Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Vissterfte.

Ga naar beneden 
+2
Gaby
Jos Holla
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimevr 25 jun 2010 - 14:20

Het is weer warm, en het blijft ook nog wel even warm. Vissterfte is daarom niet ondenkbaar, dus graag allemaal een beetje op het water letten als je wilt. En zie je iets wat je niet vertrouwd?

Neem dan contact op met je hengelsportvereniging. En lukt dat niet dan mag je het mij ook mailen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimevr 25 jun 2010 - 14:44

Zoals altijd zijn we ook nu alert..... lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimedi 29 jun 2010 - 12:05

Ik heb onze calamiteitenman (Rene Zwaap) zo ver gekregen dat hij 's morgens vroeg in Almere Buiten een paar metingen voor mij doet, en het resultaat is dat de zuurstofwaardes nu al erg laag zijn in de ochtend. Waterschap is ingelicht, en de betreffende opzichter gaat kijken of preventieve maatregelen nodig zijn.

Zo doen we ons best, maar vele ogen zien meer, dus blijf allemaal alert, het worden zware dagen voor de vis (zeker in Almere Buiten). Zie je iets wat je niet vertrouwd? Laat het de betreffende HSV weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimedi 29 jun 2010 - 12:15

Hoe meet je dat??
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimedi 29 jun 2010 - 12:19

Ik heb daar speciale meters voor, dus dat zit er niet in. Maar het gaat ook om signalen van dode vis, vis die naar lucht loopt te happen aan de oppervlakte, of de stank van dode vis. Dat soort zaken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimewo 30 jun 2010 - 15:55

watertjes in Almere-buiten...! dooie vissen zien drijven o.a. ook karpers!
er drijft een groen drassig iets over het water. op sommige plekken zijn er veel te veel waterplanten geen vis die er doorheen kan zwemmen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimewo 30 jun 2010 - 16:00

Dat is elk jaar, en de gemeente doet er geen fuck aan! Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 1:12

Jannic Brinkman schreef:
watertjes in Almere-buiten...! dooie vissen zien drijven o.a. ook karpers!
Hier heb ik niet veel aan, heb je een straatnaam, en misschien foto's??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 12:06

zal vanavond wel wat fototjes maken hoe het water er nu bij ligt!
het wordt met de dag erger steeds groener, trekt nu ook de lage vaart in door een watervalletje dat verbonde staat met de vaart.
het is tenhoogte van buitenboys (voetbalclub)
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 12:18

Da's de sportlaan. Maar ligt daar ook dode vis??
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 12:37

Voor de volledigheid nog even de telefoonnummers die je kan bellen:

Gevallen van vissterfte, blauwalg en botulisme dienen gemeld te worden bij het Waterschap Zuiderzeeland:
06 - 1132 4193 óf
0320 – 274 911 (beide 24 uur per dag bereikbaar)

Voor meldingen buitendijks (Randmeren / Markermeer / IJmeer) dient men te bellen met:
Rijkswaterstaat: 0320 - 297493 óf
de centrale meldpost: 0320 - 261111.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 14:22

Jos, als je over de brug bij de Ranzijn (ofzo) rijdt, zie je de groene smurrie al liggen, met de witte bloesem van de bomen erboven op!
Trouwens, ze gingen toch ''zogenaamd'' baggeren eind vorig jaar???
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 14:40

Klopt, en de 2 jaren daarvoor ook Twisted Evil Twisted Evil .

Maar in september gaat het echt gebeuren, er waren problemen met vergunningen en die zijn nu rond. Je moet de bagger namelijk ook afvoeren, en daarvoor gaat men leidingen gebruiken zodat de bagger naar een depot wordt gestuwd, waarna het uiteindelijk in de Vaartplas zal verdwijnen.

Als het klaar is gaan we een visstand onderzoek doen, en aan de hand van de resultaten wordt er waarschijnlijk vis uitgezet.

Die groene smurrie is alg, dat hoort volgens mij wel bij de tijd van het jaar. Maar als er iemand een foto kan plaatsen graag!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 16:52

Jos, vanavond plaats ik hier.. een foto!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 17:03

Jos Holla schreef:
Klopt, en de 2 jaren daarvoor ook Twisted Evil Twisted Evil .

Maar in september gaat het echt gebeuren, er waren problemen met vergunningen en die zijn nu rond. Je moet de bagger namelijk ook afvoeren, en daarvoor gaat men leidingen gebruiken zodat de bagger naar een depot wordt gestuwd, waarna het uiteindelijk in de Vaartplas zal verdwijnen.

Als het klaar is gaan we een visstand onderzoek doen, en aan de hand van de resultaten wordt er waarschijnlijk vis uitgezet.

Die groene smurrie is alg, dat hoort volgens mij wel bij de tijd van het jaar. Maar als er iemand een foto kan plaatsen graag!

Eerst zien dan geloven van dat baggeren!!
Hmmmm, das mooi van die visstand, karper bestand is gewoon goed te noemen in mijn ogen!
Ik weet dat het algen zijn, in mijn vijver ligt ook veel van die troep, maar dat is alleen op de plekken waar het ondiep is!
Hetzelfde verhaal met die sloten, ondiep!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimedo 1 jul 2010 - 17:20

De nadruk ligt overigens wel op het oude gedeelte, en niet het gedeelte bij jou in de buurt, dat is een prima stukje water. Dat baggeren komt goed, daar ben ik deze keer van overtuigd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimevr 2 jul 2010 - 1:06

Ik heb nog geen vissterfte kunnen constateren, maar wel een waas van ik weet niet wat.
Allemaal luchtbelletjes in een waas van net als een olievlek.
Ik zit vaak op dezelfde plek en heb het sinds vandaag pas geconstateerd.
Vissterfte. Foto-JX6JTV7H-D
Vissterfte. Foto-W6OYZ8WO-D
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimevr 2 jul 2010 - 2:13

Die waas is waarschijnlijk bacteriologisch, dat kan je controleren door er een steentje in te gooien: Als het 'breekt' is het bacteriologisch, dus oké, als het 'vloeit' is het olie of iets dergeljks, en dus niet oké.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimewo 14 jul 2010 - 0:02

hou het in de gaten!.
was zowel op TV , zo ook op de site van sportvisserij nederland.


http://www.sportvisserijnederland.nl/verenigingsservice/actueel/2665/zomersterfte_van_vis_door_warmte_en_onweer.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Massale vissterfte door hitte   Vissterfte. Icon_minitimewo 14 jul 2010 - 18:36

De aanhoudende hitte en de zware regenval heeft voor een slachting gezorgd onder vissen in het midden van het land. Door de warmte zit er minder zuurstof in het water. Het waterschap haalt de dode vissen zo snel mogelijk weg

filmpje
Terug naar boven Ga naar beneden
Johan

Johan



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimewo 14 jul 2010 - 18:55

inderdaad rene hier in soest ook weer groot deel van het bestand geruimd helaas . van de winter was het ook al raak . dus zal ik in de toekomst nog vaker in de polder zitten denk ik . wat een xxxxxx hengelsport vereniging hebben wij zeg . volgend jaar vergunning van flevoland halen das me duidelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimewo 14 jul 2010 - 20:32

Een HSV kan er niet altijd iets aan doen, ook hier zijn we afhankelijk van de gemeente (en tegenwoordig het Waterschap). Continue aanhalen, meer kunnen we niet doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimedo 15 jul 2010 - 22:45

kan het zijn dat ik hier en daar overal karpers zie lucht happen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimedo 15 jul 2010 - 22:51

Jannic Brinkman schreef:
kan het zijn dat ik hier en daar overal karpers zie lucht happen?

Kom op, Jannic!
WAAR?????
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitimevr 16 jul 2010 - 9:51

op zoek naar een stek martin alweer??
Martin schreef:
Jannic Brinkman schreef:
kan het zijn dat ik hier en daar overal karpers zie lucht happen?

Kom op, Jannic!
WAAR?????
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vissterfte. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissterfte.   Vissterfte. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vissterfte.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vissterfte
» Vissterfte Weerwater.
» Melden vissterfte.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: