Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Beroepsvissers / stropers / meldingen!!

Ga naar beneden 
+5
Dennis van Wel
Ian Luschen
Rene Zwaap
Gaby
Jos Holla
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimezo 25 jul 2010 - 15:08

De afgelopen dagen ben ik veelvuldig gebeld en gemaild door sportvissers die her en der in de polder netten tegenkwamen, onder andere bij het Blocq van Kuffeler (zowel de Hoge als de Lage Vaart) maar ook nog op 2 andere locaties in de polder.

Het is mooi dat steeds meer mensen mij weten te vinden hiervoor, want ik kan daar echt wel wat mee. Niet binnen een uur, zo werkt dat helaas niet, maar ik kan de melding wél direct bij de juiste personen kwijt. Verwacht dan ook geen wonderen (kwestie van prioriteiten) maar de melding gaat zeker niet verloren.

Hieronder een paar foto’s:

Beroepsvissers / stropers / meldingen!! 2nly99y

Beroepsvissers / stropers / meldingen!! 516887

Hoge en Lage Vaart: een beroepsvisser heeft hier het aalrecht, dus het zou zo maar kunnen dat dit een volkomen legaal iets is. Ik denk dat de aal in deze periode vanuit het Markermeer de vaarten intrekt en dat deze vissers ze simpelweg opvangen. Wij mogen ze niet meenemen omdat het zo slecht gaat met de aalstand, terwijl ……. vul maar in!

Maarrrrr …….. er worden ook wel eens onderzoeken gedaan naar de intrek van vis vanuit (in dit geval) het Markermeer, en dat zou ook kunnen. Ik ga dat nog even navragen, en dan weten we het zeker.

Onderstaande klopt volgens mij niet (illegaal dus), maar daaraan wordt gewerkt.

Beroepsvissers / stropers / meldingen!! 2qbu3pl

Beroepsvissers / stropers / meldingen!! 2h3wmbn

Let op:

Als je zoiets ziet, maak dan foto’s en stuur ze zsm naar me toe. Zie je dat de netten geplaatst worden, maak dan foto’s, of liever nog: maak een filmpje. Hetzelfde geldt als ze leeggehaald worden: filmen die hele gebeurtenis. En denk vooral ook om het bootje: registratienummer, soort, kleur enz.

Het is echt niet gezegd dat het illegaal is, maar als dat wel zo is kan een foto of filmpje wél heel handig zijn.

Maar blijf vooral melden!!

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimezo 25 jul 2010 - 18:25

De netten zijn vrijdagochtend/middag neergezet. Leuk voor die neanthertaler die er nog altijd denkt er een boterham mee te kunnen verdienen, helaas voor de recreatief ontspoorde karpervissertjes die er dagenlang gevoerd hebben en letterlijk achter het net hebben gevist... Cool

...leuk die mensen die aan het inpakken zijn op de eerste foto Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimema 26 jul 2010 - 17:03

achterhaald beroep dat beroepsvissers gebeuren......ze vissen de wateren leeg voor het buitenland! Lekker een gerookt brasempje/ vorentje uit nederland.....vooral een aanrader met wodka aldus de kenners... Evil or Very Mad

Te triest voor woorden dit en ja ook ik viste achter het net......

Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimema 26 jul 2010 - 17:27

Blijft een schandalig probleem.....de sportvisser word steeds meer aan banden gelegd en de beroepsvisser mag doen en laten wat hij wil..... No Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimema 26 jul 2010 - 21:17

De beroepsvisser heeft alleen het Aalrecht in de Hoge en Lage Vaart, en alle aangesloten tochten en vaarten, schubvis mag hij niet meenemen. Controle is natuurlijk bijna niet te doen ...................

Hoe je er ook tegenaan kijkt, die man doet gewoon zijn werk. Ik vind het ook allemaal niks, laat dat helder zijn, maar het is gewoon legaal. Alleen in mijn ogen niet meer van deze tijd!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimema 26 jul 2010 - 21:19

Danny schreef:
...leuk die mensen die aan het inpakken zijn op de eerste foto Laughing
Ik dacht al dat jij dat was, maar ik herkende de boot niet. En om nou te gaan brullen vanaf de overkant ....... Langskomen was geen optie, de vrouw was erbij, en ik moet niet mijn hand overspelen als ze een keer mee gaat fietsen Laughing Laughing . Bezoekjes aan vissers is dan taboe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimedi 27 jul 2010 - 23:00

fuik met het vlaggetje is weg.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimewo 28 jul 2010 - 10:44

Oké, die in de Insteekhaven stond er nog wel, heb net even een foto gemaakt. De visser heeft bericht gehad dat hij voor 12:00 uur vandaag in ieder geval de netten bij het Blocq moest laten zakken, ze stonden te hoog. Blijkbaar is hij dus wel ter plekke geweest.

Al met al scheen het allemaal wel te kloppen, alleen over die insteekhaven ben ik het niet eens, dat ga ik in de VBC aankaarten, evenals de manier waarop de netten geplaatst zijn. Gewoon eens informeren of dat allemaal in orde is zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimedo 29 jul 2010 - 17:53

ok jos...keep us posted....ik blijf iig mijn ogen openhouden....
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimedo 29 jul 2010 - 23:48

Ik heb een vragenlijst naar het VBC gestuurd, 19 augustus is de eerstvolgende vergadering en dan gaan we het bespreken.

Vast staat wél dat de insteekhaven verboden terrein is voor de beroepsvisser, dus als men erkent dat daar netten stonden dan zou de opbrengst naar de HSV moeten lijkt mij. Zal niet meevallen door diverse omstandigheden, maar een donatie aan het SKP zou mooi compenseren volgens mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimevr 30 jul 2010 - 10:00

Op dit moment worden er, zo lijkt het netten of fuiken uitgezet/leeggehaald in de zijtak bij industrieterrein de Vaart (insteekhaven?). Kan het vanuit het raam van mijn kantoor niet echt bepalen wat ze doen wat het is net iets tever wat afstand betreft maar ze zijn druk bezig met iets. Er ligt op de Lage Vaart nu een 'grote' visserboot met twee van die 'netten-masten' erop en ik zie een klein bootje langst de oever varen.

...iemand toevallig nog een rocket launcher of een U-Boot in de schuur liggen??? Cool

Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimevr 30 jul 2010 - 11:58

Heb je een registratienummer van die boot, zou voor mij erg handig zijn. Of een fotootje?

De fuik stond achter Schoeman (of zoiets), dat tuinhout bedrijf. En die is dus illegaal!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimevr 30 jul 2010 - 13:34

Jos Holla schreef:
Heb je een registratienummer van die boot, zou voor mij erg handig zijn. Of een fotootje?

De fuik stond achter Schoeman (of zoiets), dat tuinhout bedrijf. En die is dus illegaal!!

Voor de foto was de afstand te groot. Ze waren bezig aan de overkant van waar voorheen die boten-werf van Zondij was.
De vissersboot ligt overdag aan de andere kant van de sluis, dacht ik. De boot die er ligt heeft als registratie "UK23" als ik me niet vergis. Moet er toch langs straks dus kijk ik wel even of het dezelfde boot is als hier vanochtend was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimevr 30 jul 2010 - 16:16

Even met de telefoon: ik zou heel graag hetjuiste registratienummer willen hebben.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimevr 30 jul 2010 - 17:43

Oprotten met al die netten in de vaarten, kwil op me plekkie kunnen vissen haha !!!
Maar echt, ik vind het K*T
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimevr 30 jul 2010 - 19:32

UK23 das een urker die heeft helemaal niets te zoeken hier volgens mij Evil or Very Mad

UK staat voor URk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimevr 30 jul 2010 - 22:47

Rene Zwaap schreef:
UK23 das een urker die heeft helemaal niets te zoeken hier volgens mij Evil or Very Mad
Nou, dat is niet helemaal waar ............... maar toch ook wel weer apart als dat nummer klopt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimezo 1 aug 2010 - 17:09

De UK registratie kan wel kloppen want die liggen overal ook in Volendam en Scheveningen, dat wil niet meteen zeggen dat die boot fout zit....
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimezo 1 aug 2010 - 18:07

De boot lag er gisteren nog, de UK 263.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 22:29

We zagen vanmorgen overigens omstreeks 11:00 uur de beroepsvisser langsvaren in een kleine blauwe sloep met een paar fuiken aan boord. Om 13:30 was hij nog niet terug, dus de fuiken staan een behoorlijk stuk de polder in.

Mocht iemand ze spotten, dan hoor ik graag waar ze staan. Neem indien mogelijk even een fotootje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 22:35

Komt er ook Karper in de netten of alleen Paling?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 22:40

Volgens mij vang je met een fuik geen karper, wel paling en snoekbaars. Die snoekbaars moeten ze terugzetten, maar vaak zijn ze al dood omdat ze in de mazen van het net vast komen te zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 22:40

En dan gaan ze toch mee en komen ze bij de visboer te liggen. No
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 22:45

Tja, dat denk ik ook.

Overigens hebben we tijdens onze hengelsportcontrole afgelopen zaterdag te horen gekregen dat er diverse dode palingen langs het eiland in de Noorderplassen lagen, en we hebben er eentje gezien. Ik heb geinformeerd naar een mogelijke oorzaak, en dit is het antwoord:

Hoi Jos,

Ik kom het weleens vaker tegen in de polder dat op één plek dode paling drijft. Vaak is oorzaak dat men illegaal fuiken heeft uitstaan. Deze laten ze te lang staan waardoor de paling dood gaat. Dit heeft meestal met de hoge watertemperatuur en zuurstof tekort uit te staan. Paling kan hier slecht tegen. Ik vermoed dat er iemand aan het stropen is. Misschien moeten jullie eens met een dreg rond het eiland gaan om te kijken of er nog meer staan en eventueel doorgeven aan de AID vanwege visstroperij.

Met vriendelijke groet,
Medewerker Watersysteeminformatie


En zo leer je iedere keer weer wat nieuws.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitimedi 3 aug 2010 - 22:49

Kan echt niet meer vind ik in de 21ste eeuw. No
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Beroepsvissers / stropers / meldingen!!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.
» Beroepsvissers /sportvissers
» Stukje uit de Volkskrant over beroepsvissers.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: