Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Weerwater Almere.

Ga naar beneden 
+3
Dennis van Wel
Rene de Leeuw
Jos Holla
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimezo 27 nov 2011 - 19:59

Beste collega vissers.

Bij deze doe ik een oproep of er iemand is met een boot die mij wil helpen om het weerwater in kaart te brengen wat dieptes betreft. Dit is voor de BCWA en nodig om in de toekomst het wier dat de overhand dreigt te nemen te bestrijden. Zelf heb ik eventueel een dieptemeter.
Graag alleen serieuze berichten die zeker kunnen en niet misschien.

Tot donderdag ben ik in Duitsland voor werk en kan niet gelijk reageren op berichten.

Graag zie ik jullie reacties en hulp tegemoet. Het gaat immers om de toekomst wat vissen betreft op het weerwater.

Met vriendelijke groet,

Rolff van Ewijk
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 1 dec 2011 - 14:10

Ik ben gisteren (30 november) even met Arie wezen kijken op het Weerwater, maar het wier is allemaal al verdwenen. Wel lag er aardig wat plukken op de oever van de nachtviszone, maar verder niks te zien. We spraken nog heel even met de eigenaar van Haddock, en volgens hem is het inderdaad dramatisch, daarom hebben ze binnenkort (2 december) een gesprek hierover met de gemeente. Hieronder een paar foto's en filmpjes:

Weerwater Almere. 10p3e4m

Weerwater Almere. 16k16k2





Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimezo 20 mei 2012 - 17:41

Hallo rol ff
Heb je al iemand gevonden voor het in kaart brengen van het weer water ik ben in het bezit van een boot wil alleen even weten hoe en wanneer
grt hans Lokhoff PS zit een. Diepte meter op
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 5 jul 2012 - 19:38

Mocht er hier iemand zijn die mij kan vertellen waar momenteel de wiervelden liggen dan hoor ik dat graag .....................
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene de Leeuw

Rene de Leeuw



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 5 jul 2012 - 19:48

Jos Holla schreef:
Mocht er hier iemand zijn die mij kan vertellen waar momenteel de wiervelden liggen dan hoor ik dat graag .....................

Jos, je bent van harte welkom op mijn balkon kan je ze helaas zien, het wordt met de dag erger. :-( .
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 5 jul 2012 - 19:49

meer wier dan water
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 5 jul 2012 - 19:51

Rene de Leeuw schreef:
Jos Holla schreef:
Mocht er hier iemand zijn die mij kan vertellen waar momenteel de wiervelden liggen dan hoor ik dat graag .....................

Jos, je bent van harte welkom op mijn balkon kan je ze helaas zien, het wordt met de dag erger. :-( .

Kan jij niet een paar mooie foto's maken als het windstil is?? Ik heb echt wat tastbare gegevens nodig .......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 5 jul 2012 - 20:00

Bij deze omgedoopt tot WierWater.... Very Happy Very Happy Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene de Leeuw

Rene de Leeuw



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 5 jul 2012 - 20:20

Jos Holla schreef:
Rene de Leeuw schreef:
Jos Holla schreef:
Mocht er hier iemand zijn die mij kan vertellen waar momenteel de wiervelden liggen dan hoor ik dat graag .....................

Jos, je bent van harte welkom op mijn balkon kan je ze helaas zien, het wordt met de dag erger. :-( .

Kan jij niet een paar mooie foto's maken als het windstil is?? Ik heb echt wat tastbare gegevens nodig .......

Gaan we doen Jos.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 5 jul 2012 - 20:40

Jos ,

Aan de zijde van het maastrichtkwatier kan je er bijna op voetballen zo een dikke troep dat het is.
Als het lukt zal ik morgen ook wel even wat foto's maken
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 5 jul 2012 - 20:49

Afgelopen zondag 2 keer de schroef schoon moeten maken, uit de haven bij hadock links is het ergste, niet door heen te komen. We mooie snoek in de haven gevangen, dat dan weer wel. :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 5 jul 2012 - 21:02

Een verzoek:

via onderstaande link is een plattegrond van het Weerwater te downloaden, mocht er iemand in staat zijn om hierop de wiervelden in te kleuren zou mij dat goed kunnen helpen. Ik heb namelijk de dieptes die erbij horen, eens kijken of ik dan uit de gegevens een conclusie kan trekken.

Dit is de link: http://www.hsvog.nl/kca/Weerwater.jpg

Ik hoop dat het op deze manier lukt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Engel

Tom Engel



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 5 jul 2012 - 21:39

Het staat op de meeste plekken net onder de oppervlakte. Heb er gevaren en alle plekken ondieper dan 3.00/3.50 meter staan vol met wier.


Er staan nu boeien en ik vermoed dat dit een vaarroute is om de boten niet vast te laten lopen.

Wierwater, helemaal mee eens!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 5 jul 2012 - 23:00

hallo mannen,

inderdaad ik heb het hele weerwater rond gevaren ...alle plekken waar minder dan 4 meter water staat is dicht gegroeid met wier, op de dieptemeter is het perfect te zien . op plekken waar minder dan 3 meter water staat komt het wie makkelijk aan de oppervlakte.

zelfs met 50 pk BB loop je vast.....

denk dat momenteel 80 % van de plas on bevisbaar is ( op de bodem dan)

groet Danny
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimevr 6 jul 2012 - 10:57

Ik zet alle reactie die ik via de mail krijg en de reacties hier onder elkaar in een document en stuur dat naar het Waterschap. Leuke binnenkomer, nou alleen nog wat foto's graag én het liefst ingekleurde kaarten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimevr 6 jul 2012 - 11:43

Gemeente Almere heeft markerings gemaakt, een zogenaamde vaar roete waar tussen gevaren kan worden zonder wier, deze zal als het goed is wiervrij worden gehouden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimevr 6 jul 2012 - 15:23

Laat ik gedacht hebben dat het de zwemroute van de Almere triathlon is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimevr 6 jul 2012 - 15:34

Arie Oudshoorn schreef:
Gemeente Almere heeft markerings gemaakt, een zogenaamde vaar roete waar tussen gevaren kan worden zonder wier, deze zal als het goed is wiervrij worden gehouden.

Ik ben vanmorgen langs het Weerwater gefietst maar ook tussen de boeien ligt wier, dus hoe het nou precies zit weet ik eigenlijk ook niet. Ik heb wat foto's gemaakt, overigens zag ik maar heel weinig wier bij het Deventerpad, maar het zou kunnen dat het komt door de stevige kabbel op het water vanmorgen.

Weerwater Almere. 2n70gw6

Weerwater Almere. 2z4emh0

Weerwater Almere. 2afibgp

Weerwater Almere. 1fi687

Weerwater Almere. 351for9
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimevr 6 jul 2012 - 16:27

Wier komt meestal rond augustus los van de bodem.
Door de boten en de wind zal het de kant van de wind volgen.
Op de randmeren heb ik het zelfde probleem, je vist op de wind en het drijf wier krijg je d,r gratis bij.

Hieronder wat plaatjes van mijn wierhark:

Weerwater Almere. 2s14qoy

Weerwater Almere. 2mwtobb

Weerwater Almere. 35b83dh


Terug naar boven Ga naar beneden
Eddy Pieters

Eddy Pieters



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedi 10 jul 2012 - 20:41

Ons eigen Almeerse 'Abbey Lake' Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimewo 11 jul 2012 - 11:31

Loop je daarmee door het water Arie... Razz Razz Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 2 aug 2012 - 9:56

Weerwater Almere. X4lxc5

Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 2 aug 2012 - 10:44

Hij heeft hier wel een punt.
Het ziet er niet uit dat Gooimeer, het lijkt wel 1 drapbende, volgens mij kan je er overheen lopen.
Het lijkt wel of er hele grasvelden in drijven.

Ik kan me niet voorstellen dat alle verantwoordelijke instanties hier de ogen voor sluiten, er moet wat gebeuren....
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimedo 2 aug 2012 - 13:43

Mwah:

Weerwater Almere. 2yoybti


Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitimewo 15 aug 2012 - 14:09

Nog zoiets: http://www.sportvisserijnederland.nl/sportvissers/actueel/4501/fonteinkruidplaag_in_gooi-_en_eemmeer_%28video%29.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Weerwater Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Weerwater Almere.   Weerwater Almere. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Weerwater Almere.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: