Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.

Ga naar beneden 
+8
Jan Sturkenboom
Henk Seyerlin
Rene Zwaap
Hans de Jong
Don Seur
Gaby
Marc Heerema
Jos Holla
12 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
AuteurBericht
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimeza 27 nov 2010 - 20:25

Boris Kniesmeijer schreef:
Helemaal top, bedankt Jos en alle andere die zich hier voor hebben ingezet! Dit is een grote stap voortwaarts, nu nog onberkt nachtvissen op alle wateren (2012 toch??) en ik ben een happiechappie!!!! Zit ik toch een stuk rustiger aan de waterkant met drie hengeltjes!!!

Dat is zeker zo.......Allen een derde hengel is/was al een bonus van €200,00 dus die € 25,00 is een juweel van een oplossing, en zal ik in ieder geval lachend betalen.......nu nog laten zien dat er massaal gebruik van gemaakt gaat worden, des te sterker staan we voor een eventuele volgende uitbreiding van 1 of ander, ja toch!!! ( we willen toch 3 hengels landelijk, en wie weet ook onbeperkt nachtvissen landelijk, of althans zo uitgebreid mogelijk ).
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimeza 27 nov 2010 - 20:32

Boris Kniesmeijer schreef:
nu nog onberkt nachtvissen op alle wateren (2012 toch??)
Reken daar maar niet op ........ Dat verhaal wat in het visblad stond gaat er volgens mij alleen maar over dat je een ontheffing voor het nachtvissen niet meer bij het ministerie van LNV hoeft aan te vragen, maar dat een HSV of Federatie er zelf mee aan de slag kan. Vervolgens moet een HSV of Federatie in overleg met andere 'gebruikers' (bv een beroepsvisser), met de betreffende gemeente, met de betreffende grondeigenaren (Flevolandschap, Staatsbosbeheer) en met de handhavers. En als velen iets te zeggen hebben, dan willen ze ook iets zeggen.

We hebben vorig jaar de eerste zones gehad, dit jaar was de eerste evaluatie waarbij ik aanwezig ben geweest, en waarbij ik heb ervaren hoe met name de handhavers hier tegenaan kijken. Dit jaar kan ik me daarop voorbereiden en wil ik het over een andere boeg gooien, maar hoe ik dat precies in ga pakken weet ik nog niet. Nog tijd genoeg om daarover na te denken.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimezo 28 nov 2010 - 10:09

ik koop hem ook zeker die vergunning!!! Het bied je zoveel meer mogelijkheden (gevoelsmatig dan he) als je met drie hengels vist, 2 waar je vertrouwen in hebt en die derde als experimentele hengel, meestal is dat dan ook nog de hengel waar je vis op vangt als de rest niks doet hahaha

Jammer dat er zoveel partijen zijn die iets te zeggen hebben over het nachtvissen, ben wel benieuwd wat nou precies de bezwaren zijn tov het nachtvissen! kan ze zelf namelijk niet bedenken, het heeft mijn ziens alleen een voordeel doordat er meer sociale controle is op tijdstippen en gebieden waar dit nogal aan short....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimezo 28 nov 2010 - 11:55

Boris Kniesmeijer schreef:
ik koop hem ook zeker die vergunning!!! Het bied je zoveel meer mogelijkheden (gevoelsmatig dan he) als je met drie hengels vist, 2 waar je vertrouwen in hebt en die derde als experimentele hengel, meestal is dat dan ook nog de hengel waar je vis op vangt als de rest niks doet hahaha

Jammer dat er zoveel partijen zijn die iets te zeggen hebben over het nachtvissen, ben wel benieuwd wat nou precies de bezwaren zijn tov het nachtvissen! kan ze zelf namelijk niet bedenken, het heeft mijn ziens alleen een voordeel doordat er meer sociale controle is op tijdstippen en gebieden waar dit nogal aan short....

nou....de dingen die je steeds ziet aan de waterkant tijdens de nachtelijke uurtjes:

-kampeerders
-feestvierende jongeren
-oost-europese bivakken
-luide piepers waardoor de buurt wakker ligt
-alcohol/ drugsgebruik
-vreugdevuren
-onderbezetting politie
-enz, enz.........
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimezo 28 nov 2010 - 14:02

Hoi Manfred, met alle respect hoor en ik ken deze verschijnselen natuurlijk ook MAAR, wanneer gebeurt dit??? Tsja in de zomer natuurlijk wanneer het lekker weer is, ik ben nog nooit een kampeerder met een bbq en kampvuur tegen gekomen in maart of october! En overlast door piepers, dat is in de zomer wanneer we wel mogen nachtvissen toch niet anders?

Ben ervan overtuigd dat het trouwens niet veel drukker gaat worden als we het hele jaar mogen nachtvissen, blijven toch dezelfde mensen die doorgaan en die doen het nu ook al (de meeste althans). Alleen doen we het dan legaal zonder kans op een boette, wel zo ontspannen Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimeza 3 dec 2011 - 10:39

Jos Holla schreef:
Ik heb vandaag tijdens een VBC excursie het concept van de Federatie Oost Nederland aangekaart: een nachtvispas voor 10 euro, en een derde hengelvergunning voor 25 euro (overal geldig).

Die nachtvispas heeft iedereen die gaat nachtvissen dan nodig, óók in juni, juli en augustus. Ik ben daar zeker een voorstander van, en wat mij betreft werken we daar naartoe. Iemand daar een (andere) mening over?
Het ziet er naar uit dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren, het onderscheid mbt de maanden juni, juli en augustus bestaat straks niet meer, als je vanaf maart 2012 wilt nachtvissen heb je ten aller tijden een nachtvispas á 10 euro nodig.

Met die nachtvispas mag je het hele jaar overal nachtvissen in Flevoland (uitgezondert Vaartplas en Zuigerplas), tentje mag alleen dáár waar dat middels de APV geregeld is.

Hopelijk komt er binnenkort definitief helderheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimeza 3 dec 2011 - 15:22

Jos Holla schreef:
derde hengelvergunning voor 25 euro (overal geldig).


weet wel is een tijdje terug dit.
maar het is toch alleen op federatie water geldig in almere??.
of zit ik nu helemaal mis hier mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimeza 3 dec 2011 - 16:17

Geldig op Federatiewater (heel Flevoland) én op de 3 plassen in Almere. Dit blijft zoals het is dus Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimezo 4 dec 2011 - 8:13

die derde hengel vergunnig wil ik ook dit jaar , scheeld me aanschaf tweede vergunning voor jacqueline , echter met wedstrijden een nadeel , maar die doen we toch voor de gezelligheid Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 16:11

Jos Holla schreef:
Jos Holla schreef:
Ik heb vandaag tijdens een VBC excursie het concept van de Federatie Oost Nederland aangekaart: een nachtvispas voor 10 euro, en een derde hengelvergunning voor 25 euro (overal geldig).

Die nachtvispas heeft iedereen die gaat nachtvissen dan nodig, óók in juni, juli en augustus. Ik ben daar zeker een voorstander van, en wat mij betreft werken we daar naartoe. Iemand daar een (andere) mening over?
Het ziet er naar uit dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren, het onderscheid mbt de maanden juni, juli en augustus bestaat straks niet meer, als je vanaf maart 2012 wilt nachtvissen heb je ten aller tijden een nachtvispas á 10 euro nodig.

Met die nachtvispas mag je het hele jaar overal nachtvissen in Flevoland (uitgezondert Vaartplas en Zuigerplas), tentje mag alleen dáár waar dat middels de APV geregeld is.

Hopelijk komt er binnenkort definitief helderheid.

dus dan moeten mensen die van buiten flevoland komen en hier willen nachtvissen ook zo'n nachtvispas aanschaffen ???

dan zal het wel rustiger wordentussen lelystad en almere zeker als er regelmatig controles zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 17:28

oke en nog maar eens ouderwets onwetend doen.. Waar haal ik die nachtvispas en derde hengel vergunning voor 2012? Zodat ik gewoon het hele jaar zonder gezeur kan genieten van de hobby
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 17:43

Dennis van Wel schreef:
oke en nog maar eens ouderwets onwetend doen.. Waar haal ik die nachtvispas en derde hengel vergunning voor 2012? Zodat ik gewoon het hele jaar zonder gezeur kan genieten van de hobby

ff ouderwets dom antwoorden...
Het schijnt dat je hier bij de snackbar op de hoek al een vergunning kan halen... clown lol!

(Tis maar geintjuh hoor)
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 18:04

Dennis van Wel schreef:
oke en nog maar eens ouderwets onwetend doen.. Waar haal ik die nachtvispas en derde hengel vergunning voor 2012? Zodat ik gewoon het hele jaar zonder gezeur kan genieten van de hobby

weet je dat niet????...............zucht .....man man man









ik ook niet Laughing

maar daar kom ik voor maart wel achter Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 18:21

we nemen de afwachtende houding aan!
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 18:32

Manfred schreef:
we nemen de afwachtende houding aan!

Very Happy Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Harry

Harry



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 19:02

domme vragen zijn er niet
wel domme antwoorden
maar ik kom er ook wel achter voor maart
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 19:06

Ik ben geen verrader.... Razz Razz Razz lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 19:39

Ja maar ik hoop eigenlijk in januari het zooitje geregeld te hebben voor de mooie wintervissen....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 21:52

Mocht je info zoeken mbt het nachtvissen, de derde hengel of het gebruik van een vistentje dan kan je daarvoor vanaf heden terecht op de website van de BCWA: www.hsvog.nl/bcwa
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 22:15

ja snap ik johnny , maar dat formulier is nog van 2011( dus geen 2012) wat je kan downloaden. of printen.

ik heb hem ook al liever zo snel mogelijk binnen , zeker de derde hengelvergunning.
dus ik neem? aan dat er een ander forumlier komt of het moet de ouwe weer zijn , dan verneem ik dat graag dan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 22:22

Dus ik stel ook nog wel eens nuttige vragen.. hahahahaha weer wat nieuws. niet alleen onzin van mijn kant.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimema 12 dec 2011 - 23:44

Jos Holla schreef:
Jos Holla schreef:
Ik heb vandaag tijdens een VBC excursie het concept van de Federatie Oost Nederland aangekaart: een nachtvispas voor 10 euro, en een derde hengelvergunning voor 25 euro (overal geldig).

Die nachtvispas heeft iedereen die gaat nachtvissen dan nodig, óók in juni, juli en augustus. Ik ben daar zeker een voorstander van, en wat mij betreft werken we daar naartoe. Iemand daar een (andere) mening over?
Het ziet er naar uit dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren, het onderscheid mbt de maanden juni, juli en augustus bestaat straks niet meer, als je vanaf maart 2012 wilt nachtvissen heb je ten aller tijden een nachtvispas á 10 euro nodig.

Met die nachtvispas mag je het hele jaar overal nachtvissen in Flevoland (uitgezondert Vaartplas en Zuigerplas), tentje mag alleen dáár waar dat middels de APV geregeld is.

Hopelijk komt er binnenkort definitief helderheid.
Waarschijnlijk wordt de verplichtte nachtvispas á 10 euro nog een jaartje uitgesteld, en wordt er een nachtverblijfpas uitgegeven voor het gebruik van een vistentje op de huidige nachtviszones. Met betrekking tot tentjes klopt bovenstaande dus nog steeds, in gebieden waar de tentjes mbv een APV zijn geregeld (Almere) mag je gewoon het hele jaar nachtvissen mét een tentje. Voor andere gedeeltes ben je dus afhankelijk van 'gedogen', óók in juni, juli en augustus!!

Zodra de pas te bestellen is zet ik dat her en der op internet, wil je zelf info inwinnen moet je bij Sportvisserij MidWest Nederland zijn, die geeft ze uit. Datzelfde geldt voor de derde hengelvergunning.

Volgens mij is het oude formulier al een paar weken niet meer te downloaden op mijn websites (KCA en BCWA), als dat wel zo is hoor ik graag op welke pagina want dan heb ik die over het hoofd gezien.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimedi 13 dec 2011 - 17:54

Jos Holla schreef:
Volgens mij is het oude formulier al een paar weken niet meer te downloaden op mijn websites (KCA en BCWA), als dat wel zo is hoor ik graag op welke pagina want dan heb ik die over het hoofd gezien.


http://www.sportvisserijmidwestnederland.nl/actueel/?page=detail&id=337


daar haalde ik het tevoorschijn jos!.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimedi 13 dec 2011 - 20:22

Frans Eijsbouts schreef:
Jos Holla schreef:
Volgens mij is het oude formulier al een paar weken niet meer te downloaden op mijn websites (KCA en BCWA), als dat wel zo is hoor ik graag op welke pagina want dan heb ik die over het hoofd gezien.


http://www.sportvisserijmidwestnederland.nl/actueel/?page=detail&id=337


daar haalde ik het tevoorschijn jos!.

aanmeldingsformulier van 2011 heb je weinig aan Frans Very Happy

we willen nieuwe formulieren 2012 cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitimewo 14 dec 2011 - 9:42

Frans Eijsbouts schreef:
Jos Holla schreef:
Volgens mij is het oude formulier al een paar weken niet meer te downloaden op mijn websites (KCA en BCWA), als dat wel zo is hoor ik graag op welke pagina want dan heb ik die over het hoofd gezien.


http://www.sportvisserijmidwestnederland.nl/actueel/?page=detail&id=337


daar haalde ik het tevoorschijn jos!.
Oké, ik dacht dat je het van één van mijn sites had gehaald. Maar hopelijk komt de nieuwe snel online, het is allemaal wat aan de late kant maar dat komt simpelweg door de ontwikkelingen mbt het nachtvissen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.   Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning. - Pagina 4 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nachtvispas / derde hengel in aparte vergunning.
Terug naar boven 
Pagina 4 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aanvragen nachtvispas en/of derde hengel nu bij Sportvisserij MidWest Nederland!
» Aanvraag nachtvispas / derde hengelvergunning
» Gebruik van een derde hengel in Flevoland.
» Is een spod rod of marker rod een derde hengel?
» Gebruik van de derde hengel op de nachtviszones van de Federatie.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: