Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Controle.

Ga naar beneden 
+6
Marco
Gaby
Henk Seyerlin
Marc Heerema
Ian Luschen
Jos Holla
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Gast
Gast




Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimema 13 sep 2010 - 19:27

Manfred schreef:
Jos Holla schreef:
Manfred schreef:
we zaten lekker ergens te vissen totdat de schotse versie van jos langs kwam.
Je bedoelt zo iemand als ik, maar dan met een rok Laughing Laughing ??

lol...en een grote rottweiler.....

En een hele groote doedelzak waarmee die in je oor toetert zodat je ff een half jaartje je pieper niet meer hoort... lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimedi 14 sep 2010 - 18:02

Alex Horn schreef:
Manfred schreef:
Jos Holla schreef:
Manfred schreef:
we zaten lekker ergens te vissen totdat de schotse versie van jos langs kwam.
Je bedoelt zo iemand als ik, maar dan met een rok Laughing Laughing ??

lol...en een grote rottweiler.....

En een hele groote doedelzak waarmee die in je oor toetert zodat je ff een half jaartje je pieper niet meer hoort... lol!


ook die hebben we gehoord vanuit onze bivak.....was wel mooi!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimewo 22 dec 2010 - 14:16

Even over de derde hengel:

we hebben nu de mogelijkheid om legaal met een derde hengel op karper te kunnen vissen, en ik vind dat super. Heeft een heleboel energie en geduld gekost, maar het resultaat staat er!

De keerzijde: er zal in 2011 zonder pardon worden opgetreden tegen het vissen met meer dan 2 hengels hengels zonder vergunning daarvoor. Dit geldt voor opgetuigde hengels op de kant, maar ook voor het telescoophengeltje waarmee tussendoor even witjes worden getikt.

De laatste 2 ben ik zelf niet zo heel moeilijk over, maar ik wou het toch nog even ter informatie apart vermelden. Kijk daar dus mee uit Cool , want je hebt ze erbij ...........
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimewo 22 dec 2010 - 14:18

Ik heb 1 vraag. Mag je alleen met 3 karperstokken vissen? Of ook 2 stokken en 1 penhengel bijv?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimewo 22 dec 2010 - 14:19

Dat mag gewoon, hoor Wink .
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimewo 22 dec 2010 - 14:20

Nice. Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimewo 22 dec 2010 - 15:29

Jos Holla schreef:
Dat mag gewoon, hoor Wink .
zolang je de 3e hengelvergunning maar hebt... (ff ten overvloede)
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimewo 22 dec 2010 - 15:42

Ik hoop i.d.d. dat middels strengere aanpak , er nu eindellijk is een belletje gaat rinkelen bij de zwartvissers
want feitelijk maken zich schuldig aan stroperij , en dat is dan weer verboden bij de wet!!

Zonder Pardon , en zonder uitzonderingen aanpakken die rad draaiers , dan kunnen ze ook niet zeggen jah ik wist het niet , over allerlij andere verboden zaken aan de waterkant , want alles staat toch in de vergunning wat wel en niet mag!

gr.

Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Johan

Johan



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimewo 22 dec 2010 - 15:45

alles betaald voor aan komend seizoen leuk om ookm is een keer op de plassen te vissen
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimewo 22 dec 2010 - 16:05

Rene, en jij heb natuurlijk nog NOOIT met een derde hengel gevist? Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimewo 22 dec 2010 - 16:09

iano schreef:
Rene, en jij heb natuurlijk nog NOOIT met een derde hengel gevist? Rolling Eyes

zelfs met vier , maar alleeen als jacqueline erbij was die heeft ook vergunning !
ik heb wel eens per ongeluk met twee hengels gevist waar ik maar met 1hengel mocht vissen dat was in Anna's Hoeve ....en zoals ik zei dus onbewust omdat ik met mij vergunning toen baarn/soest met twee hengels mocht vissen.

gr.

Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimewo 22 dec 2010 - 16:18

Mischien komen er mensen van buiten Almere die in hun eigen 'dorp/stad' wel met 3 hengels mogen vissen, maar weten niet dat het niet in Almere mag, en dan? Is hetzelfde verhaal als jouw. Niet meteen mensen gaan afbranden, iedereen zit wel eens verkeerd. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimewo 22 dec 2010 - 16:19

Echte vissers vissen volgens de regels.... Suspect Suspect lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimewo 22 dec 2010 - 16:26


Zonder Pardon , en zonder uitzonderingen aanpakken die rad draaiers , dan kunnen ze ook niet zeggen jah ik wist het niet , over allerlij andere verboden zaken aan de waterkant , want alles staat toch in de vergunning wat wel en niet mag!



iano schreef:
Mischien komen er mensen van buiten Almere die in hun eigen 'dorp/stad' wel met 3 hengels mogen vissen, maar weten niet dat het niet in Almere mag, en dan? Is hetzelfde verhaal als jouw. Niet meteen mensen gaan afbranden, iedereen zit wel eens verkeerd. Wink


Ik heb het dus over mensen die te beroerd zijn om een vergunning te kopen Iano , die mogen afgebrand worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimewo 22 dec 2010 - 16:33

Is maar net van welke kant je het bekijkt.
Of ze nou met 3 hengels en vergunning of 3 hengels en zonder vergunning, ze gaan beide voorzichtig om met de vis en voor de rest ruimen ze hun rommel ook op.
Maar dan heb je het weer over de Polen, die vreten ONZE wateren leeg, en laten hele vuilniszakken achter, dikke prent geven die stinkerds.

Beetje tegenstrijdig maar zo denk ik er een beetje over.

Overigens, een boete is 9 maal zo duur als een vergunning? toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimewo 22 dec 2010 - 16:46

iano schreef:
Mischien komen er mensen van buiten Almere die in hun eigen 'dorp/stad' wel met 3 hengels mogen vissen, maar weten niet dat het niet in Almere mag, en dan? Is hetzelfde verhaal als jouw. Niet meteen mensen gaan afbranden, iedereen zit wel eens verkeerd. Wink
Is niet helemaal waar, hé. Iedereen weet dat 2 hengels normaal is, en dat je voor een derde normaal gesproken wel iets nodig hebt. Overigens heb ik ook wel met 3 hengels gevist waar dat niet mocht, maar toen waren er sowieso geen mogelijkheden voor, da's wel een verschil vind ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimedo 23 dec 2010 - 4:51

iano schreef:

Of ze nou met 3 hengels en vergunning of 3 hengels en zonder vergunning, ze gaan beide voorzichtig om met de vis en voor de rest ruimen ze hun rommel ook op.

Je bent wel erg goed op de hoogte Iano , zou je kunnen toelichten hoe weet je dat , mensen die zonder vergunning vissen , ook hun zooi meenemen en voorzichtig met de vis omgaan.

Dan doel ik niet op die Polen , maar in het algemeen mensen die vissen zonder vergunning en dan ook nog onze
vissen voor de consumptie meenemen . Nu weet ik ook wel dat dat in bepaalde culturen normaal is , maar dan groeien er ook bananen aan een boom dat is hier ook niet No

Laten wij nou eens naar Frankrijk gaan als toerist en daar gaan vissen zonder vergunning , ik denk dat , dat twee dagen goed gaat ..........daarna kom je van een koude kermis thuis , en geloof me volgende keer heb jij wel een vergunning.

Kortom hier wordt alles maar gedoogd (helemaal in Almere is men heel erg coulant) en alles mag , tot het fout gaat
dan hebben de karpervissers het weer gedaan .
Vandaar dat ik dus zeg aanpakken die rad draaiers die te beroerd zijn , om een vergunning te kopen!

Ik ben dus voor een inpakken en wegwezen beleid, maar ik kan niet in de schoenen van een hengelsport controleur gaan staan , dat vereist iets meer tact als , dat ik het hier neer schrijf , echter met de sterke arm erbij tijdens de controles staan onze controleurs stukken sterker , en dan pas worden er bekeuringen uitgedeeld als men niet over de benodigde papieren beschikt.

maar goed de dag is nog maar net begonnen , dus ik ga me tweede bak koffie inschenken en toast/proost op onze controleurs , want zonder deze mensen wordt het helemaal een zooitje , afgezien dat ze vergunningen controleren hebben ze ook een sociale functie ...........!

gr.

Rene santa
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimedo 23 dec 2010 - 9:00

Rene Zwaap schreef:

Je bent wel erg goed op de hoogte Iano , zou je kunnen toelichten hoe weet je dat , mensen die zonder vergunning vissen , ook hun zooi meenemen en voorzichtig met de vis omgaan.
.

Rene santa


ligt dat aan de vergunning dan of iemand zijn rommel meeneemt en voorzichtig is met de vis ??

kun je ook alleen autorijden als je een rijbewijs hebt? of mag het alleen als je een rijbewijs hebt ??


het is zeker zo dat ze te makkelijk zijn met/tijdens controles en dat het meestal verstandiger is om met de sterke arm der wet te controleren.(als die tijd hebben)

Alleen al voor de veiligheid van de controleurs soms hoe erg dat dan ook eigenlijk is maar soms hoor ik toch ook wel verhalen over mensen met vergunningen die achterlijk doen en zeker weten hun troep achterlaten

als voorbeeld: het niet mogen nachtvissen op de vaartplas en dan met vergunning heel stom vragen" mag dat dan niet?? " plus wat er achteraan komt

ik denk dat Jos daar helaas veel voorbeelden van heeft /kent Smile

maar ook met vergunnig kom je die situaties dus tegen en i.d.d ik ben ook voor het inpakken en wegwezen beleid

Als je een risico neemt om ilegaal te vissen zonder vergunnig of 's nachts buiten het seizoen (wat ik natuuuuurlijk nooit doe Very Happy ) moet je de consequenties ook accepteren helaas gebeurd dat accepteren niet altijd Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimedo 23 dec 2010 - 9:01

oh ja ik pak ff me derde bakkie koffie Very Happy Very Happy

pfff jij bent altijd wel heeeeeeel vroeg man cheers sunny
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimedo 23 dec 2010 - 9:24

Daarom controleren we ook in twee hoedanigheden:

Als gastheren: preventief en informatief, alleen optreden als het echt niet anders kan;

keihard: actiedagen, dan wordt er voor (bijna) alles geschreven.


Maar als gastheer werkt prima, hoor. Ligt ook en beetje aan jezelf natuurlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimezo 26 dec 2010 - 13:19

willen jullie nog meer weten? .
kan je hier nog meer vinden , kan je niet zeggen in het nieuwe jaar van dat wist ik niet? Wink .

http://www.sportvisserijnederland.nl/sportvissers/actueel/3049/eindelijk:_alles_over_wetten_en_regels_voor_sportvissers.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimema 17 jan 2011 - 17:19

http://www.sportvisserijnoordwestnederland.nl/actueel/?page=detail&id=228
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimema 17 jan 2011 - 17:59

Niet meer dan terecht Frans....het zou nog vaker moeten gebeuren, misshien als ze met een boot het gooimeer op gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruud Hinse

Ruud Hinse



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimema 17 jan 2011 - 18:19

Boa’s van Sportvisserij NoordWest Nederland, die hebben ook een boot tot hun beschiking heb ik begrepen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitimema 17 jan 2011 - 18:28

hier alleen voerboten lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Controle. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Controle.   Controle. - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Controle.
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hengelsport controle / meldingen bij de BCWA.
» Welke papieren moet je bij controle kunnen tonen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: