Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 PB line aligners

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimevr 11 jun 2010 - 13:47

Ik vroeg me af of iemand al die line aligners van PB heeft aangeschaft. Ik vind het wel een idee, doet een beetje denken aan die ........ (naam effe kwijt, ik bedoel die namaak maden).

Het gaat om deze dingen:

PB line aligners 23k6bn

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimevr 11 jun 2010 - 13:57

Wel appart die andere heten mouthsnaggers werkt ook prima maar wie vangt wie Question
Terug naar boven Ga naar beneden
Johan

Johan



PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimevr 11 jun 2010 - 16:50

die snaggers heb ik wel is gerbuikt werkt opzich wel maar of het beter werkt . ? ik merk geen verschil . vergeleken met een stukje krimp
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimeza 12 jun 2010 - 2:31

Voordeel is dat je het aan de waterkant wat makkelijker monteerd, verder inderdaad weinig verschil.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimedo 29 jul 2010 - 17:13

Jos Holla schreef:
Ik vroeg me af of iemand al die line aligners van PB heeft aangeschaft. Ik vind het wel een idee, doet een beetje denken aan die ........ (naam effe kwijt, ik bedoel die namaak maden).

Het gaat om deze dingen:

PB line aligners 23k6bn

.
Ik heb ze vandaag aangeschaft om is ff te proberen(je weet het niet).
Ik moet wel zeggen dat ze vrij aan de prijs zijn bij onze lokale visboer 8 stuks voor 4,95

Het staat wel heel aardig moet ik zeggen.....we gaan ze het weekend uitproberen op wat groter water en hopen op een Monsterfish..... affraid lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimedo 29 jul 2010 - 22:30

gebruik ze nou ook een tijdje!.
het heeft wel wat al vind ik ze vrij aan de zachte kant , ze hadden iets harder mogen zijn aan matriaal (rubber).

de hoek van de line aligner trek je er zo uit en die moet nou juist net dat efect geven om hem nog beter te laten draaien!.
voor de rest gemak dient de mens dus gebruik ze nog wel effe .
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 14:06

Heb ze nu ook, heb de longshank versie maar gebruik deze op kortstellige haken. Waarom? Nou omdat ik van mening ben dat het hele gevalletje te lomp word en de opname van aas door de karper kan belemeren en dus minder aanbeten zal krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 20:15

iano schreef:
Heb ze nu ook, heb de longshank versie maar gebruik deze op kortstellige haken. Waarom? Nou omdat ik van mening ben dat het hele gevalletje te lomp word en de opname van aas door de karper kan belemeren en dus minder aanbeten zal krijgen.



zelf nog geen last van gehad !! minder aanbeten erop. wat je aangeeft hierboven .

lomp vind ikzelf wel mee vallen . ze zijn gemaakt voor het draai efect . als jij denkt dat het zo helpt moet je dat dan ook gewoon doen .
zelf mag ik wel graag de korststellige haken verlengen .voor het draai efect dus!.( en ze pakken goed mag ik wel zeggen.)
maar ieder zijn ding hierin natuurlijk.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 20:44

Een lange haaksteel is goed voor het inhaken, bij een longshank gebruik je dan een kleine aligner alleen maar om het draaieffect te verbeteren. Probleem met een longshank blijft dat de haak kan werken als een hefboom en dus veel schade in de bek aanricht.

Als je een klauwhaak verlengt met een korte aligner verbetert het het kanteleffect, doe je het met een lange aligner dan zal hij beter draaien maar ook beter inhaken omdat je een longshank creert. De aligner is echter flexibel waardoor de haak niet als een hefboom zal gaan werken.





.............. lijkt mij Surprised
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 22:33

Ieder zijn ding. Zelfde met het aas, ben nu veel aan het experimenteren met foam, dat het weg zweeft maar mijn haak niet ''lift''. Daardoor kan de karper makkelijker het aas tot zich nemen zonder aargwaan doordat er bijna geen gewicht op het aas zit. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 22:42

Ik zou zeggen: maak eens een fotootje en laat zien wat je bedoeld. Zelfs ik ben nog niet te oud om te leren Wink .
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 22:50

Das het probleem kabeltje voor foto's zit in laptop tas en die is even weg...Denk donderdag dat ik hem heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 22:55

We wachten af Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 22:57

Met smart.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimewo 4 aug 2010 - 0:05

Jos Holla schreef:
Als je een klauwhaak verlengt met een korte aligner verbetert het het kanteleffect, doe je het met een lange aligner dan zal hij beter draaien maar ook beter inhaken omdat je een longshank creert. De aligner is echter flexibel waardoor de haak niet als een hefboom zal gaan werken.


precies.

die longshank die ik ook toonde . die gebruik ik alleen maar op wateren waar geen of zowat geen opstakel is!.
dril je hier te hard mee dan laten de gevolgen ze wel raden dacht ik zo . gebruik hem niet teveel al haakt ie als een gek.
en mag ik hem gebruiken is voorzichtigheid troef bij mij. (rustig drillen dus , zeker met zo'n haak.)
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimedo 5 aug 2010 - 21:05

Ik heb ze zojuist gehaald, aankomend weekend maar eens knopen. Hoewel ik eigenlijk liever even wacht op de rigjes van Mark, hij heeft ze ook gebruikt Laughing Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimeza 7 aug 2010 - 15:05

Ik kon niet meer wachten (verveelde me), dit is het geworden. Eén met de grote en één met de kleine:

PB line aligners 2rgmir9

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimema 23 aug 2010 - 23:24

zo weet niet hoe de andere het vergaat?.

maar heb ze nu goed getest .
mijn conclusie is na een aantal keer vissen worden ze wel heel bros/zacht en je moet ze steeds bijstellen na een vangst.
ze in een rigwallet opbergen is niet echt handig want je trekt ze recht ( met krimkous geen last van).
zomaar een paar dingetjes wat mij is opgevallen met deze PB line aligners .
mischien nog andere vissers hier die dit is op gevallen?.

denk dat ik ze eens versterk met een stukje nylon erdoor heen , is natuurlijk niet de bedoelig.
maar vind het voor nu wel de oplossing je maakt de aligner er toch wat steviger mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitimema 23 aug 2010 - 23:55

Ze zijn inderdaad wat slapjes, ik buig ze voor het inwerpen steeds even goed krom. Maar verder vind ik ze wel erg handig, en het werkt de rig mooi af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





PB line aligners Empty
BerichtOnderwerp: Re: PB line aligners   PB line aligners Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
PB line aligners
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: