Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Een maggot-rig.

Ga naar beneden 
+2
Ian Luschen
Jos Holla
6 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gaby
Moderator
Gaby



Een maggot-rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. - Pagina 2 Icon_minitimema 14 feb 2011 - 11:02

Klinkt wel lekker...... lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Engel

Tom Engel



Een maggot-rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Shot on the Hook   Een maggot-rig. - Pagina 2 Icon_minitimema 14 feb 2011 - 15:12

Heren, denken jullie alleen maar aan eten. Allemaal prachtig die maden rig etc maar alleen geschikt op water zonder onze slijmerige vrienden. Gebruik overigens wel vaak de combi popup met nep maden. Geeft toch een stukje attractie maar wordt niet zo maar door elke brasem naar binnen gezogen.

P.s. : al mijn vissen in het nieuwe jaar vang ik met de shot on the hook rig. Klein loodje aan een stukje dental flos of hair braid geknoopt in de bocht van de haak. Draait super snel en pakt zeker voor in de winter snel de onderlip.

Zou het niet overal in zetten en ook niet met een te korte onderlijn ( vanaf 12 a 13 cm ) maar werkt als een tijger. Als ik tijd heb maak ik nog wel even een foto.

Niet teveel knoeien met maden maar lekker vissen alien

Tom
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Een maggot-rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. - Pagina 2 Icon_minitimema 14 feb 2011 - 15:58

Heb ik ook de laatse tijd de vissen op gevangen Tom, is in mijn opinie een wereld rig.
Draait alleen wel zo snel dat je hem niet te lang moet vissen indd

Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Een maggot-rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. - Pagina 2 Icon_minitimedi 15 feb 2011 - 3:29

Marc Heerema schreef:
Heb ik ook de laatse tijd de vissen op gevangen Tom, is in mijn opinie een wereld rig.
Draait alleen wel zo snel dat je hem niet te lang moet vissen indd

Marc

Tom Engel schreef:
Zou het niet overal in zetten en ook niet met een te korte onderlijn ( vanaf 12 a 13 cm ) maar werkt als een tijger. Als ik tijd heb maak ik nog wel even een foto.

Tom

Ben zeer geintreseerd in deze rig , en ga zeer zeker expirimenteren daar mee , echter bovenstaande reacties zijn alweer verschillend pale (zal me eigen weg hier wel in vinden) cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Een maggot-rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. - Pagina 2 Icon_minitimedi 15 feb 2011 - 6:31

Tja Rene, volgens mij moet je hem kort vissen omdat je de vis anders te ver achterin kan haken door het snelle draai effect, in dat geval kan de haak gaan zwerven en wat dat oplevert weten we allemaal wel.
Ben benieuwd wat Tom zijn ervaringen met de langere onderlijn zijn, ik heb hem eigenlijk altijd kort gevist dus misschien zit ik wel op het verkeerde spoor Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Engel

Tom Engel



Een maggot-rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. - Pagina 2 Icon_minitimedi 15 feb 2011 - 19:03

Mark dit heeft te maken met een aantal factoren. Koud water en passieve vissen dan houdt ik de rig korter max 10 cm. Als de vissen veel zwemmen en dan eten dan verleng ik de rig aangezien ze pakken en zwemmen. Overigens vind ik het dan ook niet nodig om deze rig in te zetten. Ga je op save dan kies je voor 12 a 15 cm.

Zo zie je maar weer het is wat je zelf als prettig ervaart en waar je goede vangsten op boekt.

Succes met knopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Een maggot-rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een maggot-rig.   Een maggot-rig. - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Een maggot-rig.
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: