Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.

Ga naar beneden 
+4
Gaby
Henk Seyerlin
Jeroen Rosier
Jos Holla
8 plaatsers
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimezo 3 apr 2011 - 17:31

Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. 1tajps

Sinds enige tijd is het controleurkorps van HSV Ons Genoegen-Almere groeiende, en dat is volgens mij een goede zaak. Zeker als het gaat om ‘sportvissers’ die zich misdragen, of ‘sportvissers’ die geen Nederlands spreken en net als thuis vinden dat alle vis in een pan thuishoort.

Mede doordat we nu wat meer controleurs hebben is het mogelijk om iets gerichter te proberen problemen aan te pakken, en dat doen we dan ook veelvuldig. Niet alleen met controleurs, maar ook met leden die vooral ‘onze ogen’ willen zijn en bepaalde locaties voor ons in de gaten willen houden. Tevens hebben we ook controleurs die zich beperken tot hun eigen thuiswater, en die voor ons zeer belangrijk zijn voor het registreren van problemen aldaar.

Om alle klachten die we binnen krijgen voor alle controleurs en andere BCWA leden beschikbaar te maken heb ik samen met Rene speciaal voor de BCWA een forum ingericht, zodat alle BCWA leden kunnen zien wat er zoal speelt, wat voor mail er binnen komt en hoe erop gereageerd wordt. Alle leden zijn doorgaans dus op de hoogte van wat er allemaal speelt. Uiteraard is dat forum voor buitenstaanders niet toegankelijk.

Tevens hebben we momenteel uitstekende contacten met gemeente en politie, iets wat er voor zorgt dat we voor deze instanties een serieuze gesprekspartner zijn. Hierbij moet ik wel opmerken dat problemen met sportvissers niet echt prioriteit hebben bij de handhavers. Gezien de problemen van deze tijd misschien (als je het reëel bekijkt) niet eens onlogisch.

Door al die ontwikkelingen van de laatste tijd ben ik dus erg positief over diverse zaken, we zijn prima op de hoogte en krijgen steeds meer input via diverse kanalen. We pakken alles op, maar er is natuurlijk wel een ‘maar’. We draaien met vrijwilligers, dus we zijn niet altijd in de gelegenheid om direct maar overal naartoe te gaan. En doen we dat wel, dan gaan we vaak voor niks omdat de bewuste personen dan al weer allang vertrokken zijn. Bovendien rijden ook onze auto’s niet op water. Maar alle meldingen worden geregistreerd, dus als je iets tegenkomt, meld het dan vooral wel aan ons, en het liefst met zoveel mogelijk details.

Keerzijde is wel dat de kans steeds groter wordt dat je ons langs de waterkant tegen gaat komen, ook wanneer je bijvoorbeeld aan het nachtvissen bent waar dat niet mag. We hopen dat je dan ook het spelletje snapt.

Maar de kern van dit verhaal is: blijf vooral alles wat je vreemd vind, ongeacht waar het mee te maken heeft, melden bij ons. Je blijft altijd anoniem omdat ik alle namen ed uit de mailtjes verwijder voordat ik ze op het BCWA forum plaats.

Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. 1tajps

Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimeza 14 mei 2011 - 11:25

Afgelopen nacht heeft er een grootscheepse hengelsportcontrole plaatsgevonden waaraan politie, boswachters, Faunabeheer, 'groene' politie en controleurs van HSV Lelystad en HSV Ons Genoegen-Almere hebben deelgenomen. Het was echter opvallend rustig langs de waterkant, ik laat de totaalscore nog wel weten, maar rondom Almere is geschreven voor kampvuur (200 euro), vissen zonder vergunning en 3x nachtvissen (op een nachtviszone zonder pas).

Op de nachtviszone op de Noorderplassen was het ook bijzonder rustig, en dat is jammer aangezien dat toch wel een speerpunt is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen Rosier

Jeroen Rosier



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimedi 21 jun 2011 - 11:50

Heb in het pinkserweekend controle gehad van de politie op de HV nabij Zeewolde, complimenten dat alles netjes in orde was Very Happy
De derde hengel vergunning komen ze heel weinig tegen zei die scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen Rosier

Jeroen Rosier



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimevr 8 jul 2011 - 10:59

Van de week weer dezelfde agent gezien, papieren hoefde hij niet meer te zien want hij herkende me nog, wou ff gezellig babbelen over vissen, Was alleen jammer dat het om 08:30 moest toen ik nog heerlijk lag te snurken lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimevr 8 jul 2011 - 11:30

Is ook geen tijd na een nacht hard werken ............ leg dat zo'n agent maar eens uit Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen Rosier

Jeroen Rosier



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimevr 8 jul 2011 - 13:16

Nou precies! heb het geprobeerd, maar zijn mening, en vele uit mijn omgeving delen die, dat karper vissen gewoon lui vissen is, maar goed dat is een discussie voor een ander topic :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimevr 8 jul 2011 - 16:43

Ze moesten eens weten , hoe moe ik ben na een heel weekend vissen. lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimevr 8 jul 2011 - 17:09

Henk Seyerlin schreef:
Ze moesten eens weten , hoe moe ik ben na een heel weekend vissen. lol!

Nou anders ik wel... Very Happy Very Happy Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimevr 8 jul 2011 - 17:39

Henk Seyerlin schreef:
Ze moesten eens weten , hoe moe ik ben na een heel weekend vissen. lol!

Anders ik wel van dat gesnurk van jou...
Logisch dat we niets vangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimevr 8 jul 2011 - 18:15

Pfffff, niks gewent he!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimevr 8 jul 2011 - 18:44

lol! Je moet ook zorgen dat jetussen Jos en de wind in zit.... lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen

Jeroen



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Hahaha!   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimeza 9 jul 2011 - 9:59

Jos Holla schreef:
Is ook geen tijd na een nacht hard werken ............ leg dat zo'n agent maar eens uit Laughing Laughing Laughing

Ik zou zeggen 'waag' een poging ! lol! lol!

Ik ga juist vissen om te ontspannen na het harde werken Twisted Evil Twisted Evil

Gr.

Jeroen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimeza 9 jul 2011 - 10:06

Uitgezondert agenten die zelf vissen dan Embarassed Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen

Jeroen



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimeza 9 jul 2011 - 16:08

Jos Holla schreef:
Uitgezondert agenten die zelf vissen dan Embarassed Laughing Laughing

Dank u! lol! lol! lol!

Gr.

Jeroen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimedi 23 aug 2011 - 23:17

afgelopen zondag voor het eerst gecontroleerd dit jaar door iemand van het waterschap flevoland
hij vroeg alleen naar mijn vispas ,die ik bij me had,maar niet naar een id of een 3e hengelvergunnning
hij heeft zelf keurig zijn eigen pas laten zien
hij kon wel zien dat ik een stapel papier bij me had boekjes en zo

gewoon prima gozer zeggen ze bij jullie denk ik lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimewo 15 feb 2012 - 9:01

Ik ben met Martin en Ruud naar een opfrissingsavond voor hengelsportcontroleurs geweest. Was erg gezellig, zo gezellig zelfs dat Martin de zaal even tijdelijk moest verlaten en ik bijna in ademnood kwam bij een poging inwendig te lachen. Omdat er dan hele vreemde geluidjes vrijkomen werd het alleen maar erger. En waarom: Je zit dan in een zaal, en vervolgens gaat er natuurlijk een mobieltje af met zo'n beltoon van ............... mwah. Lol alom, zeker als daarna als afmaker het toontje klinkt van: "je hebt voicemail".

Maar goed, ik had Ruud en Martin al getest (beide hadden helaas het geluid uit Laughing Laughing ) Toen ik me bedacht dat het misschien ook wel grappig was om mijn geluid weer aan te zetten, dan Martin mijn nummer laten draaien en dan snel mijn telefoon aan Ruud geven. Bij de gedachte kwam ik al niet meer bij, en het werd nog erger toen ik bedacht dat het misschien nog veel leuker zou zijn als ik de telefoon dan aan de voorzitter van HSV Lelystad zou geven die voor ons zat .................

Kortom, er was geen houden meer aan, ik schaamde me dood en was blij dat Martin wegliep. Verder een leuke avond gehad, lekker gegeten na afloop, maar voorlopig wel de laatste keer geweest.

Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimewo 15 feb 2012 - 10:42

jocolor jocolor een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd jocolor jocolor
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimewo 15 feb 2012 - 11:41

Helemaal geweldig , had er graag bij geweest om een grotere keet ervan te maken Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimewo 15 feb 2012 - 18:34

Ik wil toch wel duidelijk maken dat we NIET aan het keten waren...
Het feit dat we de slappe lach kregen had mede te maken met het feit dat je tijdens een uitleg niet hard op wil lachen en de rest verstoren.
Daardoor probeer je je in te houden en ga je rare geluiden maken waardoor de ander weer begint...

Uiteindelijk hebben we het heel gezellig gehad! Laughing Laughing Laughing Laughing


Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimewo 15 feb 2012 - 18:48

Zeg maar gerust: bijzonder gezellig Embarassed Laughing Laughing . Alleen Ruud was wel erg serieus, leek wel een BOA Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimewo 15 feb 2012 - 19:07

Jos Holla schreef:
Zeg maar gerust: bijzonder gezellig Embarassed Laughing Laughing . Alleen Ruud was wel erg serieus, leek wel een BOA Razz

Er werd zelfs openlijk neergezet dat ze aanstellers zijn.... Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimewo 15 feb 2012 - 19:17

Precies! Onder hoofdstuk: "Aanstellen BOA".
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimedo 16 feb 2012 - 5:18

Martin schreef:
Ik wil toch wel duidelijk maken dat we NIET aan het keten waren...



dat is nou weer een beetje jammer....... Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruud Hinse

Ruud Hinse



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimedo 16 feb 2012 - 9:30

Ik zeg niks. lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitimedo 16 feb 2012 - 11:00

Jammer Sad dat ik dit heb moeten missen...was wel erg gezellig zo te zien... Very Happy Very Happy Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.   Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Beroepsvissers / stropers / meldingen!!
» Nieuwsbrief KCA / BCWA.
» SKP Almere nu te volgen via de BCWA.
» Controle.
» Alles over nachtvissen, vistentjes en derde hengel nu op de website van de BCWA.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: