Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De snowman rig.

Ga naar beneden 
+5
Marc Heerema
Ian Luschen
Johan
Jan Sturkenboom
Jos Holla
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimedi 19 jan 2010 - 13:08

Hierbij de uitleg hoe ik mijn snowmanrig maak. Ik maak hierbij gebruik van een stokje om de boilies te fixeren, maar je kan er ook een rubbertje onder doen, of gewoon een stukje van een lucifer of cocktailprikker voor gebruiken. Hieronder het stappenplan:

Je hebt nodig de onderstaande attributen:

De snowman rig. 2aenmdw

Ik gebruik een combi rig met PB Sand Lizard, en strip er een stuk van ongeveer 15 cm van af en maak een lusje. Vervolgens zet ik de boilie erop, gevolgd door de pop-up.

De snowman rig. 2w5kco4

Vervolgens druk ik het ‘stokje’ in de boilies. Als je een harde boilie en/of pop-up gebruikt moet je hem natuurlijk eerst even voorboren anders barst de boilie

De snowman rig. Oftw6u

Vervolgens leg je het lusje van de hair om het uiteinde van het stoppertje, en trekt de onderlijn strak.

De snowman rig. 2zp1bhy

Hieronder zie je het resultaat. Beide boilies zitten gefixeerd op het stokje, en gaan niet schuiven. Natuurlijk kan je ook het stokje weglaten en net als ieder ander een rubber stuitje op de hair onder de boilie plaatsen, maar dan zitten de boilies niet zo strak tegen elkaar aan als met het ‘stokje’.

De snowman rig. 2mhd9c7

Hieronder het eindresultaat.

De snowman rig. 1fhdw6

Je kan het stokje zoals gezegd ook vervangen door een lucifer, cocktailprikker, stukje bezem en noem maar op, je kan een andere haak gebruiken, je kan de hair langer of korter maken, het kan natuurlijk altijd anders en ongetwijfeld veel beter. Maar deze werkt zeker wel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimedi 19 jan 2010 - 17:04

Wat ik altijd doe om de zinkende boilie op ze plek te houden is een extra knoopje op de hair maken slim he bounce lol! lol! en wat ik verders nog wel is doe is dat ik er een linealigner van maak dan haakt ie nog beter in de onderlip zal er is een foto van maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimedi 19 jan 2010 - 17:29

Ronnie je moet niet alles verraden man Very Happy lol! , die linealigner dat doe ik ook bijna altijd, moet zeggen een run is pats boem hangen, morgen zit ik toch aan de waterkant en zal eens zo'n onderlijntje op de foto zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimezo 24 jan 2010 - 14:57

FF een foto van een van me Snowman rigs met uiteraard een lange hair lol! lol!

De snowman rig. Jfykvc

Je vangt er van alles op zelfs enge monsters

De snowman rig. E871xv

Ze vraten werkelijk me halve potje leeg toen ik hun het opmerkte sprongen ze gauw weer in het water en toen..... werd ik wakker

De snowman rig. 2h5irkx
Terug naar boven Ga naar beneden
Johan

Johan



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimezo 24 jan 2010 - 15:16

ronnie iets te lang niet gevist ??????????
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimezo 24 jan 2010 - 15:36

Volgens mij is hij zijn pilletje vergeten lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimezo 24 jan 2010 - 16:51

Volgens mij gaat er iets niet lekker in Baarn. Beetje sluikreclame oké, maar er zijn grenzen!! Iemand effe bellen???

De snowman rig. 2hebrpx

Ik heb hier volgens mij nog wel wat Playmobiel liggen, als je eens ergens anders mee wilt spelen, bijvoorbeeld een ridder, leuk samen met die draken.
lol! lol! lol!

De snowman rig. Fyz8jo

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimezo 24 jan 2010 - 17:00

Alles gaat goed hier ik verveel me alleen een beetje lol!

De snowman rig. 2h3mplv

Ook de krokodillen zijn dol op pop-ups

De snowman rig. 2ib2n8i
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimezo 24 jan 2010 - 17:09

Ik word niet goed Arrow Arrow drunken jocolor

Ik ga dit later wel verplaatsen naar de shoutbox ofzo!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimezo 24 jan 2010 - 17:38

ben benieuwd hoe jouwe eruit ziet Jan maak er is een foto van bounce
Jan Sturkenboom schreef:
Ronnie je moet niet alles verraden man Very Happy lol! , die linealigner dat doe ik ook bijna altijd, moet zeggen een run is pats boem hangen, morgen zit ik toch aan de waterkant en zal eens zo'n onderlijntje op de foto zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimezo 24 jan 2010 - 17:44

Ronnie schreef:
ben benieuwd hoe jouwe eruit ziet Jan
Jongejonge, ik ga naar mijn werk Embarassed Embarassed . Tot vannacht allemaal Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimezo 24 jan 2010 - 20:35

Zal het morgenavond posten gelijk met een gevangen winterkarper, gaat in een moeite door De snowman rig. Munch
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimema 25 jan 2010 - 20:10

De enige echte SNOWmanrig lol! De snowman rig. Snowpn
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimema 25 jan 2010 - 20:16

Kijk is aan Jan ziet er goed uit wat zit er boven je krimpkous putty ?? maak je hem uit soepel materiaal of van materiaal wat je kan strippen ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimema 25 jan 2010 - 20:31

Ja deze is soepel en dat loodje is een sinker van Korda
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimema 25 jan 2010 - 21:31

Ziet er goed uit hoor, ik zie een line aligner, en zo'n loodje op de onderlijn gebruik ik meestal ook. Ik vind het een ruime voldoende Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimema 25 jan 2010 - 21:45

Ik heb me voorgenomen om 2010 een logboekje bij te houden waarin ik alles ga bij houden vangsten enzv, maar wil 1 jaar lang is 1 hengel met een snowman gaan vissen en de andere hengel op de D rig kijken wat het verschil is kwa vangen en of ik meer vang op de ene rig als de andere ben benieuwd. affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimema 25 jan 2010 - 22:21

Dank je Jos en Ronnie hou ons maar op de hoogte, vis nu bijna altijd met snowman, heb daar meer vertrouwen in. Vaak ook combinatie van vismeelboilie en zoete popup.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimedi 2 feb 2010 - 15:55

Dit ziet er toch wel gelikt uit:

De snowman rig. 14iec9d

Wat is dat voor haak volgens jullie?

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimedi 2 feb 2010 - 16:13

jos,dat lijkt mij een gamakatsu g1 superhook! haak naar binnen staand maar de oog recht! Smile
alleen zit er nou wel of geen coating op? zo niet dan is het na-aper van de superhook! Surprised
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimedi 2 feb 2010 - 16:24

Ruud visser rig lijkt wel op de Superhook of is het een hayabusa haak ?? ik vind het hairtje wel kort Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimedi 2 feb 2010 - 16:35

Inderdaad van de site van Ruud Visser. Ik dacht ook een Gamakatsu super hook, dat maakt 3, dus dan zal het wel. Ik vind het er wel strak uitzien zo, deze houden we even in gedachten.

Overigens mét een line aligner .......
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimedi 2 feb 2010 - 16:47

Ronnie schreef:
Ruud visser rig lijkt wel op de Superhook of is het een hayabusa haak ?? ik vind het hairtje wel kort Twisted Evil

kort?!?!? ik vis hem liever nog iets korter! zuigen hangen! Twisted Evil niet te veel getreuzel!
jos,ik vis zelf mijn snowman rig ook met line aligner! cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimedi 2 feb 2010 - 16:48

Ik denk dat ik hem persoonlijk ook iets korter zou houden (niet veel), maar een line aligner gebruik ik eigenlijk nooit meer, misschien maar weer eens een keertje doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitimedi 2 feb 2010 - 16:55

Jos Holla schreef:
Ik denk dat ik hem persoonlijk ook iets korter zou houden (niet veel), maar een line aligner gebruik ik eigenlijk nooit meer, misschien maar weer eens een keertje doen.
ik zou wel de line aligner iets korter houden...net dat ene tikie dat ie net was sneller inhaakt! Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De snowman rig. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De snowman rig.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Snowman, the return of ....

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: