Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.

Ga naar beneden 
+3
Marc Heerema
Rene Zwaap
Jos Holla
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimedo 28 jan 2010 - 12:24

Het is al weer enige tijd geleden dat ik een verzoek heb neergelegd bij de Federatie Gooi & Eemland met betrekking tot uitbreiding van de nachtviszones. Nou is dat altijd iets van 'de lange adem', maar inmiddels heb ik gezien dat het op de agenda van het VBC staat, en dat mijn verzoek aan de leden is toegestuurd.

Als je wilt weten om welke gedeeltes het gaan kan je hier klikken.

Bij die vergadering ben ik ook aanwezig, dus ik ben benieuwd hoe het ontvangen wordt. Het SKP op de plassen staat er overigens ook bij, net als het baggeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimedo 28 jan 2010 - 13:09

Ik hoop van Harte dat die uitbreiding doorgaat van de nachtvis zone , dan wordt die federatie vergunning teminste die 25eurie waard Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Nachtviszones bij Lelystad.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimedo 4 feb 2010 - 14:38

Onderstaand bericht kreeg ik zojuist in mijn mailbox:

Van:
Verzonden: maandag 1 februari 2010 9:58
Aan: Secretariaat HSV Lelystad
Onderwerp: nachtvissen Geldersdiep

Geacht bestuur,

U heeft ons advies gevraagd met betrekking tot het verzoek van de karpercommissie Almere nachtvisrecht te verlenen voor het Geldersdiep. Het visrecht in de stadswateren van Lelystad is verpacht aan Hengelsportvereniging Lelystad. Zij mogen o.a. viswedstrijden organiseren in Lelystads viswater. Een belangrijke locatie, en tevens al jaren in gebruik, voor het houden van wedstrijden is het Gelders diep, tussen de Oostranddreef en de Lage Vaart.

De gemeente acht het maatschappelijk van belang dat deze wedstrijden gehouden kunnen blijven worden. Wij zien een strijdigheid tussen wedstrijden en het openstellen voor nachtvissen. Wij staan daarom niet positief tegen deze locatie ten behoeve van het nachtvissen. Uiteraard willen wij wel meedenken over eventuele alternatieve locaties.

Met vriendelijke groet,

...............
Senior Beleidsmedewerker Beheren Leefomgeving (Ecoloog)



Dus de HSV heeft er geen moeite mee, en de gemeente maakt zich sterk voor de belangen van de witvissers. Heeeeeel apart!

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimedo 4 feb 2010 - 15:03

desbetreffende ambtenaar is zeker een witvisser???
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimedo 4 feb 2010 - 16:03

Eehhh, dat zijn ze allemaal kan ik uit betrouwbare bron vermelden Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimedo 4 feb 2010 - 17:18

Marc Heerema schreef:
Eehhh, dat zijn ze allemaal kan ik uit betrouwbare bron vermelden Evil or Very Mad
Je bedoelt het bestuur.


Blijkbaar staat HSV Lelystad ook niet te trappelen, en ik begrijp het wel. Iedere 2 weken een witviswedstrijd, kijk maar hier en hier. Zolang er geen karpervissers binnen die HSV actief zijn wordt het een moeilijk verhaal in Lelystad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimedo 4 feb 2010 - 22:37

Binnenkort gaan we de huidige zones evalueren met de politie, en zullen we gelijk de overige zones ter sprake brengen. Vanuit het VBC was geen direct bezwaar, alleen waren helaas niet alle partijen vertegenwoordigd. Wordt vervolgt in mei.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimevr 5 feb 2010 - 15:55

Jos Holla schreef:
Blijkbaar staat HSV Lelystad ook niet te trappelen, en ik begrijp het wel. Iedere 2 weken een witviswedstrijd, kijk maar hier en hier. Zolang er geen karpervissers binnen die HSV actief zijn wordt het een moeilijk verhaal in Lelystad.

een echte witvisvereniging .daar moet je geen lid van zijn bah affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimevr 5 feb 2010 - 17:40

Helemaal mee eens Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: nachtvissen hele jaar   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimedo 18 feb 2010 - 21:13

ik geloof dat jullie helemaal gelijk hebben wat betreft de hsvl,
aangezien de hengelsportverening dronten is opgeheven zijn wij nu automatisch lid van lelystad
heb een email gestuurd met de vraag of er ook in OOSTELIJK FLEVOLAND plekken komen om het hele jaar te mogen nachtvissen
krijg geen reactie op mijn email,maar word wel 3x gebeld op mijn mobiel tijdens mijn werk wat mijn baas niet leuk vind, ik ook niet zie een onbekend nummer en zet m uit
bel na mijn werk terug na een poosje heb ik door wie ik aan de telefoon heb,zegt ze dat de gegevens op hun site staan
zeg ik nee die plekken zijn in zuidelijk flevoland, we willen ook een of meer plekken in oost
antwoord het duurt lang in den haag
ga op de ledenvergadering wel proberen herrie te maken,kijken of dat helpt
denk dat ik mijn langste tijd daar gehad heb
mag ik volgend jaar bij jullie lid worden?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimedo 18 feb 2010 - 21:24

De mail van de gemeente eindigde met deze regel:

Uiteraard willen wij wel meedenken over eventuele alternatieve locaties.

Ik heb vanmiddag HSV Lelystad en mail gstuurd of zij daar iets mee gaan doen. Heb nog geen antwoord gehad, maar dat komt nog wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimedo 18 feb 2010 - 22:18

alternatieve lokaties wil nog niets zeggen over de plek(ken) in oost flevoland

blijkbaar hebben ze daar ook iemand nodig zoals jij die blijft doorgaan en dat ze dan inzien dat er veel meer mensen zijn die vaker een nachtje willen meepakken zonder in overtreding te zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimedo 18 feb 2010 - 23:04

Zoek een paar locaties waarvan jij denkt dat het zou moeten kunnen, en stuur een mooie brief of mail naar de Federatie Gooi en Eemland. Het is een begin, maar je moet ergens beginnen natuurlijk. En eerst gewoon even het antwoord afwachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimezo 21 maa 2010 - 0:18

Jos Holla schreef:
Zoek een paar locaties waarvan jij denkt dat het zou moeten kunnen, en stuur een mooie brief of mail naar de Federatie Gooi en Eemland. Het is een begin, maar je moet ergens beginnen natuurlijk. En eerst gewoon even het antwoord afwachten.

ben nog braaf aan het wachten
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimema 22 maa 2010 - 17:16

Tja, ik ken dat .......
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimedi 4 mei 2010 - 14:15

marc dronten schreef:
Jos Holla schreef:
Zoek een paar locaties waarvan jij denkt dat het zou moeten kunnen, en stuur een mooie brief of mail naar de Federatie Gooi en Eemland. Het is een begin, maar je moet ergens beginnen natuurlijk. En eerst gewoon even het antwoord afwachten.

ben nog braaf aan het wachten

Ennnnn ..... wordt het al wat?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimedi 4 mei 2010 - 14:17

Aankomende zaterdag ga ik het bestuur van HSV Lelystad tegenkomen op een receptie, en ik ga ze dan vragen wat ze voor de karpervissers kunnen doen mbt locaties voor het nachtvissen. Mocht er een lezer zijn die bepaalde locaties in Lelystad als nachtviszone zou willen zien, dan hoor ik dat graag.

Dus Lelystatters, laat je horen!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimema 31 mei 2010 - 6:42

Yes Idea morgen kennen we weer nachtvissen cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimema 31 mei 2010 - 16:49

ik zou enerzijds dolblij zijn met mijn stek als nachtviszone,
anderzijds ben ik een beetje bang dat het misschien wel errug druk word op me plekkie.
hoe is dat bij de n8viszones die er nu zijn ??
ik had vorig jaar wel de nachtvispas voor lelystad maar ben nooit op die plekken wezen vissen dus ik kan er niet echt een inschatting van maken.

ik slaap er nog ff een n8tje over voordat ik een voorzetje geef naar me stekkie (;
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimewo 16 jun 2010 - 13:47

Ik ben net terug van een overleg/evaluatie mbt de nachtviszones van de Federatie. Hierbij waren Politie, Staatsbosbeheer, Federatie Gooi & Eemland, POS en ikzelf aanwezig.

De huidige zones leveren zoals verwacht geen problemen op, maar toen de uitbreiding ter sprake kwam werd daar niet enthousiast op gereageerd. Ik heb vervolgens toch 2 van de 3 extra zones die ik bij de Federatie had aangekaart erdoor kunnen duwen (beide Hoge Vaart), en nu ligt dat balletje bij de gemeente.

Vervolgens kwam ter sprake dat het jammer is dat andere HSV'en zoals Lelystad en Zeewolde er geen energie in steken, en dat er in die omgeving dus niks voor karpervissers geregeld is. Daarom het volgende:

mocht je nou een bepaald gedeelte in de omgeving Lelystad/Dronten/Zeewolde als nachtviszone willen, stuur dan even een mail naar de betreffende HSV (voor Lelystad en Dronten is dat HSV Lelystad). Stuur die mail in 'cc' naar mij en naar de Federatie Gooi en Eemland. Dergelijke zones moeten wél buiten de bebouwde kom liggen, anders wordt het sowieso al niks.

De reden dat ik die mail graag wil hebben is dat ik hem achterlangs kan doorsturen, en dat is sneller.

Mailadressen:

HSV Lelystad/Dronten via deze link: http://visstadlelystad.nl/index.php?id=56
HSV Ons Stekkie Zeewolde: secretaris@visseninzeewolde.nl
Federatie Gooi en Eemland: g&e@pos-sportvisserij.nl
Ikzelf voor deze mail: bcwa1@chello.nl

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimewo 16 jun 2010 - 14:09

Je bent weer goed bezig , je energie zal hopelijk beloond worden Exclamation
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimewo 16 jun 2010 - 14:14

marc dronten schreef:
Jos Holla schreef:
Zoek een paar locaties waarvan jij denkt dat het zou moeten kunnen, en stuur een mooie brief of mail naar de Federatie Gooi en Eemland. Het is een begin, maar je moet ergens beginnen natuurlijk. En eerst gewoon even het antwoord afwachten.

ben nog braaf aan het wachten

Je hebt mail ...............
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimewo 16 jun 2010 - 14:15

Rene Zwaap schreef:
je energie zal hopelijk beloond worden Exclamation
Waarschijnlijk in een ander leven Laughing Laughing Laughing , misschien wel iets met 7 maagden of zo Embarassed Embarassed Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimewo 16 jun 2010 - 14:20

Jos Holla schreef:
Rene Zwaap schreef:
je energie zal hopelijk beloond worden Exclamation
Waarschijnlijk in een ander leven Laughing Laughing Laughing , misschien wel iets met 7 maagden of zo Embarassed Embarassed Razz

Das een straf als ze maagd moeten blijfen lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitimewo 16 jun 2010 - 14:47

Het beperkt inderdaad wél de mogelijkheden ..................

On-topic maar weer??

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.   Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gebruik van de derde hengel op de nachtviszones van de Federatie.
» Controle.
» Aanvraagformulier nachtviszones en derde hengel online.
» Natuurgebieden in Flevoland.
» SKP Zuidelijk Flevoland.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: