Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De Withy Pool Rig

Ga naar beneden 
+2
Jos Holla
Rene Zwaap
6 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




De Withy Pool Rig Empty
BerichtOnderwerp: De Withy Pool Rig   De Withy Pool Rig Icon_minitimedo 7 jun 2012 - 21:07

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze rig?
Hoor er slechte en goede dingen over en ben beniewd wat jullie ervaringen er mee zijn.

Gr Ricardo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



De Withy Pool Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Withy Pool Rig   De Withy Pool Rig Icon_minitimevr 8 jun 2012 - 1:43

De Withy Pool Rig Types-withy-pool-rigs

wat voor dingen hoor jij hierover dan , ik vis er niet mee , maar op zich ziet het er wel fatsoenlijk uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De Withy Pool Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Withy Pool Rig   De Withy Pool Rig Icon_minitimevr 8 jun 2012 - 13:11

Ik heb zelf nog nooit met deze rig gevist, en ik vind ik het een ingewikkeld geval. Ik probeer altijd te ontdekken wat de voordelen zijn tov de simpele rigs, en ik heb ze nog niet gevonden. Die gebogen vorm moet het draaieffect bevorderen, persoonlijk vind ik het maar een lomp geheel. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat hij niet werkt, maar of hij dus daadwerkelijk het verschil maakt tov een standaard rig betwijfel ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



De Withy Pool Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Withy Pool Rig   De Withy Pool Rig Icon_minitimevr 8 jun 2012 - 15:10

ik heb er zelf wel mee gevist maar nog niet op gevangen Shocked

laatst las ik ergens (weet even niet meer waar) dat hij ook met grondbollen kan worden ingezet i.p.v pop up

dan zou het hetzelfde effect moeten hebben als de beruchte benthooks alleen deze is dan safe omdat de steel kan mee bewegen door de tube integenstelling tot de benthooks

ik heb hem alleen als pop up rig gebruikt maar nogmaals nog niks op gevangen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Withy Pool Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Withy Pool Rig   De Withy Pool Rig Icon_minitimevr 8 jun 2012 - 19:37

Rene Zwaap schreef:

wat voor dingen hoor jij hierover dan , ik vis er niet mee , maar op zich ziet het er wel fatsoenlijk uit.

Sommige mensen zeggen dat hij geen natuurlijke aas presentatie hebt en dat hij slecht haakt.
Terwijl andere zeggen dat deze juist wel goed haakt en een mooie aas presentatie heeft, daarom was ik benieuwd naar jullie mening.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



De Withy Pool Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Withy Pool Rig   De Withy Pool Rig Icon_minitimevr 8 jun 2012 - 20:00

Nou laat ik maar ff inhaken, ik vis hier regelmatig mee en ik ben zeer tevreden over deze rig en het inhaken. In de afgelopen periode heb ik menig karpertje mogen landen. Heb hier tot nu toe alleen met pop-up meegevist en geen bottom bait. Moet wel zeggen dat ik alleen op schone bodems met deze rig vis en niet tussen de waterplanten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Withy Pool Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Withy Pool Rig   De Withy Pool Rig Icon_minitimevr 8 jun 2012 - 20:33

Jan, weet jij of ik er ook mais op kan zetten als ik deze met een drijver vis?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Withy Pool Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Withy Pool Rig   De Withy Pool Rig Icon_minitimema 11 jun 2012 - 15:27

Die rig wordt in de volksmond ook wel de bananen rig genoemd.Heb er in het verleden genoeg geknoopt voor een firma, En dan vooral de overgeloode versie. Deze versie ziet er iets anders uit, daar waar het krimpkous eindigt komt een los draadje te voorschijn en daar bevestig je een mega loodje, nu kan deze bananen rig lekker rond draaien om zijn as. In feite een leuk uitziende rig maar naar mijn inziens veels te veel poes pas, en kans op knopen. Der zijn meer pop-up rigs die perfect voldoen en niet zo snel in de knoop gaan( pop-up is tevens witvis aantrekker nummero 1, vandaar de knoop gevoeligheid)
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Engel

Tom Engel



De Withy Pool Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Withy Pool Rig   De Withy Pool Rig Icon_minitimezo 17 jun 2012 - 18:47

Combirig met gestoomd stifmateriaal geeft de zelfde werking en is minder log, de bocht van het stijfe materiaal verlengt de haaksteel.

Altijd mooi om te zien dat we het vaak hebben over scherp vissen en camouflage, als je deze rig niet ziet moet je een bril Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Withy Pool Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Withy Pool Rig   De Withy Pool Rig Icon_minitimeza 22 sep 2012 - 16:45

ik ook wel eens mee gevist (pop-up) en ook gevangen alleen tijdens het vissen moet je kijken

welke rig je probeerd mijn (normale) pop-up rig doet het erg goed!!

nu is het net hoe de karper aast ik heb wel eens meegemaakt dat mijn normale pop-up rig niet haakte

en bananenrig wel maar ook anders om dus ligt niet alleen aan rig

ook aan hoe de karper aast naar mijn mening!

wat groundbait betreft ook gehad lange hair af en toe een piep maar niks haken

daarna korte hair geprobeerd en haakte toch karper zijn ze niet actief aan het asen denk ik

met korte hair ook wel gehad haakte je ze wel maar loste je de karper waarschijnlijk omdat ze dan wel flink asen

en je ze dan achterin de bek haakt waardoor je losser kan krijgen

dus mijn mening is soms werkt dit heel goed soms wat anders verschild hoe karper op dat moment aast

en kan van dag tot dag verschillen dus denk je dat er vis op je stek ligt en 2 uur haak je niks

probeer eens wat anders het kan het verschil maken (mijn mening)
Terug naar boven Ga naar beneden
Eric Jaegers

Eric Jaegers



De Withy Pool Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Withy Pool Rig   De Withy Pool Rig Icon_minitimeza 3 aug 2013 - 17:33

Ik heb deze rig voor het eerst bij mijn laatste vakantietrip in Frankrijk gebruikt en moet zeggen met veel plezier. Zelfs mijn pb er mee aangescherpt naar 44 pond.

Mijn idee was ervan omdat er een klei bodem met laagje slip was de pop up beter naar beneden zou gaan zonder diep in het slip te zakken zoals mijn lood. Wel gebruikte ik het op een helikopter systeem om het van elkaar gescheiden te houden.

Wel was ik elke keer me knijploodje kwijt, maar dat was een nieuwe erop en klaar. De vissen waarden ook mooi onder in gehaakt.

Hebben er toch 7 van de 28 vissen mee gevangen en ga heNuis testen in nederland wateren.

Groetjes

Eric

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De Withy Pool Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Withy Pool Rig   De Withy Pool Rig Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Withy Pool Rig
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: