Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Leadcore splicen.

Ga naar beneden 
+3
Ian Luschen
Marc Heerema
Jos Holla
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Leadcore splicen. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore splicen.   Leadcore splicen. - Pagina 2 Icon_minitimedo 31 maa 2011 - 8:03

Ik kwam een filmpje tegen hoe je leadcorë kan splicen met een 'threader', werkt perfect volgens mij



Bron: http://www.carpteamoldenzaal.nl

Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Engel

Tom Engel



Leadcore splicen. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore splicen.   Leadcore splicen. - Pagina 2 Icon_minitimema 4 apr 2011 - 19:16

Mooie discussie mannen,

Leadcore of tegenwoordig free fall het mooie soepele materiaal van Piet Vogel. Zie veel vissers vissen met leadcore of verzwaarde tube, en dan de lijn strak opspannen met zware wakers eraan!

Daar gaat je systeem, als je de laatste meters over de grond wil hebben dan moeten de lijnen slapper anders trek je de leadcore gewoon omhoog en dan haal je de werking weg. Bij obstakels kan het niet anders en laat je alle poespas gewoon lekker weg. Strak achter je hengel en molen dicht!

Leadcore kan gevaarlijk zijn als het verkeerd gebruikt word, is zekere geen voorslag materiaal, mossels zoals wat Frans schreef schield of red ant.

Vis nu met Free fall, mooi en fijn materiaal.

Laters
Tom
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Leadcore splicen. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore splicen.   Leadcore splicen. - Pagina 2 Icon_minitimema 4 apr 2011 - 21:44

Ik draai mijn lijnen ook altijd strak, maar gebruik wel altijd toplood om de hele handel op de bodem te houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Leadcore splicen. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore splicen.   Leadcore splicen. - Pagina 2 Icon_minitimema 4 apr 2011 - 23:39

Ik heb flying back lead , ook als ik uitvaar , en zonodig gebruik ik toplood Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Eric Jaegers

Eric Jaegers



Leadcore splicen. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore splicen.   Leadcore splicen. - Pagina 2 Icon_minitimedo 24 nov 2011 - 15:29

Tom Engel schreef:
Mooie discussie mannen,

Leadcore of tegenwoordig free fall het mooie soepele materiaal van Piet Vogel. Zie veel vissers vissen met leadcore of verzwaarde tube, en dan de lijn strak opspannen met zware wakers eraan!

Daar gaat je systeem, als je de laatste meters over de grond wil hebben dan moeten de lijnen slapper anders trek je de leadcore gewoon omhoog en dan haal je de werking weg. Bij obstakels kan het niet anders en laat je alle poespas gewoon lekker weg. Strak achter je hengel en molen dicht!

Leadcore kan gevaarlijk zijn als het verkeerd gebruikt word, is zekere geen voorslag materiaal, mossels zoals wat Frans schreef schield of red ant.

Vis nu met Free fall, mooi en fijn materiaal.

Laters
Tom

helemaal mee eens gebruik het zelf nu ook. Wat ook een voordeel er van is, dat je er in Frankrijk mee mag vissen (staat op de verpakking. Weet niet of de beheerder van het water het zelfde zegt)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Leadcore splicen. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore splicen.   Leadcore splicen. - Pagina 2 Icon_minitimewo 21 dec 2011 - 15:56

Ik heb dit artikel gelezen niet helemaal alles maar met leadcore of voorslag vissen op de manier van Piet vogel (loodklip met gaatje er in) is het wel veilig. Heb het uitvoerig getest en elke keer gleed de leadcore anex voorslag er netjes uit waardoor de onderlijn vrijkwam en dat het enige is wat overbleef. Uiteraard is het niet 100% waterdicht. Een hele veilige manier dus. Ook las ik iets over de helikopter rig. Ik weet uit veel lezen en ook wel uit eigen varing dat dit samen met de chodrig tot de veiligste rigs behoort die er zijn. dan ook met leadcore of voorslag. Let wel, dat wat Tom ook zegt om niet strak te vissen met dit materiaal. Zelf vis ik met enige regelmaat met Freefall van Piet vogel. Zo ook vorig jaar in frankrijk waar ik dus wel een lijnbreuk op liep maar 4 dagen later diezelfde vis terug ving met alleen mijn onderlijn netjes in de hoek. Dit is uiteraard gebasseerd op mijn eigen ervaring en wil zeker niemand wat op leggen. Misschien hebben jullie wat aan die info. Veel succes.

Groeten,

Rolff
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Leadcore splicen. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore splicen.   Leadcore splicen. - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Leadcore splicen.
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: