Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.

Ga naar beneden 
+3
Marc Heerema
Rene Zwaap
Jos Holla
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Marc Dronten

Marc Dronten



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimedo 17 jun 2010 - 21:45

Jos Holla schreef:
marc dronten schreef:
Jos Holla schreef:
Zoek een paar locaties waarvan jij denkt dat het zou moeten kunnen, en stuur een mooie brief of mail naar de Federatie Gooi en Eemland. Het is een begin, maar je moet ergens beginnen natuurlijk. En eerst gewoon even het antwoord afwachten.

ben nog braaf aan het wachten

Je hebt mail ...............

jij ook
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimezo 20 jun 2010 - 11:02

Nog maar weinig animo vanuit Lelystad, Dronten, Zeewolde en Swifterbant .........

Ik ben nu bezig voor 2011, de volgende uitbreidingen komen dan als alles goed gaat pas weer op zijn vroegst in 2012. Dus wil je meedenken, wacht dan niet te lang, 7 juli willen we één en ander via het VBC weer inbrengen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimewo 23 jun 2010 - 22:41

Krijg net een mailtje van Staats bosbeheer:

ze geven géén toestemming voor de nachtviszone aan de Watersnipweg omdat er 2 beverburchten zitten. Ik wordt hier echt een beetje verdrietig van. Maar goed, morgen maar weer een passend antwoord sturen .................. diepe zucht!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimedo 24 jun 2010 - 3:14

Juist daar zou een stukje sociale controlle door vissers snachts niet ongepast zijn , en verstoren doen we die bevers niet , want die zijn daar juist snachts erg actief , tussen het viaduct A6 en bossage richting de golfclub.
Dat moet staatsbosbeheer ook weten , en als staats bosbeheer zo begaan is met de natuur op dat gedeelte zouden ze meer snachts aanwezig moeten zijn daar , want tot op de dag van vandaag worden er nog steeds in dat gebied illegaal beesten snachts afgeschoten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimewo 21 jul 2010 - 22:47

Oké, na de nodige mailtjes tóch weer een extra zone kunnen regelen. Exacte locatie volgt nog, ik moet eerst even het definitieve gedeelte bevestigd zien.

Ik zal vandeweek nog eens informeren wat er met de zones rond Dronten gaat gebeuren, daar heb ik eigenlijk niks meer over gehoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimedo 22 jul 2010 - 11:19

Jos, ik ook niet.
Na mijn 2de mail aan de hsv lelystad totale stilte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 22:01

Waarschijnlijk nog steeds niks???

Ik heb gevraagd om jouw brief op de agenda te zetten bij het VBC op 19 augustus, als het goed is zijn alle partijen daar aanwezig.



NB: Joop en Hans (niet geregistreerd maar wel meelezend): jullie brief gaat ook mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimema 9 aug 2010 - 9:08

Jos Holla schreef:
NB: Joop en Hans (niet geregistreerd maar wel meelezend): jullie brief gaat ook mee.
Nu wel zie ik Laughing Laughing Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimema 9 aug 2010 - 18:14

Hahahaha, jaja toch ( eindelijk ) maar ff geregistreerd Smile Very Happy Smile Very Happy
Toppie dat brief meegaat, waarvoor dank uiteraard.

Keep up de good works allemaal.

Gr. Hans
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimema 9 aug 2010 - 20:28

Vast bedankt Jos.

Nee niks meer gehoord
Laten we hopen dat er nu wat mee gebeurd.
Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Please
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimedo 19 aug 2010 - 23:15

Het zat niet me, Federatie was er niet, HSV Lelystad was er niet, dat is lastig ................

Ik neem het binnenkort op als ik voor de Almeerse evaluatie naar de gemeente ga, daar is mijn contactpersoon bij Sportvisserij Nederland ook bij. Het valt echt niet mee, maar ik doe mijn best.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimeza 21 aug 2010 - 7:57

Jos Holla schreef:
Het zat niet me, Federatie was er niet, HSV Lelystad was er niet, dat is lastig ................

Ik neem het binnenkort op als ik voor de Almeerse evaluatie naar de gemeente ga, daar is mijn contactpersoon bij Sportvisserij Nederland ook bij. Het valt echt niet mee, maar ik doe mijn best.

Het is toch gvd gv..( sorry voor woord keuze, maar dit was nog het vriendelijkste wat ik even kon verzinnen op de vroege morgen Very Happy )
...te triest voor woorden man.......Jij in ieder geval namens velen denk ik thx voor al je werk weer, ik kan me je frustratie zo goed voorstellen, maar laten we met z'n allen hopen op meer / beter resultaat bij de Almeerse evaluatie, en met/door je contact bij sportvisserij nederland.

Kan me ook echt niet voorstellen dat Lelystad tegenwoordig een ""karpercommissie"" heeft zoals jij laatst zei, heb namelijk ook nogsteeds geen enkele reactie op mijn Email m.b.t. tot bovenstaand onderwerp.....is toch om gek van te worden. Ga later vandaag of anders Maandag toch maar eens even bellen met Lex v/d Ven of zo, om eens te vragen hoe het nou zit. Uiteraard hou ik je gelijk op de hoogte zodra ik ook maar iets weet.


Laten we maar proberen een beetje positief te blijven, en te strijden voor onze ""grote liefde""........""de Karper""


Gr. Hans

Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimeza 21 aug 2010 - 8:35

Uiteindelijk moet de Federatie het regelen, maar die gaan niet alle aangedragen stekken bekijken om te zien of ze voldoen, dat is iets voor de experts ter plaatse. Die kunnen dan een selectie maken en dat voordragen bij de Federatie, die er dan weer verder mee kan.

Die selectie maken is iets voor de HSV, en dan in het bijzonder voor de karpercommissie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimedi 31 aug 2010 - 12:21

Karpervissers dupe van Polen door Erik Riensema
ARNHEM - Gemeenten verbieden het nachtelijk kamperen bij viswater om overlast met Polen en jongeren te voorkomen. Dit is een zware slag voor karpervissers omdat zij soms wel een week op dezelfde plek bivakkeren om een bepaalde vis ‘s nachts te vangen (en weer terug te zetten).


Rondom het steeds populairder wordende nachtvissen worden regelmatig complete feestjes gebouwd met alle lawaai en andere overlast van dien. En vooral Polen en andere Oost-Europeanen eten de karpers ter plaatse op en laten een hoop rotzooi achter, zo zegt de Hengelsport Federatie Midden-Nederland uit Arnhem. De federatie ligt momenteel in de clinch met de gemeente Mook en Middelaar, die het nachtelijk kamperen bij de Mookerplas verbiedt.

,,De gemeente verbiedt het op voorhand, omdat ze zelf geen controles kan uitvoeren”, laat een woordvoerder van de Gelderse sportvisserijorganisatie weten. ,,Dat is jammer, want op deze manier zijn de goede karpervissers - en dat zijn de meeste - de dupe.’’

Nachtvissen is wettelijk toegestaan in juni, juli en augustus, en langs de grote rivieren het hele jaar door. Maar voor het kamperen moet de gemeente de APV aanpassen. ,,Veel gemeenten in Nederland hebben dat op ons verzoek gedaan, maar sommige gemeenten niet. Omdat ze concurrentie voor campings tegen willen gaan of omdat ze te maken hebben gehad met overlast’’, verklaart Onno Terlouw van de overkoepelende organisatie Sportvisserij Nederland. ,,Dat is jammer, want in goed overleg kunnen we de incidentele problemen wel aan. Onze federaties hebben zelf controleurs rondlopen. In onder meer Amsterdam, Noord- en Oost-Nederland wordt met de verplichte nachtvispas gewerkt. Van de opbrengst worden controleurs betaald. Wie overlast veroorzaakt, raakt z’n nachtvispas kwijt.’’

De zegsman laat weten dat karpervissers de veiligheid in Nederland zelfs kunnen vergroten: ,,De nachtelijke vissers zien nog wel eens iets wat het daglicht niet kan verdragen en zullen het niet nalaten dat te melden...’’

Bron: Telegraaf 31-08-2010
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gebruik van de derde hengel op de nachtviszones van de Federatie.
» Controle.
» Aanvraagformulier nachtviszones en derde hengel online.
» Natuurgebieden in Flevoland.
» SKP Zuidelijk Flevoland.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: