Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimevr 2 okt 2009 - 2:50

Ik zit er over te denken om één van onze wedstrijden in een geheel nieuw jasje te steken.

Wat ik in gedachten heb werkt als volgt:

- iedereen mag gaan zitten waar hij maar wilt, maar de locatie die je in gedachten hebt moet wel vooraf bij de inschrijving bij mij bekend gemaakt worden. Dit om te voorkomen dat er dubbel "geboekt" wordt op een stek. Het gaat volgens het principe van: “wie het eerst komt, die het eerst maalt”. Je kan ook met 2 koppels tegelijk inschrijven op een stek, lijkt me geen probleem. Bovendien kan ik misschien ook sommige koppels een beetje bij elkaar brengen als de locaties erg dicht bij elkaar liggen.

- als iedereen dan een 'eigen' plek heeft gekozen, en die plek is goedgekeurd, dan kan je die stek gaan bevoeren zoveel en zo vaak je maar wilt.

- de stek moet wel in Flevoland liggen: of niet? Eigenlijk maakt dat wat mij betreft verder ook niks uit, of denken jullie daar anders over?

- naar Amsterdams voorbeeld krijgt iedereen die meedoet een speciale button, waarmee iedere vis op de foto moet. We werken dan niet met gewicht, maar alleen met aantallen.

- er komt géén prijzentafel, maar slechts een ‘wisseltrofee’. En eeuwige roem natuurlijk! Er komt wel inschrijfgeld, hoeveel dat dan is en wat we daarmee gaan doen weet ik nog niet.


Zo’n wedstrijd wordt dan wel een kwestie van vertrouwen, maar dat zou toch moeten kunnen. En ik kan je beloven dat degene die denkt te kunnen frauderen, en die vervolgens gesnapt wordt, hier de rest van zijn hengelaarcarrière mee geconfronteerd zal worden. Internet is gaaf .....
Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Choler Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Beauty


Laat maar eens horen wat je er van vind, ben erg benieuwd.


Laatst aangepast door Jos Holla op za 24 okt 2009 - 16:22; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
johan
Gast




Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimevr 2 okt 2009 - 12:09

hoi jos idee vind ik wel goed [dan ligt het dus nu niet meer aan de stek meestal toch de meeste vissen van het stuk tussen 4 en 10 ] maar meer aan het aas en evt het geen wat je van te voren van plan bent is mischien het proberen waard ind lijkt me erg leuk groetjes joh
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimevr 2 okt 2009 - 12:09

Een update:

We hebben inmiddels een vaste ‘klantenkring’, en omdat ik ook mensen van buiten de polder een kans op een voerplek wil geven dacht ik aan uitbreiden over de grenzen. Maar dat is misschien niet te controleren, dus daar moet ik misschien maar vanaf zien.

De uitdaging zit hem erin dat uiteindelijk zal blijken of een goede voerplek nou echt zo goed werkt of niet, en na afloop is het natuurlijk leuk om eens uit te wisselen hoe iedereen dat gedaan heeft.

Het valt me op de diverse forums overigens wel op dat het vertrouwen in de mede-visser erg laag is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij een andere wedstrijd ook iets heb meegemaakt waar ik mijn twijfels bij had, of waarbij ik eigenlijk zeker weet dat ik gen**id ben. Bij de KCA wedstrijden is er 1 keer iets gebeurt waar ik zo mijn gedachten over heb. Maar goed, toen ging het om prijzen, en nu niet. Zou dat verschil maken?

Verder kunnen er nog wel wat beperkingen ingevoerd worden, zoals minimaal 50 mtr bij een brug vandaan blijven, of ……. Zeg het maar.


Mijn bedoeling is om hiermee het locatieprobleem van de marathon op te lossen, ik denk dat het wel wat kan worden. Als we de marathon aan de Lage Vaart gaan doen wordt het allemaal hetzelfde, en wordt het druk met wegen vrees ik. De gebruikelijke locaties leveren iedere keer toch wel wat onvrede op, en nieuwe geschikte locaties heb ik nog niet gevonden.

Dus dan moet je toch iets nieuws proberen, denk ik. Dit bijvoorbeeld Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). WaaahtNieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Glasses.

Maar er is nog niks definitief, hoor. Marc en ik gaan het er eerst nog eens uitgebreid over hebben. En we staan natuurlijk open voor andere opties. Dus blijf vooral meedenken en reageren aub.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
johan
Gast




Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimevr 2 okt 2009 - 20:23

hoi jos mischien is het wat om vd winter is een x met wat mensen wat te praten over dat soort dingen als lokatie en evt wat andere dingen die zouden kunne veranderen zal niet mee vallen bovenop het geen wat je eigenlijk allemaal al doet voor deze vereniging wij van buiten af zeg maar vinden het helemaal geweldig wat er hier allemaal gebeurt op het gebied van karpervissen echt top ik zal me voor aan komend seizoen als we mee blijven en kunne doen ook zeker af en toe is wat te doen zoals wegen of wat dan ook vind het super zoals het gaat bij jullie is bij ons in soest
Terug naar boven Ga naar beneden
Michel

Michel



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Prima Idee   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimezo 11 okt 2009 - 12:25

He Jos en Marc,

Prima idee. Ik zou zelf een terrein afbakenen. Maar op dit terrein mag iedereen zelf kiezen. Zo kan niemand achteraf de loting de schuld geven. Dus d.m.v. loting een door een betrouwbaar persoon een volgorde bepalen. Dan iedereen op die volgorde voortijdig laten kiezen.

Iedereen heeft een digitale camera of kan er aan komen. Dan kan je na de wedstrijd de vangsten, met button, controleren op een laptop.

Een klacht die wij kregen bij de wedstrijd was dat er geen controle was of er wel met 4 hengel (2 x 2) gevist werd. Dus dan kom je weer op vertrouwen. Misschien als je bijvoorbeeld drie terreinen hebt, toch iets van een controle per terrein invoeren (een terreinchefke).

Idee van aantal vissen in plaats van gewicht van de vissen vind ik een leuke varriant.

Misschien om er toch een strijd van te maken... iets van een geld prijs?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimevr 23 okt 2009 - 17:10

Het probleem met een prijs blijft dat het een aanleiding kan zijn om toch vals te spelen .......

Maar goed, ik ga het toch regelen, we zien wel hoe het verloopt. Wordt sowieso weer een lekker weekendje ontspannen lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
johan
Gast




Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimevr 23 okt 2009 - 18:06

en als ze dan toch zo kinderachtig willen zijn om vals te spelen hoop ik dat ze erg fijn met hun gewonne prijsje langs het water kunne zitten ik cq wij kijken alweer uit naar de aan komende wedstryden mits we in kunne schrijven natuurlijk . cq jos helemaal top voor wat je allemaal wel niet op je hals haalt petje af groetjes johan
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimeza 24 okt 2009 - 13:52

Ach Johan, ik vind het leuk om te doen, dat scheelt Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Bigsmile.


Ik zit er overigens aan te denken om met teams te werken.

Stel: je gaat met 5 man op een locatie zitten, en je vangt tezamen 9 vissen. Dan scoor je 9 / 5 =1.8 punten. Zit je met zijn tweeën, en je vangt er 5, dan heeft dat team 2.5 punten.

We vissen dus niet met koppels, maar met teams, en de eindscore wordt berekend door het aantal vissen gedeeld door het aantal teamleden. Lijkt me wel wat! Voordeel is dat als je met zijn zessen bent, je de beker maar 2 maanden thuis hoeft neer te zetten. Want we nemen natuurlijk de meest afzichtelijke die we vinden kunnen.

Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). HahaNieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). CoolNieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). HahaNieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Tongue Hiernaast zie je het KCA team.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ronald
Gast




Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimeza 24 okt 2009 - 16:48

vind het een leuk idee ,is weer eens heel wat anders. ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien en of het een succes word. ik hou het in de gaten.
Terug naar boven Ga naar beneden
johan
Gast




Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimezo 25 okt 2009 - 9:08

komt vast goed haha zal is een knap team uitzoeken hahahaha we zullen zien
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimezo 25 okt 2009 - 9:40

in teams zie ik eventueel ook wel zitten Very Happy Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimezo 25 okt 2009 - 15:27

Het geeft wel mogelijkheden. Maar het is ook een leuke aanleiding om eens met je vismaten een gezamelijke sessie te plannen, en er dan ook gelijk serieus werk van te maken, mede omdat je mag voorvoeren.

Alleen de datum, ik zit natuurlijk gebonden aan juni, juli en/of augustus ivm nachtvissen. Begin juni is de marathon, eind augustus de Nacht van Almere, dus het zal juli worden, waarschijnlijk 16 t/m 18 juli. Hoop niet dat er dan teveel potentiele deelnemers op vakantie zijn .........
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Nieuwe opzet van een wedstrijd   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimezo 25 okt 2009 - 15:34

zjn de datums van de nieuwe wedstrijden al bekend?

en wanneer kunnen we die anders tegemoed zien ?

gaat het dit jaar op inschrijving of worden de deelnemers deze keer geloot uit de inschrijvingen ??
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimezo 25 okt 2009 - 15:54

Ik heb de data wel geprikt, maar nog geen toestemming terug.

De inschrijving voor de winterwedstrijd start eind november, de overige eind januari. Of ik de loting ga veranderen weet ik nog niet, ik denk het wel, alleen weet ik nog niet of ik genoeg kokertjes heb .... En daar is tegenwoordig wat lastig aan te komen sinds de digitale fotografie zijn intrede heeft gedaan.


Laatst aangepast door Jos Holla op ma 2 nov 2009 - 9:36; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Nieuwe opzet van een wedstrijd   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimezo 25 okt 2009 - 16:05

de inschrijving voor de winterwedstrijd was er toch al Very Happy

je had al een lijstje moet dat nu weer opnieuw dan ?? What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimezo 25 okt 2009 - 16:30

Nou ja, de definitieve dan. Je moet maar kunnen de bewuste datum. Bovendien wil ik natuurlijk weten wie er mee gaat eten (dat moet ik overigens nog regelen) en er moet sowieso betaald worden. Maar er is ongetwijfeld plek zat, waarschijnlijk zijn we toch weer de enige (idioten) langs de waterkant Laughing Laughing Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimema 2 nov 2009 - 9:37

In tegenstelling tot wat ik eerder gemeld heb start de inschrijving voor deze wedstrijd eveneens pas eind januari. Eerder heeft toch geen zin, hij is pas in juli .....
Terug naar boven Ga naar beneden
Michel

Michel



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Teams is een super idee   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimema 2 nov 2009 - 12:16

Jos,

Ik lees net over teams... Dat vind ik persoonlijk een super idee.

We hebben er nu al zin in Smile cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimema 2 nov 2009 - 12:28

Tja, ik ben ook helemaal enthousiast eerlijk gezegd. Wordt een mooie try out, kijken wat het wordt. Maar het wordt sowieso weer een lekker weekendje vissen!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Michel

Michel



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: De rest?   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimema 2 nov 2009 - 12:35

Ik ben benieuwd naar de reacties van de andere "TEAMS"
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimema 2 nov 2009 - 12:40

En of er wel genoeg teams komen Laughing Laughing Laughing .

Maar ach, anders doen we het met 2 teams, maakt mij niks uit. Overigens denk ik dat het wel goed gaat komen. Aan de opzet zal het niet liggen denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
johan
Gast




Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimema 2 nov 2009 - 17:20

worden dan zeker minimaal 3 teams en daar zal het niet bij blijven hahaha tot snel
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimema 2 nov 2009 - 18:52

Tja, dan maar hopen dat we niet ten onder gaan aan het eigen succes Laughing Laughing Laughing , net als bij de marathon.


Bij wijze van spreken dan Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Boss.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimema 5 jul 2010 - 15:04

Jos Holla schreef:
En of er wel genoeg teams komen Laughing Laughing Laughing .
hallo,Jos is er nog plaats of is de inschrijving al gesloten??
willy Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitimema 5 jul 2010 - 15:23

Nee hoor, je kan nog meedoen als je wilt. Maar niet te lang wachten, eind van de week sluit de inschrijving anders kom ik in tijdnood met de voorbereiding.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).   Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??). Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuwe opzet van een wedstrijd (voor teams??).
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuwe sponsor voor de KCA.
» De Nacht van Almere 2009.
» De marathon van 2013.
» 'Pen' wedstrijd bij de KCA.
» Winterwedstrijd 2010.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: De Heerema Schaal, evenementen en wedstrijden van de KCA.-
Ga naar: