Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Problemen op Het Weerwater.

Ga naar beneden 
+2
Dennis van Wel
Jos Holla
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedi 5 okt 2010 - 17:31

Ik wou het hier toch ook even plaatsen voor degenen die geen nachtvispas hebben (voor degenen die hem wel hebben ligt hij in de mailbox):

een klacht van een buurtbewoner van het Weerwater. We kunnen er om lachen, we kunnen er van alles van denken, maar het is toch lastig dit soort dingen. De vraag is natuurlijk of het hier om bezitters van een nachtvispas gaat, maar mocht iemand zich hierin herkennen .................

_________________________________________________________________________________________________________

Ik vrees dat ik toch weer een keer moet klagen, bij voorbaat mijn excuses...

De afgelopen maand waren er iedere week minstens één, maar meestal twee of soms zelfs drie nachten mensen aan het nachtvissen aan de nachtvisplek aan het Fongerspad, met de verwachte geluidshinder van dien (zo ben ik afgelopen nacht weer drie keer wakker gepiept door beetmelders).

Maar daarnaast begint de visplek steeds meer op een camping te lijken. Mensen komen met de auto (over het fietspad, het voetpad en het gras - gisteravond zelfs na elf uur 's avonds nog), aanhangers en zelfs rubber boten. Overdag is het dan vaak een drukte van mensen die op bezoek komen, honden en spelende kinderen. En omdat er natuurlijk geen sanitaire voorzieningen zijn doet men de behoefte tegen een boom of in de struiken, hetgeen ook niet erg fris is.

Omdat men vaak 's middags al komt en pas in de loop van de volgende ochtend (of in sommige gevallen pas twee nachten later) weg gaat, is de aanlegsteiger gedurende langere tijd niet te gebruiken door mensen die hun boot willen aanleggen, foto's willen maken of zomaar even aan het water willen zitten.

En tot slot: de vaste 'vaarroute' van de plaatselijke knobbelzwanen loopt langs de visplek, en het zal niet voor het eerst zijn dat een zwaan terecht komt in de vislijnen, met alle gevolgen van dien. Vorige week moest de dierenambulance komen om een jonge zwaan te redden, en vanmiddag heb ik zelf zeker 25 meter visdraad, compleet met drijvers en gewichten en haken, uit het water gevist, nadat twee zwanen daar in verstrikt raakten (ik realiseer me dat die niet per sé van één van jullie hoeft te zijn...).

Om al deze redenen zou ik jullie nogmaals vriendelijk willen verzoeken het nachtvissen te beperken tot de twee andere aangewezen plekken aan het Weerwater, waar het vissen geen overlast aan anderen veroorzaakt.

Met vriendelijke groet,
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedi 5 okt 2010 - 18:30

Meer controle zou ik zo zeggen en strenger.. En dan niet alleen door BOA's of "echte" controleurs maar door een ieder.. Het is wel een visplek waar nu dus een behoorlijke dosis boosheid over bestaat (en terecht). Snap alleen de bewuste vissers niet.. Je weet dat je redelijk dicht bij woningen zit zet dan alles op minimaal geluid en laat bezoek lekker weg blijven.. Ga er niet met je auto heen die paar meter is ook te lopen.. JE BENT TENSLOTTE GAST in mijn ogen tenminste.. Kan me behoorlijk kwaad maken om dit soort praktijken.. men verkloot het voor een ander en loopt zelf fluitend weg.. Ik moet het niet zien je krijgt van mij de wind van voren dat kan ik wel vertellen..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedi 5 okt 2010 - 21:22

vis nooit op het weerwater
Terug naar boven Ga naar beneden
Johan

Johan



Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedi 5 okt 2010 - 21:31

das ind niet heel erg best nieuws nee . en dat juist nu onze spiegeltjes daar komen te zwemmen is negatieve publiciteit niet echt lekker denk ik
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedi 5 okt 2010 - 23:39

Jannic Brinkman schreef:
vis nooit op het weerwater

Dus?? Dan heb je er niets mee te maken?? Kort door de bocht vind je niet.. We moeten er met z'n allen op toe zien dat onze hobby niet verziekt word door een of andere kruikenduiker,,,
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedi 5 okt 2010 - 23:52

Jannic Brinkman schreef:
vis nooit op het weerwater

kan wel maar je kan er vergif op innemen dat als de spiegels uit gezet worden er meer gevist word zo ook de andere Locatie.
je moet zoiets voor zijn zeker als je zo'n brief ontvangt Mad .
staan wij met zijn allen die een warm hart toe dragen aan de karpervisserij niet op te wachten lijkt mij!!.

mijn optie is ook meer controle!!. dan wel met deze gegeven dat je dit daar nooit alleen moet doen.
lijken?? mij niet de vriendelijkste gasten die zoiets veroorzaken ,een goede karpervisser denkt aan zijn omgeving en , enz ,enz.

is volgens mij ook het enigste wat er moet gebeuren(controle) , anders stop je zoiets niet.
tuurlijk makkelijk gezegt dan gedaan wat ik weer neer typ hier.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimewo 6 okt 2010 - 5:14

Dennis van Wel schreef:
Meer controle zou ik zo zeggen en strenger.. En dan niet alleen door BOA's of "echte" controleurs maar door een ieder.. Het is wel een visplek waar nu dus een behoorlijke dosis boosheid over bestaat (en terecht). Snap alleen de bewuste vissers niet.. Je weet dat je redelijk dicht bij woningen zit zet dan alles op minimaal geluid en laat bezoek lekker weg blijven.. Ga er niet met je auto heen die paar meter is ook te lopen.. JE BENT TENSLOTTE GAST in mijn ogen tenminste.. Kan me behoorlijk kwaad maken om dit soort praktijken.. men verkloot het voor een ander en loopt zelf fluitend weg.. Ik moet het niet zien je krijgt van mij de wind van voren dat kan ik wel vertellen..

Misschien moeten we zelf actie ondernemen met een paar vrijwilligers , deze mensen aanspreken en meteen uitleggen waar het om gaat .We zouden de brief kunnen uitdelen daar paar weekenden lang , let wel ...bij minst geringste van aso gedrag of agressie schakel je meteen ter plaatse de politie in , kan je die de brief laten zien , en uitleggen waar het om gaat.

(ik vindt knap aso , dat je koste wat kost niet rekening houdend met de omgeving en andere mensen perse karper moet vangen )

gr.

Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimewo 6 okt 2010 - 8:40

Dennis van Wel schreef:
Jannic Brinkman schreef:
vis nooit op het weerwater

Dus?? Dan heb je er niets mee te maken?? Kort door de bocht vind je niet.. We moeten er met z'n allen op toe zien dat onze hobby niet verziekt word door een of andere kruikenduiker,,,

welke bocht? indd niks mee te maken maar zou wel met ze allen de problemen willen oplossen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimewo 6 okt 2010 - 9:03

Dit gedeelte van het forum is openbaar, iedereen kan meelezen.

Reden temeer om vooral te proberen er een fatsoenlijke en opbouwende discussie van te maken waar iets positiefs uit voortkomt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimewo 6 okt 2010 - 19:40

Jannic Brinkman schreef:
vis nooit op het weerwater



Evil or Very Mad


dit is een kwalijk gebeuren mensen........we moeten met z'n allen zorgen dat we als karpervissers gebruik kunnen blijven maken van al het water waar dat nu mogelijk is. Dat betekent dus ook rekening houden met anderen.....Ik zat laatst te vissen (tijdens het nachtvissen) op de leeghwaterplas en ik hoorde vissers een stuk verderop schreeuwen alsof het niets was..... Dit was tegen de bebouwing aan!.....Ik weet ook wie het waren, dus zorg gewoon dat je je zaken op orde hebt en verkloot het niet voor anderen!

Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimewo 6 okt 2010 - 19:42

Frans Eijsbouts schreef:
Jannic Brinkman schreef:
vis nooit op het weerwater

kan wel maar je kan er vergif op innemen dat als de spiegels uit gezet worden er meer gevist word zo ook de andere Locatie.
je moet zoiets voor zijn zeker als je zo'n brief ontvangt Mad .
staan wij met zijn allen die een warm hart toe dragen aan de karpervisserij niet op te wachten lijkt mij!!.

mijn optie is ook meer controle!!. dan wel met deze gegeven dat je dit daar nooit alleen moet doen.
lijken?? mij niet de vriendelijkste gasten die zoiets veroorzaken ,een goede karpervisser denkt aan zijn omgeving en , enz ,enz.

is volgens mij ook het enigste wat er moet gebeuren(controle) , anders stop je zoiets niet.
tuurlijk makkelijk gezegt dan gedaan wat ik weer neer typ hier.


niets voor jou om controleur te worden dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimewo 6 okt 2010 - 19:45

Zorg er gewoon voor dat niemand last van je heb...
Geen gezeik, en jij kan gewoon je vissie vangen...

P.s, Frans word al controleur. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimewo 6 okt 2010 - 19:45

Manfred schreef:
niets voor jou om controleur te worden dan?
Jullie gaan elkaar donderdag ontmoeten Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimewo 6 okt 2010 - 20:17

Jos Holla schreef:
Manfred schreef:
niets voor jou om controleur te worden dan?
Jullie gaan elkaar donderdag ontmoeten Wink

ok leuk zeg.....heb ik eventjes gemist....
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedo 7 okt 2010 - 1:51

Goede berichtten allemaal nieuwe controleurs !
toppie mannen , sterkte op de cursus en aan de waterkant.

gr.

Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedo 7 okt 2010 - 8:56

Manfred schreef:
Jannic Brinkman schreef:
vis nooit op het weerwater



Evil or Very Mad


dit is een kwalijk gebeuren mensen........we moeten met z'n allen zorgen dat we als karpervissers gebruik kunnen blijven maken van al het water waar dat nu mogelijk is. Dat betekent dus ook rekening houden met anderen.....Ik zat laatst te vissen (tijdens het nachtvissen) op de leeghwaterplas en ik hoorde vissers een stuk verderop schreeuwen alsof het niets was..... Dit was tegen de bebouwing aan!.....Ik weet ook wie het waren, dus zorg gewoon dat je je zaken op orde hebt en verkloot het niet voor anderen!

Wink

daar mag je toch niet nachtvissen ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedo 7 okt 2010 - 9:34

Hij bedoelt bij die nieuwe steiger ................. Is mij ook bekend, ik kreeg namelijk een mailtje van een bewoner die mij vroeg hoe het nou precies zit met het nachtvissen. Gelukkig vist hij zelf ook graag, en heb ik ook dit weer kunnen sussen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedo 7 okt 2010 - 10:13

Morgen zit ik samen met Andy op die nieuwe stijger
Valt mee dat die man met de herder die daar achter woont nog niet loopt te zeuren...
Die man komt altijd wel langs wanneer wij daar aan het vissen zijn en hij heeft altijd wel wat te z**ken/ bedreigen van ik breek je hengels gooi je het water in..
Moet hij vooral proberen !
Zwanenvrouwtje komt ook vrijwel altijd langs en die vind dat wij een van de weinige normalen vissers zijn die daar vissen. Dusja weet ook niet aan wie het ligt..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedo 7 okt 2010 - 12:17

Jannic Brinkman schreef:
Dennis van Wel schreef:
Jannic Brinkman schreef:
vis nooit op het weerwater

Dus?? Dan heb je er niets mee te maken?? Kort door de bocht vind je niet.. We moeten er met z'n allen op toe zien dat onze hobby niet verziekt word door een of andere kruikenduiker,,,

welke bocht? indd niks mee te maken maar zou wel met ze allen de problemen willen oplossen!

je weet wat ze zeggen... een beter milieu begint bij jezelf.
je maatje met zijn BMW heeft er ook een handje van om zijn auto over het fietspad naar de waterkant te rijden. hij vindt het zelfs de normaalste zaak van de wereld en vind de bewoners die er wat van zeggen maar achtelijk.
ik hoor het hem nog zo zeggen.. "ik ga echt niet lopen met mijn spulletjes. weet je wel hoeveel spullen ik bij me heb?"
Daar zou je al kunnen starten met het oplossen van een probleem Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedo 7 okt 2010 - 13:33

had al berichtje van jou verwacht. Je hebt gelijk man maar dat is zijn probleem,, ik bemoei me daar niet mee
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedo 7 okt 2010 - 14:40

Jannic Brinkman schreef:
maar dat is zijn probleem,, ik bemoei me daar niet mee
Da's nou net niet helemaal waar Jannic. Als hij zich misdraagt is het net zo goed jouw probleem, want als door dergelijke snuiters de buurt gaat klagen wordt het nachtvissen ook dáár een probleem. Het probleem is bekend, alleen zijn we de meneer in kwestie nog niet tegen gekomen.

Maar persoonlijk zou ik hem zeker aanspreken! Of interesseert het je niet als iemand op termijn jouw plezier gaat vergallen?


Waar je ook even op moet letten is het kampeerbeleid van de gemeente tijdens het nachtvissen: maximaal 1 tent of plu per visser. Een tent én een plu is dus niet toegestaan, en daar wordt tegen op getreden. Visite met een tent of plu is niet toegestaan, zie punt 5 op bijlage I. Let ook op de voorwaarden waar een tent aan moet voldoen.


Hieronder staan ze nog even vermeld:

1) Deze nachtvis vergunning geldt slechts voor zover het betreft de uitvoering van de nachtvisserij op karper op de in bijlage II aangegeven gedeeltes van de genoemde wateren. Het is middels deze nachtvis vergunning verboden te vissen met een dood visje of een stukje vis, of met enig kunstaas, uitgezonderd plastic boilies en plastic partikels.

2) De VISpas, de betreffende lijst van viswateren en deze nachtvis vergunning + bijlage I en II dienen tijdens de uitvoering van de visserij op eerste vordering van de met controle belastte ambtenaar, Federatie- cq verenigingscontroleur te worden getoond. Indien u handelt in strijd met het bepaalde in deze bijlage zal de nachtvis vergunning direct wordt ingetrokken. Deze voorwaarden kunnen op ieder moment gewijzigd worden, houders van deze nachtvis vergunning worden hierover via de mail geïnformeerd.

3) Het is de sportvisser verboden overmatig alcohol te gebruiken, geluidsoverlast te veroorzaken, overmatige lichtbronnen te gebruiken, muziek te maken of af te spelen en open vuur te stoken;

4) De gevangen vis dient direct na de vangst levend in hetzelfde water te worden teruggezet. Het is middels deze nachtvis vergunning tussen ‘2 uur na zonsondergang en ‘1 uur voor zonsopgang’ niet toegestaan vis in uw bezit te hebben.

5) Het plaatsen of geplaatst houden van een eenvoudig kampeermiddel mag alleen door diegene die op dat moment ook daadwerkelijk vist met één of meer hengels. Het plaatsen of geplaatst houden van een eenvoudig kampeermiddel is alleen toegestaan binnen een afstand van 5 meter van het water waarin wordt gevist. Per persoon mag maximaal 1 eenvoudig kampeermiddel worden geplaatst of geplaatst worden gehouden. onder eenvoudig kampeermiddel wordt verstaan: een paraplu – al dan niet voorzien van daarbij horende flappen – of een vistent. Het kampeermiddel mag niet groter zijn dan 3 bij 3 meter en moet een neutrale groene, bruine of camouflagekleur hebben;

6) Afval moet in het eenvoudige kampeermiddel worden bewaard. De visplaats dient na afloop van de visserij schoon te worden achtergelaten.

7) De elektronische beetmelder dient op de zachtste stand gebruikt te worden indien de locatie waar gevist wordt grenst aan bebouwing;

8 ) Het vernielen van rietkragen om een stek te creëren is verboden;

9) Parkeren van motorvoertuigen dient op daarvoor bestemde parkeerplaatsen te geschieden (Weerwater / Leeghwaterplas).

10) Hengelsportvereniging Ons Genoegen-Almere kan door de afgifte van deze nachtvis vergunning op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gesteld voor schade die de toestemminghouder op welke wijze dan ook ondervind gedurende de uitoefening van de nachtvisserij.

11) Indien door werkzaamheden cq evenementen aan of bij de bedoelde wateren het vissen deels dan wel geheel onmogelijk is, dan is geen verhaal op Hengelsportvereniging Ons Genoegen-Almere mogelijk.

12) Het verstrekken van een duplicaat van de nachtvis vergunning is niet mogelijk, bij vermissing moet een nieuwe nachtvis vergunning worden aangevraagd. De kosten hiervan zijn voor de aanvrager.

13) Deze nachtvis vergunning is alleen geldig met het lidmaatschap nummer dat overeenkomt met uw VISpas van Hengelsportvereniging Ons Genoegen – Almere en is niet overdraagbaar aan derden.

14) Indien u middels deze nachtvis vergunning vist met 3 hengels mogen deze 3 hengels alleen gebruikt worden ten behoeve van het vissen op karper (zie ook punt 1).

15) U dient met alle hengels zo veel mogelijk haaks op de eigen oever te vissen.


.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedo 7 okt 2010 - 18:18

Jos Holla schreef:



13) Deze nachtvis vergunning is alleen geldig met het lidmaatschap nummer dat overeenkomt met uw VISpas van Hengelsportvereniging Ons Genoegen – Almere en is niet overdraagbaar aan derden.


Jos, houd dat in dat ik als lid van HSV L'stad geen nachtvergunning kan krijgen, of moet ik die bij l'stad aanvragen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedo 7 okt 2010 - 19:26

Jannic Brinkman schreef:
had al berichtje van jou verwacht. Je hebt gelijk man maar dat is zijn probleem,, ik bemoei me daar niet mee


tja...als we allemaal zo gaan denken wordt het een lekkere boel zeg!!!


Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedo 7 okt 2010 - 19:32

De nachtvispas voor de 3 plassen in Almere is op dit moment alleen voor leden van onze vereniging. Als het een beetje meezit volgend jaar niet meer, maar dat is nog even afwachten.

De nachtvispas voor de zones op de Lage en Hoge Vaart is voor iedereen aan te schaffen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitimedo 7 okt 2010 - 21:30

Jannic Brinkman schreef:
Morgen zit ik samen met Andy op die nieuwe stijger

Zwanenvrouwtje komt ook vrijwel altijd langs en die vind dat wij een van de weinige normalen vissers zijn die daar vissen. Dusja weet ook niet aan wie het ligt..

Dat zegt ze ook tegen mij als ik daar vis...hahahahah!!Goed bezig die vrouw...(beetje gek in haar bovenkamertje maar dat maakt het ook wel leuk)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Problemen op Het Weerwater. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Problemen op Het Weerwater.   Problemen op Het Weerwater. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Problemen op Het Weerwater.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: