Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gaby
Moderator
Gaby



Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimeza 13 feb 2010 - 21:14

Van een ander forum
Men wil het water helder krijgen door het visbestand te verwijderen, het moet toch niet gekker worden........

zie link SVN

http://www.sportvisserijnederland.nl/sportvissers/actueel/2314/hoogheemraadschap_delfland_wil_rigoureus_vis_verwijderen_doorzetten.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimeza 13 feb 2010 - 21:45

www.karpervissersonline.nl hadden ze het er ook al over...
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimeza 13 feb 2010 - 22:32

Tja, dat krijg je als mensen met andere belangen het voor het zeggen hebben. Ik heb de discussie gevolgd, ben benieuwd hoe het uiteindelijk afloopt. Hier is het waterschap accoord met het uitzetten van karper, nou maar hopen dat er geen omslag komt ......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimezo 14 feb 2010 - 9:03

nou...en als we de vissen niet kwijt kunnen bij handelaren, dierentuinen enz...enz...dan moeten we ze maar afmaken........vreemde lui weer die dit bedenken......
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimezo 14 feb 2010 - 9:19

Handelaren roken ze en sturen de niet karpers naar rusland, de karpers zijn welkom op de duitse en poolse markt......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimezo 14 feb 2010 - 10:29

Dan moet iedere waterschap belasting betaler maar even gelijk stoppen met betalen.
Gooi dat wijf met haar domme uitspraken over vissen afmaken ook maar gelijk in de noordzee,, Wel gelijk 5 km uit de kust.
BAH . Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruud Hinse

Ruud Hinse



Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimezo 14 feb 2010 - 12:08

ja het is eigenlijk te zot voor woorden toch hoe bedenken ze het
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimema 15 feb 2010 - 15:53

Het is echter wel vaak zo dat als dergelijke plannen naar buiten komen er meestal onder druk van bv een HSV of Sportvisserij Nederland een informatie bijeenkomst wordt georganiseerd, dat hebben wij mbt de Vaartplas ook voor elkaar gekregen. Vervelend was toen alleen wel dat er maar 1 sportvisser was die langskwam, los van de aanwezige sportvissers die namens de BCWA aanwezig waren. De conclusie ligt dan erg voor de hand dat het de sportvissers niet interesseert, dus klaar.

Daarom is het belangrijk dat je als een collectief dergelijke bijeenkomsten komt bijwonen, en dat je laat zien dat sportvissers (lees: karpervissers) een sterk collectief vormen. Zo'n schoonmaakdag zoals we die volgende week organiseren geeft óók een dergelijk signaal af, bij een fatsoenlijke opkomst presenteer je jezelf als HSV (lees: karpervissers) toch als een behoorlijke club. Binnen Staatsbosbeheer gaan ze dit heus wel even evalueren, en dan kom je met een mooie opkomst goed voor de dag. Altijd makkelijk als je weer eens over tentjes of nachtviszones wil praten.

Figuren die alleen maar blazen heb je niks aan, dan heb ik liever mensen die je niet hoort en die er gewoon zijn als je ze nodig hebt. Op een ander forum was ook zo'n strijdlustig typetje mbt dat wegvangen. Hij roept iedereen op om vooral te gaan, en hij einigd dan met de mededeling dat hij er zelf helaas niet bij kan zijn.

Jaja ............

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimema 15 feb 2010 - 16:32

Nog even een aanvulling: daarom ben ik zo blij met degenen die komen helpen, super! Ik schat dat we zo rond de 25 mannen én vrouwen uitkomen, we gaan het beleven Laughing Laughing Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimedi 16 feb 2010 - 19:03

Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad http://www.karpervissersonline.nl/index.php/nieuws/353-delfland-wil-rigoureus-verwijderen-vis-doorzetten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimedi 23 maa 2010 - 12:02

Het is in ieder geval tijdelijk weer van de baan.....

http://www.karpervissersonline.nl/index.php/nieuws/sportvisserijnederland/368-waterschappen-leggen-experiment-verwijderen-vis-stil
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimewo 24 maa 2010 - 14:01

Hier nog een link:

http://www.binnenlandsbestuur.nl/Home/all/vijvers-delfland-nog-niet-leeggevist.153441.lynkx
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimewo 28 apr 2010 - 15:23

Na aanleiding van het plan mbt het wegvangen van vis is het bij onderstaand document wel leuk om even de inleiding van de voorzitter te lezen (bladzijde 3), dan kan je zien hoe zij hierover denken:

effe klikken!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimewo 28 apr 2010 - 16:44

Begrijpelijke boosheid.
Rare situatie
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimewo 28 apr 2010 - 20:03

Hij heeft daar inderdaad een punt.... jammer dat het zo moet gaan.... No
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitimewo 5 mei 2010 - 9:24

Jos Holla schreef:
Na aanleiding van het plan mbt het wegvangen van vis is het bij onderstaand document wel leuk om even de inleiding van de voorzitter te lezen (bladzijde 3), dan kan je zien hoe zij hierover denken:

effe klikken!!

Omdat ik weet dat velen een hekel hebben aan klikken hieronder dan de tekst:

VAN DE VOORZITTER

Ik schaam me diep..

Werkelijk waar! Ik schaam me diep, omdat ik als verplicht geregistreerd sportvisser vertegenwoordigd word door Sportvisserij Nederland. In mijn stukje -van de voorzitter- van vorig jaar was ik nog ‘een emotioneel mens’ omdat Sportvisserij Nederland advies gegeven heeft om een prachtig helder water om te toveren tot een voor vissers ideale omgeving van troebel visrijk water. Niks goede waterkwaliteit, hengelen willen ze. Ik heb ze uitgenodigd om met mij in debat te gaan over dergelijke adviezen. Nooit meer wat van ze gehoord. En dat was niet de eerste keer.

Was ik vorig jaar nog emotioneel, nu ben ik boos, zeer boos. Sportvisserij Nederland heeft de aanval gekozen op het actief biologisch beheer en op een ieder die onderzoek wil doen naar de effectiviteit van het wegvangen van een overmaat aan vis ten behoeve van de verbetering van de waterkwaliteit. Daarvoor zetten ze politici en ambtenaren onder druk, gebruiken ze demagogisch taalgebruik, fatsoensregels worden aan de laars gelapt, schofferen adviesbureaus, geven valse voorlichting en verdraaien wetenschappelijk bewijs. Ik zal mijn beweringen onderbouwen.

Nadat het Hoogheemraadschap van Delfland sportvissers heeft uitgenodigd om te komen praten over een voorgenomen experiment om vis te verwijderen in lijnvormige wateren, doet Sportvisserij Nederland een oproep aan de karpervissers: ‘Red de karpers in Delfland ! Komt allen’. In deze oproep staat onder andere ‘Hoewel uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat deze maatregel niet of zelfs averechts werkt, propageren adviesbureaus deze maatregel als goedkoop en snelwerkend’.

Deze bewering over het wetenschappelijk bewijs is een klinkklare leugen. Veel wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat door in te grijpen in de visstand helder water met waterplanten, binnen randvoorwaarden, te realiseren is. Door een woord als ‘propageren’ te gebruiken worden adviesbureaus geschoffeerd, en als onkundig en op de hand van de opdrachtgever gezet. Dat is een belediging. Ik heb, met redenen, vele malen meer waardering voor - en vertrouwen in adviesbureaus als het om de waterkwaliteit gaat, dan in de adviezen van Sportvisserij Nederland.

In de oproep staat verder: ‘Als dit proefproject als geslaagd wordt ervaren door de waterschappen, zullen de maatregelen in 75 % van de Nederlandse wateren kunnen worden doorgevoerd’ . Dit is pure demagogie en valse ’voorlichting’. Er wordt angst gezaaid bij sportvissers.

Na afloop van de voorlichtingsavond is een ambtenaar beschimpt. Zijn e-mailadres is op het internet terecht gekomen, zijn telefoonnummer bekend gemaakt en hij is voor massamoordenaar uitgemaakt.

Op de website van Sportvisserij Nederland staan verschillende Nieuwsberichten met vette koppen: VISSEN AFMAKEN', IN HEEL NEDERLAND (12 feb.); VIS RUIMEN IN PLAATS VAN BAGGEREN (17 feb.), SPORTVISSERS WOEDEND OP WATERSCHAP OM RUIMEN VIS (22 feb.)

Door beladen woorden te gebruiken als ‘afmaken’ en ‘ruimen’ wordt er bewust stemming gemaakt. Er wordt op onderbuikgevoel ingespeeld. Boosheid wordt gemobiliseerd. Op 5 maart krijgen 3 besturen van waterschappen een brief van Sportvisserij Nederland. Deze brief wordt besloten met ‘Sportvisserij Nederland zal er met haar achterban in ieder geval alles aan doen om dergelijke visruimingen tegen te gaan’. Wat wordt hier bedoeld met alles? Ik vraag me ook af wie die achterban is. Zijn dat de boos en bang gemaakte karper en brasemvissers of zijn dat (ook) de bestuurders in de waterschappen die namens Water Natuurlijk in de besturen zitting hebben?

Water Natuurlijk wat vindt u hier van ?
Sportvisserij Nederland is een belangrijke en invloedrijke partner in deze Groene Waterschapspartij. Ik vraag aan het bestuur van Water Natuurlijk om eens na te gaan of Sportvisserij Nederland wel de gewenste partner is. Wilt u verbonden blijven met een vissersclub die gebruik maakt van hooliganstrategieën, van populisme, demagogie en bedrog? Of is voor deze strategie in overleg met elkaar besloten?

Het ligt in mijn aard om discussies niet uit de weg te gaan, eerder deze te entameren. Maar het ligt niet in mijn aard om mensen tegen elkaar op te zetten. Graag wil ik beide kanten van de medaille laten zien. Ik gun iedereen zijn eigen mening. Maar ik heb geen behoefte meer om met Sportvisserij Nederland een discussie te voeren over visstandbeheer of actief biologisch beheer. Die kans hebben ze gekregen en niet opgepakt. Aan mijn oprechte boosheid verbind ik acties. Ik wil als hengelaar niet langer vertegenwoordigd worden door Sportvisserij Nederland. Ik wil niet langer hun glossy ‘Visionair’ ontvangen. Ik zal niet meer op de bijeenkomsten van deze club komen. Ik raad anderen ook aan om aan Sportvisserij Nederland te laten weten dat ze niet gediend zijn van hun manier van optreden.

Sportvisserij Nederland heeft weloverwogen voor hun acties gekozen. Ze hebben bewust er voor gekozen om organisaties, wetenschappers, politici en ambtenaren te beschadigen en hun eigen achterban vals voor te lichten. Voor mij is de maat vol. Pas als ze openbaar en welgemeend hun fouten erkennen valt er met mij weer te spreken. Tot die tijd roep ik de mensen op: Mijdt de bijeenkomsten van Sportvisserij Nederland!

Henk Hoogenboom
Voorzitter van de Werkgroep Ecologisch Waterbeheer

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.   Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het moet toch niet gekker worden: ruimen van karpers in Delftland.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: