Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Verkeerd gebruikt safety systeem.

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Verkeerd gebruikt safety systeem. Empty
BerichtOnderwerp: Verkeerd gebruikt safety systeem.   Verkeerd gebruikt safety systeem. Icon_minitimeza 26 mei 2012 - 17:53

ik wou onderstaand toch nog ff kwijt hier !!

10 meter gevlochten lijn als voorslag , met daaraan wel een saftylood system (160 grams grippalood) wat niet safty genoeg was , want de voorslagknoop was te groot , met daarachter nog 35 meter nylon lijn ( shimano technicum camou ) Het is niet geheel ondenkbaar dat aan de haak een karper heeft gezeten ten tijden van de breuk van de nylon lijn. Dus herkend U dit moord tuig en bent U de rechtmatige eigenaar dan kunt U mij een berichtjes sturen voor een stukje educatief verantwoord vissen op karpers!

Verkeerd gebruikt safety systeem. 292576_472228142803357_251180164_n


gr.

Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen

Jeroen



Verkeerd gebruikt safety systeem. Empty
BerichtOnderwerp: Jammer hoor!   Verkeerd gebruikt safety systeem. Icon_minitimeza 26 mei 2012 - 18:20

Wilde men met die lijn de Titanic binnen halen ofzo, jeetje!

Gr.

Jeroen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Verkeerd gebruikt safety systeem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verkeerd gebruikt safety systeem.   Verkeerd gebruikt safety systeem. Icon_minitimeza 26 mei 2012 - 20:09

laten we gewoon hopen dat diegene die lijn is verloren door een boot geeft een veel beter gevoel Very Happy rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Verkeerd gebruikt safety systeem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verkeerd gebruikt safety systeem.   Verkeerd gebruikt safety systeem. Icon_minitimeza 26 mei 2012 - 20:16

Marco schreef:
laten we gewoon hopen dat diegene die lijn is verloren door een boot geeft een veel beter gevoel Very Happy rene


onwaarschijnlijk haast waar ik vis , en 160 gram lood met al dat lijn drijft niet eventjes weg volgens mij.

maar ik snap heel goed jou insteek , cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Verkeerd gebruikt safety systeem. Empty
BerichtOnderwerp: verkeerd gebruikt systeem   Verkeerd gebruikt safety systeem. Icon_minitimeza 26 mei 2012 - 20:44

vrachtschip dan maar hopen Very Happy

we blijven bij dat gevoel goed?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Verkeerd gebruikt safety systeem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verkeerd gebruikt safety systeem.   Verkeerd gebruikt safety systeem. Icon_minitimedo 31 mei 2012 - 11:12

Ik heb net het systeem even in handen gehad, er is een clip van X2 gebruikt die niet aan de wartel gefixeert zit. In dat geval moet je voor gebruik wel even goed testen: Pak in de ene hand de haak, en in de andere hand je lood. Als je nu gaat trekken moet het toprubber loskomen en moet het lood dus vrijkomen. Blijft het toprubber zitten en komt de clip los van de wartel dan werkt het systeem niet juist, en dat is wat hier is gebeurt.

Gevolg is dat de vis de onderlijn meesleept. met daaraan nog een flink stuk lijn (in dit geval voorslag) en aan het einde daarvan het lood. Komt het lood uiteindelijk vast te zitten moet hij dus vreselijk hard trekken om het toprubber eraf te krijgen.

Zit de clip gefixeert op de wartel is een korte tik vaak genoeg om het lood te lossen mocht dat ergens blijven hangen, het toprubber komt immers makkelijk los zoals je voor het ingooien getest hebt. De vis sleept dan nog wel een brok lijn mee, maar dat is nou niet direct een probleem, uiteindelijk lost hij de haak wel (althans, daar ga ik vanuit). Meer kunnen we niet doen.

Hoop dat dit helder is, en anders: "vraag maar raak". Laughing

Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Verkeerd gebruikt safety systeem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verkeerd gebruikt safety systeem.   Verkeerd gebruikt safety systeem. Icon_minitimedo 31 mei 2012 - 11:25

Overigens vind ik niet dat we de 'dader' moeten veroordelen, dit komt voort uit onwetendheid en met name hengelsportzaken zouden daar iets duidelijker mee om moeten gaan. Iets meer voorlichting ipv alleen maar aan de omzet denken, en geen inferieur materiaal op de markt brengen als het om visveiligheid gaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Engel

Tom Engel



Verkeerd gebruikt safety systeem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verkeerd gebruikt safety systeem.   Verkeerd gebruikt safety systeem. Icon_minitimedo 31 mei 2012 - 14:45

Ben een voorstander van het hit en run systeem. Piet Vogel heeft al vooraf gaatjes gemaakt in zijn materiaal zodat het makkelijk zelf te maken is. DE vis raakt dan alles kwijt behalve de onderlijn.

Bij het gebruik van een voorslag altijd even check of de knoop erdoor kan!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verkeerd gebruikt safety systeem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verkeerd gebruikt safety systeem.   Verkeerd gebruikt safety systeem. Icon_minitimema 20 aug 2012 - 20:28

op de website van piet vogel en zijn blog geeft hij tekst en uitleg over veilig vissen met diverse lood systemen

Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Verkeerd gebruikt safety systeem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verkeerd gebruikt safety systeem.   Verkeerd gebruikt safety systeem. Icon_minitimema 20 aug 2012 - 22:21

Het begint altijd met gezond verstand: simuleer een lijnbreuk en kijk wat er gebeurt, meestal werkt dat al verhelderend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Verkeerd gebruikt safety systeem. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verkeerd gebruikt safety systeem.   Verkeerd gebruikt safety systeem. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verkeerd gebruikt safety systeem.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De 10 uur van Oktober 2011.
» De safety clip.
» carp safety sleeves

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: