Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Nachtvis project lelystad

Ga naar beneden 
+6
Marco
Marc Dronten
Henk Seyerlin
Jan Sturkenboom
Hans de Jong
Jos Holla
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimema 23 aug 2010 - 13:39

Ik lees hoe goed jos voor almere en de sportvisserij bezig is.
Bijv het skp project, het legaliseren van de tentjes en niet te vergeten de nachtvis plekken.

Als ik dit zie ben ik jaloers op almere.
Ik zit er nu zelfs over na te denken om ook maar lid te worden van de Almeerse visbond en de pas van 2,50 aan te vragen.

Mijn vraag is nu kunnen we dit project niet in Lelystad starten?
Bijv. het legaliseren van tentjes op bepaalde wateren.
Het legaliseren van nacht vissen op bepaalde wateren?
Voorbeelden hiervan zijn natuurlijk het zuigerplasbos en het water tussen de wold / kempenaar.

Ik vind het prettig dat ik bijv in het leeghwater kan zitten met een 3e hengel + tentje.
Dit zolang ik natuurlijk niet voor overlast zorg en niet ga lopen kamperen, en overigens zou ik me plek ook netjes houden.
En in bezit ben van de juiste papieren.

Zoiets na lelystad brengen zou het sportvissen hier veel interessanter maken.
En om dan niet zomaar iets te vragen zou ik zeker de benodigde stappen willen zetten om hier bij te helpen.

Misschien loop ik nu achter of roep ik nu iets onmogelijks, maar het lijkt mij het proberen waard.


-Michael.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimema 23 aug 2010 - 15:26

HSV Lelystad heeft tegenwoordig een karpercommissie, eind van het jaar gaan ze spiegeltjes uitzetten op de sierwateren aldaar. Neem eens contact met HSV Lelystad op, misschien kunnen ze je meer vertellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimema 23 aug 2010 - 17:47

Hoi Michael........

Ik heb [b]24 / 07 / 2010 [b] al een Email met wat voorstellen voor plekken / 3de Hengel e.d. voor Lelystad, Swifterbant en Dronten gestuurd naar HSV lelystad, maar begin toch wel te twijfelen of Lelystad een karpercommissie heeft of dat de Emails gelezen worden, want we zijn nu 5 weken verder en nog NIET 1 antwoord of iets terug mogen ontvangen Sad Sad.

Maar hoe meer het proberen hoe groter de kans dat we iets horen misschien, dus doe je best Michael !!!

Als je mij even je Email adres stuurt via een pb, dan zal ik je mijn Email die ik gestuurd heb sturen, dan kan jij daar misschien op verder borduren, en schrijf je niet het zelfde.

Gr. Hans Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimema 23 aug 2010 - 18:48

Hans misschien handiger om de HSV Lelystad te bellen, na 5 weken nog geen antwoord op je mail vind ik niet normaal Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimema 23 aug 2010 - 19:39

Hoi Jan........

Dat ik iets langer als ""normaal"" heb gewacht met HSV en met name Marja bellen, had een reden. Jos en misschien wel meerdere weten wel waarom denk ik, maar.................

Ik kom net ( 5 minuten geleden ) van de telefoon af met Marja v/d Ven van de HSV lelystad.

Lelystad schijn inderdaad een karpercommissie te hebben, maar die heeft geen eigen Email adres of wat dan ook, alle mail komt dus gewoon bij de HSV binnen.

Mijn Email is ontvangen bij de HSV vertelde Marja mij, en Marja heeft dit doorgegeven aan de karpercommissie en doorgestuurd aan de Federatie Gooi en Eemland.

Ik heb verder van hun niks gehoord of gelezen, maar men schijnt er dus mee bezig te zijn.

En dat het lang duurt begrijp ik des te beter als ik van de week hier ergens las dat geen van beide partijen afgelopen 19de Augustus bij dat overleg waren , dus meer als afwachten kunnen we niet doen, en doen we dan ook maar.

Gr. Hans.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimema 23 aug 2010 - 21:17

Ik heb ook al in overleg met Jos wat emails gestuurd met voorstellen voor nachtviszones in/tussen L'stad en Dronen, maar mocht het zelf uitzoeken met de federatie. Daar is in mijn ogen de HSV voor.
HSV Lelystad is een witvis vereniging en loopt volgens mij niet echt warm voor karpervissers.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimema 23 aug 2010 - 21:23

Henk Seyerlin schreef:

HSV Lelystad is een witvis vereniging en loopt volgens mij niet echt warm voor karpervissers.

Die gedachte deel ik dus volkomen met je Sad

Maar nogmaals, zoals in mijn berichtje hierboven.....volgens Marja is alles doorgegeven aan ""de karpercommissie"" die ze schijnbaar toch hebben ( ikke nooit van gehoord maar ok ), en is mijn mail doorgestuurd naar de federatie.....Mocht je willen weten wat ik ze gestuurd heb, en met welke wateren als optie... pb ff je Email adres en ik stuur het je...

Gr. Hans.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimema 23 aug 2010 - 22:27

hey hans blij dat jij je zo inzet voor lelystad!

Ik weet ook dat hsv lelystad echt een witvis voorstander is.
HELAAS, en hier valt dan ook weinig aan te doen.

Toch geef ik niet op, desnoods trek ik wel elke x na almere!
Zover ik iets kan beteken wil ik er echt iets voor doen, maar wat ik nu al hoor heeft dit weinig zin.

Ik zal je mij e-mail adress even pb geven.
Nogmaals bedankt voor de inzet en tips.


Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimema 23 aug 2010 - 22:37

Hoi Michael.....

Ik doe mijn best, en zoals ik zie en lees doet ook Henk Seyerling ( berichtje boven de jouwe ) graag zijn best hiervoor...Ik zal doen wat ik kan, en mijn vismaat Joop sinds kort ook controleur via Lelystad, en dus zodoende sinds kort wat meer contact met mensen van de HSV Lelystad gaat zich hier ook meer en meer voor inzetten......dus wie weet is er nog hoop voor ons Smile.
Dat je van steeds meer mensen hoort dat Lelystad echt voor de witvisser is is inderdaad jammer, maar wie weet krijgen we genoeg neuzen de zelfde kant op en bereiken we ook hier steeds meer. Ik hoop dus dat ook jij niet opgeeft in je strijd voor lelystad en omgeving.

En anders........Tsja dan moet de KCA maar de grootste van Nederland worden, met hun schitterende werk, en zeer enthousiaste karpervissers Smile. ( waarvoor ook van mij zwaar petje af voor alles wat zij doen, en hoever zij al zijn ).

Gr. Hans

p.s. Thx voor je Email adres, ik zal zorgen dat jij de mijne ook krijgt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimema 23 aug 2010 - 23:01

ik zou met z'n drieen een karpercommissie oprichten..., of zitting nemen in die commissie...
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimema 23 aug 2010 - 23:13

Martin schreef:
ik zou met z'n drieen een karpercommissie oprichten..., of zitting nemen in die commissie...

Goed idee...........Als er wat duidelijkheid zou zijn over wie, wat, en hoe te bereiken die commissie is. Maar heb wel het gevoel dat binnenkort zoiets staat te gebeuren, de onderlinge gesprekken zijn in ieder geval begonnen, en zou zomaar kunnen dat er ""binnenkort"" stappen in de goede richting genomen gaan worden....Er gaat dus aan gewerkt worden.

Thx voor je meedenken alvast in ieder geval.

Gr. Hans.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimema 23 aug 2010 - 23:27

Hans de Jong schreef:
Martin schreef:
ik zou met z'n drieen een karpercommissie oprichten..., of zitting nemen in die commissie...

Goed idee...........Als er wat duidelijkheid zou zijn over wie, wat, en hoe te bereiken die commissie is. Maar heb wel het gevoel dat binnenkort zoiets staat te gebeuren, de onderlinge gesprekken zijn in ieder geval begonnen, en zou zomaar kunnen dat er ""binnenkort"" stappen in de goede richting genomen gaan worden....Er gaat dus aan gewerkt worden.

Thx voor je meedenken alvast in ieder geval.

Gr. Hans.

blijkbaar is die karpercommissie alleen bekend bij hsv lelystad, maar niet bij de vissers.
Ik zou de hsv een aangetekende brief sturen, met jullie voorstel om toe te treden tot de commissie..
Laat maar zien dat jullie echt willen en niet een 1dagsvlieg zijn...
ehhh, zeg het niet graag omdat het een leus van een onbeduidend clubje uit 010 betreft, maar: geen woorden, maar daden...

Succes!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimema 23 aug 2010 - 23:32

Martin schreef:
Hans de Jong schreef:
Martin schreef:
ik zou met z'n drieen een karpercommissie oprichten..., of zitting nemen in die commissie...

Goed idee...........Als er wat duidelijkheid zou zijn over wie, wat, en hoe te bereiken die commissie is. Maar heb wel het gevoel dat binnenkort zoiets staat te gebeuren, de onderlinge gesprekken zijn in ieder geval begonnen, en zou zomaar kunnen dat er ""binnenkort"" stappen in de goede richting genomen gaan worden....Er gaat dus aan gewerkt worden.

Thx voor je meedenken alvast in ieder geval.

Gr. Hans.

blijkbaar is die karpercommissie alleen bekend bij hsv lelystad, maar niet bij de vissers.
Ik zou de hsv een aangetekende brief sturen, met jullie voorstel om toe te treden tot de commissie..
Laat maar zien dat jullie echt willen en niet een 1dagsvlieg zijn...
ehhh, zeg het niet graag omdat het een leus van een onbeduidend clubje uit 010 betreft, maar: geen woorden, maar daden...

Succes!!

Thx wederom voor je advies......denk inderdaad dat het iets is binnen de vereniging en verder niet of nauwelijks bekend....we gaan zeker eens kijken wat er allemaal te doen/praten valt. En ...........010 is ook mijn cluppie niet whahahahahahaha. Maar die leus is niet verkeerd Wink
We spreken elkaar, zover nogmaals bedank
t alvast.

Hans Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimema 23 aug 2010 - 23:43

Ik weet wie er in die karpercommissie zitten, maar dat is verder niet aan mij. Misschien kunnen ze je het mailadres één van de heren van de karpercommissie geven? Dan kan je rechtstreeks communiceren, werkt meestal wel zo handig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimedi 24 aug 2010 - 0:14

Hans de Jong schreef:
Hoi Michael.....

Ik doe mijn best, en zoals ik zie en lees doet ook Henk Seyerling ( berichtje boven de jouwe ) graag zijn best hiervoor...Ik zal doen wat ik kan, en mijn vismaat Joop sinds kort ook controleur via Lelystad, en dus zodoende sinds kort wat meer contact met mensen van de HSV Lelystad gaat zich hier ook meer en meer voor inzetten......dus wie weet is er nog hoop voor ons Smile.
Dat je van steeds meer mensen hoort dat Lelystad echt voor de witvisser is is inderdaad jammer, maar wie weet krijgen we genoeg neuzen de zelfde kant op en bereiken we ook hier steeds meer. Ik hoop dus dat ook jij niet opgeeft in je strijd voor lelystad en omgeving.

En anders........Tsja dan moet de KCA maar de grootste van Nederland worden, met hun schitterende werk, en zeer enthousiaste karpervissers Smile. ( waarvoor ook van mij zwaar petje af voor alles wat zij doen, en hoever zij al zijn ).

Gr. Hans

p.s. Thx voor je Email adres, ik zal zorgen dat jij de mijne ook krijgt.

ja inderdaad bedankt Henk Seyerling, ik hou er van als mensen zich inzetten voor iets groots, neem een voorbeeld aan jos.
Ik denk dat we van jos nog veel kunnen leren als het om dit soort dingen gaat, hij heeft al veel bereikt en zal zeker nog veel meer gaan bereiken.

Dit is voor ons dus iets om naartoe te streven maar ik denk dat de interesse er is, en dat is belangrijk.
Overigens denk ik ook dat een zitting bijwonen, of proberen om tot de commisie door te dringen of deelnemen aan deze genoemde commisie.

We zullen zien, ik ga er zeker overna denken om zoiets tot stand te krijgen, of misschien samenwerkingsverband met kca?
ik noem maar wat he, probeer ideeën te brengen.

mvg,

Michael.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimewo 25 aug 2010 - 20:20

ik heb vorig jaar ook al eens mailtje gestuurd naar lelystad
ook nooit antwoord op gehad
maar als we allemaal wat van ons laten horen moeten ze toch wel een keer een reactie geven

en inderdaad misschien een keer naar een vergadering, ben ik zelf nog niet geweest Embarassed ,moet eigenlijk wel als je wat te vragen hebt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimewo 25 aug 2010 - 23:31

Het enige wat ze naar mijn idee moeten doen is even de aangegeven locaties bekijken, en advies uitbrengen aan de Federatie. De locaties die zij dan geschikt achtten kunnen dan weer voorgelegd worden aan de handhavers, en zo kom je steeds een stapje verder. Dat is natuurlijk een mooi klusje voor de karpercommissie aldaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimevr 27 aug 2010 - 18:32

Goed geformuleerd. Alleen is het dus jammer dat er niemand op de hoogte is van het bestaan van die benoemde karpercommisie.

Ik heb er alle respect voor dat het witvissers zijn..maar ik krijg het idee dat hun weinig respect voor ons hebben.
Maar goed dat is het idee dat ik krijg. Natuurlijk hoop ik dat ik fout zit.

Ondertussen heb ik al wel besloten dat ik me bij hsv almere aansluit.

Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimevr 27 aug 2010 - 20:23

Ik heb gisteravond ( Donderdag 26/08/'10 ) om ff over 6en via de site van de HSV L, nog maar even een mailtje gestuurd met de volgende vraag:

Is er misschien iemand die mij kan vertellen WIE er in de karpercommissie zit(ten), en of die persoon/personen of althans 1 hiervan misschien via tel. of Email te bereiken is voor het geval iemand ze iets te melden / vragen heeft.

Ik ben benieuwd of ik antwoord krijg en zo ja hoe lang het dit keer duurt. We wachten maar weer af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimedo 21 okt 2010 - 21:17



het gaat nu hard
na een aantal berichten op de site van Hans en mij .
Vooral hans was er druk mee en bedankt als lid is er opeens wel een email adres bekend
lBericht: 44/44piet 21.10.2010 om 19:02:35
voor de karpervissers die willen communiceren met de karpercommissie is hier een mail adres

karpercommissie@hotmail.nl

Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimedo 21 okt 2010 - 21:25

Nou, barst maar los zou ik zeggen, en houd ons een beetje op de hoogte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimedo 21 okt 2010 - 22:31

heb maar meteen een mailtje gestuurd
afwachten maar
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimedo 21 okt 2010 - 22:44

Marc Dronten schreef:


het gaat nu hard
na een aantal berichten op de site van Hans en mij .
Vooral hans was er druk mee en bedankt als lid is er opeens wel een email adres bekend
lBericht: 44/44piet 21.10.2010 om 19:02:35
voor de karpervissers die willen communiceren met de karpercommissie is hier een mail adres

karpercommissie@hotmail.nl


Very Happy Very Happy Very Happy Dus jij was toch die marc.....hahahaha.....En jaja mooi he, i.p.v. een antwoord nu ineens een Email adres lol

Ongelooflijk. Jij ook Thx voor je inzet marc!!!!!!!!!!!

Gr. Hans
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: "KC" Lelystad / het wonder is geschied!?    Nachtvis project lelystad Icon_minitimezo 24 okt 2010 - 20:41

Ongelooflijk maar waar, Na diverse Emails ( startende 3 maanden geleden ), telefoontjes en gepraat in hun gastenboek op de site v/d HSVL heb ik zowaar bericht gehad van deze zogenaamde ""karpercommissie""
Ik hoop dat jullie allemaal voldoende tijd hebben/willen nemen, om je net als ik door dit gigantische schrijfwerk heen te worstelen. Veel lees plezier!! Wink

Beste Hans,

Wij als KCL (karpercommissie Lelystad) willen bij deze laten weten dat het eea jij hieronder schetst ‘to much’ is. Dit zullen wij nooit kunnen realiseren. Het team bestaat bij ons uit een aantal vrijwilligers die zich door voorlopig vooral bezig houden met de SKPL (spiegelkarper project lelystad). In de toekomst zullen wij ons serieus gaan buigen over de mogelijkheden om de nachtviszones uit te breiden. We proberen met moeite een aantal nachtviszones erbij te krijgen oa via belangrijke instanties, maar er zijn nu eenmaal een aantal hoge heren die absoluut niet op ons zitten te wachten, het is maw vechten tegen de bierkaai.

Vr gr Raymond KCL
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitimezo 24 okt 2010 - 21:06

en beste e-mail daar heb je wel 3 mnd voor nodig Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nachtvis project lelystad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvis project lelystad   Nachtvis project lelystad Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nachtvis project lelystad
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: