Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Een maggot-rig.

Ga naar beneden 
+2
Ian Luschen
Jos Holla
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimevr 29 jan 2010 - 20:33

Wat vinden we hier van:

Een maggot-rig. 2zxxy6r

Misschien freubel ik er eentje in elkaar, zal ik de foto's plaatsen. Ik heb er zeker wel wat mee.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimevr 29 jan 2010 - 20:51

Of deze:

Een maggot-rig. K1fl01

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimevr 29 jan 2010 - 21:07

hmmm...lijkt mij niks maarja...of je moet zin hebben om een dagje 'brasems' te tikken... Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimevr 29 jan 2010 - 22:22

Daar heb je wel een punt, maar als je tijdens de winterwedstrijd na de 8e brasem een karpertje 'tikt' ben je wel spekkoper Wink . Overigens kan één en ander natuurlijk heel goed samen met deze rig:

Een maggot-rig. 1zb49yr

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimeza 30 jan 2010 - 9:10

Tja, om straks lekker met je 3e hengel een beetje actie te hebben, ook al is het veel brasen met een karper er tussendoor is wel leuk.
Die laatste presentatie van je Jos spreekt mij het meest aan maar dan wel in combinatie met dat schuimpje om een popup effect te hebben.
Ik weet van een maat van mij die veel zo gevist heeft dat je ook veel baars en een enkele paling kan verwachten hehehe, een paling op je karper rig, zal een mooie zooi geven lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimeza 30 jan 2010 - 9:20

jos,dat laatste systeem vind ik mooi! wil ook meerdie richting op voor als de karper verspeelt word dat hij alleen de onderlijn in zijn bek houd! Smile
en wat jij zegt met de winter wedstrijd...tjah...zou toch eerder een knal roze fluo pakken! en dat boven een grondvoertje vissen? Smile pak je idd ook brasem maar toch al een stuk minder! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimeza 30 jan 2010 - 9:25

Als het water nog zo koud is, dan is de vis erg passief, ik hoop ze dan met die kronkelende maden te verleiden. En daaronder inderdaad een fluor pop-up Laughing Laughing . Echt een killer (hoop ik Wink ).

Ik heb alleen altijd wat moeite met die Maggot clips, en dan vooral met het sluiten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimeza 30 jan 2010 - 9:55

we zullen zien jos...denk toch dat het weer niks word voor jullie! Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimezo 7 feb 2010 - 17:58

De onderste wordt mijn maggot rig, gemaakt met een plastic boilie en een maggot clip. Ik heb de clip wel wat bijgebogen zodat hij wat makkelijker sluit. Het blijven toch ondingen .......

Een maggot-rig. Qsqo44

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimema 15 feb 2010 - 19:53

Bovenstaande rig is afgekeurd, door het gewicht van de maden en te weinig opwaartse kracht viel hij om ....... Hierna met een echte pop-up gedaan, dat ging wel, maar zag er eigenlijk niet uit. Dusssss...... dit wordt hem niet Laughing Laughing .

Weet alleen nog niet wat het dan wel wordt. In ieder geval iets met maden!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimema 15 feb 2010 - 20:09

Iets van heel veel maden op je boilie naaldrijgen en dat op je hair doen! En daarna een klein (10mm) pop upje erboven! Is maar een idee hoor! Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimema 15 feb 2010 - 20:14

Kleine snotaap Razz , ik vind het wel wat Wink .

Een soort snowman dus. Ga ik de volgende keer maken, als het werkt vernoem ik hem naar jou. Een Iannetje Laughing Laughing . Serieus, vind het echt een goeie!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimema 15 feb 2010 - 20:19

Ik denk dat ik onder de popup een ringetje op de hair maak, dan rijg ik de maden op een draadje en knoop dat aan het ringetje. Dan krijg je echt een trosje onder de pop-up.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimema 15 feb 2010 - 20:36

Jos Holla schreef:
Ik denk dat ik onder de popup een ringetje op de hair maak, dan rijg ik de maden op een draadje en knoop dat aan het ringetje. Dan krijg je echt een trosje onder de pop-up.
Juistem! En noem die rig dan maar ''smurf rig''! geek Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimema 15 feb 2010 - 22:12

Wat jij wilt makker Wink .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimedi 23 feb 2010 - 20:25

Dit is hem dan, de 'Smurf Rig'. Maar eigenlijk vind ik "Het Iannetje" leuker klinken, dus .......

hier is hij dan, "Het Iannetje":

Een maggot-rig. 2wdwzmf

Een pop-up, een stukje siliconen, en een half kurken balletje. Ik rijg wat maden aan een stukje nylon, en dat knoop ik om het siliconenslangetje heen. En met zo'n 'snowmanstokje' hou ik alles mooi bij elkaar. Als hij dan overeind blijft staan is de rig gelukt, en anders kan hij in het bakje met 'missers' Laughing Laughing .

Maar ik denk dat hij goed is.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimedi 23 feb 2010 - 21:21

Lol, leuke naam! Cool
Ziet er in ieder geval goed uit! Dat word hem met de winter wedstrijd,ik voel het! Laughing Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimedi 23 feb 2010 - 21:25

iano schreef:
Dat word hem met de winter wedstrijd,ik voel het! Laughing Twisted Evil
Grappig, dat gevoel heb ik nou ook Laughing Laughing Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimewo 24 feb 2010 - 1:52

Jos Holla schreef:
iano schreef:
Dat word hem met de winter wedstrijd,ik voel het! Laughing Twisted Evil
Grappig, dat gevoel heb ik nou ook Laughing Laughing Laughing .

Creatief met kurk ......dinsdag avond half zeven ned 3 teleac cursus Very Happy cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimewo 24 feb 2010 - 11:45

Leuk knutselwerk hoor, het iannetje gaar straks ook in engeland furore maken, een echte topper cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimezo 13 feb 2011 - 16:53

Ik kwam in het visblad een leuke madenrig tegen, hieronder een afbeelding:

Een maggot-rig. 51bryh


Een grote afbeelding vind je via deze link.




Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimema 14 feb 2011 - 0:03

Wat een werk voor 1brazem zeg , en dan weer helemaal opnieuw beginnen omdat de maden leeg gezogen zijn Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimema 14 feb 2011 - 8:10

Wat dacht u van deze, je neemt een pannetje mee met wat chocola, je smelt het ff met je coleman, je dipt een popup boilie in je chocola en daarna in je maden, even herhalen en je hebt een prachtige choladebol met maden er omheen, je kan er een paar maken zodat je niet hoeft te wachten als je verwisselen wilt.
Geen dag van te voren want dan zijn je maden aan ........

the choclatmaggotpopup rig clown
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimema 14 feb 2011 - 9:36

Visioen gehad van een ijsje met chocolade dip en nootjes???? Laughing Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitimema 14 feb 2011 - 10:26

Nope geen nootjes maar maden lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Een maggot-rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Een maggot-rig.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: