Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De snowman rig.

Ga naar beneden 
+5
Marc Heerema
Ian Luschen
Johan
Jan Sturkenboom
Jos Holla
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimedi 2 feb 2010 - 17:11

Ik weet niet of ik dat helemaal met je eens ben, maar ik hou zelf altijd als richtlijn dat de krimpkous stopt in het verlengde van de haakpunt. In dit geval inderdaad dus wat korter, maar meer met de gedachte dat hij anders de haakpunt 'afschermt'. Hoewel dat eigenlijk niks uitmaakt, er vanuit gaande dat de haak toch wel draait. Ingewikkeld allemaal Laughing Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimedi 2 feb 2010 - 17:24

Jos Holla schreef:
Ik weet niet of ik dat helemaal met je eens ben, maar ik hou zelf altijd als richtlijn dat de krimpkous stopt in het verlengde van de haakpunt. In dit geval inderdaad dus wat korter, maar meer met de gedachte dat hij anders de haakpunt 'afschermt'. Hoewel dat eigenlijk niks uitmaakt, er vanuit gaande dat de haak toch wel draait. Ingewikkeld allemaal Laughing Laughing .
ik doe mijn krimpkous net over knoop heen...puur voor extra bescherming...daarna ong 1cm boven de haakoog voor de inhaking!
voor de rest doe ik ook nog een klein stukje shrink tube op mijn haak om mijn hair in positie te houden! De snowman rig. - Pagina 2 Kt_6 zo dus! Very Happy


Laatst aangepast door iano op di 2 feb 2010 - 17:40; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimedi 2 feb 2010 - 17:39

Daar kan ik prima mee leven Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimedo 4 feb 2010 - 21:06

Het korte hairtje

De snowman rig. - Pagina 2 64m9zd

De Snowman

De snowman rig. - Pagina 2 Bgcxf7
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 7 feb 2010 - 17:56

Dit zijn mijn laatste rigs gebaseerd op de snowman (behalve de maggot rig, de onderste). Geboren uit nood, ik dacht pop-ups gekocht te hebben, maar het bleken bodemaasjes te zijn. Maakt niet uit, ik kan er wel wat mee zo.

De snowman rig. - Pagina 2 9iqlj8

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 7 feb 2010 - 17:58

Jos Holla schreef:
Dit zijn mijn laatste rigs gebaseerd op de snowman (behalve de maggot rig, de onderste). Geboren uit nood, ik dacht pop-ups gekocht te hebben, maar het bleken bodemaasjes te zijn. Maakt niet uit, ik kan er wel wat mee zo.

De snowman rig. - Pagina 2 9iqlj8

.

Ziet er goed uit! Zal ook goed drijven die boilies! geek
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 7 feb 2010 - 17:59

Ik heb die pop-ups wel die jij dacht te hebben ik heb er alleen een ander geurtje over heen gedaan vond die pepergeur vies man (maar heb er wel mee gevangen)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimema 8 feb 2010 - 18:03

Jan Sturkenboom schreef:
vis nu bijna altijd met snowman, heb daar meer vertrouwen in. Vaak ook combinatie van vismeelboilie en zoete popup.


klinkt bekend jan Very Happy .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimema 8 feb 2010 - 18:08

Ja ik blijf dit toch een perfecte combinatie vinden, de vraag blijft dan wel, vang je onze vriend op de vismeel of op de zoete lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimema 8 feb 2010 - 19:12

Ik ga er een broodje mackroket aan hangen, dat vind ik zelf ook onweerstaanbaar lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimedi 13 apr 2010 - 11:26

Na alle drukte gisteren met de 6 brasems waren mijn onderlijnen er niet al te best meer aan toe. Met name de plek waar de hair de haak verlaat, daar scheurt bij mij altijd na verloop van tijd de krimpkous stuk. Ik heb nu de krimpkous iets korter gemaakt, en dan een heel klein stukje siliconenslang erboven. Kijken of dat wat oplost.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimedo 30 sep 2010 - 18:24

Ik zag bij Marc de snowmanrig in een glas water staan, met zo'n high lite pop-up gemaakt. Door het grote drijvende vermogen staat de snowman een paar cm boven de bodem, afhankelijk van waar het loodje zit. Nou bedenk ik me eigenlijk dat ik altijd de onderste bol op de bodem laat liggen, en dat de pop-up er voor zorgt dat hij rechtop staat.

Wat heeft jullie voorkeur? De snowman in zijn geheel een paar cm boven de bodem, of de onderste bol óp de bodem??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimedo 30 sep 2010 - 19:34

Jos Holla schreef:
Ik zag bij Marc de snowmanrig in een glas water staan, met zo'n high lite pop-up gemaakt. Door het grote drijvende vermogen staat de snowman een paar cm boven de bodem, afhankelijk van waar het loodje zit. Nou bedenk ik me eigenlijk dat ik altijd de onderste bol op de bodem laat liggen, en dat de pop-up er voor zorgt dat hij rechtop staat.

Wat heeft jullie voorkeur? De snowman in zijn geheel een paar cm boven de bodem, of de onderste bol óp de bodem??

bij mij staat hij gewoon op de bodem en het werkt blijkbaar......
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimedo 30 sep 2010 - 20:02

Mijn voorkeur gaat uit van de onderste bol op de bodem, indien de popup teveel drijfvermogen heeft zet ik er een klein loodje op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimedo 30 sep 2010 - 21:45

meestal wat jan aangeeft , idem bij mij.
alleen ik bewerk de pop-up meestal als ie teveel drijfvermogen heeft , geen loodje dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 3 okt 2010 - 20:12

Snowman staat bij mij altijd op de bodem: de ene keer bijna gewichtloos, de andere keer zwaar over gelood ( heeft mij vaak positief verrast). Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimedo 14 okt 2010 - 17:30

Een filmpje van de snowmanrig van PB products:



Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimevr 15 okt 2010 - 15:27

Wat een lachwekkende conclusie ( dat voor een bedrijf als PB): te groot voor vissen tot 30 pond? Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Die rig ziet er ook niet lekker uit: boilies zijn niet goed in balans waardoor het onnatuurlijk beweegt, te lange onderlijn, vertrekpunt van de hair zit te laag waardoor het aas de haak afschermt.
Tevens zie je dat de vissen erg schuw zijn: misschien veel vaker gevangen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimevr 15 okt 2010 - 16:26

idd....moest er wel om lachen eigenlijk.....zijn de boilies nou te groot of ligt het aan hun eigen rig?


Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimevr 15 okt 2010 - 20:19

deze discussie heb ik al meer gevolgt op andere forums.
over deze film.

zelf vang ik goed tot zeer goed met de snowman.
en weet ook wel zeker dat deze film op dresuur water is opgenomen.
beetje dom idd van PB .
de snowman vangt op 99% van alle wateren.

en waar wij allemaal vissen hier in flevoland , kan je beter je afvragen wat vangt niet.
denk volgende keer dat ik er eens een augurk aan zet wedden dat ie het doet Laughing Laughing Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimevr 15 okt 2010 - 22:18

Laughing Laughing Laughing geek
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimeza 16 okt 2010 - 1:33

Ik had de filmpjes niet bekeken, heb ik het geduld niet voor Laughing . Maar ik dacht: PB, dan zit het wel goed. Morgen toch maar eens kijken dan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimeza 16 okt 2010 - 12:58

Heren karper vissers,

De samen stelling van het pb team is niet meer het zelfde als HET OUDE PB TEAM, de oprichters bertus en piet vogel, later is daar henk van berkel bij gekomen, dit zijn de mensen die pb hebben opgericht, door een ongelukkige manier is pb in andere handen gekomen.
De mensen die nu pb runnen en daar omheen lopen hebben niet de kennis van zaken zoals het oude pb team piet, bertus, en henk dat wel hebben.
Andere mensen runnen nu deze toko die in plaats voorwaarts gaan met kwalitijt nu zeer snel achter waarts gaan.
PB is pb niet meer.
De mensen die altijd te vreden waren met pb producten kan ik wel vertellen dat piet bezig is met een eigen nieuwe lijn, hier zitten echt hele mooie en top producten in.
Jullie zullen hier op korte termijn zeker meer over horen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimeza 16 okt 2010 - 14:39

De snowman rig. - Pagina 2 2d8euyt

Ik heb de rig even wat uitvergroot, hij wordt er niet scherper van maar wél is goed te zien dat de hair middels een rubbertje op de haak gefixeerd zit waardoor hij de haak toch wel op de goede plek verlaat volgens mij. Ik ben meer verbaasd door dat loodje onder de boilie, gebruiken jullie dat ook??

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitimeza 16 okt 2010 - 15:04

Arie Oudshoorn schreef:
kan ik wel vertellen dat piet bezig is met een eigen nieuwe lijn, hier zitten echt hele mooie en top producten in.
Jullie zullen hier op korte termijn zeker meer over horen.


weet het arie hou zijn site al een tijdje in de gaten , zeker de moeite waard om daar van op de hoogte te blijven.


@jos , het kan zijn?? dat de onderste boilie net te licht is om hem als snowman te gebruiken en daarom het loodje erbij.
zelf doe ik dat ook wel eens als ik geen zin heb om de pop-up bij te snijden.
en anders kunnen ze hem wel eens gebruiken voor meer haak kracht dat ie beetje naar beneden slaat als de karper hem op neemt lijkt mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De snowman rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De snowman rig.
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Snowman, the return of ....

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: