Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 KCA goes 'underwater'.

Ga naar beneden 
+7
Rene Zwaap
Gaby
Harry
ron tamerus
Leo ten Hoeve
Tim Captein
Jos Holla
11 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimewo 6 maa 2013 - 17:32

Enige tijd geleden zijn wij in aanraking gekomen met het filmen met een onderwater camera. Dit heeft op ons een dermate grote indruk gemaakt dat we besloten hebben om zelf de benodigde apparatuur aan te schaffen en daarmee aan de slag te gaan. Momenteel zijn we nog in de opstartfase, maar we hopen snel de eerste resultaten aan u te kunnen tonen.

Natuurlijk willen we er zélf graag mee aan de slag, maar het is de bedoeling dat onze leden er ook iets aan hebben. Denk daarbij dan bijvoorbeeld aan 'open dagen' waarbij iedereen vantevoren kan aangeven wat hij of zij graag voor de camera wil zien waarna wij kunnen kijken of dat mogelijk is.

Zodra we zo'n open dag gaan plannen vindt u dat terug in de 'Evenementen kalender' en op de diverse multi media sites van de KCA. Maar eerst maar eens kijken of we de boel lekker aan de praat kunnen krijgen, daarna zien we wel weer. Overigens hebben we een speciale website voor dit project gemaakt:

http://kca-goes-underwater.webnode.nl/

KCA goes 'underwater'. 24mc1gp



Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Captein

Tim Captein



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimewo 6 maa 2013 - 20:57

Gaaf, blijft altijd reuze interessant wat er allemaal onder water gebeurt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Leo ten Hoeve

Leo ten Hoeve



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimewo 6 maa 2013 - 22:18

leuk man, ben erg benieuwd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimeza 9 maa 2013 - 18:23

We zijn weer een stapje verder, ik heb vandaag de koffer ontvangen. Mijn zoon heeft een beugel voor de monitor gemaakt en samen hebben we de monitor in de deksel gemonteerd. Het is echt super geworden.

Tevens heb ik alles getest met een accu, en ook dat ging goed. Mijn zoon gaat nu een beugel maken voor de accu's zodat ze vast in de koffer komen te zitten, ik heb nog een paar snoertjes besteld en zodra deze zaken binnen zijn kan ik de boel afbouwen.

Dan alleen nog nadenken hoe we de camera zalf in het water plaatsen. Dat wordt nog een hersenkraker .......

KCA goes 'underwater'. 2dlm337

KCA goes 'underwater'. 2s7vodi

KCA goes 'underwater'. 2hq5jiq
Terug naar boven Ga naar beneden
ron tamerus

ron tamerus



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimeza 9 maa 2013 - 21:07

zwembroek aan en gaan Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Harry

Harry



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimeza 9 maa 2013 - 21:18

he jos kan je geen vier kanten stalen plaat onder het voetje van de camara plaatsen
waardoor hij goed op de bodem blijft staan
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimeza 9 maa 2013 - 21:31

Je kan een microfoonstandaard gebruiken, maar de vraag is: hoe zet je hem neer zonder nat te worden??
Terug naar boven Ga naar beneden
Harry

Harry



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimeza 9 maa 2013 - 21:41

je bent toch niet bang voor een beetje water lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
ron tamerus

ron tamerus



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimeza 9 maa 2013 - 21:43

jos je mag mijn duikuitrusting wel lenen als je het te koud vind in je zwembroek
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimezo 10 maa 2013 - 0:20

Jos Holla schreef:
Je kan een microfoonstandaard gebruiken, maar de vraag is: hoe zet je hem neer zonder nat te worden??

Ik denk dat ik daar wel een oplossing voor heb... Idea
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimezo 10 maa 2013 - 3:30

Gaby schreef:
Jos Holla schreef:
Je kan een microfoonstandaard gebruiken, maar de vraag is: hoe zet je hem neer zonder nat te worden??

Ik denk dat ik daar wel een oplossing voor heb... Idea
stoeptegel .....?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimeza 16 maa 2013 - 16:38

Vandaag hebben we dan eindelijk onze camera gedoopt, ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben ondanks het feit dat er weinig daglicht was en er helaas geen vis op de stek verscheen. Ook de zichtbaarheid van het scherm verdiend nog wat extra aandacht, maar daar gaan we nog mee aan de slag.

Ik heb wel een filmpje gemaakt, ook daar moet ik nog wat extra aandacht aan besteden maar al met al ben ik wel tevreden:



Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimeza 16 maa 2013 - 16:46

Dat ziet er goed uit... cheers cheers cheers we gaan een mooie tijd tegemoet.... Very Happy Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Haak

Jeffrey Haak



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimeza 16 maa 2013 - 20:08

Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar abbey filmpje!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimeza 16 maa 2013 - 20:12

Jeffrey Haak schreef:
Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar abbey filmpje!

Ga gezellig mee Jeffrey... clown lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimeza 16 maa 2013 - 20:33

Er zijn nog wel een aantal verbeterpuntjes, maar voor de eerste keer ben ik dik tevreden. Eens kijken of we er op Abbey iets leuks van kunnen maken ........
Terug naar boven Ga naar beneden
Gert

Gert



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimeza 16 maa 2013 - 20:58

ik denk het wel is mooi helder water dus moet lukken he
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Haak

Jeffrey Haak



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimezo 17 maa 2013 - 10:26

Volgend jaar ga ik mee! Heb er wel een beetje spijt van nu dat ik niet meega
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimezo 17 maa 2013 - 10:37

Jeffrey Haak schreef:
Volgend jaar ga ik mee! Heb er wel een beetje spijt van nu dat ik niet meega
Goed plan!! Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimezo 17 maa 2013 - 10:39

Niemand zag het volgens mij (behalve Don), maar als datum stond er '2003' in het filmpje en ik vond het einde iets te kort. Dus een beetje aangepast en een nieuwe versie online gezet. Verschil is overigens minimaal, hoor. Alleen die 'stok voor de bepaling aaslocatie' is wat korter in beeld, er is iets langer onderwaterbeeld aan het einde en er is een aftiteling.



Terug naar boven Ga naar beneden
Ronnie Groenensteijn

Ronnie Groenensteijn



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimezo 17 maa 2013 - 11:08

Ziet er goed uit jos
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimedi 19 maa 2013 - 16:49

En ondertussen klooien we lekker verder: ik heb een kap gemaakt om te proberen het zonlicht bij de monitor weg te houden en ik heb de accu's gefixeerd zodat de koffer rechtop vervoert kan worden. Daarnaast heb ik gisterenavond met Gaby het systeem waarmee we hem plaatsen helemaal af gemaakt (geheim ontwerp) en wacht ik alleen nog op een haspeltje om de kabel van de camera op te rollen. Wat mij betreft is het geheel klaar voor Abbey!!

Overigens hadden we nog wel een akkefietje met de monitor, maar gelukkig kon Rene hem omruilen in Nieuwegein en kunnen we hem toch meenemen naar "La France"

KCA goes 'underwater'. 2i7l313

KCA goes 'underwater'. 5f2ef4


Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimedi 19 maa 2013 - 16:53

Overigens heb ik ook een overzichtje gemaakt van de bezoekers van de speciale website (klik) om maar even aan te geven dat zoiets zeker wel leeft:

KCA goes 'underwater'. 2vhvn8i


Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimedi 19 maa 2013 - 18:21

geek lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitimema 25 maa 2013 - 16:59

Zo leuk om te maken die filmpjes:



Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





KCA goes 'underwater'. Empty
BerichtOnderwerp: Re: KCA goes 'underwater'.   KCA goes 'underwater'. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
KCA goes 'underwater'.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: