Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Beroepsvissers / stropers / meldingen!!

Ga naar beneden 
+5
Dennis van Wel
Ian Luschen
Rene Zwaap
Gaby
Jos Holla
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimewo 6 apr 2011 - 1:20

Jos Holla schreef:
Bedankt Rene.

Er staan vanaf het Kotterbos tot voorbij de tocht naar de Reigersplas (verder ben ik niet geweest) een stuk of 8 fuiken, allen duidelijk gemarkeert met een paal en een rode vlag. Wel jammer dat na jaren van rust het beroep hier ineens weer actief wordt. Hopelijk vangen ze niks en is het snel weer over Laughing Laughing .

Als je over fuiken praat als in onderstand filmpje die ik van sportvisserij nederland geleend heb , ......... Smile ( wel een typisch voorbeeld hoe die gasten te werk gaan , snel en vakkundig halen ze de netten binnen) Hier zijn de fuiken met elkaar verbonden middels een touw , dat houdt in dat hier zeg maar 1paal zou staan!!

Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimewo 6 apr 2011 - 11:05

Belachelijk Embarassed Embarassed Embarassed dat dit nog kan in deze tijd..... Mad Mad Question
Terug naar boven Ga naar beneden
Wilco

Wilco



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimewo 6 apr 2011 - 12:31

Jezus, niet normaal... wordt er boos, verdrietig en .. ik wiet niet wat van.......
Ik ben geen fan van ze maar kan Partij voor de dieren hier echt niets mee....?
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimewo 6 apr 2011 - 12:37

Ik had een heel verhaal getypt maar alles weer verwijderd. Kan me maar beter niet hier los laten gaan wat dat betreft. Embarassed

Du sik zeg maar Evil or Very Mad Mad Evil or Very Mad Mad Evil or Very Mad Shocked Shocked Evil or Very Mad Mad Evil or Very Mad Mad Evil or Very Mad Mad dat het inderdaad nog kan deze tijd..
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimewo 6 apr 2011 - 13:54

Bij de trailerhelling:

Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 11t0sxc

......... en een stukje verderop bij de 'natuurvriendelijke oever' staat de volgende.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimewo 6 apr 2011 - 15:05

Misschie ff langs gaan met een dreg.... Very Happy Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimewo 6 apr 2011 - 15:39

Zal je zien staat er bij elke paaisloot/gebied zo een fuik , stelletje lamstralen , karpers worden gemolken en kuit als immitatie kaviaar verkocht , daarna de geschubte vriend verkocht per kilo !!

vrienden als we hier niets aan doen , hebben we straks geen jonge karpers , sterker helemaal geen karpers meer. Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimewo 6 apr 2011 - 15:40

Dennis van Wel schreef:
Ik had een heel verhaal getypt maar alles weer verwijderd. Kan me maar beter niet hier los laten gaan wat dat betreft. Embarassed

Du sik zeg maar Evil or Very Mad Mad Evil or Very Mad Mad Evil or Very Mad Shocked Shocked Evil or Very Mad Mad Evil or Very Mad Mad Evil or Very Mad Mad dat het inderdaad nog kan deze tijd..


Van mij mag je los gaan Dennis ..........ik denk dat we allemaal wel los willen gaan!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimewo 6 apr 2011 - 17:30

Rene Zwaap schreef:
Zal je zien staat er bij elke paaisloot/gebied zo een fuik , stelletje lamstralen , karpers worden gemolken en kuit als immitatie kaviaar verkocht , daarna de geschubte vriend verkocht per kilo !!

vrienden als we hier niets aan doen , hebben we straks geen jonge karpers , sterker helemaal geen karpers meer. Evil or Very Mad
Even voor de duidelijkheid: de beroepsvisser heeft alleen het aalrecht, al het andere moet terug, dood of levend. Dat van die 2 ton karper en 6 ton brasem was een grapje van mij, weet je nog? Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimewo 6 apr 2011 - 18:13

Rene Zwaap schreef:
Zal je zien staat er bij elke paaisloot/gebied zo een fuik


en dat vind ik nog het ergste No .
ze zitten precies in de paai met die klote fuiken.
ze/hij weet precies natuurlijk dat ze daar intrekken.
stonden ze vroeger ook , dus zal nu ook wel weer zo zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimewo 6 apr 2011 - 18:48

Maar dat paaigedrag geldt niet voor paling volgens mij, dus waarom dan toch die plekken? Warmer water misschien?
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimewo 6 apr 2011 - 19:14

Jos Holla schreef:
Maar dat paaigedrag geldt niet voor paling volgens mij, dus waarom dan toch die plekken? Warmer water misschien?

wat dacht je van aantrekkelijke bijvangsten die niet gecontroleerd worden , of je moet iemand op heterdaad betrappen , maar tegen die tijd dat er melding wordt gemaakt en er een controlle komt , zit die mongool allang achter zn bordje zuurkool , om daarna zn poen te tellen wat ie verdiend heeft.
(sorry ik ben hier boos om)!!

Even een andere vraag mogen onze hengelsport controleurs die beroepsmaloten controleren.....?? (want een boot is wel te regelen denk ik zo)
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimewo 6 apr 2011 - 19:47

Probleem is wel dat, als ze bv snoekbaars aan boord houden, ze erg kwetsbaar zijn voor controles. Gebeurt niet vaak, maar de kans is er altijd, daarom denk ik niet dat ze dát risico gaan nemen om hun vergunning op het spel te zetten.

Wij zijn alleen voor de controle van de hengelsport, het beroep moet door politie ed gecontroleerd worden. Maar ja, je weet hoe dat gaat .........
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimewo 6 apr 2011 - 21:11

Jos Holla schreef:
Maar dat paaigedrag geldt niet voor paling volgens mij, dus waarom dan toch die plekken? Warmer water misschien?


zou kunnen jos .
weet en zelf al vaak genoeg gezien , dat de paling in de avonduren en s'morgens vroeg graag het land op kruipen ,om van het ene na het andere water/sloot te gaan.
hou er ook natuurlijk rekening mee dat er veel jongbroed zit aan B.V vis en kikkers om wat maar te noemen de paling heeft het daar voor het uitzoeken .
aan vreten zo ook larven van insekten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimedo 14 apr 2011 - 15:26

De beroepsvisser heeft vandaag de fuiken geleegd en weer opnieuw geplaatst:

Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Nda3ac
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Even ter geruststelling   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimedo 14 apr 2011 - 15:35

Gisteren namiddag gesproken met iemand , die heeft die fuiken nader bekeken !!

Ik zeg maak me toch wel een beetje zorgen om die fuiken en ons karper bestand , hij zegt is eigenlijk niet nodig .....
want zo zei hij , meer als de kop van een karper , van +/- 45-50 cm past niet eens door de opening , zo ook flinke brazems niet.

Kleine snoek en snoekbaars , daarintegen wel die zijn anders gebouwd.

Verders is het alleen lastig waar die fuiken staan , meestal ook voor ons karper vissers hot-spot plekken.(helemaal nu de pai er aan komt)

Ik denk , uitgaande dat het klopt , (want die persoon komt bij mij wel heel betrouwbaar over) ik deel het even met jullie.

gr.

Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimedo 14 apr 2011 - 15:39

Ik heb na het legen even gekeken of ik dode vis zag drijven, maar die zag ik niet. Betekend dat dan dat die dode vis er niet is, of dat ze die meenemen?? Ik weet het niet eerlijk gezegd, maar ik heb ook wel eens andere foto's gezien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimedo 14 apr 2011 - 22:45

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/80493/taskforce-moet-visserij-redden

Dusss .......................
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Captein

Tim Captein



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimedo 14 apr 2011 - 22:57

in iedere andere branche betekent het, dat je er mee moet stoppen omdat het niet lonend meer is.
wat doet het rijk, die gaat ze financieel steunen. nou schiet mij maar lek Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimevr 15 apr 2011 - 0:05

is het begin van het einde let maar op.
kan kort of lang duren , maar dit stopt ook !!.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimevr 15 apr 2011 - 1:18

Tim Captein schreef:
in iedere andere branche betekent het, dat je er mee moet stoppen omdat het niet lonend meer is.
wat doet het rijk, die gaat ze financieel steunen. nou schiet mij maar lek Evil or Very Mad

Dat was jaren terug al zo , steigende benzine prijs , maximaal aantal kilos wat gevangen mocht worden , per vis soort etc ... etc....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimevr 15 apr 2011 - 9:09

hopelijk is dit het begin van het eind voor die gasten....omscholen die gasten.....dat is de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig......die wethouder geeft het trouwens zelf al aan...ten dode opgeschreven.....!
Hebben ze toch echt aan hun zelf te danken lijkt mij!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimevr 15 apr 2011 - 12:38

Helemaal me eens Manfred... Very Happy Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimevr 15 apr 2011 - 15:19

Manfred schreef:

Hebben ze toch echt aan hun zelf te danken lijkt mij!

Ik vind dit erg makkelijk gezegd zo even 1,2,3.. Zou wat worden als dat met alles gezegd zou worden.. Tuurlijk hebben ze er zelf ook een deel schuld aan maar echt niet dat ze het aan hun zelf te danken hebben.. Beetje kort door de bocht vind ik persoonlijk..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitimema 18 apr 2011 - 12:32

Dennis van Wel schreef:
Manfred schreef:

Hebben ze toch echt aan hun zelf te danken lijkt mij!

Ik vind dit erg makkelijk gezegd zo even 1,2,3.. Zou wat worden als dat met alles gezegd zou worden.. Tuurlijk hebben ze er zelf ook een deel schuld aan maar echt niet dat ze het aan hun zelf te danken hebben.. Beetje kort door de bocht vind ik persoonlijk..

vind ik niet......alles wordt leeggevist en wel door te veel beroepsvissers........dus die gasten hebben uiteindelijk te weinig vis om te verkopen aan het buitenland.....overbevissing noemen ze zoiets......waardoor ze minder omzet krijgen. dus ze zouden die vissers eigenlijk moeten gaan uitdunnen met een goede vangstquota die goed is voor hun en voor het visbestand. Aangezien het nog wel zal duren voordat deze kansloze sector wordt opgeheven!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Beroepsvissers / stropers / meldingen!!
Terug naar boven 
Pagina 3 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.
» Beroepsvissers /sportvissers
» Stukje uit de Volkskrant over beroepsvissers.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: