Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 weerloze haak

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




weerloze haak Empty
BerichtOnderwerp: weerloze haak   weerloze haak Icon_minitimema 4 jun 2012 - 4:10

Ik zelf vis meestal met een weerhaak, maar sinds vandaag maar een keer zonder weerhaak gevist.
Nou had ik een keiharde run sloeg aan en voelde als een erg zware vis oer sterk maar helaas na 5 min vechten was hij opeens los.....
Nu denk ik gelijk dat doe ik dus nooit meer met een weerloze haak vissen.
Dus mijn vraag aan jullie wat vinden jullie er van? word het uberhaupt veel gebruikt door jullie ?
Want het liefst blijf ik er mee vissen aangezien et toch beter is voor de vis!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



weerloze haak Empty
BerichtOnderwerp: Re: weerloze haak   weerloze haak Icon_minitimema 4 jun 2012 - 4:18

het enige belangrijkste wat ik weet als je vist zondeer weerhaak is dat er spanning op de lijn moet blijven staan.

maar mij manier van vissen is het niet , ik verkies met weerhaak en niet al te grote haak (mt 8-10 ).
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



weerloze haak Empty
BerichtOnderwerp: Re: weerloze haak   weerloze haak Icon_minitimema 4 jun 2012 - 7:42

Wat rene zegt strak houden die handel nadeel van weerhaakloos is dat de haak in de bek kan lopen door het soms niet strak houden met heel wat schade tot gevolg als je(de vis nog meer) pech hebt

Op veel betaalwateren is weerhaakloos verplicht al wordt dat ook.minder

Volgens mij moet er ook hier op het forum al een topic over zijn meen ik Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



weerloze haak Empty
BerichtOnderwerp: Re: weerloze haak   weerloze haak Icon_minitimema 4 jun 2012 - 8:42

Het is inderdaad belangrijk om de lijn enigzins onder druk te houden om 'lopen' van de haak en de bijbehorende schade te voorkomen. Ik heb er zelf jaren mee gevist en vond het onthaken wel een verademing. Lossers had ik geen last van, die losser van jou is óf een kwestie van niet goed gehaakt óf een kwestie van geen spanning op de lijn gehouden. Of geweoon pech natuurlijjk.

Tegenwoodig vis ik weer m'et weerhaak, geen idee waarom eigenlijk Rolling Eyes Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddy Pieters

Eddy Pieters



weerloze haak Empty
BerichtOnderwerp: Re: weerloze haak   weerloze haak Icon_minitimema 4 jun 2012 - 9:54

Ik vis ook al jaren met een weerhaakloze haak, wat Jos zegt het onthaken is een verademing, maar wat ik belangrijker vind is dat de vis minder 'schade' 'op loopt, voor mijn gevoel althans.
Lossers heb ik geen last van, ja of de lijn moet breken, maar nooit op de haak in elk geval.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




weerloze haak Empty
BerichtOnderwerp: Re: weerloze haak   weerloze haak Icon_minitimema 4 jun 2012 - 13:42

Dan zal ik wel gewoon pech hebben gehad! Want de lijn hield ik netjes strak! Snap alleen niet zo goed waarom jij er mee gestopt bent Jos? Misschien toch wel een nare ervaring mee gehad ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Engel

Tom Engel



weerloze haak Empty
BerichtOnderwerp: Re: weerloze haak   weerloze haak Icon_minitimedo 7 jun 2012 - 17:49

Vis altijd met een kleine weerhaak. Het verhaal van beter voor de vis klopt niet helemaal, een weerhaak zegt het al die zoekt weerstand en blijft dan hangen een haak zonder gaat eerder lopen en dus scheuren/snijden.

Grootste probleem vindt ik de druk op de lijn, vis met slappe lijnen en dan zijn er momenten dat de druk wegvalt. Weerhaak dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




weerloze haak Empty
BerichtOnderwerp: Re: weerloze haak   weerloze haak Icon_minitimedo 7 jun 2012 - 17:52

Ik vind het maar een lastig verhaal! Ik heb er weer een paar mooie mee uitgehaald, onthalen gaat nergens meer over! Hij is er meestal al uit voordat ik hem wil onthaken, maar als ik et zo hoor..... Toch maar weerhaak dan......
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Engel

Tom Engel



weerloze haak Empty
BerichtOnderwerp: Re: weerloze haak   weerloze haak Icon_minitimedo 7 jun 2012 - 17:58

HoHo niet zo snel, bij opstakels vissen en met strakke lijnen lijkt met me geen probleem. Zijn situaties dat je beter voor weerhaaklkoos kunt kiezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




weerloze haak Empty
BerichtOnderwerp: Re: weerloze haak   weerloze haak Icon_minitimedo 7 jun 2012 - 19:23

toch zie ik maar weinig mensen die het gebruiken....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





weerloze haak Empty
BerichtOnderwerp: Re: weerloze haak   weerloze haak Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
weerloze haak
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» indraaien haak
» Zoektocht naar nieuw haak

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: