Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Pas op voor Turks muntgeld!

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Pas op voor Turks muntgeld! Empty
BerichtOnderwerp: Pas op voor Turks muntgeld!   Pas op voor Turks muntgeld! Icon_minitimezo 31 jan 2010 - 10:51

Onderstaande kreeg ik vanmorgen in de mailbox:

Ter informatie: 40 CENT of 2 euro ?

Sinds 1 januari 2005, heeft Turkije nieuw geld : de "nieuwe Turkse lire"(Yeni Turk Lirasi), die de oude vervangt. Het nieuwe stuk van 1 Lire lijkt heel erg op dat van 2 Euro. Wanneer men beide stukken vergelijkt, stelt men vast dat ze hetzelfde voorkomen hebben (met een ring van nikkel rond een stuk koper) en bijna gelijke afmetingen.

Bovendien, heeft de kopkant, zoals de meeste euromunten een hoofd (Ataturk). Het enige grotere verschil is dat op de letterkant in plaats van een 2 een 1 staat. En de 1 lijkt erg op de 1 van stukken van 1 Euro.

Pas op voor Turks muntgeld! 2cp9e2p

Het stuk is evenwel slechts 40 cent waard. Let dus op bij het ontvangen van wisselgeld met stukken van 2 Euro, want deze Turkse munten beginnen hier te circuleren. Goed uitkijken dus, een gewaarschuwd mens telt nog steeds voor twee.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Pas op voor Turks muntgeld! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pas op voor Turks muntgeld!   Pas op voor Turks muntgeld! Icon_minitimezo 31 jan 2010 - 16:13

Heb er wel is iemand op betrapt die dacht mij te foppen met dat geld hahah jammer ik had hem door affraid affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Pas op voor Turks muntgeld!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: