Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Karpersterfte Almere.

Ga naar beneden 
+2
Wim de Haan
Jos Holla
6 plaatsers
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Karpersterfte Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Karpersterfte Almere.   Karpersterfte Almere. Icon_minitimedi 20 aug 2013 - 18:34

Wederom bereiken mij berichten over karpersterfte op de Leeghwaterplas en het Weerwater, bijzondere is wel dat het Waterschap en de HSV van niks weten (bij wijze van spreken dan) en dat de gemeente al aan het ruimen is. Morgen hoor ik meer, maar blijf dergelijke zaken vooral melden als je wilt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wim de Haan

Wim de Haan



Karpersterfte Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karpersterfte Almere.   Karpersterfte Almere. Icon_minitimedi 20 aug 2013 - 19:44

wij zijn gisteravond de leeghwaterplas helemaal langs gelopen en ik heb geen dode vis gezien op 1 baars na die voor de sluisdeur lag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Karpersterfte Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karpersterfte Almere.   Karpersterfte Almere. Icon_minitimedi 20 aug 2013 - 20:16

Ze zijn gisterenmiddag geruimd. Hoprlijk blijft het daarbij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wim de Haan

Wim de Haan



Karpersterfte Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karpersterfte Almere.   Karpersterfte Almere. Icon_minitimedi 20 aug 2013 - 21:06

weet je ook of het om veel vis ging Question
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Karpersterfte Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karpersterfte Almere.   Karpersterfte Almere. Icon_minitimedi 20 aug 2013 - 21:36

Stuk of 40 hoorde ik ......
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddy Pieters

Eddy Pieters



Karpersterfte Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karpersterfte Almere.   Karpersterfte Almere. Icon_minitimewo 21 aug 2013 - 8:45

Dat is nog behoorlijk wat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Karpersterfte Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karpersterfte Almere.   Karpersterfte Almere. Icon_minitimewo 21 aug 2013 - 12:51

Ik ben net even wezen kijken maar kon niet veel zien. Het zou me niet verbazen als het om kadavers van de vorige sterfte gaat die nu verlost uit de waterplanten boven komen drijven. Er wordt op internet gesuggereerd dat het een virus is maar dat kan je niet zomaar zeggen, dat moet op een levende zieke vis onderzocht worden en dat is de vorige keer wél gebeurt (geen virus) maar deze keer zeker niet.

Maakt het allemaal niet minder vervelend, ik ben er nog mee bezig en als ik meer info heb kom ik er op terug.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sander Timmers

Sander Timmers



Karpersterfte Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karpersterfte Almere.   Karpersterfte Almere. Icon_minitimewo 21 aug 2013 - 15:24

In de verbinding van het weerwater en leeghwaterplas lagen gisteren ook twee karpertjes dood.
Terug naar boven Ga naar beneden
Remco Stad





Karpersterfte Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karpersterfte Almere.   Karpersterfte Almere. Icon_minitimedo 22 aug 2013 - 12:13

Gister heb ik ook een dode karper op het Weerwater aangetroffen. Op deze ene dode schubkarper na geen andere dode vissen gezien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Karpersterfte Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karpersterfte Almere.   Karpersterfte Almere. Icon_minitimevr 23 aug 2013 - 12:44

Na overleg met de gemeente hebben we geconcludeerd dat het hier om 'oude lijken' gaat die door gasvorming bij het rottingsproces uit het wier naar boven komen drijven. Virussen zijn niet aangetroffen, botulisme (een milde variant) beperkt zich tot Beatrixpark en een stukje Weerwater en hiervoor worden geen extra maatregelen genomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Karpersterfte Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karpersterfte Almere.   Karpersterfte Almere. Icon_minitimewo 28 aug 2013 - 12:32

Hopen maar dat het idd oude kadavers zijn, en alles verder rustig blijft.
Thx voor update weer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Karpersterfte Almere. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karpersterfte Almere.   Karpersterfte Almere. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Karpersterfte Almere.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Adoptieplan SKP Almere.
» 2e uitzetting SKP Almere: 24-11-2012
» Bootjes in Almere
» Baggeren Almere Buiten.
» Weerwater Almere.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: