Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De Vrije Slag 2011.

Ga naar beneden 
+15
Marco
Jeffrey Haak
Ruud Hinse
Leo ten Hoeve
Marc Dronten
Jan Sturkenboom
Henk Seyerlin
Brian Tamerus
Hans de Jong
Wilco
Marc Heerema
Gaby
Rene Zwaap
Johan
Jos Holla
19 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimezo 9 jan 2011 - 10:25

"De Vrije Slag 2011".

Ook in 2011 organiseren we weer de Vrije Slag, een wedstrijd in een geheel nieuwe vorm. Een wedstrijd waarbij géén parcours wordt uitgezet, een wedstrijd waaraan je als team kunt deelnemen, een wedstrijd waarbij alleen op aantallen wordt gevist, en een wedstrijd waarbij je niks kan winnen, behalve een mooie wisselbeker én eeuwige roem!!.

Een wedstrijd waarbij we vertrouwen op eerlijkheid, een wedstrijd die je de mogelijkheid geeft om samen met je vismaten een parcours te bemannen, een wedstrijd waarbij je van tevoren kan voeren, en een wedstrijd die gezellig wordt afgesloten met een barbecue. Helaas wel een wedstrijd waar je, als je niet in Flevoland woonachtig bent, wat meer energie in moet steken om een voerplek te maken en bij te houden.

De Vrije Slag 2011. 1rx7vl

Lijkt het je wat, en wil je meedoen?
Als je mee wilt doen willen we om te beginnen weten met hoeveel personen je mee wilt doen. We werken deze wedstrijd zoals gezegd niet met koppels, maar met teams. Wil je met 2 man een team vormen? Prima. Maar ook een team van 4 man kan!

De score.
We gaan het aantal vissen niet meer delen door het aantal deelnemers, want dat geeft toch een vreemd beeld. We kiezen ervoor deze keer voor om gewoon het totale aantal vissen te tellen, ongeacht het aantal deelnemers. Deelnemers die een 'derde hengel vergunning' hebben kunnen deze ook gebruiken, maar er mogen per team maximaal 10 hengels worden ingezet!

De locatie.
Vervolgens willen we graag weten waar je zou willen gaan zitten, want je mag zelf een locatie uitzoeken. Maakt niet uit waar, zolang je maar in Flevoland zit. De gekozen stek waar je met het team gaat vissen moet wel aan een paar voorwaarden voldoen:

1) de stek moet voor de controleurs goed bereikbaar zijn, dit ten behoeve van de controle;
2) geschrapt;
3) de stek moet ergens in Flevoland liggen, óók de randmeren mogen als stek gekozen worden;
4) een team moet wel bij elkaar zitten;
5) een team moet in hetzelfde watergedeelte vissen.

De stek kan niet 'geclaimd' worden, dus als je de pech hebt dat op de wedstrijddag de stek bezet is door vissers die niet met de wedstrijd meedoen dan is daar niks aan te doen. Overigens zullen wij er op toezien dat de gekozen locaties niet te dicht bij elkaar liggen.

Voor deze wedstrijd geldt het wedstrijdreglement voor de marathon, en let dan vooral op punt 4: uitvaren tot op werpafstand! Punt 8 geldt voor deze wedstrijd niet.


Wanneer?
Aanvang: vrijdag 15 juli 17:00 uur;
Einde: zondag 17 juli 13:00 uur.
Inschrijfgeld: 10 euro per persoon. Alle info over inschrijven en betalen vind je hier.


Inschrijving en andere regeltjes mbt de inschrijving

De “inschrijving met voorkeur” start op zondag 9 januari en stopt op vrijdag 14 januari. Iedereen kan zich in die periode aanmelden en aangeven op welke locatie het team wil gaan zitten.

Let op: het is voor deelnemers die de afgelopen keer ook meededen deze eerste inschrijfperiode niet toegestaan om dezelfde locatie als de vorige keer te kiezen. Zij zullen dus in eerste instantie een andere locatie moeten kiezen. Mocht de ‘oude’ plek op de 15e nog vrij zijn, dan kunnen ze die plek alsnog kiezen. Niemand kan dus op dezelfde locatie als vorig jaar vissen.

Je hebt stekgarantie als je op uiterlijk 14 januari als enige voor een bepaald parcours hebt gekozen. Mochten er op dat moment meerdere gegadigden voor een bepaald gedeelte zijn, dan wordt er geloot. Op 15 januari heb je in ieder geval zekerheid over jouw stek. Deelnemers die ná 14 januari inschrijven kunnen alleen stekken aanvragen die op dat moment nog niet bezet zijn.

Je hebt de vrijheid om aan de wedstrijd te beginnen wanneer je maar wilt, als het startmoment maar tussen de bovengenoemde tijdstippen zit. Je dient wel vooraf even aan te geven of je later begint, dit ten behoeve van de controle.

Er wordt bij afmelden géén inschrijfgeld terugbetaald, dit inschrijfgeld vervalt aan de organisatie en wordt besteed aan de wedstrijd.

De Vrije Slag 2011. 1y7imf

De vangsten: controle of niet?
We tellen bij deze wedstrijd op aantallen. Om te kunnen controleren of een vis tijdens de wedstrijd is gevangen krijgt iedere deelnemer een button waarmee hij of zij op de foto moet, alleen dán telt de vis mee. De linkerflank van de vis moet duidelijk op de foto staan, dus de kop in de rechterhand. Deze button krijg je kort vóór de wedstrijd thuisgestuurd.

De Vrije Slag 2011. Nz2amu

De controle.
Tevens zoeken we mensen die niet mee willen/kunnen doen, maar die tijdens de wedstrijd voor ons willen controleren. Je krijgt van ons de (voor jou) dichtstbijzijnde locaties door, en kunt op de tijdstippen die jou het beste uitkomt even een kijkje nemen. Gewoon even een gezellig babbeltje, maar ondertussen wel even goed rond kijken uiteraard. Deze 'controleurs' zullen voor de deelnemers herkenbaar zijn. Interesse? Laat het ons even weten.

Vragen of opmerkingen?
Verder nog vragen, tips of opmerkingen? Stuur dan een mailtje.

Tot slot.
Uiteindelijk zal er dan een winnend team uit de bus komen, en wij zouden het zeer op prijs stellen als de winnaars met de overige deelnemers zouden willen delen hoe zij het aangepakt hebben. Boilies of partikels of misschien iets anders, veel of weinig voer, hoeveel dagen vooraf gevoerd .........

Op die manier kunnen anderen er misschien ook nog wat van leren, dat zou leuk zijn.



Laatst aangepast door Jos Holla op wo 19 jan 2011 - 21:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimedi 18 jan 2011 - 19:04

Ik heb punt 1 aangepast, de strek hoeft niet persé per auto bereikbaar zijn. De organisatie bepaald wat "goed bereikbaar" is.

Ik vraag me af of we punt 2 moeten handhaven, wat vinden jullie hiervan?

En punt 4 leek me vanzelfsprekend, maar tijdens de winterwedstrijd is gebleken dat 'tegenover elkaar zitten' ook een optie is. Moeten we dat tolereren tijdens de Vrije Slag, of niet?


1) de stek moet voor de controleurs goed bereikbaar zijn, dit ten behoeve van de controle;
2) je dient minimaal 50 meter bij bruggen en andere 'kunstwerken' vandaan te blijven;
3) de stek moet ergens in Flevoland liggen, óók de randmeren mogen als stek gekozen worden;
4) een team moet wel bij elkaar zitten;
5) een team moet in hetzelfde watergedeelte vissen.


Terug naar boven Ga naar beneden
Johan

Johan



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimedi 18 jan 2011 - 19:14

punt 2 mag wat mij betreft ind opgeheven worden hoor . de rest is vrij duidelijk geloof ik
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimedi 18 jan 2011 - 19:28

punt 4 is vanzelfsprekend lijkt me
punt 2 ken je uitzondering op de regel maken voor de winterwedstrijd (ala vrije slag)

dan vindt ik dat je woonwijken en cultuurwateren met rust moet laten tijdens de vrije slag i.v.m. overlast omwonenden , echter een dagje als de winterwedstrijd zou dan weer geen probleem zijn, maar ik doel dan op een heel weekend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimedi 18 jan 2011 - 19:51

Met betrekking tot punt 4: Mark en Rody hebben tegenover elkaar gezeten, ik zou er niet voor kiezen, maar ik vind dat het wel moet kunnen. Je vist dan in hetzelfde watergedeelte, alleen beide onder de eigen kant.

Ik zou ook kunnen toevoegen dat men, als men niet bij elkaar wil zitten, even moet aangeven wat de bedoeling precies is zodat de organisatie daarover kan beslissen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimedi 18 jan 2011 - 20:01

we kiezen hier niet voor omdat dat lastig is met foto's maken , want je hebt maar 1 button per team
dan denk ik dat we voor zo een winterwedstrijd ala vrije slag , niet zo nauw moeten kijken alhoewel er wel regels moeten zijn anders wordt het een zooitje.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimedi 18 jan 2011 - 20:15

Het gaat hier niet om de winterwedstrijd maar om de vrije slag, en een extra button is desgewenst natuurlijk geen probleem. Ik kies er overigens ook niet voor, maar misschien moet de mogelijkheid er wel zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimedi 18 jan 2011 - 21:33

Zo de stek voor de vrije slag 2011 net even vast gelegd, ik ga deze weer vissen met vismaat johan regeterink, begin morgen alvast met voeren. Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimedi 18 jan 2011 - 21:53

Leuk dat jullie weer meedoen, maar eigenlijk moet dat ook wel. Jullie zullen toch die wisselbeker moeten verdedigen Laughing Laughing Laughing .

Poets hem maar alvast een beetje op voor het KCA team lol! lol! lol! .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimedi 18 jan 2011 - 23:15

Je mag d,r ook gelijk 2010 2011 2012 flevobaits op zetten jos Laughing
De dumb... hebben zich weer bewezen afgelopen weekend
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimewo 19 jan 2011 - 4:30

Jos Holla schreef:
Het gaat hier niet om de winterwedstrijd maar om de vrije slag, en een extra button is desgewenst natuurlijk geen probleem. Ik kies er overigens ook niet voor, maar misschien moet de mogelijkheid er wel zijn.

dat schept mogelijkheden Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimewo 19 jan 2011 - 6:28

Jos Holla schreef:
Ik heb punt 1 aangepast, de strek hoeft niet persé per auto bereikbaar zijn. De organisatie bepaald wat "goed bereikbaar" is.

Ik vraag me af of we punt 2 moeten handhaven, wat vinden jullie hiervan?

En punt 4 leek me vanzelfsprekend, maar tijdens de winterwedstrijd is gebleken dat 'tegenover elkaar zitten' ook een optie is. Moeten we dat tolereren tijdens de Vrije Slag, of niet?


1) de stek moet voor de controleurs goed bereikbaar zijn, dit ten behoeve van de controle;
2) je dient minimaal 50 meter bij bruggen en andere 'kunstwerken' vandaan te blijven;
3) de stek moet ergens in Flevoland liggen, óók de randmeren mogen als stek gekozen worden;
4) een team moet wel bij elkaar zitten;
5) een team moet in hetzelfde watergedeelte vissen.



Punt 2 kan volgens mij wel geschrapt worden. Very Happy
Punt 4 ben ik van mening dat die blijven moet, het is toch een Team wedstrijd.... Very Happy Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimewo 19 jan 2011 - 11:49

Ik denk dat punt 2 wel degelijk geschrapt dient te worden...Ik denk dat dit juist veel meer mogelijkheden biedt voor een team. Om nog even terug te komen op de winterwedstrijd, onze voorkeur was het ook niet om van elkaar af te zitten, maar dit deden we juist om de stekn (watergedeelte) zo optimaal mogelijk te benutten. Gezien de winter niet echt een productieve tijd is om te vangen, alhoewel we een klein beetje het tegendeel bewezen hebben, maar dat terzijde. Voor de rest lijken me de punten meer dan duidelijk..

Met vriendelijke Groet,
Rody Calis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimewo 19 jan 2011 - 21:20

Punt 2 is bij deze geschrapt, punt 4 blijft zoals het is. Mochten er speciale wensen zijn mbt de plek waar de teamleden zitten dan is overleg altijd even mogelijk natuurlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimewo 19 jan 2011 - 21:39

Jos Holla schreef:
4) een team moet wel bij elkaar zitten;

Vind dan wel wat je moet aangeven wat daar onder word verstaan.. (hoeveel meter mag de rodpot uit elkaar staan van de teamleden...)

Persoonlijk vind ik de oplossing van Rody en Mark een hele goeie keuze.
Ik zou het niet over laten aan willekeur van de organisatie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimewo 19 jan 2011 - 21:47

Als je met lichte stemverheffing met je buurman kan praten zit je bij elkaar, wordt het schreeuwen dan zit je te ver weg. Is dat wat?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimewo 19 jan 2011 - 21:53

Jos Holla schreef:
Als je met lichte stemverheffing met je buurman kan praten zit je bij elkaar, wordt het schreeuwen dan zit je te ver weg. Is dat wat?

Ik zat met Manfred afgelopen weekend met de rodpots ver uit elkaar en de hengels richting de brug, dat zou dan niet mogen...
Achteraf hebben we wel geleerd om dan niet bij elkaar te zitten, maar we vissen wel in hetzelfde watergebied...
Tja, ik zou wel enige vrijheid willen om de stek te bevissen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimewo 19 jan 2011 - 22:50

Jos Holla schreef:
Als je met lichte stemverheffing met je buurman kan praten zit je bij elkaar, wordt het schreeuwen dan zit je te ver weg. Is dat wat?

En als je zoals ons walky talky's hebt..???
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimewo 19 jan 2011 - 22:54

RodyCalis schreef:
Jos Holla schreef:
Als je met lichte stemverheffing met je buurman kan praten zit je bij elkaar, wordt het schreeuwen dan zit je te ver weg. Is dat wat?

En als je zoals ons walky talky's hebt..???

ik denk dat dan geldt
Als je met lichte stemverheffing met je buurman kan praten zit je bij elkaar, wordt het schreeuwen dan zit je te ver weg

Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimewo 19 jan 2011 - 23:45

Voor of tegenwind, wereld van verschil Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimewo 19 jan 2011 - 23:55

en als je slecht hoord dan Question Question Question




lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimedo 20 jan 2011 - 5:14

Arie Oudshoorn schreef:
Voor of tegenwind, wereld van verschil Rolling Eyes

of onder de A6 met razend verkeer boven je kop Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimedo 20 jan 2011 - 7:45

Jezus, kunnen jullie jezelf niet lekker hier registreren??? Nog nooit zo'n stelletje wijven bij elkaar gezien Rolling Eyes Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimedo 20 jan 2011 - 7:54

Hoe ver mogen de rodpods uit elkaar Laughing
Hoe zwaar mag je lijn zijn....staat er ook niet duidelijk in Jos, en hoe zwaar je lood mag zijn???
Mag je wel met twee man in 1 tent ( of zelfs in Arie zijn geval 1 stretcher) Laughing

Ik stel voor dat we gewoon gaan vissen, als je normaal doet zal het allemaal wel mee vallen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitimedo 20 jan 2011 - 9:05

Jos Holla schreef:
Jezus, kunnen jullie jezelf niet lekker hier registreren??? Nog nooit zo'n stelletje wijven bij elkaar gezien Rolling Eyes Laughing


ik denk dat wel vaker Laughing Laughing zou het toch door die voerbootjes komen??? lol! lol! lol!



Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De Vrije Slag 2011. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Vrije Slag 2011.   De Vrije Slag 2011. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Vrije Slag 2011.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 11Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Vrije Slag 2010.
» De Vrije Slag van 2013.
» De Vrije Slag 2012.
» De Vrije Slag 2014.
» Barbecue na de marathon en de Vrije Slag.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: De Heerema Schaal, evenementen en wedstrijden van de KCA.-
Ga naar: