Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Natuur vriendelijke oevers.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Natuur vriendelijke oevers. Empty
BerichtOnderwerp: Natuur vriendelijke oevers.   Natuur vriendelijke oevers. Icon_minitimedo 18 feb 2010 - 11:09

In de Seizoenenbuurt / Molen buurt is men gestart met de aanleg van natuurvriendelijke oevers. Even dachten we dat men gestart was met baggeren, maar dat was niet zo, en dat kon ook eigenlijk niet op basis van eerder verstrekte info. Maar goed, toch maar even de gemeente om opheldering gevraagd, en die bevestigden dat men begint met de oevers.

Nou leek het mij wat onlogisch om te beginnen met oevers, en daarna te gaan baggeren. Maar niets in minder waar. De clou is dat de oevers zich nu mooi kunnen settelen (vastzetten) en dat overbodig en los materiaal de sloot in spoelt. En dan in september wordt dat gelijk met de bagger eruit gehaald. Zit wat in.

Of het wat wordt allemaal? We zullen zien. Als je dergelijke oevers goed onderhoudt is het best wel mooi om te zien, maar ook goed voor de vis. Maar ja, dan moet je het wel onderhouden natuurlijk.

Hieronder wat foto’s:

Natuur vriendelijke oevers. 2w6xt91

Natuur vriendelijke oevers. Dwyyyh

Natuur vriendelijke oevers. 1411slj

Natuur vriendelijke oevers. 153qm42

Natuur vriendelijke oevers. 2lkr444

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Natuur vriendelijke oevers. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuur vriendelijke oevers.   Natuur vriendelijke oevers. Icon_minitimedo 18 feb 2010 - 11:27

Met dank overigens aan Rene (onze calamiteitenman) en Marc (onze huisfotograaf, want hij heeft de grootste Laughing Laughing ).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Natuur vriendelijke oevers. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuur vriendelijke oevers.   Natuur vriendelijke oevers. Icon_minitimedo 18 feb 2010 - 12:44

worden dan mooie paai gebieden !.

voor de snoek en karper Very Happy .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Natuur vriendelijke oevers. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuur vriendelijke oevers.   Natuur vriendelijke oevers. Icon_minitimedo 18 feb 2010 - 12:59

Tja, als die er nog zitten Shocked .

Dit is wat we van plan zijn: als straks alles klaar is, en er is gebaggert, dan willen we een visstandonderzoek gaan doen, en dan vervolgens indien nodig weer wat uitzetten. Dan hebben we interessante oevers, en goede diepte en een mooie visstand.

Helaas is dit water alleen voor leden Razz Razz Razz .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Natuur vriendelijke oevers. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuur vriendelijke oevers.   Natuur vriendelijke oevers. Icon_minitimedo 18 feb 2010 - 23:07

weet je mischien ?? ,ook hoe diep ze gaan baggeren!.
ik heb het namelijk mee mogen maken in amsterdam zuid , het amstelpark bij de rai dus!.
daar deden ze het ook van zulke oevers , dat heeft jaren geduurd voor de karper eraan kon wennen weer , was daar niet uit gebaggert , maar meer het waterpeil naar beneden gebracht toendertijd!.

nu ik erover nadenk wat je zei , (van Tja, als die er nog zitten) .
ik weet dat in de molenbuurt een mooi betand zit ,en dat het wel goed komt daar.
werd wel hoog tijd als je weet hoe hoe drassig die bodem is in de molenbuurt!.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Natuur vriendelijke oevers. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuur vriendelijke oevers.   Natuur vriendelijke oevers. Icon_minitimedo 18 feb 2010 - 23:33

Ik weet niet meer precies hoe diep, maar volgens mij ging het tot 1,50 mtr. Maar laten we eerst maar eens afwachten, voorlopig zijn de vergunningen nog niet rond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Natuur vriendelijke oevers. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuur vriendelijke oevers.   Natuur vriendelijke oevers. Icon_minitimevr 19 feb 2010 - 7:45

Ik dacht 1-20 meter diep.....
Frans die karpers in de molenbuurt valt tegen hoor, die 20-30 die er zwommen zag je ook boven liggen met mooi weer Razz
Bij mij achter en op j het gedeelte waar jullie zaten is een ander verhaal, maar dat is dan ook geenb molenbuurt.

Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Natuur vriendelijke oevers. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuur vriendelijke oevers.   Natuur vriendelijke oevers. Icon_minitimeza 10 jul 2010 - 11:33

Almere Drie grote baggerprojecten
Het Waterschap Zuiderzeeland gaat dit najaar drie grote baggerprojecten uitvoeren in Almere. Dat gebeurt in Almere Buiten, in de Stadswetering en in de Parkwetering.

Ook gaat het waterschap onderzoeken uitvoeren voor baggerwerkzaamheden in 2011.

Met de werkzaamheden is een bedrag van 550-duizend euro gemoeid.



dan mag ik hopen dat ze er veel mee kunnen doen voor dat geld!.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Natuur vriendelijke oevers. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuur vriendelijke oevers.   Natuur vriendelijke oevers. Icon_minitimezo 11 jul 2010 - 3:05

Als Almere Buiten klaar is gaan we een visstand onderzoek doen, de gemeente gaat hieraan mee betalen, en indien nodig (wat ik wel verwacht) gaan we dan weer vis uitzetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Natuur vriendelijke oevers. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuur vriendelijke oevers.   Natuur vriendelijke oevers. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Natuur vriendelijke oevers.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: