nederland of voor ons minimaal in Flevoland?
Dan heb ik het wel over de zones voor 2013, want misschien wil ik wel zo'n vergunning maar vraag me eerst af waar ik dan naartoe moet fietsen met mijn kar Laughing Laughing

Edit: duidelijk, De nachtviszones in Lelytad zijn echt matig Sad wordt tijd dat zuigerplas toegankelijker wordt.

Dan maar alleen een derdehengelpas
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimevr 14 sep 2012 - 8:39

OP www.hsvog.nl/bcwa vind je ze allemaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimevr 14 sep 2012 - 14:23

Is het nou dus zo dat die derde hengel pas betekent dat je volgend jaar op ELK water waar je met 2 hengels mocht vissen nu ook met 3 hengels mag vissen?

Of nog steeds zoals voorheen gewoon op de aangewezen plekken die je dus ook op hsvog.nl treft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimevr 14 sep 2012 - 15:37

Ik denk dat je de zaken door elkaar haalt. Die aangewezen plekken hebbente maken met nachtvissen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimedi 18 sep 2012 - 14:25

Jos Holla schreef:
Ik denk dat je de zaken door elkaar haalt. Die aangewezen plekken hebbente maken met nachtvissen.

Dus de derde hengel wordt volgend jaar gewoon landelijk toegestaan al je de derdehengelpas hebt?
Want dit jaar kon je een derdehengel pas nemen maar dan mocht je de derde hengel alleen op een aantal aangewezen plekken gebruiken.

Anders kan ik volgend jaar eindelijk met 3 hengels in sierwatertjes en heb er toevallig net 1 aangeschaft ( derde hengel ).
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Captein

Tim Captein



Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimedi 18 sep 2012 - 16:23

Dit jaar mocht je de 3e hengel ook al gebruiken in al het federatie water. Nachtvissen daarentegen mocht uitsluitend op de daarvoor bestemde nachtviszones of in de maanden juni juli en augustus
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimedi 18 sep 2012 - 16:58

De derde hengel is en blijft geldig op de wateren van Sportvisserij MidWest Nederland (Lage en Hoge vaart en bijna alle zijvaarten) én op de 3 plassen. Niet op stedelijke sierwatertjes dus .......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimedi 18 sep 2012 - 22:21

Jos Holla schreef:
De derde hengel is en blijft geldig op de wateren van Sportvisserij MidWest Nederland (Lage en Hoge vaart en bijna alle zijvaarten) én op de 3 plassen. Niet op stedelijke sierwatertjes dus .......

pff, dit vroeg ik me dus af. Dan maar geen derde hengelvergunning halen en illegaal bezig blijven :/
Ik vis eigenlijk nooit meer op de vaart mij te ver met mijn fiets.

Bedankt voor je duidelijk reactie trouwens nu snap ik het eindelijk hehe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimedi 18 sep 2012 - 23:07

Hmmmm ....... je weet wat de boete voor een derde hengel is?
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimedi 18 sep 2012 - 23:32

Jos Holla schreef:
Hmmmm ....... je weet wat de boete voor een derde hengel is?


€ 280,00 Sad .DUS...beter met levend aas gaan, die is € 340,00 lol
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitimewo 19 sep 2012 - 14:23

Jos Holla schreef:
Hmmmm ....... je weet wat de boete voor een derde hengel is?

ben eral 2 keer mee weg gekomen.

Ik vis ook deze maand gewoon nachten en ben me zeer bewust van de gevolgen.
Het is gewoon allemaal veel te streng vind ik.

Het is nog prima weer maar nee je mag geen nacht vissen, waarom niet, wat is het probleem?
Sorry maar sommige regels breken we allemaal wel eens.
Volgend jaar is me tent niet eens meer welkom, nou die blijf ik toch echt gebruiken.

Natuurlijk met alle respect voor de controleurs die kunnen er ook niks aan doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!   Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Jeugddagen Sportvisserij MidWest Nederland.
» Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.
» Aanvraag nachtvispas / derde hengelvergunning
» Nieuwsbrief Sportvisserij Nederland.
» Gebruik van een derde hengel in Flevoland.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: