Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!

Ga naar beneden 
+5
Don Seur
Dennis van Wel
Jeffrey Haak
Wilco
Jos Holla
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimezo 15 apr 2012 - 17:10

Jaja, het seizoen is nog maar net begonnen en de mailbox loopt al weer vol. Buurtbewoners, verenigingen van huiseigenaren, gemeente ............. Allemaal klachten over (jeugdige) sportvissers in de woonwijken. Natuurlijk gaan we hier weer mee aan de slag, maar volgens mij wonen velen van jullie ook in diezelfde woonwijken.

Mocht jij nou eens iets zien waarvan je denkt: "mwah ......" maak dan eens (evt stiekum) een fotootje van dit geheel en stuur die naar mij toe. 100% anonimiteit gewaarborgt uiteraard, en ik zal de foto's ook niet publiceren maar uitsluitend gebruiken om de betreffende personen aan te spreken.

Is dit belangrijk?? Echt wel!! Dergelijke types geven de hengelsport in het algemeen een slechte naam, woensdag mag ik bij de gemeente op het matje komen dus daar begint het alweer. Gelukkig heb ik wel wat krediet opgebouwd aldaar, maar omdat het steeds dezelfde gebieden zijn die terugkomen gaat dat een keertje mis natuurlijk, en dat moeten we niet willen.

Dus help mee, breng die overlastplegers voor ons in kaart, dan handelen wij dat verder wel af!
Terug naar boven Ga naar beneden
Wilco

Wilco



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimezo 15 apr 2012 - 19:03

Ik weet niet of je het kan/wil zeggen, maar welke gebieden betreft het?
Je kan dan concreter observeren.
Ik ga af en toe wel eens een stukje fietsen of lopen dus.........
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimezo 15 apr 2012 - 19:04

Je hebt een PB Wink Laughing .

Sorry, doe ik anders nooit ................
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Haak

Jeffrey Haak



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimema 16 apr 2012 - 9:15

Ik zag bij de leehwaterplas 2 tentjes staan, tegen de woonwijk aan. Daar mag je nachtvissen zag ik net.. Maar toen ik het bruggetje overging om naar het eilandje te gaan had ik het id dat ze 1 keer naar mij riepen/schreeuwde... Misschien dat hun wat overlast maken?

(weet niks zeker, en heb ook geen enkel id wie het zijn)

(dit was zaterdag ochtend', dus hun zaten er vanaf vrijdag al)
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimema 16 apr 2012 - 12:34

Merci. Maar Leeghwaterplas is wel geborgt met controle, daar maak ik me geen zorgen om.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimema 16 apr 2012 - 21:07

Jos om welk gebied gaat het hier dan? Waar is de overlast? Lijkt mij dat hoe meer mensen het weten hoe meer er op gelet kan worden (want het gaat ons allemaal aan)
Maar hoe meer ruchtbaarheid hoe eerder de overlast weg is? of in ieder geval minder?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimema 16 apr 2012 - 21:16

Onzin dat geschreeuw ik lag heerlijk in mijn slaapzakkie te snurken tot ver in de ochtend!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Haak

Jeffrey Haak



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimema 16 apr 2012 - 21:21

Jannic Brinkman schreef:
Onzin dat geschreeuw ik lag heerlijk in mijn slaapzakkie te snurken tot ver in de ochtend!

Goed lezen jannic, er staat toch 2 keer duidelijk dat ik het niet zeker weet.

Dus als jij daar in het tentje lag hoef je je eigen dus niet druk te maken. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimewo 18 apr 2012 - 21:37

Mooi cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimewo 10 okt 2012 - 12:08

Ik wordt beroemd Laughing Laughing Laughing Laughing . Na gemeente, wijkbeheer, Sportvisserij Nederland en HSV nu dus proberen de politiek voor zich te winnen, het doel is helder en geen verrassing:

Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! 90qbm0


Terug naar boven Ga naar beneden
Don Seur

Don Seur



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimewo 10 okt 2012 - 14:15

Gelukkig heb je de schaal nog....
Maar ergens begrijp ik het wel een beetje...
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimewo 10 okt 2012 - 14:38

Ik ook, alleen hebben ze zelf een probleem gecreeert wat nu niet meer normaal op te lossen is denk ik. Het vissen was de aanleiding, en nu is er gewoon ruzie en zit men elkaar zoveel mogelijk dwars ........... En Leefbaar Almere heeft de oplossing klaar maar waarschijnlijk nog nooit van 'hoor en wederhoor' gehoord. En dát in een democratie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimewo 10 okt 2012 - 16:16

Je word nog een BN`er... geek Very Happy Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Don Seur

Don Seur



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimewo 10 okt 2012 - 17:34

Of een BH (Bekende Holla)
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimewo 10 okt 2012 - 21:07


BH met inhoud??????????????????? lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimewo 10 okt 2012 - 21:11

Een hele hoop inhoud... geek Razz Razz Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimedo 11 okt 2012 - 0:50

Marc Dronten schreef:

BH met inhoud??????????????????? lol! lol!

zeker geen cupje AA
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimedo 11 okt 2012 - 9:13

Wat een niveau! Hoe meer je naar het noorden gaat, hoe erger het wordt Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimedo 11 okt 2012 - 18:41

wees blij dat we denken dat je nog enige inhoud hebt,anders ben je toch een D omme H olla (nder) lol! lol! lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: inkijkproblemen of overlast ?   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimedi 16 okt 2012 - 12:21

Ik blijf mij toch altijd verbazen hoe de politiek er in slaagt om aandacht te vragen.
Als ik de foto goed bekijk dan zie ik de vissers aan de zijkant staan vissen en niet recht tegenover de woonkamers van de bewoners op de begane grond. Ook als ik op Google Maps kijk denk ik dat de zijkant de enige plek is waar gevist kan worden ivm bossages aan de overzijde. Als dat de plek van 'overlast' is dan betekent dat iedere fietser, voetganger, "hondenuitlater", automobilist en andere verkeersdeelnemer ook schuin in de woonkamers kijkt als hij over de stoep of de weg rijdt of loopt. Natuurlijk is het zo dat dit maar korte momenten zijn en dat de vissers langere tijd voor de ramen hun lijnen staan in te werpen. Dat je dit vervelend vindt kan ik mij wel voorstellen, maar dat is geen overlast. al vraag ik mij echt af hoeveel bewoners hier echt last van kunnen hebben en wat deze "last"voor hen inhoudt.
Interessant is dan de vraag wat je hieraan kunt doen. Wettelijk staan de vissers in hun gelijk, het vissen op deze plek valt binnen de vergunning. Daarnaast is hier geen sprake van overlast. Bij overlast denk je aan het overtreden van (vaak ongeschreven) fatsoensregels zoals geluidsoverlast, of overlast door poezen van de buren die in je tuin bivakkeren en hun behoefte doen, of je troep niet opruimen als je langs de waterkant een nachtje hebt zitten vissen!!!
Tenzij de overlastvissers de hele dag gaan lopen zwaaien, fluiten, herrie maken, een ongewild praatje maken als de buurvrouw ligt te zonnen. Dus wat zou Jos vanuit de vereniging moeten doen? Ik denk dat de uitnodiging om op de algemene ledenvergadering te komen een juiste stap is. Laat maar vertellen waar de door de bewoner(s) ervaren overlast uit bestaat!! Dat er maar één bewoner zegt mij ook wel iets misschien heeft maar één bewoner echt last.
Als tussenoplossing stel ik voor op het gras een bordje te plaatsen met als tekst: 'vissen toegestaan, maar alleen naar rechts kijken'. Misschien zijn er nog andere ludieke teksten voor het bordje te bedenken om het enorme overlast in te dammen Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimedi 16 okt 2012 - 12:34

Het heeft alles te maken met fatsoen en begrip, maar dat is er niet meer tussen de 2 partijen.

Degene die wel komt is een hele redelijke vent die er alleen maar moeite mee heeft dat de jeugd naar het 4e terras klimt om het haakje los te maken .........


Overigens betekend een 'visverbod' dat ook kinderen en senioren er niet meer mogen vissen (dus drukke weg oversteken naar de Lage Vaart), maar OOK de bewoners niet .......... Ik denk niet dat dhr Huys hier echt over nagedacht heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: inkijkproblemen of overlast ?   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimedi 16 okt 2012 - 15:56

Kijk dan is het helder. Ik zou het ook vervelend vinden als mijn balkon als klimrek zou worden gebruikt door jeugd. Toch hoort dit probleem opgelost te worden tussen de 2 partijen "die last hebben"van elkaar. Als dat niet lukt hebben we de wijkagent, die een bemiddelende rol heeft. Ik zou hier als ik jou was zeker niet aan beginnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: inkijkproblemen of overlast ?   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimewo 17 okt 2012 - 10:22

Ik vroeg mij nog het volgende af. Binnen sportverenigingen wordt veel aandacht besteed aan het bevorderen van sportief gesrag en terugdringen van ongewenst gedrag of wangedrag. Hiervoor worden gedrgasregles opgesteld en commissies in het leven geroepen die, bij een klacht over wangedrag, een `onderzoek instellen`en een advies geven aan het bestuur over te nemen maatregelen. Afhankelijk van de ernst van het wangedrag wordt een sanctie uitgesproken die kan varieren van een waarschuwing tot royement. Is het royeren van leden van onze visvereniging ook mogelijk als e sprake is van een ernstige overtreding, of kunnen sancties worden opgelegd?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimewo 17 okt 2012 - 10:56

Royeren kan, maar of je er wat mee opschiet? Die ouders hebben sowieso geen visvergunning (en die vissen ook niet), alleen het kind. Dussss .........

Er is natuurlijk een verschil met een voetbalclub, wij zien onze leden nooit dus aanspreken is al lastig denk ik. Tijdens controle kan dat natuurlijk wel en dat doen we ook, maar wat doen ze zodra we weer weg zijn? Ik heb een goed gesprek gehad en meende toch wel begrip te hebben gekweekt, maar misschien is er daarna weer iets gebeurt wat één en ander teniet heeft gedaan.

Ik heb één van die bewoners ook aangeboden om zelf controleur te worden of het in de bewonerscommissie even voor te leggen, maar helaas, geen response.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: inkijkproblemen of overlast ?   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitimewo 17 okt 2012 - 17:50

tsja, dan wordt het lastig om als vereniging iets te betekenen. Ben benieuwd hoe dot wordt evrvolgd. Vervelend dat de plaatselijke politiek met zo'n akefietje aan de haal gaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!   Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Pfffff ............... daar gaan we weer, overlast!!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Overlast karpervissers in Almere.
» De 10 uur van Oktober 2011.
» Baggerstort Vaartplas weer hervat.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: