Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Beroepsvissers / stropers / meldingen!!

Ga naar beneden 
+5
Dennis van Wel
Ian Luschen
Rene Zwaap
Gaby
Jos Holla
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
AuteurBericht
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimema 18 apr 2011 - 13:00

Manfred schreef:
Dennis van Wel schreef:
Manfred schreef:

Hebben ze toch echt aan hun zelf te danken lijkt mij!

Ik vind dit erg makkelijk gezegd zo even 1,2,3.. Zou wat worden als dat met alles gezegd zou worden.. Tuurlijk hebben ze er zelf ook een deel schuld aan maar echt niet dat ze het aan hun zelf te danken hebben.. Beetje kort door de bocht vind ik persoonlijk..

vind ik niet......alles wordt leeggevist en wel door te veel beroepsvissers........dus die gasten hebben uiteindelijk te weinig vis om te verkopen aan het buitenland.....overbevissing noemen ze zoiets......waardoor ze minder omzet krijgen. dus ze zouden die vissers eigenlijk moeten gaan uitdunnen met een goede vangstquota die goed is voor hun en voor het visbestand. Aangezien het nog wel zal duren voordat deze kansloze sector wordt opgeheven!

http://www.carpfeeling.com/content.aspx?name=Betalen-voor-je-vergunningen...-Weggegooid-geld?&ContentID=1647

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimema 18 apr 2011 - 15:17

Leegwaterplas een van die eilandjes lag weer een hoop schubben van karper,, met een hoop bedoel ik echt een hoop!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimema 18 apr 2011 - 15:27

Bij het Blocq ook ............ wordt er ondertussen een beetje gek van. Maar binnenkort hebben we weer 2 extra controleurs erbij voor de Leeghwaterplas, hopelijk zet dat wat zoden aan de dijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Illegaal vissen    Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimewo 20 apr 2011 - 2:04

Sjo weer wat hufters minder

EEMBRUGGE

De Politie Milieudienst kreeg zaterdag de melding dat er mogelijk illegaal werd gevist op de Eem.

De agenten troffen ter hoogte van Eembrugge inderdaad twee mannen in een bootje aan waarna een controle plaatsvond.
Hierbij bleek dat de vissers, 26-jarige inwoners uit Eemdijk en Rhenen, gebruik maakten van verboden aasmiddelen om snoekbaars te vangen.

Zij kregen een bekeuring voor overtreding van de Visserijwet en de gevangen vis weer teruggezet.

bron. baarns weekblad
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimezo 1 mei 2011 - 17:22

Rene heeft fuiken gespot in het kassengebied in Almere Buiten, als dat zo is en ze zijn van de beroepsvisser dan gaat hij zijn boekje te buiten. Ik wacht nog even op de foto's, en daarna gaan we mailen en bellen ............. Gek wordt ik er van, en altijd in het weekend als er geen hond te bereiken is!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimezo 1 mei 2011 - 17:25

Dat weten zij ook natuurlijk.... Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimezo 1 mei 2011 - 18:30

Het lijkt vooralsnog loos alarm ........ maar beter 5x voor niks dan 1x niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimema 2 mei 2011 - 10:39

Jos Holla schreef:
Het lijkt vooralsnog loos alarm ........ maar beter 5x voor niks dan 1x niet.

Ben dus net terug , met me spodhengel dat gedeeltje waar mogelijk netten/fuiken in het water konden liggen " kon ik niets ondekken. "
Echter vraag ik me wel af , wat die palen in dat water doen ?

gr.

Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimema 2 mei 2011 - 11:09

Ik denk dat ze ooit wel bedoeld zijn voor fuiken ................ lastig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimedi 3 mei 2011 - 0:00

Jos kan je melden dat in dat gedeelte erg veel mensen die daar een tuintje hebben veel word gestroopt, vroeger toen ik daar veel pende heb ik echt veel van die kut netjes en grotere fuiken uit het water gehaalt in de koffer bak en elders in de fik gestoken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimedi 3 mei 2011 - 8:32

Ook veel Chinezen gezien 's avonds. Viste voornamelijk op Paling. Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimedi 17 mei 2011 - 13:50

Er staan ook fuiken in de Lange Wetering, navraag leerde dat dat verder oké is mbt de vergunningen. Tevens heeft de beroepsvisser aan de gemeente toestemming gevraagd om op aal te mogen vissen op het Weerwater en de Noorderplassen.

Maar waarom ook niet, hij is lekker aan het knallen, dus een paar fuikjes meer, super toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Captein

Tim Captein



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimedi 17 mei 2011 - 17:07

ik dacht dat de aal momenteel beschermd was en niet meer meegenomen mocht worden door vissers, waarom dan wel door de beroepsvissers??
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruud Hinse

Ruud Hinse



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimedi 17 mei 2011 - 17:12

Dan zijn we eerdaags onze projectSpiegels ook kwijt, daar kan je gif op in nemen denk ik. No Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimewo 24 aug 2011 - 23:00

Ter info:

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/83653/vissen-met-want-net-verboden-langs-markerwaarddijk
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimewo 7 dec 2011 - 10:26

Nieuws over de beroepsvisserij in Flevoland, zie de website van de BCWA: www.hsvog.nl/bcwa

Heel apart allemaal .........
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimewo 7 dec 2011 - 10:42

Tsja wat moet je hier nou bij bedenken Question Question
Aan de ene kant trekken ze alles leeg en aan de andere (voor de show??) zetten ze vis uit...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 18:18

wat is nou 525 kg? kansloze show weer in mijn ogen...dit lost het probleem niet op......de visstand is al zo dusdanig naar de vernieling geholpen dat dit niet werkt.....en paling paait niet in deze wateren.......dat doen ze een aardig stukje uit de buurt.....dus deze vis hadden ze net zo goed meteen in de rookton kunnen gooien. En wie vist er tegenwoordig nog gericht op paling? De stropers en deze beroepsvisser natuurlijk! Dus ze proberen ons weer een beetje voor de gek te houden!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 19:50

Dat noemt men water naar de zee dragen manfred Laughing
Ben het volkomen met je eens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimedo 14 jun 2012 - 12:28

Ik heb gehoord dat de beroepsvisser weer lijnen aan het uitvaren is rondom Almere Buiten, als je nou zoiets ziet hoor ik dat bijzonder graag omdat ik een beeld wil hebben wanneer hij ze uitvaart en wanneer hij ze weer inhaalt. Fotootjes altijd goed, maar let op: dit 100% legaal, hij heeft het aalrecht en hij mag op deze manier vissen.

Andere vis dan aal mag hij NIET meenemen, maar dat weet hij zelf ook en ik denk niet dat hij dit doet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen

Jeroen



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Ik heb ze gezien!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimevr 22 jun 2012 - 19:30


Ter info:

Gisteren, donderdag 21 juni, omstreeks 10:00 uur zag ik de Beroepsvissers (2 man in 1 bootje) de lijn die midden in de Lage Vaart lag binnen halen, ik heb staan kijken en ben een stukje meegelopen, de lijn liep van de brug van de S108 tot aan de brug van de S107, in het midden van de Vaart.
Lijn werd rustig binnen gehaald en om de 150 meter kwam er ook een soort paaltje mee naar boven, over de gehele lengte zaten er maar 5 aal/palingen aan, verder het aas en geen andere vissen! De vissers zwaaide gemoedelijk en leken gedegen hun werk te doen.
Geen bijzonderheden of eventuele overtredingen kunnen constateren, dus ik denk dat hij zich netjes aan de vergunning-voorwaarden houd!
Gezien deze wijze heb ik niet gefilmd of foto's gemaakt. Ik heb (omdat ik naar het werk moest) niet kunnen waarnemen of er weer een lijn is uitgevaren.

Gr.

Jeroen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimevr 17 aug 2012 - 13:12

Ik fietste net langs het Block en besloot om even te gaan kijken hoe de fuiken van de beroepsvisser erbij lagen. Nu zag ik dat hij de fietsbrug over de vaart heeft gebruikt om hier zijn staande netten tegenaan te bevestigen. Tussen twee staanders in het midden van de brug heeft hij zijn fuik geplaatst. Deze zit ook vast aan de brug....De vissen hebben dus geen schijn van kans meer. nu vraag ik mij dus af of dit een legale manier van vissen is. Weet iemand dit?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimevr 17 aug 2012 - 13:23

Foto's zouden helpen ............ maar veel voorwaarden zijn er niet, hij mag zijn net aan de oever bevestigen dus ook aan de brug. Maar als hij het geheel afsluit kan ik het waterschap vragen om gewoon netten onder de inlaat te hangen, effect blijft hetzelfde (alle vis weg) maar het is in ieder geval niet zo'n rotgezicht.

Als je begrijpt wat ik bedoel...... Wink Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitimevr 17 aug 2012 - 13:31

got it......zal van het weekend wat foto's schieten....

thanks!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beroepsvissers / stropers / meldingen!!   Beroepsvissers / stropers / meldingen!! - Pagina 4 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Beroepsvissers / stropers / meldingen!!
Terug naar boven 
Pagina 4 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.
» Beroepsvissers /sportvissers
» Stukje uit de Volkskrant over beroepsvissers.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: