Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De winterwedstrijd van 2012.

Ga naar beneden 
+13
Martin Kersbergen
Hans de Jong
Tim Captein
Brian Tamerus
Henk Seyerlin
Wilco
Marco
Remco Stad
Johan
Rene Zwaap
Gaby
Marc Dronten
Jos Holla
17 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimewo 26 okt 2011 - 16:45

"De winterwedstrijd van 2012"

De winterwedstrijd van 2012. 2d8qt06

Ik was even op zoek naar het geschikte plaatje voor de aankondiging van deze wedstrijd, ik zocht iets in de geest van een rod pod in de sneeuw of zoiets. Maar ineens bedacht ik me dat het weer tegenwoordig toch wat onvoorspelbaar is geworden. In 2011 bijvoorbeeld hadden we heerlijk weer, vandaar dat ik vond dat we het maar op de meest positieve manier moesten benaderen: de winterwedstrijd van 2012

Qua concept denk ik dat we met de winterwedstrijd van 2011 wel een goede keuze hebben gemaakt door dezelfde werkwijze als de Vrije Slag te gebruiken: zelf een stek zoeken zodat je kan voorvoeren waarmee de kans op vis aanmerkelijk groter wordt. En het bleek te werken, er werd behoorlijk wat vis gevangen.

De winterwedstrijd van 2012. 2ag4xap

Hoe gaan we het doen?
we gaan dus weer het concept van 2011 gebruiken. Een wedstrijd waarbij je van tevoren je stek kan laten vastleggen, en waarbij je dus van tevoren een voerplek kan aanleggen. Bovendien vis je niet speciaal als koppel maar mag je ook met een team van meerdere personen vissen. Wel is er een maximum van 10 hengels per team (voor zover de optelsom volgens de VISpas dit toelaat). De eindscore wordt bepaald door het totale aantal gevangen vissen.

Je mag bij deze wedstrijd ook een radiografisch voerbootje gebruiken. Rubberboten e.d. zijn echter niet toegestaan i.v.m. de veiligheid van de deelnemers.

Het is niet toegestaan om de wedstrijd te vissen vanuit een auto of een bus, deelnemers moeten verplicht gebruik maken van een oval of tent.

De winterwedstrijd van 2012. T0ius8

Waar ga je zitten?
Vervolgens willen we graag weten waar je zou willen gaan zitten, want je mag zelf een locatie uitzoeken. Maakt niet uit waar, zolang je maar in Flevoland zit. De gekozen stek waar je met het team gaat vissen moet wel aan een paar voorwaarden voldoen:
1) de stek moet met de auto goed bereikbaar zijn, dit ten behoeve van de controle;
2) de stek moet ergens in Flevoland liggen, óók de randmeren én cultuurwateren mogen als stek gekozen worden. Omdat er overdag gevist wordt is de afstand naar bebouwing niet relevant.

De stek kan niet 'geclaimd' worden, dus als je de pech hebt dat er op de wedstrijddag de stek bezet is door vissers die niet met de wedstrijd meedoen dan is daar niks aan te doen. Overigens zullen wij er op toezien dat de gekozen stekken niet te dicht bij elkaar liggen.


Wanneer?
De inschrijving begint op maandag 5 december.

Uiterlijke inschrijfdatum mét stekgarantie: 11 december 2011

Aanvang wedstrijd: zondag 15 januari 7:00 uur;
Einde wedstrijd: zondag 15 januari 17:00 uur.

Inschrijfgeld:
10 euro per persoon. Er wordt bij afmelden voor deze wedstrijd géén inschrijfgeld terugbetaald, dit inschrijfgeld vervalt aan de organisatie en wordt besteed aan de wedstrijd.


Bijzonderheden mbt de inschrijving:

Het is niet toegestaan om in de periode tussen 5 en 11 december dezelfde plek als de vorige wedstrijd te claimen. Indien deze plek ná de 11e nog vrij is mag je hem uiteraard alsnog claimen.

Je hebt stekgarantie als je op uiterlijk zondag 11 december als enige voor een bepaalde stek hebt gekozen, én het verschuldigde inschrijfgeld voldaan is. Mochten er op dat moment meerdere gegadigden voor een bepaalde stek zijn, dan wordt er geloot. Op 12 december heb je in ieder geval zekerheid over jouw stek. Deelnemers die ná 11 december inschrijven kunnen alleen stekken aanvragen die op dat moment nog niet bezet zijn. Zodra ik merk dat er een dubbele boeking is voor een stek neem ik direct contact op met de betreffende teams.

Je mag na de inschrijving desgewenst toch een andere locatie claimen mits deze niet bezet is.


De vangsten: controle of niet?
We tellen bij deze wedstrijd op aantallen. Om te kunnen controleren of een vis tijdens de wedstrijd is gevangen krijgt iedere deelnemer een button waarmee hij of zij op de foto moet, alleen dán telt de vis mee. De linkerflank van de vis moet duidelijk op de foto staan, dus de kop in de rechterhand. Deze button krijg je kort vóór de wedstrijd thuisgestuurd.


IJs op het water: wat nu?
Mochten de vaarten dichtgevroren zijn dan wordt de wedstrijd met 2 weken uitgesteld. De vaarten gelden hierbij als richtlijn, mocht je gekozen hebben voor cultuurwater zal je dus alsnog moeten uitwijken naar de vaarten.


Na afloop .....
Na afloop gaan we voor de prijsuitreiking naar de Mc Donalds óf de manege (later meer hierover) in Almere Buiten.

De winterwedstrijd van 2012. 2qw31cn

De prijzen.
We hebben er (na aanleiding van de resultaten van een poll in het KCA café in 2011) wederom voor gekozen om deze wedstrijd niet met prijzen te werken, maar we gaan strijden om de wisselbeker die in 2011 door Rody en Mark is gewonnen.

Het 'te kloppen' team: Rody en Mark.

De winterwedstrijd van 2012. 35k8wue


De controle.
Ook voor deze wedstrijd zoeken we weer mensen die niet mee willen/kunnen doen, maar die tijdens de wedstrijd voor ons willen controleren. Je krijgt van ons de (voor jou) dichtstbijzijnde locaties door, en kunt op de tijdstippen die jou het beste uitkomt even een kijkje nemen. Gewoon even een gezellig babbeltje, maar ondertussen wel even goed rond kijken uiteraard. Even hengels en deelnemers tellen, en even kijken of er misschien andere dingen niet kloppen. Deze 'controleurs' zullen voor de deelnemers herkenbaar zijn. Interesse? Laat het ons even weten.

De winterwedstrijd van 2012. 2dsjlo9


Inschrijven?
Lijkt het je wat, en wil je inschrijven? Prima. Inschrijven kan via het volgende mailadres: inschrijvingen@live.nl

Wat willen we graag van je weten:

- de namen van de deelnemers;
- het nummer van de VISpas van iedere deelnemer;
- de naam van het team;
- de locatie waar je wilt gaan vissen.

De betalingsgegevens krijg je dan vervolgens via de mail toegestuurd.

Vragen of opmerkingen?
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan horen we dat graag, stuur een mailtje naar kca@live.nl.

De winterwedstrijd van 2012. Zusifk


Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimema 7 nov 2011 - 16:49

Ik wil dit jaar de winterwedstrijd aanvullen met een extraatje:

wie maakt de mooiste winterfoto???

Opdracht is simpel: ieder team maakt tijdens deze wedstrijd een foto waarvan zij denken dat het een kanshebber is om een prijsje te winnen. Dit hoeft geen man-vis foto te zijn, maar het mag van alles zijn. Denk aan een sfeerfoto, een leuke groepsfoto, een stekfoto, maakt niet uit.

De winnaar krijgt dan een kadobon, bedrag moet ik nog even over nadenken en met Chris overleggen, maar dat komt wel goed.

2 voorbeelden:

De winterwedstrijd van 2012. 19xufa

De winterwedstrijd van 2012. 2551g8n

Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimedo 1 dec 2011 - 15:31

Aankomende maandag is het 5 december, en starten we met de inschrijving voor de winterwedstrijd. Dussss ............ vergeet het niet als je mee wilt doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimedo 1 dec 2011 - 18:26

bericht staat al klaar alleen nog op verzenden klikken
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimevr 2 dec 2011 - 11:15

We tellen af. En nu maar hopen dat de vorst wegblijft .................. What a Face What a Face What a Face

Voorlopig ziet het er goed uit (afgezien van al het vocht .......):

De winterwedstrijd van 2012. B87r0l

Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimevr 2 dec 2011 - 17:18

hopelijk blijft het zo...zou wel lekker zijn sunny
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimevr 2 dec 2011 - 17:21

Ik heb me keuze al gemaakt qua stek , terugkijkend op de afgelopen twee jaar (winterwedstrijd) vis ik deze wedstrijd in mn eentje , maar hou de eer hoog voor twee ! cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimema 5 dec 2011 - 8:56

Marc Dronten schreef:
bericht staat al klaar alleen nog op verzenden klikken
Nou, je kan Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimema 5 dec 2011 - 13:35

Mag mij ook inschrijven jos samen met Rolff vis ik de winter wedstrijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimema 5 dec 2011 - 14:29

Is bij deze gebeurt
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimema 5 dec 2011 - 22:11

Jos Holla schreef:
Marc Dronten schreef:
bericht staat al klaar alleen nog op verzenden klikken
Nou, je kan Laughing Laughing Laughing


je hebt mail
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimema 5 dec 2011 - 22:46

Ik zag het, leuk. Morgen ben ik de hele dag onderweg, woensdag krijg je een bevestiging van me. Maar eigenlijk heb je die nu al Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimewo 14 dec 2011 - 14:19

Op dit moment hebben we 11 deelnemende teams, dat zijn er 3 minder dan vorig jaar Shocked Shocked ................... Nog liefhebbers?? affraid pale
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimewo 14 dec 2011 - 16:07

ja ja , ik doe gewoon mee hoor Very Happy

ik zoek nog een leuke steiger waar ik me auto kwijt kan cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimedo 15 dec 2011 - 23:44

is de derde hengel vergunning van 2011 nog geldig tijdens deze wedstrijd???

ik kan nog niet vinden waar ik die van 2012 kan bestellen
















Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimevr 16 dec 2011 - 11:13

Jos Holla schreef:
We tellen af. En nu maar hopen dat de vorst wegblijft .................. What a Face What a Face What a Face

Voorlopig ziet het er goed uit (afgezien van al het vocht .......):

De winterwedstrijd van 2012. B87r0l


Hoe staan de vooruitzichten er nu voor, Jos?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimevr 16 dec 2011 - 15:21

De winterwedstrijd van 2012. 2djdj6e

Prima dus, nog steeds geen vorst What a Face What a Face sunny Wel een beetje nattig komende dagen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimevr 16 dec 2011 - 17:27

Voor degenen die hun derde hengel vergunning straks niet op tijd binnen hebben:

mocht het zo zijn dat je de derde hengelvergunning niet op tijd voor de winterwedstrijd binnen hebt, neem dan een afschrift van de betaling mee zodat je kunt aantonen dat je hem wel betaald hebt. Maar als je hem nu meteen besteld zou het volgens mij toch goed moeten komen ........
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimeza 17 dec 2011 - 11:38

heb me betaalde vergunning voor het nieuwe jaar nog niet eens binnen Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimeza 17 dec 2011 - 11:49

Ik ook niet, maar ook dat komt vast wel goed .............. denk ik Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimeza 17 dec 2011 - 23:23

Jos Holla schreef:
Ik ook niet, maar ook dat komt vast wel goed .............. denk ik Laughing Laughing

ik wel

deze week de vispas voor 2012 in huis gehad
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimedi 20 dec 2011 - 9:34

Ik heb nog niks Shocked Shocked

Maar tot 2 januari geen vorst, dus dat ziet er goed uit tot nu toe .............. Hopelijk blijft het zo!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Johan

Johan



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimedi 20 dec 2011 - 13:57

ik had gister de nieuwe pas in de bus
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimevr 23 dec 2011 - 19:11

Inmiddels hebben we 12 teams, en ik heb begrepen dat menig team al met de voorbereiding is gestart. Sommige teams nemen dit zeer serieus, en dat is leuk. Wat ook opvalt is dat het bijna allemaal kleine teams zijn (behalve wij dan Shocked Laughing ), en dat er nog geen enkel team voor cultuurwater heeft gekozen, iets wat wel gewoon kan .........

Vandaag een team wat info ontfutseld, dus Wilco, we moeten de plannen bijstellen. Leg ik nog wel uit Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitimedo 29 dec 2011 - 13:15

Vanmorgen een drukke ochtend gehad: eerst voeren met Wilco, en toen Gaby helpen die ook ging voeren maar vast zat in de bagger Laughing Laughing Laughing . Jaja, het wil wat zo'n winterwedstrijd. Of wordt het een herfst wedstrijd?? Als er maar geen ijs ligt.

Trouwens ook nog een opmerkelijk moment: we waren met de auto van Wilco, en op weg naar huis stapte ik aan de bestuurderskant in. Ik had pas in de gaten dat het niet mijn auto was toen ik nog eens goed naar het dashboard keek .................. aderverkalking, nu al????

Straks een nieuw rigje knopen, ik heb me laten adviseren door iemand met veel ervaring met wintervissen, ik ben benieuwd!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De winterwedstrijd van 2012. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De winterwedstrijd van 2012.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 5Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Winterwedstrijd 2012: uitbreiding wedstrijdgedeelte of niet??
» Winterwedstrijd 2009
» Winterwedstrijd 2010 vooruitblik.
» Winterwedstrijd 2010.
» Winterwedstrijd 2014.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: De Heerema Schaal, evenementen en wedstrijden van de KCA.-
Ga naar: