Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Knoop in haakbocht in plaats van rubber

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimedi 29 jun 2010 - 22:12

Howdy boys,

Ik heb een vraagje hoe ik een knoop in mijn haakbocht kan maken voor een line aligner. Normaal doe je dat met een rubbertje en ik heb de knoop geleerd maar weet niet meer hoe deze te maken.
Wie kan mij helpen met een afbeelding o.i.d.?

Thanx!
Andy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Re: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimewo 30 jun 2010 - 16:00

Andy, bedoel je de bledknoop?????

Knoop in haakbocht in plaats van rubber 28hexd2

Aan 4 wikkelingen heb je genoeg hoor Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimewo 30 jun 2010 - 23:14

Nee, een bledknoop bedoel ik niet. Ik bedoel een knoop zoals afgebeeld op de foto in het rode vakje.
Knoop in haakbocht in plaats van rubber Haak
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Re: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 8:28

Knoop in haakbocht in plaats van rubber Foto-XBSLOWWJ-D

Doe de lijn NIET door het oog heen.
Maar leg hem er langs heen

Knoop in haakbocht in plaats van rubber Foto-AZDU4VG8-D

Vervolgens leg je hem goed zolang je de hair wilt hebben -0.5 cm.
Dan pak je het eind van je onderlijn beet op 3 cm van het eind af ongeveer.
En dat leg je naast het oog van de haak.

Zo krijg je dus een grote lus onder een haak met een hair en een kort uit einde.

Knoop in haakbocht in plaats van rubber Foto-G6KVJZFX-D


Dan wikkel je de lijn van de grote lus 3 keer om het uit einde.heen die langs de haaksteel loopt.

Knoop in haakbocht in plaats van rubber Foto-BQS6NMMA-D

En trek je hem voorzichtig aan (zorg dat de lijn aan de binnenkant van de haak blijft)

Knoop in haakbocht in plaats van rubber Foto-KFYXFXBF-D

Et Voila.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Re: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 11:26

Vriend Remon had mij die knoop ooit eens geleerd, maar ik was hem kwijt. Binnenkort maar weer eens oefenen.

Thanks, jochie Wink .
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Re: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 12:13

Jos Holla schreef:
Thanks, jochie Wink .

No probs.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Re: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 14:41

Nu weet ik wat je bedoeld, maar ik doe het op een simpeler manier.
Neem gewoon 2mm krimpkous, werkt prima.


Laatst aangepast door Henk Seyerlin op wo 22 jun 2011 - 15:44; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Re: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 14:43

Dat klopt wel, maar zo'n stukje slang scheurt snel kapot. en daar heb je met een knoop geen last van.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 20:53

Bedankt mannen voor de tips. Ik heb de knoop alleen op een andere manier geleerd maar deze werkt ook en volgens mij is deze ook makkelijker te maken. Ik heb hem geleerd met een lus te maken alleen daarna ben ik de draad kwijt. Nu weet ik hem in ieder geval op een andere manier en ga ik de rig van het weekend eens inzetten op een nachtje vissen.

Nu nog vis vangen! Want dat is echt ruk op het moment hier in de omgeving. Ik denk dat ik maar eens hete ballen van Pro Line in ga zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Re: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 21:50

Veel succes Andy, ik laat mijn hengels nog ff in de schuur staan, wacht wel op volgende week. Dat zijn tenminste normale temperaturen.
By the way ik zet die knoop altijd met de bledknoop, die vind ik altijd wel makkelijk, het is maar wat je gewend bent of ik laat mijn krimpkous helemaal doorlopen als ik met een line-aligner vis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 21:56

Wij gaan het zaterdag proberen in Wormerveer. Mijn vismaat heeft daar een mooi water ontdekt dus wie weet. Ik ga denk ik vissen met Hot Activator bollen van Pro Line of Fruittella van Mainline. Even kijken of er wat op te vangen valt.
Volgende week mijn eigen bollen draaien met banaan en peer. Misschien wel "de bol" voor dit moment en dressuur-doorbrekend. Houd jullie op de hoogte!
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Re: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimeza 3 jul 2010 - 5:23

Andy Nuberg schreef:
Wij gaan het zaterdag proberen in Wormerveer. Mijn vismaat heeft daar een mooi water ontdekt dus wie weet. Ik ga denk ik vissen met Hot Activator bollen van Pro Line of Fruittella van Mainline. Even kijken of er wat op te vangen valt.
Volgende week mijn eigen bollen draaien met banaan en peer. Misschien wel "de bol" voor dit moment en dressuur-doorbrekend. Houd jullie op de hoogte!

Anders vissen als de rest, das vaak een goeie truc Laughing
Banaan = peer...das een nieuwe voor mij geek
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimeza 3 jul 2010 - 9:57

Banaan/ peer is een nieuwe flavour. Kant en klaar gekocht. Nu alleen nog even melen toevoegen, eitjes en draaien maar. Een aantal bollen ook een andere vorm geven en dan ben ik volgens mij wel dressuur doorbrekend bezig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Re: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimeza 3 jul 2010 - 11:54

lol! lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Re: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitimeza 3 jul 2010 - 12:08

Zekers, ik heb mijn bollen gewoon in allerlij smaken om te voeren en allerlij vormen om mee te vissen Shocked
Of ben ik nou gek lol!

Ach, als je maar lol hebt geek
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Knoop in haakbocht in plaats van rubber Empty
BerichtOnderwerp: Re: Knoop in haakbocht in plaats van rubber   Knoop in haakbocht in plaats van rubber Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Knoop in haakbocht in plaats van rubber
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: