Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De snowman rig.

Ga naar beneden 
+5
Marc Heerema
Ian Luschen
Johan
Jan Sturkenboom
Jos Holla
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



De snowman rig. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 3 Icon_minitimeza 16 okt 2010 - 18:57

Tja, als je snowman presentatie op de grond moet blijven staan is het wel handig om het zo te doen, ik heb hem liever wat hogen staan dus doe ik dan een loodje op de haak, net voorbij de haakbocht ,draait i ook altijd naar beneden Wink

Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De snowman rig. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 3 Icon_minitimezo 17 okt 2010 - 19:09

Jos Holla schreef:


Ik heb de rig even wat uitvergroot, hij wordt er niet scherper van maar wél is goed te zien dat de hair middels een rubbertje op de haak gefixeerd zit waardoor hij de haak toch wel op de goede plek verlaat volgens mij. Ik ben meer verbaasd door dat loodje onder de boilie, gebruiken jullie dat ook??


De hair verlaat de haak te laat: hij moet zowieso ter hoogte van de haakpunt de haak verlaten, zeker met deze rig, want de hair is vrij kort waardoor de haak niet echt lekker zal draaien.
Loodje gebruik ik ook wel eens wanneer het teveel stroomt of als er veel golven zijn: de snowman gaat anders "stuiteren"
Terug naar boven Ga naar beneden
Michael Horn

Michael Horn



De snowman rig. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 3 Icon_minitimedo 5 sep 2013 - 1:52

Iemand nog updates doe de snowman tegenwoordig bevist wordt?

Ik wil er dit weekend mee gaan vissen (voor het eerst).
moet er nu een loodje op de hair, houd dit de boilie op de bodem of zou een 20mm boilie met 15mm pop up de boilie ook gewoon als een snowmen neer zetten?

Ik ga het vrijdagmiddag net voor de sessie eens testen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



De snowman rig. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 3 Icon_minitimedo 5 sep 2013 - 9:14

Liefst geen loodje....je moet je lijn gewoon even aan de kant van het water of in een bakje water testen.

Trekt de pop uphet geheel omhoog snij je er een stukje af liefst zo dat hij heel langzaam op de bodem zakt

Gaat je grondboillie gelijk liggen zou je daar wat af kunnen snijden zodat hij alsnog wat langzamer op de bodem zakt in plaats van dat hij zo neer ploft
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



De snowman rig. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 3 Icon_minitimevr 6 sep 2013 - 10:30

Marco schreef:
Liefst geen loodje....je moet je lijn gewoon even aan de kant van het water of in een bakje water testen.

Trekt de pop  uphet geheel omhoog snij je er een stukje af liefst zo dat hij heel langzaam op de bodem zakt

Gaat je grondboillie gelijk liggen zou je daar wat af kunnen snijden zodat hij alsnog wat langzamer op de bodem zakt in plaats van dat hij zo neer ploft
ik deel Marco zn mening hier in.. Probeer het spulletje "gewichtloos" te krijgen maar net zo dat hij net op het bodem aasje zinkt. De pop-up moet hem als t ware net niet van de bodem af krijgen..
Terug naar boven Ga naar beneden
Michael Horn

Michael Horn



De snowman rig. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 3 Icon_minitimevr 6 sep 2013 - 11:51

Goedemiddag

Ik heb net 3 snowman rigjes gemaakt.
Ik heb gebruik gemaakt van coated onderlijn en dan een stuk gestript.
Bij het gestripte stuk heb ik wat puttie gedaan om de onderlijn op de bodem te houden.

Ik laat als ik thuis ben wel foto's zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



De snowman rig. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 3 Icon_minitimevr 6 sep 2013 - 15:21

als je hem goed balanceert hoef je de putty daar niet te doen dan zal ik hem eerder halverwege je onderlijn doen zodat je zeker weet dat je onderlijn goed op de bodem ligt
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Engel

Tom Engel



De snowman rig. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 3 Icon_minitimeza 7 sep 2013 - 17:43

Of je moet wat meer putty gebruiken zodat er wat druk op de haakpunt komt en hij makkelijker inhaakt!

Maar vooral doen waar je vertrouwen in hebt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De snowman rig. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De snowman rig.   De snowman rig. - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De snowman rig.
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Snowman, the return of ....

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: