Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De winterwedstrijd van 2012.

Ga naar beneden 
+13
Martin Kersbergen
Hans de Jong
Tim Captein
Brian Tamerus
Henk Seyerlin
Wilco
Marco
Remco Stad
Johan
Rene Zwaap
Gaby
Marc Dronten
Jos Holla
17 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: winterwedstrijd   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimema 16 jan 2012 - 17:59

Gisteren heeft team "de snelwegschutters" Martin en Paul voor de eerste keer deelgenomen aan een wedstrijd georganiseerd door de de KCA. Al enige weken hadden wij de A 27-stek aan de Hoge Vaart aangevoerd met heerlijke boilies. Na ons gemeld te hebben bij Jos gingen onze voerboten de vaart in om de boilies en rigs op de door ons uitgekozen plaatsen te droppen. Omdat Rijswaterstaat de verlichting onder de brug aan had gezet was dit een koud kunstje. Rond 8.00 uur kreeg Martin een rum op de hengel die het verst onder de brug lag en kon even later een mooi polderschub van 10.8 kilo op de mat verwelkomen. Dat gaf hoop voor de rest van de dag, maar helaas verder niets gevangen. Wel veel vals alarm op de piepers of wakers die maar één keer omhoog of omlaag gingen. Alleen dat leverde geen vis op. Ook niet nadat kortere rigs, kleinere haken en kleiner aas waren bevestigd. Met als afsluiting de MAc al met al een topdag. Wij zulllen vaker van de partij zijn.
De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 P1020008u

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimema 16 jan 2012 - 21:03

De Winterwedstrijd 2012

Ook dit jaar weer de winterwedstrijd van de KCA.
Je zou zeggen dat zo'n wedstrijd duurt van de ochtend tot de avond op de wedstrijddag, maar niets is minder waar...
De wedstrijd begon al ongeveer twee maanden geleden op het moment dat Jos langzaam aangeeft dat de wedstrijd doorgaat!

Eerst ff overleggen of mn winterkarperwedstrijdvismaat (goeie voor wordfeut) ook kan en zin heeft, want een maand daarvoor zou hij vader worden..., er kan dan van alles tussenkomen natuurlijk.
Maar groen licht was snel gegeven. Manfred, nog van harte, kerel.... (waar blijven de foto's op KCA?? Laughing )

Dan een plan maken met de wetenschap van vorig jaar.
Goeie stek kiezen, welke bollen, voerstrategie enz.... dat was toch wel een avondje voorbereiden..., dus de wedstrijd was toen al begonnen.
Dan is eindelijk de datum bekend en de inschrijving een feit..., kiezen om risico te nemen met voeren terwijl anderen de stek ook nog kunnen claimen...
Toch voeren dus...

Gelukkig bleek onze stek niet geclaimed en konden we de voercampagne iets opvoeren.
Voor de bol kozen we onze eigen vismeelbol gedraaid door Arie: de HWL9 secret Cool (we hebben hem maar een naam gegeven).

De laatste week nog ff bij elkaar komen om de laatste dingen door te spreken en het voeren intensiveren, want het idee was dat de regen en daarbij behorende stroming de vis aardig heeft doen zwemmen. en we willen ze natuurlijk wel op de stek hebben.
Om de stek toch de nodige rust te geven besloten we er niet te vissen.

Maar dan is de dag bijna aangebroken en nog is de voorbereiding niet klaar (laat ik voor mezelf spreken Laughing )
Na een lange dag op de ski(snowboard)piste met het werk, kom ik rond 00:00 uur thuis, maar check eerst nog even alle spullen waar ik de wedstrijd mee ga vissen.
Maak ff nieuwe onderlijntjes en beaas ze gelijk, want hier thuis is het warm en dat zou, zo was voorspeld, op de stek niet zo zijn.
Kortom ik was er om 01:15 uur helemaal klaar voor. Toch nog ff naar bed om de wekker te laten afgaan om 05:15 uur...

Tuut, tuuuut, tuuuuuuuut, tuuuuuuuuuut......., *&^%$#@wekker!!
Pfoe..., koppijn... (zoveel heb ik toch niet gedronken in de apresski???)

Uit bed snel douchen en alles in de auto.
Goed voorbereid ga ik naar de stek en kom daar om 06:15 uur aan om alles op te zetten.
Manfred zou aan de overkant gaan zitten en die had ik nog niet gezien..., eerst ff smssen dat ik er al ben Laughing .
Ook hij sluit 10 minuten later aan op zijn stek. Ook hij gaat installeren.

2 minuten voor zeven ben ik er helemaal klaar voor en krijg om 07:00 uur het verlossende telefoontje van Manfred wat er moet gebeuren met de button. en vaar mn eerste lijn uit.
Heerlijk zo'n goeie voorbereiding, geen stress...
Tenminste, ik had geen stress... Bij Manfred lag dat ietsjes anders...
Daar kwam een vervelend probleem naar boven.
Ik lag inmiddels met twee lijnen naar verschillende stekken die ik eerder met de diepte meter had gevonden. (wereld bootje)
Telefoon: Manfred....
Waarom gaat het bootje steeds rondjes varen????
Embarassed Question Question Question
Dat is een nadeel als je dan aan de overkant zit...
Het was de bedoeling dat Manfred met mijn "oude" bootje zou gaan vissen.
Nu viel dat in het water....

Telefoon: Manfred...
Ik ben het nu al helemaal zat..., ik ga ff tot rust komen en misschien nok ik er wel mee... Shocked
Nou Manfred..., ga eerst ff een bakkie koffie drinken en rustig worden en dan zien we met 15 minuten wel verder...
Je kan altijd gooien..., gooi ik er maar geruststellend uit..., maar ik voelde wel vreselijk met hem mee...

Plons, dat was de eerste van Manfred en Plons.., de volgende.
Hij ging door...., fewwww, gelukkig!!!

Maar toch zat het me niet lekker..., dat bootje deed het normaal altijd!!
Dan maar eens een maat bellen die toch zou komen of hij wat gereedschap mee wilde nemen om te sleutelen aan de boot om nog wat te redden voor Manfred.

Dan is het 09:00 uur en krijg ik een beetje leven..., en een run. gelijk oppakken die hengel...
Shit mis.., nee toch niet. een brasem had de bol te pakken.
Even onthaken in het water en net doen of er niets gebeurd is...., en weer uitvaren.
Dan om 10:00 uur de eerste echte run en hangen.
Wat voelt die goed..., kon wel een betere vis zijn.
Ondanks dat we de winterwedstrijd vissen, vechten ze behoorlijk, vind ik.

Dan de foto maken met een nieuwe camera en een button en en en... was toch ff klooien, maar uiteindelijk gelukt!
15 pond en 75cm was toch een lekkere vangst.
Snel weer terug het water in en vraag of hij z'n vader en opa wil sturen... (beetje flauw, ik weet het)

Inmiddels is het kwart voor elf en belt manfred me weer.., ik neem huiverig op...
"Mart, ik zit echt te balen en kijk die boot nog ff na en wat denk je????"
"ik weet het niet" zeg ik aarzelend...
"Het stekkertje van de linkerproppeller zat er niet in..." en toen was het heel ff stil..., misschien maar een paar seconden, maar het voelde als een minuut.
Snel de hengels binnen halen en uitvaren...

Dan zijn we echt met z'n tweëen aan het vissen zoals we wilde...

Dan is het erg rustig en vallen de vangsten tegen en mijn andere vismaat Robin komt ff buurten met de gereedschappen en leg hem het verhaal uit.
Ook komt Maarten Esmeijer nog ff buurten...
Eerder had ik ook al controle gehad van bromsnor Ruud, Gefeliciteerd met je nieuwe baan, Ruud!!!

Ik zeg tegen Robin dat ik tussen 12:30 uur en 13:00 uur nog een vis verwacht.
En 12:55 uur gaat de andere Delkim af en hangen...
Deze voelt ook goed! En een paar minuten later ligt de tweede Karper op de mat.
15 pond en 77cm.
Met twee man op de stek extra was de foto een koud kunstje, dank heren!!

De tijd verstrijkt en de zon doet goede zaken met de temperatuur en de dag.
Wat een heerlijk weer om zo te vissen!!!
Maar frustrerender is dat de vangsten verder uitblijven...., en ik het idee heb dat Dennis Rademaker en Dennis Rik samen en Arie en Rolff hebben zitten knallen...
Mark en Rody zag ik dit jaar als outsiders, ondanks de winst vorig jaar, omdat zij heel laat een stek hadden gevonden.
Dus geen illusie dat we enige betekenis zouden spelen in de uitslag.
Maar dat we 200% beter presteerden dan vorig jaar was op zich een winst en dat het er maar twee waren heeft niet aan de voorbereiding gelegen.
Eigenlijk best relaxed.

Nog even de brief nakijken hoe laat we verwacht zouden worden in de Mac...
18:00 uur stond er...
Als ik op tijd thuis ben kan ik dus nog ff heerlijk douchen en opfrissen en dan pas naar de Mac!
17:45 uur kwam ik er aan en tot mijn verbazing was iedereen al bijna klaar met eten..., jammer hoor...
Maar gelukkig nog op tijd voor de prijsuitreiking...

De prijsuitreiking zal Jos wel beschrijven, dus ik hou het bij het feit dat manfred en ik blij zijn met de 3e prijs in de winterwedstrijd en feliciteren de winnaar met 12 vissen!!!
Proficiat!!!

Jos, Weer bedankt voor de organisatie!!!
Manfred, succes met de slapeloze nachten en vieze luiers!!! Laughing

Tot een volgende keer!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimema 16 jan 2012 - 21:43

Kan niets anders zeggen dat het een heel mooi open verslag is geworden mart.
Goed bezig geweest, toch 2 vissen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimema 16 jan 2012 - 23:59

He maatje,
Als je net zo kon vissen als lullen/schrijven hadden we geen enkele kans om ook maar iets te winnen.
Leuk verslag Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimedi 17 jan 2012 - 11:08

Leuk verslag Martin... Very Happy Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen

Jeroen



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Mooi Hoor!   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimedi 17 jan 2012 - 13:10


Mooi verslag Martin! En vis lol! lol!

Helaas moest ik werken, Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Gr.

Jeroen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Engel

Tom Engel



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimedi 17 jan 2012 - 17:20

Leuk verslag Martin, 2 vissen is helemaal niet slecht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimedi 17 jan 2012 - 18:09

Dank jullie wel!!
Was ff een uurtje zitten, maar dan heb je ook wat...
Terug naar boven Ga naar beneden
Martijn Gerritsen

Martijn Gerritsen



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimedi 17 jan 2012 - 18:33

leuke verhalen...

ik wou ook graag mee doen maar moest dat weekend werken ...
hopelijk de volgende wedstrijd ,lijkt me leuk ...

martijn
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimedi 17 jan 2012 - 19:09

Martin schreef:
Dank jullie wel!!
Was ff een uurtje zitten, maar dan heb je ook wat...
Een uur voor zo'n stukje?????


Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimedi 17 jan 2012 - 19:15

Jos Holla schreef:
Martin schreef:
Dank jullie wel!!
Was ff een uurtje zitten, maar dan heb je ook wat...
Een uur voor zo'n stukje?????


Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Waar is jou "stukje" dan?? clown
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimedi 17 jan 2012 - 19:22

Ben ik al 4 uur mee bezig en nog niet klaar ........ ga er binnenkort maar voor zitten Laughing

Voorlopig wacht ik nog op wat foto's ..........
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimedi 17 jan 2012 - 19:25

Jos Holla schreef:
Ben ik al 4 uur mee bezig en nog niet klaar ........ ga er binnenkort maar voor zitten Laughing

Voorlopig wacht ik nog op wat foto's ..........

Dat moet dan qua tekst 4x zo lang zijn dan mijn verslagje...
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimedi 17 jan 2012 - 19:37

4x ?????? lol! lol! lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimedi 17 jan 2012 - 20:21

Dat beloofd wat...
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimewo 18 jan 2012 - 18:26

Nou, het staat erop. Kostte me erg veel moeite omdat het uploaden om de één of andere reden niet wilde lukken, maar goed ............. Veel kijk en leesplezier!!

Voor de duidelijkheid: het staat op de website: www.hsvog.nl/kca
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimewo 18 jan 2012 - 18:48

Leuk om te lezen dat men het weer naar z`n zin heeft gehad... cheers cheers cheers

Top verslag weer Jos, zo met de geschreven stukjes erin...op naar de volgende ... cheers cheers cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimewo 18 jan 2012 - 19:28

leuk verslag weer Jos!!!!!!!!!!

eigenlijk tel ik de dubbelrun wel mee

niet dat wij daardoor winnen,maar de marathon en de vrije slag zijn we gewoon beter in:lol!: lol! lol! lol!

hoop dat Huub en zijn team dan ook meedoen gezellig!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimewo 18 jan 2012 - 19:35

Marc Dronten schreef:
eigenlijk tel ik de dubbelrun wel mee
Sorry, ik moet streng doch rechtvaardig blijven ............. Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimewo 18 jan 2012 - 20:10

Tering,, ik laat nooit geen ander meer even een foto nemen, godver de.....
Eerlijk is eerlijk jos, hij is niet goed zichtbaar, je hebt gelijk.
Mooi verslag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Johan

Johan



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimewo 18 jan 2012 - 20:38

leuk verslag jos . . en arie als ik had geweten dat de complete butten op de plaat moest had ik daar zeker op gelet . maar dat had ik niet gehoord van jullie . maar een 3e plaats toch ook mooi .
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimewo 18 jan 2012 - 21:07

Jos, je moet een boek gaan schrijven. Very Happy Ziet er weer top uit.

@ Johan, zelf de prijs van de mooiste foto van 2011 en het dan verprutsen voor Rolff en Arie. Twisted Evil Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimewo 18 jan 2012 - 22:30

lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimewo 18 jan 2012 - 22:43

Mooi verslag Jos...
Sommige stukken herkende ik wel wat in... Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitimedo 19 jan 2012 - 15:21

Verslag ziet er weer netjes en verzorgd uit hoor ! ( zoals gewoonlijk ) Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De winterwedstrijd van 2012.   De winterwedstrijd van 2012. - Pagina 4 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De winterwedstrijd van 2012.
Terug naar boven 
Pagina 4 van 5Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Winterwedstrijd 2012: uitbreiding wedstrijdgedeelte of niet??
» Winterwedstrijd 2009
» Winterwedstrijd 2010 vooruitblik.
» Winterwedstrijd 2010.
» Winterwedstrijd 2014.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: De Heerema Schaal, evenementen en wedstrijden van de KCA.-
Ga naar: