Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Het bevestigen van Putty.

Ga naar beneden 
+5
Marco
Jan Sturkenboom
Johan
Ian Luschen
Jos Holla
9 plaatsers
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimema 29 nov 2010 - 17:07

Een vraagje: als ik een pop-up rigje maak, en ik doe wat putty op de onderlijn, dan schuift dat heel makkelijk heen en weer, en dat vind ik helemaal niks. Is er een trucje om dat te voorkomen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimema 29 nov 2010 - 17:11

Stukje krimpkous eromheen! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Johan

Johan



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimema 29 nov 2010 - 17:53

jos je kan je putty ook op een stuitje bevestigen dat scheelt al een hele berg .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimema 29 nov 2010 - 18:03

Zelfde had ik ook al voor geschotelt jo Wink han
Terug naar boven Ga naar beneden
Johan

Johan



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimema 29 nov 2010 - 18:14

dan liggen we aardig op 1 lijn arie haha zo doen ik het meestal als ik putty gebruik
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimema 29 nov 2010 - 18:34

En een knoopje in de onderlijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
Johan

Johan



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimema 29 nov 2010 - 18:40

dat knoopje in de onderlij geeft me dan weer geen goed gevoel weet niet waarom zet er liever een knoopje overheen geeft mij een beter gevoel
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimema 29 nov 2010 - 20:12

Stukje krimpkous of een sinker gebruiken en daar je putty omheen kneden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimema 29 nov 2010 - 20:53

putty in koud water is volgens mij geen goede optie.....putty wordt keihard en gaat schuiven.....misschien die loodjes van solar of fox....werkt ook en is ook her te gebruiken.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimema 29 nov 2010 - 22:28

Manfred schreef:
putty in koud water is volgens mij geen goede optie.....putty wordt keihard en gaat schuiven.....misschien die loodjes van solar of fox....werkt ook en is ook her te gebruiken.....

Daar heb ik zondag geen last van gehad hoor Manfred, blijft tenminste bij mij goed op zijn plaats zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimema 29 nov 2010 - 23:07

Jan Sturkenboom schreef:
Manfred schreef:
putty in koud water is volgens mij geen goede optie.....putty wordt keihard en gaat schuiven.....misschien die loodjes van solar of fox....werkt ook en is ook her te gebruiken.....

Daar heb ik zondag geen last van gehad hoor Manfred, blijft tenminste bij mij goed op zijn plaats zitten.


welk merk gebruik jij dan? Ik heb die van kryston, maar die wordt keihard........
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimema 29 nov 2010 - 23:24

Ik heb putty van Strategy, die wordt niet hard.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimedi 30 nov 2010 - 11:07

ik gebruik die korda sinkers en fox quick change loodjes die verschuiven niet Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimedi 30 nov 2010 - 12:00

Ik gebruik gewoon een knijploodje, ik snap dat putty gedoe niet hoor Question
Knijploodjes heb je in alle maten en ze verschuiven niet, koop je ze van zacht lood zijn ze zelfs wel een aantal malen te hergebruiken
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimedi 30 nov 2010 - 12:17

Marc Heerema schreef:
koop je ze van zacht lood zijn ze zelfs wel een aantal malen te hergebruiken

zeeuws meisje kwam toch uit friesland? Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimedi 30 nov 2010 - 13:05

Jos Holla schreef:
En een knoopje in de onderlijn?
Wat ik me afvraag is of de onderlijn kan breken op zo'n knoopje ..........
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimedi 30 nov 2010 - 13:14

Als ik een knoopje in mijn onderlijn heb dan gooi ik het altijd weg, mijn gevoel zegt dat het dan toch zwakker wordt. kortom mijn vertrouwen is dan minder over vde degelijkheid. Of het zo is ....................... ik weet het niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimedi 30 nov 2010 - 17:45

Knoop kan absoluut geen kwaad, tenminste niet bij zoepel onderlijn materiaal, nylon is weer een ander verhaal, hoewel ik in france pas ook een half uur heb staan drillen aan een meerval van 160cm met een knoop in m,n nylon van 40/00
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimeza 7 mei 2011 - 21:49

een knoop in de onderlijn, kan na mijn inziens wel kwaad. Teminste als je het over een gewone knoop hebt.
Het zelfde als je een onderlijn hebt, waar je veel mee gevangen hebt. Krijgt de knoop veel op z'n lazer.
Op ten duur zal hij hier ook op breken, omdat de trek en druk kracht zo groot wordt. Dat hij door de wrijfing
(wordt warm, hier door slap en dun).

Maar dat is mijn mening, en ervaring. Dus zoals al eerder geoperdt werd, zou ik ook een stuitje op me lijn leggen.
Deze niet verlijmen, dat wordt ook weer een breek punt.

Grtz sven
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimeza 7 mei 2011 - 23:28

gewoon putty warm maken (een beetje)met een aansteker!!.
is het lekker zacht en hecht beter op de lijn als het weer koud word.
niks nadda knopen en weet ik het om putty vast te zetten Wink .

en wil je dit geklooi niet zet je toch zoiets erop .
je heb ze in verschillende gewicht klasse.


Het bevestigen van Putty. 2irb32f
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimezo 8 mei 2011 - 3:29

volgens mij heeft het ook te maken met de stijfheid van het onderlijn materiaal , hoe stijver hoe brosser in koud water. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimezo 8 mei 2011 - 17:03

denk ook rene .
dat de ene putty de andere niet is.
het is best wel zoeken naar de putty die je bevalt , en dat is voor ieder verschillend!.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Engel

Tom Engel



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimeza 13 aug 2011 - 14:37

Ben zeker geen voorstander van knopen in mijn onderlijn. Klein stuitje erop en putty erover werkt prima.

Marc Heerema gebruikt geen putty maar knijp loodjes. Mark de kans op scherpe delen aan het knijploodje is enorm en zonde.


Tevens kun je met putty de popup geweldig mooi afstellen en geen 1 pop up heeft hetzelfde drijfvermogen. Dit verschilt per merk!

Terug naar boven Ga naar beneden
Eric Jaegers

Eric Jaegers



Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitimedo 24 nov 2011 - 15:15

Ik heb zelf de Putty van Fox. Deze is wel iets harder dan de andere.

Wat ik doe is knip een stukje af wat ik ongeveer nodig heb en draai het om mijn lijn heen, hierdoor schuift hij bij mij niet. beetje verhitten helpt altijd wel king
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het bevestigen van Putty. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bevestigen van Putty.   Het bevestigen van Putty. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het bevestigen van Putty.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: