Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.

Ga naar beneden 
+8
Jan Sturkenboom
Henk Seyerlin
Rene Zwaap
Hans de Jong
Don Seur
Gaby
Marc Heerema
Jos Holla
12 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimevr 10 sep 2010 - 19:12

Ik heb vandaag tijdens een VBC excursie het concept van de Federatie Oost Nederland aangekaart: een nachtvispas voor 10 euro, en een derde hengelvergunning voor 25 euro (overal geldig).

Die nachtvispas heeft iedereen die gaat nachtvissen dan nodig, óók in juni, juli en augustus. Ik ben daar zeker een voorstander van, en wat mij betreft werken we daar naartoe. Iemand daar een (andere) mening over?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimevr 10 sep 2010 - 23:13

...een vierde hengel??
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimeza 11 sep 2010 - 6:22

Amehoela, is mij rodpod niet geschikt voor Laughing Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimeza 11 sep 2010 - 9:20

goed plan!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimeza 11 sep 2010 - 11:30

Ik vindt het op zich een goed plan.
Maar is de nachtvispas dan ook overal geldig? Anders word het
volgens mij alleen duurder dan het concept wat we nu hebben.
Zeker omdat je de nachtvispas dan ook in de maanden juni, juli en
augustus nodig hebt.
Dat betekend voor mij dat ik er dan ook eentje voor mijn zoontje moet
aanschaffen, voor 1 of 2 nachtjes die hij mee wil. Verder vist hij namelijk
alleen maar overdag en heeft dan genoeg aan zijn jeugdvispas.

Groetjes Dennis
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimeza 11 sep 2010 - 19:14

En alsjeblieft geen 4e hengel, moet ik weer naar Chris...........
Maar een vergunning voor overal.....lekker hoor Laughing

Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimeza 11 sep 2010 - 23:22

Ik ben het wel eens met 1 nachtvispas voor het hele jaar en apart een 3e hengelvergunning....voor de prijs van 10 en 25 euro... cheers

Terug naar boven Ga naar beneden
Don Seur

Don Seur



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 1:31

De vergunning voor 3e hengel lijkt mij wel een goed plan.

Maar een speciale vergunning voor nachtvissen ben ik minder voor.
Vooral voor de niet frequente nachtvisser lijkt me dit een drempel.
En zoals Dennis al aangaf, als je iemand meeneemt dan moet daar ook nog eens een vergunning voor komen. Ik denk dat in de praktijk dan veel wel gaan nachtvissen maar geen vergunning nemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 11:15

De nachtvispas die je ten alle tijde dan nodig zou hebben is alleen geldig in de maanden juni, juli en augustus, en de overige maanden alleen op de aangewezen zones.Die 10 euro lijkt me nou persoonlijk niet zo'n probleem. Wat wel lastig is, is wanneer je iemand een keertje mee wilt nemen, dat klopt.

Wat een heel groot voordeel is, is dat je er regeltjes aan kunt verbinden, zodat je een heleboel onduidelijkheid kan ondervangen. Denk hierbij dan vooral aan kampementen (als op een camping), vissen vanuit campers en caravans (wildkamperen?) en zeker niet op de laatste plaats de kampvuren. En je kan hem innemen bij wangedrag.

Gaandeweg kan je die nachtvispas combineren met andere Federaties, waardoor de mogelijkheden steeds ruimer worden. Er wordt bovendien steeds meer viswater ingebracht in de Landelijke Lijst, wat dat betreft is er wel een ontwikkeling aan de gang.

Hoe het bij de andere Federaties met jeugd geregeld is weet ik niet, dus daar kan ik even niks over zeggen. Zo ver is het ook nog niet.

Overigens wordt bij de Federatie Oost Nederland de opbrengst van de Nachtvispas gespendeert aan BOA's, dus het komt de controle ook ten goede.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Don Seur

Don Seur



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 12:37

Jos, je hebt wel gelijk met het voordeel dat je er regels aan kunt verbinden maar..

Ik vind het wel jammer dat de regels die je noemt voor een groot deel in mijn ogen vanzelfsprekend zijn. Een kwestie van respect hebben voor de omgeving en voor de vissers die na je komen. Ik denk dan vooral aan schoonhouden van de plek, geen overlast veroorzaken en meer van dat soort.

Maar misschien is dit wel de enige manier om het in de hand te houden. Geldt ook hier weer dat een kleine minderheid het verpest voor de goedwillende karpervisser? Boy, wat filosofisch voor de zondag.... Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 12:43

Wat je doorgaans merkt is dat karpervissers met een nachtvispas het prima voor elkaar hebben, en de rest vaak niet. Hoewel dit beeld vannacht ook niet helemaal klopte Laughing . En die regels zijn echt niet vanzelfsprekend, integendeel ............
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 14:17

Jos Holla schreef:
Ik heb vandaag tijdens een VBC excursie het concept van de Federatie Oost Nederland aangekaart: een nachtvispas voor 10 euro, en een derde hengelvergunning voor 25 euro (overal geldig).

Die nachtvispas heeft iedereen die gaat nachtvissen dan nodig, óók in juni, juli en augustus. Ik ben daar zeker een voorstander van, en wat mij betreft werken we daar naartoe. Iemand daar een (andere) mening over?

OVERAL???? Je bedoelt niet landelijk hiermee toch????

En die nachtvis pas is buiten Juni, Juli en Augustus alleen op de aangewezen zones geldig, maar is er al iets bekend of die zones uitgebreid worden??
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 14:21

Klinkt allemaal verder nog niet zo slecht moet ik zeggen dat plan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 14:58

Met overal geldig bedoel ik wateren van de Fedeatie Gooi en Eemland. Met betrekking tot de zones komen er 2 bij rondom Almere, en 1 ergens bij Swifterband. Althans, dat is de bedoeling. De Federatie had ze nog niet aangevraagd, hopelijk inmiddels wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 15:01

Ok Jos, Thx voor snelle reactie en uitleg. Plan klinkt goed mijns inziens, en uitbreiding van de zones, en zelfs bij Swifterbant klinkt natuurlijk helemaal toppie!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 15:25

Overigens is het nog maar een idee, hé. Meer nog even niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 15:29

Dat snap ik, maar er is in ieder geval leven in de brouwerij, en zover klinkt het niet slecht. Dus laten we positief blijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimema 13 sep 2010 - 6:59

Jos Holla schreef:

Die nachtvispas heeft iedereen die gaat nachtvissen dan nodig, óók in juni, juli en augustus. Ik ben daar zeker een voorstander van, en wat mij betreft werken we daar naartoe. Iemand daar een (andere) mening over?

Dat houdt in dat ik voor de meeste KCA evenementen , een extra pas moet kopen om te kunnen deelnemen ? (beetje krom voor iets dat ik nu gratis heb)
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimema 13 sep 2010 - 8:04

Ik denk dat Rene een punt heeft.

Het is dan alleen nog maar voor actieve leden interessant.
Mensen die nu gewoon een vispas kopen en in de jun/aug eens een nachtje vissen zullen hier niet blij mee zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimema 13 sep 2010 - 11:08

Zal die 10 euro echt een struikelblok zijn???

Struikelblokken los ik graag op, hoor Wink .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimema 13 sep 2010 - 11:40

Jos, ik ben het helemaal met je eens wat is nou 10 euro. Men kan wel allemaal voer en spullen aanschaffen maar 10 euro ligt gevoelig. Ik blijf van mening dat het nog te goedkoop is en juist de maanden juni, juli en augustus zijn de maanden waar de meeste klachten komen over rotzooi, lawaai en belachelijk grote tenten met caravan's.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimema 13 sep 2010 - 11:43

dennis ambu. schreef:
Jos, ik ben het helemaal met je eens wat is nou 10 euro. Men kan wel allemaal voer en spullen aanschaffen maar 10 euro licht gevoelig.Ik blijf van mening dat het nog te goedkoop is en juist de maanden juni, juli en augustus zijn de maanden waar de meeste klachten komen over rotzooi, lawaai en belachelijk grote tenten met caravan's.

Gaat mij om de KCA evenementen daarbuiten vis ik zo goed als nooit meer snachts , maar goed Jos zal Jos niet zijn als daar gee oplossing voor zou zijn , denk je nou echt dat ik loop te mierenneuken over 10 eurie...... Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimema 13 sep 2010 - 11:45

Moeilijk blijft altijd dat je nooit in andermans portemonee kan kijken (bij mij zie je overigens verdomd weinig tegenwoordig affraid ), maar onoverkomelijk lijkt het me niet. En indien dat wel zo is: wij hebben een zeer creatieve vereniging, en hebben bijna overal een oplossing voor Laughing Laughing .

Maar nogmaals: allemaal speculatief, hé!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimema 13 sep 2010 - 11:59

Hoi Rene,

Het is niet persoonlijk bedoeld maar heb inmiddels langs de waterkant ook al meerdere dingen over die 10 euro gehoord. En ik vind dat als je aan een wedstrijd meedoet die dan ook s"nacht is gewoon moet mee kunnen doen en niet een apparte nachtvergunning moet aanschaffen voor alleen die ene keer. Je moet natuurkijk wel een gewone vis pas hebben. Ben en blijf alleen wel van mening dat 10 euro te goedkoop is de drempel voor de niet serieuze visser licht nog te laag. En voordat het begrip niet serieuze visser verkeerd word begrepen ik bedoel daarmee de mensen die langs de waterkant een feestje maken onder het mom ik leg een paar hengels uit en ben aan het nachtvissen!!??.

Gr Dennis
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitimema 13 sep 2010 - 12:54

Precies. En als er een nachtvispas is hoef je niet te discussieren wat wel en niet normaal is, dat staat dan namelijk omschreven. Dus innemen en vertrekken, en de volgende keer weer gewoon wegsturen omdat ze dan geen pas meer hebben. Alles staat en valt natuurlijk met controle ..........

Duurder hoeft hij voor mij zeker niet te worden, ik zie het alleen maar als een middel om op te kunnen treden. Dat werkte afgelopen weekend ook heel goed op de nachtviszone bij iemand die hem wel had, maar niet handelde overeenkomstig de regeltjes. Discussie is dan niet nodig, optreden heel eenvoudig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!
» Aanvraag nachtvispas / derde hengelvergunning
» Gebruik van een derde hengel in Flevoland.
» Is een spod rod of marker rod een derde hengel?
» Gebruik van de derde hengel op de nachtviszones van de Federatie.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: