Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Vissterfte

Ga naar beneden 
+3
Rene Zwaap
Don Seur
Ian Luschen
7 plaatsers
AuteurBericht
Ian Luschen

Ian Luschen



Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimedi 26 jun 2012 - 20:39

Zoooo.....

Vandaag dus een dag weg naar walibi world. Midden op de dag word ik gebeld door een maat van mij (Erik), over dat hij vissterfte had geconstateerd op het cultuurwater in tussen de vaarten. Hij vroeg of ik nummers had van een instantie die hierover ging, nee dat had ik niet. Nou had ik wel Martin zijn nummer en berichten hem hierover! Dit heeft hij direct doorgegeven aan Jos en die is er meteen achter aangegaan.
Na een tijdje belde Erik mij terug met het nieuws dat de riolering gewoon in open verbinding stond met het water! Allemaal zuurstof arm water pompte zo het water in en de vissen lagen op apengapen. Hij melde mij ook al dat er een altijd koi's de geest al hadden gegeven en verschillende schubs en veel witvis. Balen!!!! Exclamation
Daarna kreeg ik weer van Martin bericht dat waterschap erlangs was gegaan en inderdaad er pompte rioolwater het water in. Waterschap had al geprobeerd om de gemeente aan de lijn te krijgen maar helaas geen gehoor... Na een tijdje weer bericht met het nieuws dat er een onderzoek was gestart!

Wat bleek er nou aan de hand te zijn, de pomp van de riolering was defect en daardoor pomte al het rioolwater zo het watertje in.. Hoe het er ondertussen bij staat heb ik geen idee van..

Maar iedergeval wil ik wel de mensen bedanken voor het helpen van de vissen! cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimedi 26 jun 2012 - 21:00

Helaas heeft het vissen gekost, maar er is snel doorgepakt door Jos en alle instanties.
Een pluim daarvoor.
Dat wil Ian eigenlijk zeggen, toch???
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimedi 26 jun 2012 - 21:13

Yep
Terug naar boven Ga naar beneden
Don Seur

Don Seur



Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimedi 26 jun 2012 - 22:09

En Erik en Ian ook!! cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimedi 26 jun 2012 - 22:48

Over welk cultuurwater hebben we t over?
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimedi 26 jun 2012 - 23:17

De twee watertjes naar de flats en dan de rechter. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimewo 27 jun 2012 - 2:33

Martin schreef:
Helaas heeft het vissen gekost, maar er is snel doorgepakt door Jos en alle instanties.
Een pluim daarvoor.
Dat wil Ian eigenlijk zeggen, toch???

Martin bedoeld dat Jos goed kan bellen en Rene zn vissessie afgebroken heeft om ter plaatse te kunnen zijn daar , fotoos te maken en verslag uit te brengen.
Instanties waren ook al ter plaatse ,die al contact met de gemeente zochten, want de watertoevoer ( pomp ) lage vaart moest zo snel mogelijk aangezet worden.

Vissterfte  Byna8
(de boosdoener)

Vissterfte  Dx0oj9
(waterschap zuiderzeeland druk aan het bellen met de Gemeente.)

Vissterfte  A2yae1
(het resultaat... )

locatie was de franshalslaan !



Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimewo 27 jun 2012 - 6:24

Jammer van de vissen, maar goed om te zien dat dat er door iedereen zo snel gereageerd word... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimewo 27 jun 2012 - 9:34

Ik kreeg via Martin een berichtje van Ian mbt vissterfte en heb Rene (onze calamiteitenman) gevraagd even een kijkje te nemen. Hij zat te vissen, maar zodra hij klaar was zou hij even langsrijden. Ik maakte me nou niet meteen zorgen omdat zuurstofgebrek door het weer me niet mogelijk leek. Ik heb nog wel even contact opgenomen met een bekende van mij bij het Waterschap (de waterbeheerder) en hij zou kijken of er iemand in de buurt was.

De volgende melding ging over rioolwater, dan wordt het al wat spannender. Dus wederom het Waterschap gebeld en aangegeven dat er waarschijnlijk iets anders aan de hand was, er zou zsm iemand ter plekke gaan. Ook Rene heeft zijn sessie afgebroken en is die kant opgegaan. Het waterschap was inmiddels aanwezig en er bleek inderdaad iets goed mis te zijn mbt rioolwater. Men probeerde de gemeente te bereiken maar dat wou niet direct lukken.

Nou heb ik óók daar een ingang, dus de gemeente gebeld en die zouden iemand sturen. Deze persoon had de oorzaak gevonden, en aangezien hij ook in mijn telefoonlijst stond heb ik hem gebeld. Inderdaad bleek er een pomp defect te zijn, monteurs waren onderweg. Ondertussen zou het Waterschap doorspoelen zodat de schade hopelijk beperkt zou blijven.

Uitstekende actie van Ian dus!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimewo 27 jun 2012 - 9:44

wie is Ian? cheers cheers cheers lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimewo 27 jun 2012 - 9:46

Degene die het uitstekend gedaan heeft cheers cheers cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddy Pieters

Eddy Pieters



Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimewo 27 jun 2012 - 10:54

Allemaal snel opgelost heren, top werk!
Terug naar boven Ga naar beneden
Don Seur

Don Seur



Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimewo 27 jun 2012 - 17:27

Jos Holla schreef:
Degene die het uitstekend gedaan heeft cheers cheers cheers

Hulde aan de klokkenluiders.... belangrijke sociale functie!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimewo 27 jun 2012 - 19:58

Ben blij dat het allemaal op tijd toch nog goed is gekomen! Ik krijg zometeen bericht hoe het er ondertussen bij ligt..
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimedo 28 jun 2012 - 7:07

Ik ben gisteren nog gebeld door het Waterschap. De pomp is gerepareerd en ze zijn beziggeweest om door te spoelen, dus water vanuit de Hoge vaart erin en via de lage vaart eruit. De situatie is nu weer normaal, helaas is er wel wat vis gesneuveld, maar naar wat ik begreep vooral brasem en voorn.

Shit happens ................
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitimedo 28 jun 2012 - 20:04

Jos Holla schreef:
Ik ben gisteren nog gebeld door het Waterschap. De pomp is gerepareerd en ze zijn beziggeweest om door te spoelen, dus water vanuit de Hoge vaart erin en via de lage vaart eruit. De situatie is nu weer normaal, helaas is er wel wat vis gesneuveld, maar naar wat ik begreep vooral brasem en voorn.

Shit happens ................

ok
maar door jullie reageren hierop zijn zeker veel minder vissen het slachtoffer geworden

respect voor jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vissterfte  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte    Vissterfte  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vissterfte
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vissterfte.
» Vissterfte Weerwater.
» Melden vissterfte.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: