Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Aanvullingsblad 2015

Ga naar beneden 
+4
Wim de Haan
Kees Degenhart
Marc Dronten
Jos Holla
8 plaatsers
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimedi 16 sep 2014 - 22:28

Vanaf 1 januari 2015 worden er een aantal zaken ingrijpend gewijzigd, zeker mbt nachtvissen en 3e hengel op de wateren in Almere waar wij het visrecht hebben. Je vindt deze wijzigingen terug via deze link.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimewo 17 sep 2014 - 20:47

gaan we dan niet terug naar af?
naar mijn idee is het juist het plan om met je vergunningen in zoveel mogelijk water in heel nederland te mogen vissen
Terug naar boven Ga naar beneden
Kees Degenhart





Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimewo 17 sep 2014 - 21:42

Ik vind dit persoonlijk geen goede zaak. Ik ben van mening dat bij het viswater voor iedereen dezelfde regels zou moeten gelden. Stel je voor dat iedere vereniging zo zou doen dan kan net zo goed de grote vergunning worden afgeschaft en zijn we weer terug bij af
Terug naar boven Ga naar beneden
Wim de Haan

Wim de Haan



Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimewo 17 sep 2014 - 22:07

Volgens mij is het al bij veel verenigingen zo,en was almere  1 van de weinige verenigingen die alles had ingebracht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimewo 17 sep 2014 - 22:09

Slechte zaak dit!!!! Zo zijn we weer terug bij af! Ik pleit voor 1 vispas voor alle wateren en die mogen ze van mijn part 50 euro maken of meer, maar dan wel op alle wateren gelijke rechten en plichten!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimedo 18 sep 2014 - 12:30

Jan Sturkenboom schreef:
Slechte zaak dit!!!! Zo zijn we weer terug bij af! Ik pleit voor 1 vispas voor alle wateren en die mogen ze van mijn part 50 euro maken of meer, maar dan wel op alle wateren gelijke rechten en plichten!!!

Helemaal mee eens Jan. Probleem is echter dat verenigingen dat niet doen en nu misbruik maken van het feit dat wij dat wel gedaan hebben. Overigens gaat dit alleen maar om een paar extraatjes zoals derde hengel en nachtvissen, niet leden mogen bij ons verder nog steeds vissen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimedo 18 sep 2014 - 12:35

Marc Dronten schreef:
gaan we dan niet terug naar af?
naar mijn idee is het juist het plan om met je vergunningen in zoveel mogelijk water in heel nederland te mogen vissen

Het gaat alleen om extraatjes voor eigen leden op eigen water aangezien de beschikbare ruimte erg beperkt is Marc.


Laatst aangepast door Jos Holla op do 18 sep 2014 - 12:38; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimedo 18 sep 2014 - 12:37

Kees Degenhart schreef:
Ik vind dit persoonlijk geen goede zaak. Ik ben van mening dat bij het viswater voor iedereen dezelfde regels zou moeten gelden. Stel je voor dat iedere vereniging zo zou doen dan kan net zo goed de grote vergunning worden afgeschaft en zijn we weer terug bij af

Helemaal mee eens. Problemen ontstaan echter als anderen dat niet doen. Maar ook hier geldt dat het alleen om nachtvissen en derde hengel gaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimedo 18 sep 2014 - 13:38

maar als je dus lid ben van de hvog dan veranderd er dus eigenlijk niets?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimedo 18 sep 2014 - 14:22

Sterker nog, als je alleen op de plassen vist hoef je geen 3e hengelvergunning en ook geen nachtvispas meer te kopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kees Degenhart





Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimedo 18 sep 2014 - 14:53

Wim de Haan schreef:
Volgens mij is het al bij veel verenigingen zo,en was almere  1 van de weinige verenigingen die alles had ingebracht.

En de verenigingen de dat tegenhouden kun je dan ook verbieden om hun wedstrijden te houden in viswateren die in de viswaterlijst staan. Ze kunnen hieraan een voorbeeld nemen aan pachtfonds Groningen/drenthe, hier is nl´nagenoeg alle wateren ingebracht. Uitzondering kun je dan maken voor kleine visvijvers die bij sommige verenigingen in eigendom zijn. En dan mogen ze ook niet in verbinding zijn met andere wateren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimedo 18 sep 2014 - 15:48

Dat is niet correct Kees. Door het niet inbrengen van dergelijke vijvers zoals bijvoorbeeld Watergoor in deze omgeving handelen ze in strijd met het beleid van Sportvisserij Nederland die meent dat concurrentie middels viswater niet mag, dat iedere vereniging al haar water in moet brengen en dat voor bijzondere wateren een aparte vergunning uitgebracht moet worden. In Amsterdam zou dat voor bijvoorbeeld de Sloterplas en de Bosbaan moeten.


Nou is beleid maken iets anders dan beleid uitvoeren helaas .........
Terug naar boven Ga naar beneden
Kees Degenhart





Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimedo 18 sep 2014 - 15:58

Jos Holla schreef:
Dat is niet correct Kees. Door het niet inbrengen van dergelijke vijvers zoals bijvoorbeeld Watergoor in deze omgeving handelen ze in strijd met het beleid van Sportvisserij Nederland die meent dat concurrentie middels viswater niet mag, dat iedere vereniging al haar water in moet brengen en dat voor bijzondere wateren een aparte vergunning uitgebracht moet worden. In Amsterdam zou dat voor bijvoorbeeld de Sloterplas en de Bosbaan moeten.


Nou is beleid maken iets anders dan beleid uitvoeren helaas .........

Volledig mee eens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Don Seur

Don Seur



Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimezo 21 sep 2014 - 0:54

Jan Sturkenboom schreef:
Slechte zaak dit!!!! Zo zijn we weer terug bij af! Ik pleit voor 1 vispas voor alle wateren en die mogen ze van mijn part 50 euro maken of meer, maar dan wel op alle wateren gelijke rechten en plichten!!!

een prijs van 50 Euro of meer vind ik geen goed idee. Het vissen moet nog steeds bereikbaar zijn voor iedereen. Dus ook voor mensen die wat minder hebben uit te geven. Ik denk dan vooral aan jongeren en de meer ouderen. Zoals de prijs nu is is het prima.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Haak

Jeffrey Haak



Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimezo 21 sep 2014 - 21:31

misschien een stomme vraag, maar wat veranderd er nou voor HSV Ons genoegen leden? Niks toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitimema 22 sep 2014 - 20:52

Klopt. Helemaal niks.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aanvullingsblad 2015 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aanvullingsblad 2015   Aanvullingsblad 2015 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aanvullingsblad 2015
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vispas 2015

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: