Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Snowman, the return of ....

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimeza 4 dec 2010 - 19:20

Na de spraakmakende en opzienbarende filmpjes van afgelopen voorjaar is PB Products er opnieuw in geslaagd om ons met spetterend beeldmateriaal te verassen. In Snowman The Return nemen de mannen je mee naar een groot openbaar Belgisch water van 150 hectare waar de onderwatercamera geplaatst is op ondiepe uitloper van het talud.

Vele karpers passeren de camera en vertonen gedrag wat wederom voor nieuwe inzichten zorgt. Aangezien de vorige beelden voor veel discussie hebben gezorgd heeft het PB Products Team besloten deze opmerkingen te gebruiken in de gekozen vistactieken en de wijze van bijvoeren. Zo zal in de nieuwe beelden de snowman aasaanbieding veelvuldig aan bod komen in combinatie met verschillende onderlijnlengtes en ook is er gevoerd met uitsluitend boilies om tot meer inzichten te komen in het gedrag van de vissen.






Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimeza 4 dec 2010 - 19:21

en?? Wat vind je nu?? Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimeza 4 dec 2010 - 19:29

kutrig!


Laughing

Moet de tweede nog kijken ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimeza 4 dec 2010 - 19:44

Komt door de onderlijn, niet door het haakaas. Als het wel daaraan ligt stop ik met vissen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimeza 4 dec 2010 - 19:57

iano schreef:
Komt door de onderlijn, niet door het haakaas. Als het wel daaraan ligt stop ik met vissen.

Vertel...
te soepel???
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimeza 4 dec 2010 - 21:22

en nu allemaal ermee stoppen (dan vis ik er wel mee door Laughing ).

vind het wel eens te ver gaan zulke dingen.
ikzelf vis de snowman met de schannier-rig en de combi-rig .
de eerste rig is zo'n 13cm en de tweede zo'n 15cm.(zowel op het kanaal als sierwateren)

het enigste wat ik doe als ik het gevoel krijg van niet goede runs of valse aanbeten , is de hair inkorten of verlengen.
de rest maak ik mij niet druk om , de snowman doet het nog steeds goed in mij beleving , dus kijk ik totaal /nihil eigenlijk niet naar zulke filmpjes.
het is leuk maar het zegt mij niks , je moet van je eigen kracht uit gaan met vissen en niet alles klakeloos aannemen .

dus!! de snowman zal altijd mijn favoriet blijven ,in mijn geval levert het genoeg vis op .
hoe het bij een ander vergaat weet ik natuurlijk niet .
gaat het echt niet meer (de snowman) dan zal ik pas naar een andere systeem pakken , maar dat gebeurd werkelijk nihil bij mij .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimeza 4 dec 2010 - 21:22

Is die koen koops nou een visser of een hard renner op z,n nikes??????????????// Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimeza 4 dec 2010 - 21:31

Zijn gewoon een stel prutsers. Waarom krijgen ik vrijwel altijd een aanbeet op de snowman, terwijl de bodem aas niks doet? Op bijna elk water geldt dit.

Ken mensen die vissen alleen nog maar snowman, en hun vangsten liegen er niet om!

En zo'n mooie 'nietwerkendeprutlinealignervanpoepproduct' Helpt in mijn ogen alleen maar tegen met het naar binnenwerken van het aas. Vind ze persoonlijk te lang en te slap.

Heb er ook een tijdje mee gevist en kreeg toch wel last van ''lossers''? Slecht gehaakte karpers, zie mondhoek tot mondhoek bovenkant. Evil or Very Mad

Om vervolgens terug te gaan op basic klein stukje shrink tube en het was over. Kan ook puur toeval zijn, maar op 10 vissen die slecht gehaakt zijn denk ik niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimeza 4 dec 2010 - 23:52

Die Gasten van PB kunnen gewoon geen normale Snowman Rig knopen...Ik vang me helemaal suf met die rig...Zelf gemaakt dan trouwens....
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimezo 5 dec 2010 - 9:36

tja ik vang ook wel goed met de snowman rig (uiteraard zelfgeknoopt)

wat ik me afvraag als ik naar de filmpjes kijk is of ze bovenwater wel piepen krijgen want dat kan je dus niet zien

zo niet kun je je afvragen of jezelf ook niet veel vissen mist doordat je dat zonder camera niet kan zien Shocked

zo wel denk ik dat je je snowman al snel aanpast en niet stug doorvist met diezelfde snowman zoals hun dus doen want ook een snowman kun je aanpassen wat frans al zegt

hair langer/korter

waarom dat lood niet zwaarder als de vis het zo makkelijk meeneemt?

misschien andere haak
punt waar dat de hair van de haak afkomt enz enz

ik vind hun dus een beetje teveel van hun eigen ene onderlijn uitgaa om te bewijzen dat een snowman op zich niet goed zou werken

maar ja dat is mijn hobby mening hun zijn experts Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Lomans

Tim Lomans



Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimezo 5 dec 2010 - 12:44

Beelden zijn duidelijk, echter zijn er zoveel verschillende factoren. Deze zijn in vorige post al genoemd.
Bij een goede proef moe je altijd een nul-scenario hebben. Snap niet waarom ze het niet proberen met een gewone boillie, als dan bijna elke opname resulteert in een aanbeet dan kom je al een stuk verder. Ik vis regelmatig met de snowman (20-15) en vang daar ook kleinere vissen mee (recent 14 pond). Echter is het natuurlijk de vraag of ik misschien wel 20 vissen gevangen had op die stek als ik met een gewoon haakaasvis....

Blijft een mooie discussie.. wie het weet mag het zeggen.

Groeten,

Tim
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimezo 5 dec 2010 - 12:56

Tim Lomans schreef:
Beelden zijn duidelijk, echter zijn er zoveel verschillende factoren. Deze zijn in vorige post al genoemd.
Bij een goede proef moe je altijd een nul-scenario hebben. Snap niet waarom ze het niet proberen met een gewone boillie, als dan bijna elke opname resulteert in een aanbeet dan kom je al een stuk verder. Ik vis regelmatig met de snowman (20-15) en vang daar ook kleinere vissen mee (recent 14 pond). Echter is het natuurlijk de vraag of ik misschien wel 20 vissen gevangen had op die stek als ik met een gewoon haakaasvis....

Blijft een mooie discussie.. wie het weet mag het zeggen.

Groeten,

Tim

Dat was dus ook wat ik miste op de beurs toen daniël nawatnia (of zoiets) zijn verhaal deed.
Was wel onder de indruk van de beelden, maar nu ik de beelden van op het net heb gezien zit ik toch wel met vragen over de onderlijn zelf.
Was duidelijk dat deze niet werkte, dus had toch wel graag gezoen dat ze iets gingen expirimenteren...
Het enige wat ik nu als conclusie kan maken is dat deze onderlijn niet samen gaat met de snowman.

Wat Daniël ook vertelde was dat een snowman beter werkt bij zachte bodem dan harde bodem (zoals in het filmpje).
Dit omdat dan de onderste boilie meer in de bodem wegzakt en dus van boven benadert word en zodoende niet platgedrukt word en derhalve beter naar binnen gezogen word.
(is aanname want ert waren geen beelden om dit te staven)

Toch een intressant onderwerp.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimezo 5 dec 2010 - 13:03

interessant wel martin Laughing

maar het filmpje lijkt wel gemaakt om te laten zien hoe het precies niet moet Very Happy

of zien wij het toch fout wat ook goed mogelijk is he
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimezo 5 dec 2010 - 16:13

Zou het niet per water verschillend zijn!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimezo 5 dec 2010 - 16:27

Leuke discussie voor op de knoopavond Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimezo 5 dec 2010 - 19:19

Marc Heerema schreef:
Leuke discussie voor op de knoopavond Laughing


tttssss dan zit ik wel te knopen Wink Laughing .
de snowman is helemaal niks mis mee , zowel op harde bodem als op zachte bodem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimezo 5 dec 2010 - 19:31

Als ik niet minimaal met 1 hengel snowman vis zit ik niet lekker Laughing
Tja, ieder zijn voorkeur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitimezo 5 dec 2010 - 20:58

precies marc !.
vind toch dat het karpergebeuren de laatste tijd flink door slaat Shocked .
zowel op aasgebied(qua opnamen ) als op het lood gebeuren.

het rare is vroeger zat ik met een halve of soms wel een hele aardappel te vissen .
en raar he het ving ook nog zo'n groot stuk aas( waar best wel gewicht aan zat) ,daar dacht je niet over na van hoe neemt ie dat nou op welnee.
je deed het gewoon , nu tegenwoordig moet je zowat ''DRS .P'' zijn lijkt het wel wil je nog wat kunnen vangen.

vind het leuk hoor , maar zoals ik al zei ik kijk daar meerendeels met een grote boog omheen met zulke artikelen.
blijf met dat betreft stug door vissen zoals ik nu bezig ben , het vangt en dat vind ik het belangrijkste .
houd dat op dan pas ga ik dat grijze brein in van mij , om andere dingen te doen.


Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Snowman, the return of .... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snowman, the return of ....   Snowman, the return of .... Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Snowman, the return of ....
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De snowman rig.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: