Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Grote vissen, grote haken?

Ga naar beneden 
+4
Jan Sturkenboom
Marco
Gaby
Jos Holla
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast




Grote vissen, grote haken? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote vissen, grote haken?   Grote vissen, grote haken? - Pagina 2 Icon_minitimema 12 maa 2012 - 11:57

Was even een kort af reactie van mij marco,, druk druk en slechts paar uurtjes geslapen afgelopen weekend.


Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



Grote vissen, grote haken? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote vissen, grote haken?   Grote vissen, grote haken? - Pagina 2 Icon_minitimema 12 maa 2012 - 13:55

@arie ik bedoelde het goed.. niets negatiefs.. vind het goed onderbouwd en ben echt van mening dat je het goed hebt bet als je lange hair.. ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Engel

Tom Engel



Grote vissen, grote haken? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote vissen, grote haken?   Grote vissen, grote haken? - Pagina 2 Icon_minitimema 12 maa 2012 - 18:01

Leuke discussie, dat is leuk en iedereen wordt in zijn waarde gelaten klasse.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Grote vissen, grote haken? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote vissen, grote haken?   Grote vissen, grote haken? - Pagina 2 Icon_minitimema 12 maa 2012 - 20:31

Tom Engel schreef:
Leuke discussie, dat is leuk en iedereen wordt in zijn waarde gelaten klasse.



Evil or Very Mad Gaat die dat zeggen hahahahah ( geintje ) lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Grote vissen, grote haken? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote vissen, grote haken?   Grote vissen, grote haken? - Pagina 2 Icon_minitimewo 14 maa 2012 - 16:00

Zelf vis ik al jaren met maat je negen en tien. Net wat er gezegt word, een kleine haak pakt meer vlees en blijft daardoor beter op zijn plek en kan dus niet draaien en opnieuw vlees pakken. Met enige regelmaat moet ik de haak door duwen en met een kniptang doorknippen. Ik heb nl. meerdere haken bij mij en hoef niet met alle geweld die haak terug. Alles in het belang van de vis toch? Ik kan bevestigen dat ook grote vissen met een maatje 10 te vangen zijn. Geen probleem. Heb meerdere 15 tot 23 kg vissen gevangen met maatje 10 en de haken zaten als een huis. Doordat een kleine haak zo vast zit en dus bijna niet kan bewegen, heb je dus ook veeeeel minder schade aan de bek van de vis en is uitscheuren beperkt tot een minimum. Uiteraard zijn er altijd weer uitzonderingen maar dan moet je je gaan verdiepen in het aasgedrag van de vis. Waarom zit die haak daar. Dat is weer een ander onderwerp. En heel belangrijk, zorg dat je haak scherp is. Een haak uit de winkel hoeft omdat ie nieuw uit de verpakking komt, niet persé scherp te zijn. Dit heb ik weer van iemand anders geleerd die mij dit duidelijk heeft laten zien. zelf stond ik daar toen van te kijken en merk nu sinds ik er op let, mijn inhakingen een stuk beter zijn. Bedankt daar voor.
Ik heb dan ook zelden of eigenlijk nooit een losser.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Grote vissen, grote haken? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote vissen, grote haken?   Grote vissen, grote haken? - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Grote vissen, grote haken?
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De grote boodschap tijdens de wedstrijden .....
» Vissen noorderplassen
» nacht vissen
» Beroepsvissers / stropers / meldingen!!
» Dagje mei bij "Onze Vissen".

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: