Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Beroepsvissers / stropers / meldingen!!

Ga naar beneden 
+5
Dennis van Wel
Ian Luschen
Rene Zwaap
Gaby
Jos Holla
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimewo 4 aug 2010 - 15:13

Jos Holla schreef:
We zagen vanmorgen overigens omstreeks 11:00 uur de beroepsvisser langsvaren in een kleine blauwe sloep met een paar fuiken aan boord. Om 13:30 was hij nog niet terug, dus de fuiken staan een behoorlijk stuk de polder in.

Mocht iemand ze spotten, dan hoor ik graag waar ze staan. Neem indien mogelijk even een fotootje.

Ben die kerel ook tegengekomen op de LV toen deze op z'n retour ging. Sorry geen foto, wel een fuik/net zien staan tussen de plek waar Rene gisteren zat en de ingang naar de vaartplas. Dus in de richting van Lelystad genomen stond dat ding aan de linkerkant van de vaart in een kleine zijtak (uitwatering polder?)
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimewo 4 aug 2010 - 16:09

Bij die camping van Staatsbosbeheer, schuin tegenover het Kotterbos?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimewo 4 aug 2010 - 17:56

Ik kan wel ff blikkie werpen vanavond..... Suspect met camera en fototoestel Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimedo 5 aug 2010 - 20:56

Danny schreef:
Jos Holla schreef:
We zagen vanmorgen overigens omstreeks 11:00 uur de beroepsvisser langsvaren in een kleine blauwe sloep met een paar fuiken aan boord. Om 13:30 was hij nog niet terug, dus de fuiken staan een behoorlijk stuk de polder in.

Mocht iemand ze spotten, dan hoor ik graag waar ze staan. Neem indien mogelijk even een fotootje.

Ben die kerel ook tegengekomen op de LV toen deze op z'n retour ging. Sorry geen foto, wel een fuik/net zien staan tussen de plek waar Rene gisteren zat en de ingang naar de vaartplas. Dus in de richting van Lelystad genomen stond dat ding aan de linkerkant van de vaart in een kleine zijtak (uitwatering polder?)


Ik ben vanavond wezen kijken in de bedoelde zijtak maar heb niets kunnen vinden wat enigzins lijkt op fuiken of netten. No
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimevr 6 aug 2010 - 8:30

De netten zijn gevonden, Vaartplas en Reigersplas ...................... Volgens de handhavers is het legaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimevr 6 aug 2010 - 8:40

Jos Holla schreef:
De netten zijn gevonden, Vaartplas en Reigersplas ...................... Volgens de handhavers is het legaal.

Dan moet er toch snel iets veranderen.....
Wie heeft dit ooit goedgekeurd??

Ik zeg eieren gooien als je het ziet gebeuren, boilies schieten.... Hahahah Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimevr 6 aug 2010 - 22:17

oke .

maar wat doen wij dan met de snoekbaars/snoek of paling stropers.
waarvan de vallen half onderwater staan ,en aan een lijn hangen van waterflessen die je pas door hebt als je die toevallig mee neemt( dus zonder erg ernaast vist ). ze zijn namelijk niet op zicht waar te nemen .dus zowiezo stropers die dat doen lijkt mij.

zomaar een vraagje van mij kant.
kan daar wel foto's van nemen maar hebben wij hier wat aan??? . de dader is niet te achterhalen met zoiets denk ik dan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimevr 6 aug 2010 - 22:25

Op sierwateren is ieder net/vislijn illegaal, wat mij betreft trek je alles eruit! Of anders gewoon even bij mij melden, dan kijk ik wel wat ik er mee kan.

Ik werd gebeld toen men op de Vaartplas bezig was, en door de omschrijving van de sloep was voor mij duidelijk dat het hier om de beroepsvisser gaat.

Dat hij op de Vaartplas/Reigersplas visrecht heeft wist ik niet, dat hoor ik op 19 augustus wel hoe dat zit. Maar nogmaals: als het legaal is doet die man gewoon zijn werk, je kan het er niet mee eens zijn, maar er is niks aan te doen.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe zo'n fuik nou werkt mbt bijvangst, ook dát hoop ik de 19e te horen. Toen de fuik werd geleegd was er namelijk geen sprake van 'sorteren', en aangezien de beroepsvisser alleen aal mee mag nemen viel dat me wel op. Maar misschien vang je met zo'n fuik wel niks anders. Lijkt me sterk, maar zou kunnen. Helaas heb ik hier geen filmpje van.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimevr 6 aug 2010 - 22:53

Jos Holla schreef:
Op sierwateren is ieder net/vislijn illegaal

oke maar daar vond ik ze niet! ( maar goed om te weten).
ik ben ze paar keer tegen gekomen tegen het talud aan waar dus de meest karpervissers tegen aan vissen.
dus praat nu over de lage !!.
mag ik ze weer eens vinden dan hou ik je op de hoogte .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimedo 19 aug 2010 - 23:12

Alle problemen zijn aangekaart, helaas was de beroepsvisser zelf niet aanezig, evenals de voorzitter en de mensen van de Federatie. Men gaat kijken hoe de handhaving eruit moet gaan zien, de beroepsvisser wordt aangeschreven mbt de manier waarop de netten zijn geplaatst, maar het blijft allemaal een beetje schraal ...................
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimewo 2 feb 2011 - 22:22

Weer een stroper gepakt:

http://www.sportvisserijnederland.nl/sportvissers/actueel/3090/weer_visstroper_op_gooimeer_betrapt.html


Tja ..................
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimewo 2 feb 2011 - 22:41

Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 MakeThumbnail

knap bootje hebbie Jos , nu ook al op de randmeren actief zie ik Very Happy

(Aaanpakken die raddraaiers , zo gaat het nu al jaren !! en hardleers volk is het ) Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimedo 3 feb 2011 - 17:40

aanpakken die handel en dan het liefste nog die boot afpakken ook.....want die boetes zijn een lachertje
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimezo 6 feb 2011 - 20:49

Hier een link naar Omroep Flevoland, een intervieuw met Marco Kraal over de overbevissing van het Markermeer. Het begint na 45 seconden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimema 7 feb 2011 - 0:42

Zoals manfred al aangeeft, auto, trailer en boot,, alles afnemen.
Die enkele x dat ze EVENTUEEL gepakt worden nemen ze voor lief want de vis brengt HEEL veel geld op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimedo 31 maa 2011 - 16:30

Ik krijg net een berichtje dat de Lage Vaart en de plassen weer vol staan met fuiken, deze keer blijkbaar wél netjes gemarkeerd met een vlaggetje. Vanavond gaan we even kijken hoe het er bij staat. Mocht iemand zien dat ze de fuiken gaan legen, kijk dan even goed of je wat bijzonders ziet. Ze mogen alleen de paling meenemen, de rest moet weer terug. Foto's, filmpjes, alles is welkom.

Mocht er nog iemand in de Insteekhaven komen, kijk dan even of daar ook weer fuiken staan. Dat hoor ik graag dan natuurlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimevr 1 apr 2011 - 6:59

Jos Holla schreef:
.

Mocht er nog iemand in de Insteekhaven komen, kijk dan even of daar ook weer fuiken staan. Dat hoor ik graag dan natuurlijk.

Ik zal me ogen is de kost geven Very Happy vandaag en morgen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimevr 1 apr 2011 - 9:51

Rene Zwaap schreef:
Jos Holla schreef:
.

Mocht er nog iemand in de Insteekhaven komen, kijk dan even of daar ook weer fuiken staan. Dat hoor ik graag dan natuurlijk.

Ik zal me ogen is de kost geven Very Happy vandaag en morgen Wink


Net terug van de vaartsluisweg , daar ben ik naar de vaart gelopen om dat het overzicht beter is daar , want van de bevissen kant in de insteekhaven kan je niet zien of er onder de eigen kant fuiken of netten staan , echter zover het oog kon rijken , is me niets bijzonders opgevallen (nog).

gr.

Rene


Laatst aangepast door Rene Zwaap op za 2 apr 2011 - 6:20; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimevr 1 apr 2011 - 10:29

Bedankt Rene.

Er staan vanaf het Kotterbos tot voorbij de tocht naar de Reigersplas (verder ben ik niet geweest) een stuk of 8 fuiken, allen duidelijk gemarkeert met een paal en een rode vlag. Wel jammer dat na jaren van rust het beroep hier ineens weer actief wordt. Hopelijk vangen ze niks en is het snel weer over Laughing Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimevr 1 apr 2011 - 14:15

Is hier dan echt verder niets aan te doen? Behalve dan de netten op magische wijze te laten verdwijnen.. Ben een beetje klaar met dat stekken verkloten..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimezo 3 apr 2011 - 13:45

Illegale visserij geconstateerd ter hoogte van stichting AAP (hoge vaart) bij de trailer helling.
Aldaar stonden een aantal chinezen met lijnen te trekken en aan de ander kant te snoekvissen.
Ze keken erg betrapt op toen ik langs reedt.

Verder vanaf dit stuk tot aan de T-splitsing Lange wetering erg veel Poolse en Duitse vissers.
Ik zeg niet dat zij illegaal aan het vissen zijn, maar mijn ervaring zegt genoeg.

Hopelijk binnenkort afgelopen BCWA?

Mvg

Raymon,
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimezo 3 apr 2011 - 13:55

Raymon Hemminga schreef:
Hopelijk binnenkort afgelopen BCWA?

Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Wjuzac

Tuurlijk meneer Hemminga, we sturen meteen onze man met de meeste ervaring erop af ………. Zodra hij wakker is!

Overigens: er zijn ook Polen en Duitsers met een vergunning, hoor. En je weet vast wel wat ze allemaal per persoon per dag mee mogen nemen. Toch?? Maar bedankt voor de mededeling, hoor.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimezo 3 apr 2011 - 14:00

hahaha! dat plaatje ook!

Zo bedoel ik het niet hoor! sorry daarvoor, was meer als grapje bedoeld.
Ze zullen best een vergunning hebben, maar ze kunnen werkelijk maar zelden hun troep opruimen.

Nou BCWA opschieten! Laughing

Groet,

Raymon,
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimezo 3 apr 2011 - 14:01

Ah, op die fiets. Ik zal straks in een ander topic eens uitleggen hoe wij tegenwoordig te werk gaan, komt goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitimezo 3 apr 2011 - 14:04

Jos Holla schreef:
Ah, op die fiets. Ik zal straks in een ander topic eens uitleggen hoe wij tegenwoordig te werk gaan, komt goed.

Ik raad je aan om met de auto te gaan, het is nogal ver fietsen! Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Beroepsvissers / stropers / meldingen!!
Terug naar boven 
Pagina 2 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.
» Beroepsvissers /sportvissers
» Stukje uit de Volkskrant over beroepsvissers.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: