Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Baggerstort Vaartplas.

Ga naar beneden 
+2
Rene Zwaap
Jos Holla
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimevr 5 dec 2008 - 14:00

Zoals misschien wel bekend zijn er ver gevorderde plannen om stedelijk bagger uit Almere en Lelystad te dumpen in de Vaartplas. De Vaartplas zal dan 'verondiept' worden tot een meter of 2, waardoor een volledig ander soort plas zal ontstaan. Of het nou goed is of niet weten we niet, daar hebben wij de kennis niet voor in huis.

Maken we ons zorgen? Zeker wel. Daarom heeft de BCWA een brief naar Zuiderzeeland gestuurd, deze brief en de antwoorden kan je terugvinden op de website van de BCWA. Via de knop "laatste nieuws" of direct via de knop "Vaartplas".
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimema 12 jan 2009 - 12:25

Veel nieuwe info op de site van de BCWA. Breidt het probleem voor ons zich uit????
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimedi 13 jan 2009 - 0:09

Uitnodiging

Informatieavond herinrichting Vaartplas

Staatsbosbeheer organiseert in samenwerking met Waterschap Zuiderzeeland, op maandag 19 januari aanstaande een openbare informatieavond over de herinrichting van de Vaartplas.

Locatie: Waterschapshuis, Lindelaan 20, te Lelystad
Aanvang: de zaal is open vanaf 19:30 uur

De Vaartplas, gelegen tussen de Lage Vaart en de A6 in de gemeente Lelystad, wordt verontdiept en deels gedempt. Met als doel de natuurwaarden van het gebied te verbeteren. Waterschap Zuiderzeeland levert hiervoor ca. 500.000 m3 schoon baggerslib aan. De werkzaamheden starten in de tweede helft van januari 2009 en zullen zo’n zeven á tien jaar duren.

De inrichting past binnen de plannen voor het Oostvaarderswold, de toekomstige robuuste verbindingszone tussen het Horsterwold en de Oostvaardersplassen. Het Vaartplasgebied grenst daaraan. Mede hierdoor zal het huidige recreatief gebruik van de Vaartplas op termijn veranderen.

Tijdens de informatieavond wordt deze herinrichting toegelicht.

Programma
19.30 uur Ontvangst met koffie/thee
20.00 uur Welkom
20.05 uur Toelichting omgevingsontwikkeling
20.15 uur Toelichting verontdieping en baggertransport
20.35 uur Pauze
21.00 uur Gelegenheid tot stellen van vragen
21.30 uur Afsluiting

Met vriendelijke groet,

Laurina van Beuzekom
Communicatie Adviseur


Voor degenen die hier interesse in hebben: lees vooraf even de info op de BCWA site (www.hsvog.nl/bcwa) onder de knop 'Vaartplas'.
Terug naar boven Ga naar beneden
mark van
Gast




Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: vaartplas   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimedi 13 jan 2009 - 22:56

hej jos,
IK heb net je mails heen en weer van jou met ssb en zzl op de bcwa site gelezen.
1 woord "Super" cheers cheers Exclamation Exclamation
Denk dat vele vissers die er vissen je er dankbaar voor mogen zijn cyclops cyclops

groetjes mark
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimewo 14 jan 2009 - 10:04

mark van schreef:
Denk dat vele vissers die er vissen je er dankbaar voor mogen zijn cyclops cyclops
Degelijke plannen zijn meestal niet te stoppen, maar het is goed om te laten weten dat er wel op gelet wordt. Normaal gesproken had er waarschijnlijk een stukje in de Stentor gestaan (wie leest hem niet Laughing), en verder niks. Nu komt er steeds meer info boven, en komt er een informatieavond. Het zou natuurlijk kunnen dat die er sowieso was gekomen, maar dat weet ik niet.

We hebben gelukkig binnen de BCWA een nieuwe vrijwilliger die goed op de hoogte is met allerlei biologische wateraspecten (hoop dat ik het goed zeg), en die heeft mij attent gemaakt op de STOWA, want daar had ik nog nooit van gehoord. Hij kon alle antwoorden van ZZL op technische aspecten dan ook goed op waarde inschatten, dat maakt het antwoorden voor mij een stuk gemakkelijker.

Ben in ieder geval benieuwd wat er maandag allemaal verteld gaat worden, en of er (als het gebied voor de hengelsport verloren gaat) ruimte is voor compensatie, want je weet hoe SBB is: we maken het mooi, en dan sluiten we het af (op een enkel wandelpad na dan).

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimedo 15 jan 2009 - 14:05

Ik vermeld het nog maar even, omdat het ons allemaal aangaat: wéér veel nieuwe info over de Vaartplas en de Lage Vaart. Voor degenen die hier interesse in hebben: www.hsvog.nl/bcwa onder de knop 'Vaartplas'.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimevr 6 feb 2009 - 10:21

En dan tot slot: de tekening waarop je kunt zien hoe de plas er in de toekomst uit gaat zien staat op de website van de BCWA onder de knop 'Vaartplas'. Als er vragen of opmerkingen zijn hoor ik dat graag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimevr 13 feb 2009 - 23:27

De eerste foto:

Baggerstort Vaartplas. 1q4m84
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimedo 5 maa 2009 - 17:01

Ik heb enige tijd terug een mailtje gehad waardoor mij duidelijk werd dat het storten van bagger op de Vaartplas niet gebeurde op de manier waarop het afgesproken was. Vandaag heb ik een antwoord gekregen waaruit bleek dat men hiervan niet op de hoogte was, en intern één en ander heeft uitgezocht om te kijken waar de fout lag. Intern is men niet blij met dit soort missers, want zowel Zuiderzeeland als Staatsbosbeheer is erop gebrand dat alles gewoon netjes en volgens afspraak gebeurt. Dus zijn er maatregelen getroffen, en ga ik er vanuit dat het per direct, maar anders zeker met ingang van de volgende stortperiode (september t/m maart) geregeld is.

Ik heb wel een verzoek. Een ieder, die op de Vaartplas getuige is van dingen die hij niet vertrouwd, verzoek ik vriendelijk om even een mailtje naar mij toe te sturen. Hopelijk kan ik die vraag dan beantwoorden, maar anders stuur ik hem gewoon door.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimewo 11 maa 2009 - 16:50

Toevallig was ik aanwezig op de Lage Vaart toen er een baggerschuit langskwam. Ik heb 2 filmpjes gemaakt, bij de tweede kan je zien dat de boot langzaam omhoog komt omdat de bagger eruit loopt. Apart, ik dacht dat het veel sneller ging. Overigens liggen de kanten bezaaid met rietwortels, beetje rommelig allemaal.





.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimewo 11 maa 2009 - 17:03

En nog een paar fotootjes, meer foto's vind je op de BCWA site: www.hsvog.nl/bcwa

Baggerstort Vaartplas. 9h0w29

Baggerstort Vaartplas. 2a9zloo

Baggerstort Vaartplas. 2hnqmqh

Baggerstort Vaartplas. 9ftbpj

.
Terug naar boven Ga naar beneden
frans
Gast




Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimewo 11 maa 2009 - 21:53

dat riet en zo !.
komt van die baggerschuit af , als je op je flimpies kijkt zie je het zo leggen boven op de bagger.

mooi aandenken dan van lelystad Mad .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimedo 12 maa 2009 - 13:32

Klopt, direct ná het storten zag je het al naast de boot drijven. Ik heb zojuist een mailtje gekregen waarin staat dat ze gaan aankaarten dat het op de plas opgeruimd wordt. Pp de Vaart wordt wat lastiger, maar dat lijkt me wel logisch.

Dit soort dingen is overigens wel wat ik bedoelde met: "als je iets vreemds ziet, laat het me weten".
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene
Gast




Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Baggerstort vaartplas   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimezo 5 apr 2009 - 12:22

Het zal wel weer een van de vele smoezen zijn die gemeentes en provincies gebruiken om hun bagger te kunnen dumpen
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimevr 23 okt 2009 - 20:18

Ik heb overigens nog niks gehoord over storten, aangezien dat vanaf september weer kan. Mocht iemand wat zien, dan hoor ik dat graag natuurlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimema 30 nov 2009 - 11:11

Héél bijzonder allemaal:

CDA wil stekker uit Oostvaarderswold trekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimema 30 nov 2009 - 16:15

Jos Holla schreef:
Héél bijzonder allemaal:

CDA wil stekker uit Oostvaarderswold trekken.

Heeft dat dan nog verdere gevolgen voor de Vaartplas plannen , want volgens mij is dat opgenomen in datzelfde plan?

gr.
Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimema 30 nov 2009 - 16:33

Precies!

Maar het CDA "wil", dus het is nog niet zo ver.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimema 1 feb 2010 - 18:42

Okee, 2010 is weer begonnen, nieuw jaar, nieuwe bagger lol! lol! lol! .

Uiteraard ga ik weer proberen een vinger aan de pols te houden, en de eerste mailwisseling is inmiddels gestart. Je kan het lezen op de website van de BCWA, kliik op de tab "Vaartplas" en dan de link naar de correspondentie met Zuiderzeeland en Staatsbosbeheer in 2010.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimevr 20 aug 2010 - 15:37

Vanaf begin september komt er weer bagger uit Lelystad naar de Vaartplas.

op maandag 30 augustus en dinsdag 31 augustus houd het Waterschap Zuiderzeeland een informatiebijeenkomst over het baggeren in Almere, alle info vind je hier:

http://www.zuiderzeeland.nl/actueel/nieuws/@196331/nieuws/

Misschien leuk om eens bij te zijn? Ook deze bagger verdwijnt uiteindelijk in de Vaartplas.


Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimezo 19 sep 2010 - 16:14

Het storten van bagger in de Vaartplas is weer gestart, en deze keer wordt er gebruikt gemaakt van een stortkoker, dus al het gemopper vorig jaar is niet voor niks geweest. In Almere Stad is men begonnen met baggeren, de bagger wordt in een boot gestort en naar de Hoge vaart gebracht. Daar wordt het overgeladen in een grotere boot en via de lage vaart naar de Vaartplas gebracht.

Op de nachtviszone Kotterbos liggen allemaal buizen waarmee ze de bagger uit Almere Buiten weg gaan zuigen, en transporteren de bagger dan naar een depot achter het kotterbos. Als het water er dan uit is wordt het via de schans op de tweede foto ook in een boot gestort, en vervolgens eveneens via de kokers op de bodem gelegd.

Baggerstort Vaartplas. 11tsj1j

Baggerstort Vaartplas. Jpxwer

Zo, weten jullie dat ook weer Laughing Laughing .

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimezo 19 sep 2010 - 18:42

Eindelijk...baggeren!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimezo 19 sep 2010 - 18:48

OVB niet, maar wel het gedeelte bij jou achter. Kijk maar op de website van de BCWA: www.hsvog.nl/bcwa
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimezo 19 sep 2010 - 19:16

Dat bedoel ik! Eindelijk normale dieptes in de Molenbuurt, enz!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitimezo 12 dec 2010 - 15:39

Ik was vandaag even binnendoor terug gereden v/a lelystad , en kwam bij vaartplas aan waar in onderstaande tafereel weer aantrof............nu kan ik me herrineren dat dat vorig jaar vele malen erger was , maar volgens mij waren er ook maatregelen genomen om deze rommel tegen te gaan.

Baggerstort Vaartplas. 11h4efq

Baggerstort Vaartplas. 23r32om


gr.

Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Baggerstort Vaartplas. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baggerstort Vaartplas.   Baggerstort Vaartplas. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Baggerstort Vaartplas.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Baggerstort Vaartplas weer hervat.
» Nachtvissen op de Vaartplas.
» Winterwedstrijd 2009

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: