Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Wat vind jij een goede pop-up rig?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 16:43

Hieronder zie je 3 pop-up rigs.

- De bovenste is een hele simpele, geen shrink tube, alleen een onderlijn en een haak.
- De tweede heeft wel een stukje shrink tube, en ook nog een ringetje op de haaksteel.
- De derde is van fluor carbon, een zogenaamde D-rig.
- En de laatste is de KD-rig, met het loodje op de hair.

Wat vind jij een goede pop-up rig? Dnes1i

Wat vind jij een goede pop-up rig? 3469ely

Wat vind jij een goede pop-up rig? Qzrn1z

Wat vind jij een goede pop-up rig? 16948zs

Voor welke rig zou jij gaan, of vind je ze allemaal niks? Misschien een plaatje van jouw favoriet? Ik heb op sommige rigs wel wat aan te merken, maar wacht liever eerst jullie reacties af.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 16:46

Hmmm, ten eerste, het zijn er 4 sopper cheers

Ik kies voor de 2e omdat ik shrinktube een must vind.
De D-rig is ook wel populair bij mij maar dan niet met zo veel ruimte voor het ringetje, ik zou die lus kleiner maken.
Verder heb ik totaal geen vetrouwen in die nep mais, maar das omdat ik er nooit wat op vang lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 16:48

Marc Heerema schreef:
Hmmm, ten eerste, het zijn er 4 sopper cheers
Embarassed ik begon met de eerste drie .... maar het gaat niet om de mais, maar om de rig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 18:06

Jos Holla schreef:
Embarassed ik begon met de eerste drie .... maar het gaat niet om de mais, maar om de rig.
Was ook niet als opmerking voor de rig bedoelt maar meer als geneuzel wat er door mijn hoofd ging lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 18:26

Foto 2, Punt naar binnen staand, k*t.
Foto 3, idem zelfde als 2, VERDER GOED
Foto 4, bijna goed',Alleen nog een 3cm rubbertje over de haksteel.
this is mijn mening.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 18:47

Waar het mij bijvoorbeeld bij 1 en 2 om gaat is of het krimpkous nodig is. Ik denk eigenlijk van niet, omdat volgens mij het loodje de haak in de juiste positie brengt om goed te kunnen prikken. Maar zo'n stukje krimpkous maakt het wel mooi af vind ik. Puur voor het gezicht dus .......
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 20:15

Voor mijn gevoel moet de het er wel op, ik vind het het draai effect gewoon verbeteren.

Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 20:38

D-rig en blow out rig...waarom??? goed mee gevangen afgelopen jaar!

Owja...vergeet ik bijna mijn snow man rig.....ging ook wel lekker......dit jaar maar eens verder experimenteren........
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 20:40

Maar ik wou wel even bij de pop-ups blijven.

@Marc: is dat stukje krimpkous wel nodig, aangezien het loodje de haak in de juiste positie trekt? Ik vind het overigens ook wel mooi staan, hoor (goed voor het vertrouwen). Maar is het nodig???
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimewo 13 jan 2010 - 10:52

Voor mijn gevoel wel, gewoon het verbeterde draai effect.
Maar dat zal zich in de praktijk nog moeten bewijzen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimeza 16 jan 2010 - 14:49

Nou, deze moet het morgen gaan doen. Ik heb er wel een stukje krimpkous opgezet, dat geeft me toch een wat beter gevoel.

Wat vind jij een goede pop-up rig? 2lt0jdu

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimeza 16 jan 2010 - 15:23

Ik doe het er voor Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimezo 24 jan 2010 - 17:10

Zal morgen is een foto maken van me favoriete Pop-up rig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimewo 3 feb 2010 - 11:59

Ik heb 2 foto's met opo-up rigs van een andere site gehaald, hier komen ze vandaan (wel zo netjes, toch, bronvermelding): http://www.visserandfriends.nl/

Wat vind jij een goede pop-up rig? B52nvn

Wat vind jij een goede pop-up rig? 24ywodt

Gemaakt met 2 pop-ups, en dan 'overloaded' voor een beter draaieffect.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimewo 3 feb 2010 - 12:00

Ronnie schreef:
Zal morgen is een foto maken van me favoriete Pop-up rig.
Morgen????
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimewo 3 feb 2010 - 13:35

Ik heb even zitten klussen, dit is het eindresultaat:

Wat vind jij een goede pop-up rig? 54x9pw

Ik heb een stukje coating op de onderlijn laten zitten, en na de knotless een klein stukje in haakoog geschoven. Hierdoor zit er wat verdikking in de krimpkous waardoor het wat steviger is. Ziet er toch wel goed uit zo?

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimewo 3 feb 2010 - 16:35

toppie jos! Twisted Evil
perfecte hairlengte! precies zoals ik hem altijd maak! Very Happy
Wat vind jij een goede pop-up rig? Foto-GSQFIGQG-D
Wat vind jij een goede pop-up rig? Foto-WDIBXTMU-D
Wat vind jij een goede pop-up rig? Foto-BTCYGEYF-D
Wat vind jij een goede pop-up rig? Foto-KIKZG8CL-D
hier wat fototjes van mij mis al gezien maarja...binnenkort betere foto's! Very Happy
jos...ik vis nu alleen maar met gamakatsu g1 super hook maatje 8..puur omdat ik daar vertrouwen in heb!
heb al 2keer haakbreuk gehad op die fox..en 1 keer op een korda! Mad


Laatst aangepast door iano op wo 3 feb 2010 - 16:41; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimewo 3 feb 2010 - 16:37

De gebruikte haak zou overigens ook nog deze kunnen zijn:

Wat vind jij een goede pop-up rig? 16j4ow9

Een Fox Arma Point SSC. Voordeel van deze is volgens mij wel dat je niet persé krimpkous hoeft te gebruiken, door de bocht bij het oog valt gewone tube precies goed.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimewo 3 feb 2010 - 16:38

iano schreef:
toppie jos! Twisted Evil
perfecte hairlengte! precies zoals ik hem altijd maak! Very Happy
Hé, dan moet het goed zijn, toch?? Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitimewo 3 feb 2010 - 16:43

Jos Holla schreef:
iano schreef:
toppie jos! Twisted Evil
perfecte hairlengte! precies zoals ik hem altijd maak! Very Happy
Hé, dan moet het goed zijn, toch?? Wink

ja idd! What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wat vind jij een goede pop-up rig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij een goede pop-up rig?   Wat vind jij een goede pop-up rig? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wat vind jij een goede pop-up rig?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: