Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Gebruik van een vistentje in Flevoland.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Beheerder





Gebruik van een vistentje in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Gebruik van een vistentje in Flevoland.   Gebruik van een vistentje in Flevoland. Icon_minitimeza 17 jan 2009 - 14:08

Het gebruik van een vistentje is in Flevoland alleen toegestaan op de nachtviszone's mits je over een nachtvis vergunning beschikt.

Tijdens het nachtvisseizoen (juni, juli en augustus) worden tentjes doorgaans gedoogd. Let op: gedoogd betekend dus dat het niet mag, maar dat het (voor zover bij ons bekend) oogluikend toegestaan wordt.

Als je buiten het nachtvisseizoen vist, en niet op een nachtviszone (of wel, maar je hebt geen nachtvis vergunning) dan wordt er direct bekeurd voor nachtvissen én illegaal kamperen, momenteel goed voor zo'n 150 euro (als ik het goed heb). De pakkans is klein, maar toch ...........



Als je nou toch een tentje gaat gebruiken tijdens het nachtvisseizoen, neem dan onze aanbevelingen even goed door:

1. Zorg ervoor dat vistentjes of parapluie’s (indien mogelijk) binnen 5 meter vanuit de oever bij de hengels geplaatst worden.
2. Zorg ervoor dat vistentjes en parapluie’s een groene, bruine of andere gedekte kleur hebben. Maak ze niet groter dan 3.00 bij 3.00 meter.
3. Wat je dus echt niet moet doen;
- drankmisbruik
- geluidsoverlast (denk om je beetmelders!)
- open vuur
- overmatige lichtbronnen
4. Zorg ervoor dat afval tijdens de sessie in een vuilniszak in de vistent of onder de parapluie wordt bewaard en na de vissessie mee naar huis wordt genomen. De visplek dient uiteraard schoon achtergelaten te worden. Ook andermans rommel even opruimen misstaat niemand.
5. Het is verboden visplekken te “creëren” en/of bomen of struiken te snoeien
6. Zorg ervoor dat je jezelf als visser verantwoordelijk voelt voor het gedrag van kennissen en/of bekenden die tijdens een vissessie bij je op bezoek komen. Voorkom het hebben van bezoek tussen zonsondergang en zonsopgang.
7. Zorg ervoor dat je in het bezit van de vereiste visdocumenten bent. Controleurs kunnen op elk tijdstip controles uit te voeren. De vergunning dient op het eerste verzoek van de controleur direct te worden getoond.

N.B.: nachtvissen in de Vaartplas en de Zuigerplas is het gehele jaar verboden!!

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Gebruik van een vistentje in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van een vistentje in Flevoland.   Gebruik van een vistentje in Flevoland. Icon_minitimedi 3 maa 2009 - 11:14

Eindelijk succes? KCA gaat praten over vistentjes.

Het college van burgemeester en wethouders van Almere heeft voorgesteld om het kamperen in een vistentje bij nachtvissen mogelijk te maken op nog nader te bepalen locaties. Dit wordt dan middels een APV geregeld. Wij zijn door de gemeente benadert met het verzoek om samen met de gemeente deze locaties vast te stellen.

Marc en ik gaan hiervoor een gedetailleerd overzicht maken, en kijken wat uiteindelijk de mogelijkheden zijn. Ná Almere zullen we ons wederom tot Lelystad gaan richten, we hebben hierover afspraken met HSV Lelystad gemaakt. Ineens ziet het er allemaal rooskleurig uit, maar laten we niet te vroeg juichen, en eerst even afwachten wat er daadwerkelijk mogelijk is. Klik hier voor een link naar het artikel van de gemeente Almere.


Gebruik van een vistentje in Flevoland. Smrhj8

.
Terug naar boven Ga naar beneden
frans
Gast




Gebruik van een vistentje in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van een vistentje in Flevoland.   Gebruik van een vistentje in Flevoland. Icon_minitimedi 3 maa 2009 - 22:07

dan kan ik niet meer dan jullie alleen maar succes wensen Very Happy .

maar als het mag lukken? , voor tentjes ben je dan niet bang dat je ook wildgroei krijgt aan B.V campers en zo!.
als er zoiets doorheen komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Gebruik van een vistentje in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van een vistentje in Flevoland.   Gebruik van een vistentje in Flevoland. Icon_minitimedi 3 maa 2009 - 22:11

Daarom gaan we ook voorstellen (eisen) om te omschrijven wat de definitie van een vistentje is, en vervolgens nog wat aanvullende regeltjes. Hiervoor gebruiken we de regels zoals ze bij de nachtvispas zijn opgesteld. Er moet een duidelijk onderscheid zijn tussen vissen vanuit een vistentje, en kamperen met een hengel. Maar dat komt wel goed Wink .

Nou alleen maar hopen dat we wat ruimte krijgen ........
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Gebruik van een vistentje in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van een vistentje in Flevoland.   Gebruik van een vistentje in Flevoland. Icon_minitimewo 25 maa 2009 - 19:50

Maandag as ga ik samen met iemand van Sportvissserij Nederland praten met de gemeente, Ben erg benieuw wat het resultaat zal zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Gebruik van een vistentje in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van een vistentje in Flevoland.   Gebruik van een vistentje in Flevoland. Icon_minitimeza 28 maa 2009 - 19:52

Jos Holla schreef:
Maandag as ga ik samen met iemand van Sportvissserij Nederland praten met de gemeente, Ben erg benieuw wat het resultaat zal zijn.

He Jos,

Ik ben blij dat er mensen zo als jij zijn, mensen die hun nek uitsteken voor het algemeen belang van een stel hobbyisten. Ik zeg dit niet om je een veer in je r................. te steken maar puur omdat ik vind dat jij voorop gaat in datgene wat veel mensen (vissers) willen. Wat de uitslag ook zal worden, bedankt, bedankt voor je inzet en daadkracht.

Ik zie je bij de wedstrijd.

Henk
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Gebruik van een vistentje in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van een vistentje in Flevoland.   Gebruik van een vistentje in Flevoland. Icon_minitimedo 23 jul 2009 - 23:03

Met betrekking tot de tentjes heb ik het idee dat er wel wat goed nieuws aan zit te komen, en omdat de gemeente het nachtvissen en de tentjes in een keer behandelt, gaan we hierover verder in het topic "Nachtvissen in Flevoland".
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Gebruik van een vistentje in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van een vistentje in Flevoland.   Gebruik van een vistentje in Flevoland. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gebruik van een vistentje in Flevoland.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: