Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Gevoels temperatuur

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Gevoels temperatuur  Empty
BerichtOnderwerp: Gevoels temperatuur    Gevoels temperatuur  Icon_minitimewo 1 dec 2010 - 6:59

Gevoels temperatuur ook wel Windchill genoemd

De vermelde gevoelstemperatuur geldt voor een gezond, volwassen en wandelend persoon van gemiddelde lengte. De gevoelstemperatuur wordt berekend uit een combinatie van de luchttemperatuur en de gemiddelde windsnelheid. De zon speelt geen rol in de berekeningsmethode maar bij zonnig weer voelt het minder koud aan dan de berekende gevoelstemperatuur doet vermoeden. Ook wanneer je met de wind in de rug wandelt zal het minder koud aanvoelen.

Bij een gevoelstemperatuur onder -10 graden kunnen na enkele uren verschijnselen van onderkoeling optreden. Gevoelstemperaturen onder de -15 graden kunnen na een uur koudeletsel opleveren en onder de -20 graden is na een half uur ook bij goed afdichtende winterkleding al een kleine kans op bevriezingsverschijnselen.

Tabel voor bepaling van de gevoelstemperatuur volgens de JAG/TI methode die het KNMI hanteert

Gevoels temperatuur  Gevoelstemperatuur_tabel

bron: KNMI
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Gevoels temperatuur  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gevoels temperatuur    Gevoels temperatuur  Icon_minitimewo 1 dec 2010 - 7:02

Vandaag woensdag 1december 2010 wordt dus over een gevoelstemperatuur van minus 15 gesproken !

De maximumtemperatuur ligt rond -5 graden. Omdat de wind flink blijft doorstaan, blijft het ook overdag zeer koud aanvoelen, de gevoelstemperatuur ligt rond -15 graden. De noordoostenwind is (vrij) krachtig, 5 a 6 Bft. santa
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Gevoels temperatuur  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gevoels temperatuur    Gevoels temperatuur  Icon_minitimewo 1 dec 2010 - 7:14

Heerlijk, lekker een stukje lopen clown
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Gevoels temperatuur  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gevoels temperatuur    Gevoels temperatuur  Icon_minitimewo 1 dec 2010 - 7:25

Marc Heerema schreef:
Heerlijk, lekker een stukje lopen clown

je mag zo wel ff meewandelen als ik sultan uitlaat en half twaalf half vier en half acht ook!
(lekkere frisse neus halen) santa
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Gevoels temperatuur  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gevoels temperatuur    Gevoels temperatuur  Icon_minitimewo 1 dec 2010 - 7:28

Tja ik zou graag willen Rene, maar ik ben oppas vandaag en mijn kleine jongen vind het niets Laughing
Als hij niet thuis was geweest graag hoor Laughing

Maar ehh, niet verder vertellen hoor maar eehhhh, ik was net ff buiten affraid
Trek maar stevig wat kleren aan ouwe lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Gevoels temperatuur  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gevoels temperatuur    Gevoels temperatuur  Icon_minitimewo 1 dec 2010 - 13:17

Ben net ff rondje hoge vaart gereden met sultan watersnpweg , touwtjes brug tot aan de bosrand 80% dichtgevroren, groenlingweg 100% dicht gevroren.Wordt serieus winter volgens mij ....... santa
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Gevoels temperatuur  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gevoels temperatuur    Gevoels temperatuur  Icon_minitimewo 1 dec 2010 - 15:31

Marc Heerema schreef:
Heerlijk, lekker een stukje lopen clown

net terug van een rondje noorderplassen...spring die mafkees van een duitser in de ploemp......ijspegels hingen aan zijn vacht.....maar die wind voel je wel op je gezicht hoor....maar wat een top weer!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Gevoels temperatuur  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gevoels temperatuur    Gevoels temperatuur  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gevoels temperatuur
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: